פאי תפוחים או טארט טאטן: איך בוחרים תפוחי עץ מתאימים לאפייה

בין אם לטארט טאטן אלגנטי או לפאי קראמבל מושחת, כך תבחרו תפוחים מתאימים לאפייה בכדי להגיע לתוצאה המושלמת. אלו הזנים המומלצים ביותר.
עדכונים טעימים למייל!

אנחנו חולים על עוגות תפוחים. מטארט טאטן אלגנטי ועד לפאי תפוחים אמריקאי, אפייה עם תפוחים היא עולם ומלואו. אך בתוך העולם הזה, הבחירה בתפוח המתאים לאפייה יכולה לעשות את כל ההבדל. בחירה בזן הנכון תעזור להשיג את האיזון המיוחל בין מתיקות, מרקם וטעם בדרך אל העוגה המושלמת.

לא כל התפוחים מחזיקים את צורתם כראוי בתנור וחלקם מתרככים עד לרמת הרסק. בפוסט הבא נבדוק איך לבחור תפוחים לעוגה הבאה שלכם, מהם הזנים הנפוצים והמומלצים ועל איזה צרכים כל תפוח יכול לענות בכל מה שקשור לאפייה.

תפוחי עץ מתאימים לאפייה
תפוחי עץ מתאימים לאפייה

על זני תפוחים

תפוחים מגיעים כאמור במגוון של זנים, כל אחד עם טעם, מרקם ותגובה שונה לחום גבוה. חלק מהתפוחים מתוקים יותר כמו גאלה, מתאימים למנות שדורשות מעט סוכר מוסף, בעוד תפוחים חמוצים כמו גרני סמית למשל מספקים איזון למתכונים מתוקים יותר.

המרקם של התפוח הוא קריטי להצלחת האפייה. חלק מהתפוחים כמו פינק ליידי שומרים על צורתם המקורית, נשארים יציבים ומספקים מרקם נגיס גם לאחר האפייה, בעוד אחרים כמו מקינטוש למשל מתרככים משמעותית ומתאימים יותר לרטבים או מילויים.

הבנה של תכונות אלו תעזור לנו לבחור את התפוחים הנכונים לצרכי האפייה שלנו ולמתכון הספציפי.

תפוחים מתאימים לאפייה

חלק מהזנים מתאימים לטארטים, עוגות ומאפים בהם נדרש שהתפוחים ישמרו על צורתם ועל המרקם הנגיס, בעוד חלק מתאימים יותר ליצירת רק תפוחים או מילויים רכים למאפים שונים. הנה הזנים המומלצים ביותר לכל מטרה.

המומלצים ביותר

גרני סמית: הזן הפופולרי בעל הקליפה הירוקה, הטעם החמצמץ והמרקם המוצק שמתאים במיוחד לאפייה בזכות יכולתו לשמור על צורתו בצורה יוצאת דופן במפגש עם חום התנור. הוא אידאלי לשימוש בפאי או טארט ובקינוחים אחרים שדורשים מהתפוח לשמור על צורתו המקורית. הטעם החמצמץ שלו מספק ניגודיות נהדרת למתיקות של רוב המאפים.

פינק ליידי: זן שידוע במרקם הקריספי שלו ובטעם מתוק-חמוץ מאוזן. פינק ליידי נחשבים אף הם מעולים לאפייה ומצליחים לשמור על תכונותיהם תחת חום. הם מתאימים גם כן לטארטים שונים ולעוגות שדורשות מרקם נגיס של התפוחים.

פוג'י: זן גדול ומוצק בעל קליפה אדומה שנחשב פופולרי במיוחד בארצות הברית ומתאפיין במתיקות ועסיסיות. הם עמידים בחום ושומרים גם כן על המבנה בזמן האפייה וניתן להשתמש בהם למגוון מאפי תפוחים.

תפוחים מומלצים לאפייה
תפוחים מומלצים לאפייה

לשימושים ספציפיים

גולדן דלישס: זן מתוק ומלא טעם שנוטה להתרכך מעט בזמן האפייה אך עדיין לשמור על מעט מרקם, בעיקר בתפוחים הקטנים יותר. לכן לרוב מומלץ לשלב גולדן דלישס בעוגות תפוחים רכות יותר.

גאלה: זן מתוק בעל מרקם רך יחסית. תפוחי גאלה מתאימים למתכונים הדורשים טעמים מעודנים מתקתקים יחסית ומרקם רך כמו רסק תפוחים או מילויים שונים, אך לא יתאימו לכאלו שדורשים מהתפוחים לשמור על צורתם המקורית, כמו טארט טאטן למשל.

איך לאחסן תפוחים לאפייה

אחסון נכון של תפוחים יכול להשפיע משמעותית על הטעם והמרקם שלהם, במיוחד אם אתם מתכננים להשתמש בהם לאפייה.

הקפידו לשמור את התפוחים שלכם באזור קר, חשוך ומאוורר היטב. אידאלית מומלץ לשמור תפוחים בטמפרטורה נמוכה של 0-4 מעלות שמאטה את תהליך ההבשלה ושומרת על התפוח מוצק יותר.

לכן, אם אתם לא מתכננים להשתמש בתפוחים בטווח הזמן הקרוב, אחסון של התפוחים במגירת הפירות והירקות במקרר היא אופציה טובה בדרך כלל לשמירה על הטריות. הקפידו רק לאחסן את התפוחים בנפרד מפירות וירקות אחרים בכדי להימנע מפליטת גז אתילן של התוצרת האחרת במגרה.

יש לכם מתכון מנצח לעוגת תפוחים שכולם חייבים לטעום? טיפ לבחירה או אחסון של תפוחים ששומר על טריותם לאורך זמן? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות למטה.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך להכין שניצל קריספי בתנור בקלות ובמהירות

כמו הדבר האמיתי: איך להכין שניצל אקסטרה קריספי בתנור

מתכונים
איך לגדל תותים בבית

במקום עוד מכונות של מלחמה: איך לגדל תותים בבית?

מדריכים וטיפים
גספצ'יו מנגו של בית קנדינוף

זהב כתום: חודש המנגו של בית קנדינוף ירענן לכם את הקיץ

חדשות האוכל
איך לבחור ואיך לשמור תותים במקרר

הדרך הנכונה: איך לשמור תותים טריים במקרר

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

מרק ירקות לשבירת צום יום כיפור

5 מאכלים מומלצים לשבירת צום יום כיפור שלא מכבידים על הבטן

מדריכים וטיפים
בכדי הימנע מבעיות עיכול לאחר יום כיפור, חשוב לשבור את הצום בצורה נכונה ולהקפיד על מזונות מתאימים. אספנו 5 מאכלים שכדאי לצרוך לאחר הצום. >>
פיסס (Pieces) של בן אנד ג'ריס

על המדף: מגנום סנדוויץ', בן & ג'ריס, פתי בר קוקיז או פאנטה מהאייטיז

חדש על המדף
עוגיות פתי בר וקרמוגית בטעמים, גלידות מפתיעות של בן אנד ג'ריס ומגנום, פאנטה במהדורת פקמן, משקאות מוגזים של נורדיק מיסט ועוד חדשים על המדף >>

מדריכים שאהבתם

בדקנו: הטריק הפשוט ששומר על חסה טרייה ל-10 ימים

מדריכים וטיפים

אחת ולתמיד: זו הסיבה שביצים קשות לא מתקלפות בקלות

מדריכים וטיפים

מה לזלול?