זה עובד: איך לקלף מנגו בפחות מ-10 שניות

מסתבכים עם קילוף וחיתוך מנגו ומחפשים שיטה מהירה וקלה שתחסוך לכם זמן ומאמץ? כך תקלפו מנגו בפחות מ-10 שניות עם כלי פשוט אחד.
עדכונים טעימים למייל!

עונת המנגו בפתח ובין אין ספור שיטות לקילוף וחיתוך מתוחכם ומפונפן של הפרי הטרופי האהוב מסתתרת לה שיטה אחת מפתיעה וקלה להפליא לקילוף מנגו בתוך שניות בודדות בעזרת כוס זכוכית פשוטה.

מנגו עשיר בוויטמין C שמסייע בשמירה על מערכת החיסון, וויטמין A שתומך בראייה ובבריאות העור ובשפע סיבים תזונתיים שמסייעים בשמירה על מערכת העיכול ושומרים על תחושת השובע ונוגדי חמצון שמסייעים במניעת דלקות והקלה על כאבים.

איך לקלף מנגו במהירות
איך לקלף מנגו במהירות

אם שוב אתם מוצאים את עצמכם חוזרים הביתה עם מנגו עסיסי וכל מה שבא לכם זה לזלול אותו במהירות שיא בלי הרבה לכלוך, בלגן ובזבוז של הפרי, השיטה הבאה יכולה להפוך בקלות לשיטה המועדפת עליכם לקילוף מנגו.

עוד טעימה: איך לבחור, לאחסן ולחתוך מנגו

איך לקלף מנגו בעזרת כוס זכוכית

תוכלו לקלף מנגו בעזרת כוס זכוכית בעל דופן דקה ופשוטה ב-4 צעדים בלבד ובתוך מספר שניות.

1.החזיקו את המנגו עם יד אחת על קרש חיתוך כשהוא פונה כלפי מעלה והשתמשו ביד השנייה בכדי לחתוך 2 חצאים משני צדדי הגלעין, קרוב למרכז ולגלעין הקשה.

2. החליטו אם אתם מעוניינים לחרוץ את בשר הפרי בטרם הקילוף או שאתם מעדיפים לחתוך בעזרת סכין רק לאחר הקילוף. החזיקו חצי מנגו עם פני הפרי החשוף כלפי חוץ והניחו את הקצה התחתון של המנגו על הדופן של כוס זכוכית פשוטה ורחבה עם דופן צר יחסית.

3. לחצו בעדינות בכדי להכניס את דופן הכוס בין הקליפה לפרי עצמו ודחפו למטה לאורך הקליפה עד שהיא נפרדת מהפרי ובשר המנגו מחליק אל תוך הכוס.

4. הוציאו את המנגו המקולף מהכוס והניחו אותו על קרש חיתוך. חיתכו את המנגו על פי העדפתכם בעזרת סכין. ניתן כאמור גם לחרוץ בבשר המנגו בצורת שתי וערב עוד טרם הקילוף ולהמשיך את הקילוף בעזרת הכוס עד שקוביות המנגו נופלות לתוכה.

צפו:

עוד טעימה: איך לקלף מלון בקלות ובמהירות

עוד טיפים לקילוף מנגו מהיר וקל

בכדי להבטיח קילוף קל ומהיר של מנגו בשיטת הכוס כדאי לעקוב גם אחר כמה כללים פשוטים נוספים.

1. בחרו מנגו בשל ורך מעט למגע אך לא רך מדי או פצוע. מנגו בשל יהיה בעל ארומה פירותית ומתקתקה עם קליפה צהובה-אדומה ומעט כתמים ירקרקים.
2. בחרו כוס זכוכית רחבה מעט מהפרי עצמו ובעלת דופן צרה ודקה, מה שיקל על הקילוף של המנגו מבלי לפספס חלקים גדולים של הפרי.
3. הקפידו על זהירות בזמן השימוש בסכין ובכוס בכדי למנוע פציעות, השתמשו בלחץ מתון ועדין והימנעו מלדחוף את הפרי במהירות או בכוח רב מדי.

שאלות נפוצות על השיטה

אפשר להשתמש בכל סוג מנגו בשיטת הכוס?

כן, אפשר לקלף כל זן וסוג של מנגו בעזרת כוס כל עוד הוא בשל ורך מספיק אך ישנם מספר זני מנגו עם קליפה דקה יותר ועם בשר רך יותר שיהיו קלים יותר לקילוף בעזרת שיטה זו כמו מנגו אלפונסו או היידן.

איך לגרום למנגו להבשיל במהירות?

אם יש לכם בבית מנגו שטרם הבשיל ואתם מעוניינים לזרז את תהליך ההבשלה תוכלו להניח אותו בתוך שקית נייר עם בננה או תפוח. סגרו את השקית, שמרו אותה בטמפרטורת החדר למשך יום או יומיים ובדקו מדי פעם לראות אם המנגו הבשיל דיו.

ניתן גם לחמם את המנגו ל-15 שניות במיקרו, מה שירכך את הבשר מעט וישחרר מיצים, אך חשוב לדעת כי החימום יכול להשפיע גם על הטעם והמרקם של הפרי.

איך לאחסן את המנגו שקילפנו?

את המנגו שקילפתם תוכלו לאכול כמו שהוא, להוסיף לשייקים, לסלטים, לקינוחים ועוד שפע מנות כיד הדמיון. תוכלו גם לשמור את המנגו החתוך בקופסא אטומה במקרר עד ל-3 ימים ובקופסא אטומה במקפיא עד לחצי שנה.

ניסיתם את השיטה? יש לכם שיטה אחרת לקילוף מהיר ויעיל במיוחד של מנגו שחוסך המון זמן? שתפו אותנו בתגובות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

17 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

מאכלים למלחמה עם חיי מדף ארוכים

10 מאכלים מומלצים עם חיי מדף ארוכים למלחמה ושעת חירום

מדריכים וטיפים
איך לשמור דובדבנים במקרר

הדובדבן שבקצפת: איך לאחסן דובדבנים ולשמור על טריותם

מדריכים וטיפים
איך לגרום לבננה להבשיל במהירות

בדקנו והכרענו: זו הדרך להבשיל בננות במהירות

מדריכים וטיפים
איך לחתוך מלון בקלות ובמהירות

המדריך: איך לחתוך מלון עסיסי ב-3 צעדים פשוטים

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

חיתוך רימון - השיטות המובילות

בלי כל הבלגן: 3 שיטות שעובדות לחיתוך רימון

מדריכים וטיפים
מדריך צעד אחר צעד לכבוד ראש השנה לחיתוך רימון בלי כל הבלגן וללא מאמץ. כל השיטות והטיפים הקטנים בדרך אל הגרגירים העסיסיים >>
נאיפה מולא מארחת לארוחה אינטימית בביתה

במטבח של נאיפה מולא: ארוחות אינטימיות אצל השפים הגדולים בישראל

אירועים ופסטיבלים
מתומר טל ורותי ברודו ועד לנאיפה מולא ומושיקו גמליאל: סן פלגרינו משיקים סדרת ארוחות פיין דיינינג אינטימיות בבתי השפים המובילים בישראל >>

מדריכים שאהבתם

שמים סוף לגושים: איך לאחסן תבלינים במטבח

מדריכים וטיפים

7 מזונות על לחיזוק המערכת החיסונית בחורף

מדריכים וטיפים

מה לזלול?