הסוד נחשף: השיטה ששומרת על גלידה רכה במקפיא

אין כמו גלידה רכה וקרמית ביום קיץ לוהט, אך כדי לוודא שהגלידה מהמקפיא תישאר רכה בכל עת יש פעולה אחת פשוטה שכדאי לעשות.
עדכונים טעימים למייל!

אנחנו אוהבים גלידה, לא משנה איזה טעם תגישו בפנינו, מיכל הגלידה עלול להסתיים עוד באותו ערב. כעת, כשהטמפרטורות נוסקות אל על וגל החום נראה רחוק מסיום, גלידות הופכות למפלט מפתה ומענג במיוחד ופתרון קירור גם אם זמני לימי הקיץ הלוהטים.

אך יחד עם הפיתוי לצינון מהיר, מתעוררת בעיה כאובה – הגלידה האהובה שישבה במקפיא כמה ימים, הפכה לפתע קשה ודחוסה ואיבדה את הרכות ואת הקרמיות שלה ואת המרקם הייחודי.

איך לשמור על גלידה רכה במקפיא
איך לשמור על גלידה רכה במקפיא

ישנן לא מעט סיבות שיכולות להשפיע על המרקם והאיכות של הגלידה כמו טמפרטורה, חשיפה לאוויר, איבוד לחות ומרכיבי הגלידה עצמה.

בכדי שתוכלו ליהנות מגלידה קפואה, רכה וקרמית בכל פעם מחדש, אספנו כמה טיפים מנצחים לאחסון נכון של גלידה במקרר. בין השאר תלמדו איך לשמור גלידה רכה במקפיא על ידי אחסון בקופסא אטומה, איך להחזיר לחיים גלידה קפואה מדי ועוד טיפים שיאפשרו לכם לזלול את הגלידה שלכם במצבה המיטבי.

הסוד לגלידה רכה? אחסנו אותה בקופסא או שקית אטומה

בכדי לשמור על הגלידה שלכם רכה וקרמית במקפיא לאורך זמן תצטרכו לבצע צעד אחד פשוט בלבד – לאחסן את הגלידה בקופסא אטומה או שקית שניתנת לסגירה הרמטית.

שיטה זו מונעת מהאוויר שנמצא סביב הקופסא או השקית במקפיא להפוך לקר מדי ולגרום לגלידה לקפוא ולהפוך לקשה מדי. בנוסף השיטה מונעת אובדן לחות והיווצרות קריסטלים של קרח על הגלידה ועל המיכל עצמו, מה שעלול לפגוע במרקם ובטעם.

תוכלו להשתמש בכל סוג של קופסא או שקית, כל עוד היא ניתנת לאטימה מלאה. אם אתם משתמשים בשקית, הקפידו להוציא ממנה את האוויר בטרם תאטמו אותה. לאחר מכן הניחו את הגלידה האטומה בצד האחורי של המקפיא, היכן שהטמפרטורה קרה, יציבה יותר ונתונה פחות לשינויים.

השיטה עובדת גם על גלידה תעשייתית מהחנות או גלידה ביתית. אם מדובר בגלידה ביתית, עדיף לאחסן אותה במקפיא ללא תוספות (למשל אגוזים, שוקולד צ'יפס או עוגיות) ולהוסיף אותן לגלידה רק עם ההגשה בכדי למנוע מהן להפוך לפחות נעימות לאכילה.

טיפים נוספים לשמירה על גלידה רכה

מלבד השיטה המוזכרת, ישנן כמה טיפים נוספים שכדאי לעקוב אחריהם בכדי לוודא שהגלידה שלכם תישאר רכה במקפיא לאורך זמן:

– וודאו שטמפרטורת המקפיא מכוונת נכון, בין 13- ל-18- מעלות. אם טמפרטורת הפריזר חמה מדי, הגלידה תמס ותקפא מחדש בכל פעם, מה שעלול לגרום להיווצרות קריסטלים של קרח. מקפיא קר מדי לעומת זאת יהפוך את הגלידה לקשה ולא נעימה לאכילה.

– הימנעו מלפתוח את דלת המקפיא בתדירות גבוהה מדי. בכל פעם שאתם פותחים את דלת הפריזר, אוויר חם נכנס ואוויר קר יוצא, מה שיכול להשפיע על הטמפרטורה ועל הלחות בתוך המקפיא. פתיחה מרובה של המקפיא יכולה לגרום לגלידה להתמוסס ולקפוא ולהשפיע על המרקם.

– אם מדובר בגלידה ביתית, תוכלו להוסיף לה סוכר או אלכוהול בכדי להוריד את נקודת הקיפאון ולשמור על הגלידה רכה יותר בטמפרטורות נמוכות. הוסיפו כף אלכוהול לבחירתכם על כל ליטר גלידה על מנת לקבל אפקט מתאים.

עוד טעימה: כמה זמן מותר לשמור גלידה במקפיא?

איך לרכך גלידה קשה מדי

אם במקרה כבר הגעתם עד הלום ובכל זאת גיליתם גלידה קשה מדי במקפיא, אל דאגה, ישנן מספר דרכים בה תוכלו להחזיר אותה לחיים ולהפוך את הגלידה לרכה וקרמית שוב:

הניחו את הגלידה בטמפרטורת החדר: זו השיטה הקלה ביותר לריכוך הגלידה במהירות מבלי להשפיע על איכותה. הניחו את הגלידה על השיש ל-10 דקות בטרם תגישו אותה.

חממו במיקרוגל: ניתן גם לרכך את הגלידה במהירות על ידי חימום מהיר במיקרוגל. הניחו את הגלידה בקערה מתאימה לשימוש במיקרוגל והפעילו למשך 10-15 שניות. הקפידו שלא לחמם יותר מדי בכדי שהגלידה לא תמס לחלוטין או תאבד ממרקמה.

יש לכם שיטה מנצחת משלכם לריכוך גלידה? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות ממש כאן למטה.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

12 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

בריוש ג'לאטו בפופ אפ גלידות של קאזה טואה

פופ אפ גלידות בקאזה טואה: בריוש ג׳לאטו כבר טעמתם?

חדשות האוכל
הגלידות הטבעוניות של GANEDEN

זו גלידת הפיסטוק הכי טובה שטעמנו השנה והיא טבעונית לגמרי

חדשות האוכל
ליטל מונס - מוצ'י בטעמים במשלוח של יאנגו דלי

המוצ'י של Little Moons מגיע ליאנגו דלי עם משלוח עד הבית

חדש על המדף
חדש על המדף לקיץ 2021 - גלידות לאונידס

חדש על המדף לקיץ: מוצרים לוהטים לקיץ 2021

חדש על המדף

טרי מהתנור

יום כיפור 2024 - זמני הצום וטיפים לארוחה מפסקת

יום כיפור 2024: זמני כניסת ויציאת הצום וטיפים לארוחה מפסקת

מדריכים וטיפים
כל מה שצריך לדעת על יום כיפור 2024 - זמני כניסת ויציאת הצום, איך להתכונן כראוי, מה כדאי לאכול בארוחה מפסקת ואיך לשבור צום בצורה נכונה >>
קולקציית העוגות והקינוחים של ביסקוטי לראש השנה 2024

מלכת הדבש: ביסקוטי מציגה קולקציית עוגות וקינוחים מפתה לראש השנה

חדשות האוכל
לא התארגנתם על עוגה לראש השנה? רוצו לבדוק את קולקציית העוגות והקינוחים עתירת הדבש של קונדיטוריית ביסקוטי למרכז שולחן החג >>

מדריכים שאהבתם

נחמות קטנות: איך להכין שקשוקה מושלמת ומפנקת במיוחד

מדריכים וטיפים

אחת ולתמיד: איך לאחסן חמאה בצורה הנכונה

מדריכים וטיפים

מה לזלול?