זו הדרך הנכונה לאחסן פלפלים במקרר בכדי לשמור על טריותם

בין אם מדובר בפלפלים אדומים מתקתקים או חריפים ועזי טעם, חשוב לדעת איך לאחסן פלפלים במטבח בכדי לשמור על הטעם והטריות לאורך זמן.
עדכונים טעימים למייל!

תמיד אפשר למצוא פלפל אצלנו במטבח. מפלפלים אדומים מתקתקים ועד לפלפלים חריפים מעקצצים, כל פלפל מעניק אופי ייחודי למנות מסביב לעולם. עם זאת, האופי הנקבובי הטבעי של הפלפלים מציב אתגר במטבחים בכל מה שקשור לאחסון. המפתח לשמירה על טריות הפלפלים שלכם מצוי באחסון נכון שלהם במטבח.

פלפלים מגיעים במגוון מסחרר של זנים. מהזנים המתקתקים ועד ללוהטים כמו חלפיניו והבנרו, הפלפלים לא מוסיפים רק חריפות או צבע למנה. הם גם עשירים בוויטמינים A ו-C, נוגדי חמצון ועוד חומרים מזינים שתורמים לבריאות הכללית. המשותף לכולם היא רגישותם לסביבה כשגורמים כמו טמפרטורה ולחות משפיעים מהותית על האיכות ועל הטעם לאורך זמן.

איך לאחסן פלפלים במקרר ובמקפיא
איך לאחסן פלפלים במקרר ובמקפיא

בפוסט הבא נסקור את כל הטיפים והטכניקות המומלצות לשמירה על הפלפלים טריים ומלאי טעם לאורך זמן, נבדוק מה משפיע על טריות הפלפלים ונספר על כמה טעויות נפוצות באחסון פלפלים שכדאי להימנע מהן.

עוד טעימה: איך לחתוך פלפלים ולהוציא את הגרעינים בלי כל הבלגן

גורמים שמשפיעים על טריות הפלפלים

טריות הפלפלים וחיי המדף שלהם מושפעים על ידי כמה גורמים סביבתיים עיקריים כשהטמפרטורה היא אחד מהגורמים המהותיים ביותר. בכלליות, פלפלים משגשגים בתנאים קרירים אך לא קרים מדי. חשיפה לטמפרטורות קיצוניות, קרות או חמות מדי, עלולה להוביל להידרדרות מהירה באיכות הפלפלים.

גם לחות היא גורם מהותי בשמירה על הפלפלים שלכם. לחות גבוה מדי יכולה להוביל להופעת עובש, בעוד שלחות נמוכה מדי עלולה לייבש את הפלפלים ולגרום להם לאבד את המרקם האופייני.

גם הבנה של תהליך ההבשלה של הפלפלים היא חיונית. פלפלים ממשיכים להבשיל כל הזמן והתהליך עלול להיות מואץ על ידי גז אתילן, גז שמופק טבעית על ידי חלק מהפירות והירקות כמו בננות או תפוחים. אחסון פלפלים הרחק מפירות וירקות אלו יכול לסייע במניעה של הבשלה מוקדמת מדי. גם חשיפה לאור ונזק פיזי יכולים להשפיע על איכות הפלפלים ואורך חיי המדף שלהם.

עוד טעימה: איך להוריד פלפל חריף מהידיים?

איך לאחסן פלפלים

אחסון במקרר

שמירת הפלפלים במקרר היא אחת השיטות הנפוצות והיעילות ביותר להארכת אורך חיי המדף. כך תעשו זאת נכון.

מומלץ לא לשטוף את הפלפלים לפני האחסון במקרר. הוספת לחות עודפת יכולה לגרום לצמיחת עובש ולהוביל לריקבון מהיר יותר. אם אתם חייבים לנקות את הפלפלים, הקפידו לשטוף אותם בעדינות ולייבש לחלוטין בטרם שתכניסו אותם למקרר.

שמרו את הפלפלים בשקית בד נושמת שתאפשר זרימת אוויר טובה. ניתן גם להשתמש בשקית ניילון מחוררת, אך וודאו שיש מספיק זרימת אוויר בכדי למנוע הצטברות לחות וצמיחת עובש

הניחו את השקית במגירת הירקות של המקרר. אזור זה במקרר מתוכנן לשמור על תנאים אידאליים למוצרי מזון טריים, כמו הטמפרטורה ורמת הלחות. וודאו שטמפרטורת המקרר היא בין 4-7 מעלות, טווח אופטימלי להאטת קצב ההבשלה של הפלפלים מבלי לגרום לכוויות קור. בשיטה זו ניתן לשמור את הפלפלים טריים למשך שבוע עד שבועיים.

איך לשמור פלפלים לאורך זמן
איך לשמור פלפלים לאורך זמן

אחסון במקפיא

לאחסון לטווח זמן ארוך יותר, ניתן להקפיא את הפלפלים לתקופה של עד 6 חודשים. כך תעשו זאת.

התחילו בשטיפה יסודית ועדינה של הפלפלים וייבשו לחלוטין על מנת להסיר לכלוך ואבק ולמנוע צמיחת בקטריות בזמן האחסון במקפיא. ניתן להקפיא את הפלפלים שלמים כמו שהם או לפרוס על פי העדפתכם. אם אתם מקפיאים פלפלים אדומים, מומלץ להסיר מהם את החלק הפנימי עם הזרעים, במיוחד אם אתם מתכננים לבשל אותם לאחר מכן.

ניתן גם להעביר את הפלפלים חליטה מהירה לפני ההקפאה על מנת לשמור על המרקם ועל הצבע בצורה טובה יותר. הרתיחו את הפלפלים במים למספר דקות והעבירו מיד לאמבטיית קרח בכדי לעצור את תהליך הבישול.

הניחו את הפלפלים על תבנית אפייה בשכבה אחת מבלי שייגעו אחד בשני. לאחר שהפלפלים קפאו, העבירו אותם לקופסא אטומה או שקית מתאימה למקפיא. סמנו תאריך בכדי לאפשר מעקב אחר הזמן בו הם שוהים במקפיא. ניתן להשתמש בפלפלים הקפואים ישירות מהמקפיא לבישול מנות שונות. ייתכן והם יאבדו חלק מהפריכות לאחר ההפשרה, מה שהופך אותם למתאימים יותר לתבשילים מאשר למנות טריות נאות.

עוד טעימה: איך להוציא זרעים מפלפל חריף – השיטות המובילות

טעויות נפוצות

אחסון בצפיפות

טעות נפוצה אחת היא להעמיס יתר על המידה את שקית האחסון במקרר בפלפלים, מה שמגביל את זרימת האוויר. וודאו שלפלפלים יש מרחב מספק סביבם בכדי לאפשר זרימת אוויר טובה ולמנוע הצטברות לחות וצמיחת עובש.

שטיפה לפני האחסון

שטיפה של פלפלים לפני האחסון במקרר תוסיף להם לחות מיותר שתוביל לצמיחת עובש. מוטב לשטוף פלפלים רק לפני השימוש בהם. אם הפלפלים מלוכלכים במיוחד, הקפידו לייבש אותם לחלוטין לאחר השטיפה.

התעלמות מסימני קלקול

הקפידו לבדוק מדי פעם את הפלפלים שבמקרר אחר סימנים לתחילתו של ריקבון כמו אזורים רכים, קמטים או תחילת הופעת עובש. שימוש בפלפלים שעבר זמנם לא רק ישפיע על הטעם והמרקם במנות שלכם אלא יכול להוות סיכון בריאותי של ממש.

יש לכם טיפ מנצח לאחסון פלפלים מכל הסוגים? מעדיפים לשמור פלפלים במקרר או במקפיא? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות למטה.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

הסרת זרעים מפלפל צ'ילי חריף

מדריך חריף: איך להוציא זרעים מפלפל צ'ילי בלי להסתבך

מדריכים וטיפים
איך להרגיע צריבה בידיים מפלפל חריף

נגעתם בפלפל חריף? 5 שיטות שעובדות להרגעת ידיים שורפות

מדריכים וטיפים
איך לתקן אוכל חריף

הפה בוער? 5 דרכים להציל ולתקן מנה חריפה מדי ברגע

מדריכים וטיפים
קטשופ חריף של היינץ

צ'יפוטלה, חלפיניו והבנרו: היינץ משיקה סדרת קטשופ חריף אש

חדש על המדף

טרי מהתנור

מטבח מעבר: לבשל בבית - תערוכה בגלריית אסיף

עוגיות בבוקר, חביתה בערב: המטבח שלפני ה-7.10 בתערוכה חדשה

חדשות האוכל
אסיף, מרכז תרבות האוכל בישראל, משיק לקראת יום השנה ל-7.10 תערוכה חדשה בשם "מטבח מעבר: לבשל בית", המוקדשת לגעגוע למטבח הביתי של מפוני המלחמה >>
יום כיפור 2024 - זמני הצום וטיפים לארוחה מפסקת

יום כיפור 2024: זמני כניסת ויציאת הצום וטיפים לארוחה מפסקת

מדריכים וטיפים
כל מה שצריך לדעת על יום כיפור 2024 - זמני כניסת ויציאת הצום, איך להתכונן כראוי, מה כדאי לאכול בארוחה מפסקת ואיך לשבור צום בצורה נכונה >>

מדריכים שאהבתם

גדולים ביפן: איך להכין אורז לסושי כמו מקצוענים

מדריכים וטיפים

הפח מסריח במטבח? כל השיטות למניעת ריח רע בפח האשפה

מדריכים וטיפים

מה לזלול?