בדקנו: זו הדרך הנכונה לאחסן תירס טרי במקרר

בכדי לשמור על תירס טרי, מומלץ לאחסן אותו בצורה הנכונה. כך תאחסנו תירס טרי במקרר או במקפיא ותשמרו עליו מתוק ועסיסי לאורך זמן .
עדכונים טעימים למייל!

תירס עם טעמו המתקתק הוא מוצר בסיס במטבחים ברחבי העולם. אולם, הטריות שלו עלולה לחמוק במהרה והדרך לשמר את המתיקות הטבעית היא לדעת איך לאחסן תירס בצורה הנכונה. בפוסט הבא נבדוק איך לבחור את התירס המושלם, מה גורם לקלחי תירס לאבד את טריותם ומהן הדרכים הטובות ביותר לאחסון תירס.

למה טריות התירס חשובה כל כך? הסוכרים הטבעיים שבתירס מתחילים להפוך לעמילנים ברגע שהוא נקטף. תהליך זה מואץ בטמפרטורת החדר ומפחית את הפריכות והמתיקות הטבעית של התירס. על ידי אחסון נכון של תירס תוודאו שהוא ישרוד לזמן ארוך יותר על טעמיו וערכיו התזונתיים.

איך לאחסן תירס

איך לבחור את התירס המושלם

עוד לפני אחסון התירס, חשוב לדעת איך לבחור את התירס המושלם אצל הירקן. תירס טרי יהיה בעל עלים ירוקים ובהירים שעוטפים בקפידה את התירס עם שערות זהובות ודביקות מעט, לא יבשות ושחומות.

אם ניתן להרגיש את הגרעינים, חפשו אחר גרעיני תירס שמנמנים, אחידים ומוצקים. התירס צריך להרגיש מוצק למגע, אבל לא קשה. אלו מסמנים שהתירס נמצא בשיא בשלותו ומוכן לשימוש. אזורים רכים עלולים להצביע על איכות ירודה או על ריקבון. קלח תירס טרי צריך להרגיש כבד יחסית לגודלו, מה שמצביע על תכולת מים גבוהה וגרעינים טריים יותר.

אחסון תירס במקרר

אם אתם מתכננים להכין את התירס בתוך שבוע, מומלץ להשתמש בשיטות הבאות שמתמקדות בשמירה על הטריות והמתיקות של התירס למספר ימים.

השיטה הפשוטה ביותר היא להשאיר את העלים על קלח התירס על מנת להגן על הגרעינים ולשמור אותם טריים ולחים לאורך זמן. לאחר מכן יש להניח את התירס במגירת הירקות של המקרר על מנת לשמור על לחות גבוהה יותר. התירס ישמור על טריותו בשיטה זו לכ-5 ימים.

חשוב להדגיש שהתירס ישמור על שיא טריותו ביום יומיים הראשונים. לאחר מכן הסוכרים יתחילו להפוך לעמילנים, מה שמוריד מאיכות התירס ומשנה את טעמו ומרקמו.

ניתן גם לעטוף את התירס במגבת נייר לחה אך לא רטובה על מנת לשמור על טריותו טוב יותר. עטפו כל קלח תירס בנייר מגבת לח והניחו בשקית ניילון מבלי לאטום אותה לגמרי. השאירו אותה פתוחה מעט על מנת לאפשר זרימת אוויר. הקפידו לא להרטיב את מגבת הנייר יותר מדי בכדי למנוע צמיחת עובש.

בשיטה זו התירס ישמור על טריותו לכ-5-7 ימים סך הכול אך אם אתם רוצים ליהנות מטעמיו המלאים, מומלץ לצרוך אותו תוך יומיים שלושה.

טמפרטורת המקרר האידאלית לאחסון תירס נעה בין 1.7-3.3 מעלות. טווח זה מאפשר להאט את הפיכתם של הסוכרים לעמילנים ומוודא שהתירס ישמור על המתיקות שלו לאורך זמן.

מחקרים מצאו שייבוש גרעיני תירס ב-40 מעלות צלזיוס ואחסונם ב-15 מעלות צלזיוס שומר על איכות הגרעינים ומשפיע חיובית על איכות העיבוד שלהם, מה שמצביע בעקיפין על היתרונות באחסון תירס שלם נכון.

עוד טעימה: איך להכין תירס בסיר, בתנור או במיקרוגל

אחסון תירס במקפיא

אם אתם לא מתכננים להשתמש בתירס בשבוע הקרוב, מומלץ לחלוט ולהקפיא אותו על מנת לשמור על טעמו ועל הערכים התזונתיים למספר חודשים.

  1. הרתיחו מים בסיר גדול, הוסיפו את קלחי התירס וחלטו למשך 4-6 דקות, תלוי בגודל הקלח. החליטה עוצרת את פעולת האנזימים שגורמים לאובדן טעם ומרקם.
  2. העבירו מיד את קלחי התירס לאמבטיית קרח על מנת לעצור את תהליך הבישול.
  3. כשהתירס התקרר, ייבשו אותו היטב עם נייר מגבת בכדי למנוע היווצרות גבישי קרח בזמן ההקפאה.
  4. עטפו כל קלח תירס בניילון נצמד או נייר אלומיניום והכניסו לשקית או קופסא אטומה שמתאימה למקפיא.
  5. סמנו על השקית את תאריך ההקפאה בכדי לאפשר מעקב אחר חיי המדף של התירס הקפוא.
  6. בשיטה זו ניתן לשמור את התירס טרי לכ-8-12 חודשים סך הכול.
אחסון תירס במקרר או במקפיא
אחסון תירס במקרר או במקפיא

ניתן גם להקפיא גרעיני תירס בלבד בשיטה הבאה

  1. חלטו, קררו וייבשו את קלחי התירס באותה השיטה.
  2. כשהתירס יבש, חתכו את הגרעינים מהקלחים.
  3. פזרו את גרעיני התירס בשכבה אחת אחידה על תבנית עם נייר אפייה עד שהם קופאים לגמרי.
  4. העבירו את גרעיני התירס הקופאים לשקית או קופסא מתאימים למקפיא.
  5. סמנו על השקית את תאריך ההקפאה בכדי לאפשר מעקב אחר חיי המדף של גרעיני התירס הקפואים.
  6. בשיטה זו ניתן לשמור את גרעיני התירס טריים עד לשנה.

לקריאת נוספת: מחקר מקיף שנערך על פיזור הלחות בתירס טרי בזמן האחסון

טעויות נפוצות

אחסון תירס זה לא רק עניין של לעשות את הדברים הנכונים, אלא גם להימנע מטעויות נפוצות שעלולות לקצר את אורך חיי המדף של קלחי התירס.

הקפידו לא לחשוף את התירס ללחות יתר. בזמן שלחות חיונית על מנת לשמור על התירס טרי, עודף לחות יוביל לצמיחת עובש וריקבון מוקדם. וודאו תמיד שהתירס יבש לחלוטין לפני האחסון, במיוחד אם אתם עוטפים אותו במגבת נייר לחה.

טעות נפוצה נוספת היא אחסון של תירס בסמוך לפירות וירקות שמפיצים גז אתילן כמו בננות או תפוחים. גז אתילן מאיץ את תהליך ההבשלה ויכול לגרום לתירס להתקלקל מהר יותר.

לבסוף, הקפידו שלא להשאיר את התירס בטמפרטורת החדר לזמן ארוך מדי. אמנם זה נראה נוח, אך טמפרטורת החדר מאיצה את תהליך המרת הסוכרים לעמילנים, מה שמוביל לטעם מתוק פחות ועמליני יותר. אם אתם לא מתכננים להשתמש בתירס בזמן הקרוב, אחסנו אותו במקרר.

יש לכם טיפ מנצח ששומר על התירס טרי לאורך זמן? משתמשים באחת השיטות וחייבים להמליץ גם? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך לשמור צבע של ירקות מבושלים

שומרים על הצבע: איך מונעים מירקות לאבד את הגוון הטבעי בבישול

מדריכים וטיפים
איך לשמור חסה במקרר

אחת ולתמיד: איך לשמור חסה במקרר לאורך זמן

מדריכים וטיפים
איך לשמור גזר במקרר

השיטה הנכונה: איך לשמור גזר במקרר?

מדריכים וטיפים
שום שחור - מה זה ומה עושים איתו?

שום שחור: מה זה בכלל ומה אפשר לעשות איתו במטבח?

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

חיתוך רימון - השיטות המובילות

בלי כל הבלגן: 3 שיטות שעובדות לחיתוך רימון

מדריכים וטיפים
מדריך צעד אחר צעד לכבוד ראש השנה לחיתוך רימון בלי כל הבלגן וללא מאמץ. כל השיטות והטיפים הקטנים בדרך אל הגרגירים העסיסיים >>
תפריט קינוחים אמנותי במסעדת פאסטל

לזלול אמנות: מסעדת פאסטל משיקה תפריט קינוחים יצירתי במיוחד

חדשות האוכל
מסעדת פאסטל המוערכת משיקה שיתוף פעולה חדש עם מוזיאון תל אביב בדמות תפריט קינוחים יצירתי במיוחד. זה מה שתוכלו לזלול >>

מדריכים שאהבתם

הטיפ המפתיע לניקוי כותש שום שיחסוך לכם שפשופים ותסכול

מדריכים וטיפים

תגידו שלום לסיר: כך תכינו ביצים קשות מושלמות בתנור

מדריכים וטיפים

מה לזלול?