כל השיטות: איך לנקות סיר שרוף בקלות ובמהירות

עכשיו זה בדיוק הזמן להבריק את כל הסירים והמחבתות השרופות בארונות המטבח שלכם. איך לנקות סיר שרוף בקלות ובמהירות - כל השיטות..
עדכונים טעימים למייל!

התקופה הזו של האביב המתקרב וחג הפסח שמעבר לפינה כבר מזמן הפכו לחג הניקיונות הלאומי. זו גם הזדמנות מצוינת להתעסק בכלי הבישול השונים שהעדפנו להעלים עין ממצבם לאורך השנה ולנקות ולהבריק את המחבתות והסירים שצברו לכלוך ושומן שרוף.

שאלתם את עצמכם תמיד איך לנקות סיר שרוף או מחבת אהובה במיוחד? הגעתם למקום הנכון. אספנו השיטות הקלות והפשוטות ביותר לניקוי סירים שרופים ומחבתות שרופות בעזרת רכיבים זמינים שאפשר למצוא בכל בית. השיטות מומלצות לשימוש בכלים מפלדת אל חלד, ברזל יצוק או אלומיניום אך לא למחבתות נון-סטיק.

איך לנקות סיר שרוף בקלות
איך לנקות סיר שרוף בקלות

עוד טעימה: איך לנקות מיקרוגל בקלות ובמהירות וגם איך לנקות טוסטר אובן בלי מאמץ

איך לנקות סירים ומחבתות שרופים – כל השיטות

1. מים וסבון כלים: השיטה הקלאסית טובה בעיקר לכלים במצב טוב יחסית עם מעט שומן שרוף. חממו את הסיר או המחבת על הכיריים, הוסיפו כוס מים ותנו למים לבעבע מעט. לאחר מכן הוסיפו קצת סבון כלים ובעזרת כף עץ הסירו את הלכלוך שהצטבר.

2. מי חמצן וסבון כלים: בשיטה זו יש לחמם את הסיר או המחבת על הכיריים ולהוסיף מי חמצן בגובה סנטימטר לערך עם מעט סבון כלים. העלו לאש גבוהה והניחו לתערובת לרתוח. כשהתערובת מתחילה להקציף הורידו מהאש ותנו לסיר או למחבת לשבת למשך כרבע שעה. לאחר מכן נגבו את הלכלוך שהשתחרר ושטפו במים חמים וסבון.

3. טבליות למדיח כלים: אותן טבליות פופולריות למדיח הכלים יכולות לעשות עבודה טובה בניקיון סירים ומחבתות שרופים. כל מה שתצטרכו לעשות זה לכסות את תחתית הסיר והמחבת במעט מים ולחמם על אש נמוכה. לאחר מכן הסירו את הכלי מהאש ושפשפו טבליה על הכתמים הקשים. לבסוף שטפו היטב במים חמים וסבון.

רוצים להתעדכן בעוד מדריכים וטיפים שיעשו לכם את החיים במטבח קלים יותר? עקבו אחרינו באינסטגרם

4. דפים למייבש כביסה: עוד שימוש מפתיע לחומר ניקיון המיועד במקור למטרה אחרת. בשיטה זו יש למלא את הסיר השרוף או המחבת במים חמים עם מעט סבון כלים, להוסיף דף למייבש הכביסה ולהמתין מספר שעות. לאחר מכן ניתן להסיר בעדינות את השומן שהשתחרר.

5. לימון: נדמה שאין דבר שלימון לא מסוגל לעשות במטבח. הרתיחו מעט מים בגובה כמה סנטימטרים עם 2-3 לימונים חצויים בסיר או במחבת למשך 5 עד 10 דקות. לאחר מכן שטפו את הסיר במים חמים וסבון.

6. סודה לשתייה וחומץ/מלח/סבון כלים: גם סודה לשתייה מהווה חומר ניקוי מעולה בשילוב עם חומרים אחרים שאפשר למצוא בכל מטבח. ערבבו את הסודה עם מעט חומץ, מלח או סבון כלים ומרחו על הסיר או המחבת החמה. הניחו לחצי שעה ולאחר מכן שפשפו בעדינות את הלכלוך שהשתחרר. לבסוף שטפו במים חמים וסבון.

7. נייר אלומיניום וסודה לשתייה: אם אתם פחות מפחדים לשפשף את הסיר או המחבת, השיטה הבאה מוכיחה את עצמה כיעילה במיוחד. הוסיפו לסיר או למחבת כמות נדיבה של סודה לשתייה עם מעט מים וערבבו עד שתיווצר משחה. קמטו נייר אלומיניום לכדור ושפשפו היטב עד שהכתמים יורדים. לבסוף שטפו במים חמים עם סבון.

עוד טעימה: איך לנקות כיריים במהירות וללא מאמץ

ניסיתם אחת מהשיטות? יש לכם שיטה מנצחת משלכם? שתפו אותנו ואת הקוראים בתגובות

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

30 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך לנקות תנור אפייה

ללא מאמץ: איך לנקות תנור אפייה ביתי לקראת פסח

מדריכים וטיפים
איך להוריד כתמי כורכום מהידיים והאצבעות

כל השיטות: איך להסיר כתמי כורכום מהידיים ב-5 דקות

מדריכים וטיפים
איך לנקות מיקרוגל ביסודיות

איך לנקות את המיקרוגל ביסודיות: המדריך השלם

מדריכים וטיפים
איך לנקות רשתות תנור אפייה

השיטה המנצחת: איך לנקות רשתות תנור אפייה ביתי

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

מארזי ראש השנה 2024 - טעם הגליל

ראש השנה 2024: מארזי תוצרת מקומית ויין ישראלי לשולחן החג

חדשות האוכל
מגוון יינות ישראליים, מארזים עם שלל תוצרת מקומית איכותית ושיתופי פעולה מסקרנים שיעטרו לכם את שולחן החג בראש השנה 2024 >>
פיסס (Pieces) של בן אנד ג'ריס

על המדף: מגנום סנדוויץ', בן & ג'ריס, פתי בר קוקיז או פאנטה מהאייטיז

חדש על המדף
עוגיות פתי בר וקרמוגית בטעמים, גלידות מפתיעות של בן אנד ג'ריס ומגנום, פאנטה במהדורת פקמן, משקאות מוגזים של נורדיק מיסט ועוד חדשים על המדף >>

מדריכים שאהבתם

איך לבחור, לאחסן ולחתוך מנגו – המדריך השלם

מדריכים וטיפים

העוגה שוב שקעה? איך למנוע מעוגה לצנוח לאחר האפייה

מדריכים וטיפים

מה לזלול?