איך לשמור בצל ירוק טרי לאורך זמן: 3 שיטות שעובדות כמו קסם

בצל ירוק הפך מזמן לאחד מחומרי הגלם האהובים והפופולריים במטבח הישראלי. כך תשמרו על בצל ירוק טרי לאורך זמן בקלות ובמהירות.
עדכונים טעימים למייל!

כשגיליתי את הסודות לאחסון מושלם של בצל ירוק, כל חוויית הבישול שלי השתנתה. מהאכזבה של למצוא במטבח גבעולים נבולים לחסרי חיים, התחלתי לגלות בצל ירוק מלא חיים וטעמים פעם אחר פעם.

המסע שלי אל עבר הבצל הירוק המושלם היה מלווה בניסוי וטעייה ונתמך בעצות של מומחים קולינריים ומחקרים מדעיים, הכול על מנת להבין איך לשמר את הטעם הייחודי והפריכות לאורך זמן. במאמר הבא נסקור מגוון שיטות וטיפים ויראליים שהפכו פופולריים בשנים האחרונות, בליווי מידת יעילותם בשמירה על הבצל.

איך לאחסן בצל ירוק טרי
איך לאחסן בצל ירוק טרי

עוד טעימה: איך לאחסן בצל במטבח ובמקרר

איך לשמור בצל ירוק טרי לאורך זמן

בפוסט הבא נחלוק אתכם שיטות שונות וטיפים ויראליים שהפכו פופולריים במיוחד בשנים האחרונות ברשתות החברתיות. לכל שיטה הוספנו גם מידת יעילות על סמך הזמן שכל שיטה תשמור על הבצל הירוק טרי ועל סמך קלות הביצוע. בואו נתחיל!

במים על אדן החלון

בשיטה פופולרית זו לאחסון בצל ירוק כל מה שתצטרכו לעשות זה להניח את הבצלים עם השורשים בתוך קערה או צנצנת מים ושלמור אותם על אדן החלון או נקודה אחרת שטופת שמש במטבח.

בשיטה זו הבצל הירוק יישאר טרי ואף ימשיך לגדול לאורך זמן. קטפו לעצמכם כל פעם את החלקים הירוקים והשאירו את החלקים הלבנים במים. השיטה מגובה על ידי מחקרים שמצאו שאחסון בצל ירוק במים מאריך משמעותית את הטריות ושומר על הערכים התזונתיים.

מידת יעילות: 9/10

– שיטה זו יכולה לשמור את הבצל הירוק טרי עד לחודש ימים ואף יותר, כל עוד אתם מחליפים את המים מדי כמה ימים ומקצצים חלקים שהצהיבו או נבלו.

– השיטה גם קלה במיוחד לביצוע ולא מצריכה מאמץ, כל מה שתצטרכו זה אגרטל או צנצנת, מים וזוג מספריים.
– בנוסף השיטה דורשת שטח קטן יחסית ומוסיפה אסתטיות לבית עם בצל ירוק פורח על אדן החלון.

– השיטה תעבוד פחות טוב אם אתם גרים באזור עם אקלים קר וחשוך יחסית או אם אין לכם אזורים מוארים היטב במטבח. בנוסף אחסון בצל ירוק על אדן החלון יכול למשוך חרקים ומזיקים אם לא שומרים על המים נקיים.

עוד טעימה: איך לאחסן גזר במקרר – המדריך השלם

במים במקרר

שיטה זו דומה במהותה לשיטה הראשונה אך במקום להניח את הבצל הירוק במים על אדן החלון, שומרים אותו במים בתוך המקרר. הניחו את הבצל הירוק עם קצות השורשים בקערה או צנצנת מים וכסו את החלק העליון עם שקית פלסטיק בכדי להגן מהאוויר הקר.

השיטה מגובה על ידי מחקרים שהציעו שאחסון בצל ירוק במים בטמפרטורות נמוכות יותר יכול להאט משמעותית את הירידה באיכותו ולשמור עליו פריך יותר לתקופה ארוכה יותר.

מידת יעילות: 8/10

– שיטה זו יכולה לשמור על הבצל הירוק טרי עד לשבועיים ימים לפני שהוא יתחיל להראות סימנים של עייפות ולנבול.

– לעומת השיטה הראשונה, הבצל הירוק לא ימשיך לגדול ולצמוח כפי שהוא יצמח על אדן החלון עם שמש ישירה.

– השיטה הזו גם לוקחת יותר מקום מהשיטה הראשונה מאחר ויש לפנות אזור במקרר לקערה או לצנצנת ולכסות בשקית.

בנייר מגבת לח במקרר

עוד שיטה נפוצה ופופולרית לאחסון בצל ירוק מערבת עטיפה של הבצל בנייר מגבת לח והנחתו בשקית ניילון במקרר בתוך שקית ניילון. בשיטה זו, נייר המגבת הלח מעניק לחות לבצל, אך לא יותר מדי ברמה שיכולה לגרום להתחיל ולהירקב.

שיטה זו מתכתבת עם המלצות של מדעני מזון לשמירה על רמות לחות אופטימליות ומניעת ריקבון מוקדם תוך שמירה על הבצל הירוק טרי ופריך.

מידת יעילות: 7/10

שיטה זו תשמור על הבצל הירוק טרי עד לשבוע ימים בטרם הוא יתחיל לאבד מהקריספיות המוכרת והאהובה ומהטעם האופייני.

השיטה קלה לביצוע יחסית אך מצריכה יותר מאמץ מהשיטות האחרות – יש לחתוך את קצוות השורשים של הבצל הירוק, לחצות ולעטוף עם מגבות נייר לחות.

איך לבחור את השיטה המתאימה עבורכם?

כמו שאתם יכולים לראות, ישנן מספר שיטות יעילות לאחסון בצל ירוק בבית, כל אחת עם יתרונותיה וחסרונותיה. הדרך הטובה ביותר לשמור על בצל ירוק תלויה בעיקר בהעדפות, בצרכים ובתנאים בבית שלכם.

אם אתם משתמשים בבצל ירוק בתדירות גבוהה, עדיף לבחור בשיטה שתשמור על הבצל הירוק טרי לזמן ארוך יותר כמו השיטה הראשונה או השנייה, אם אתם משתמשים לעיתים רחוקות יותר, עדיף לבחור בשיטה השלישית שלא מצריכה התעסקות רבה.

אם יש לכם מספיק שטח במטבח עם אור שמש רב, עדיף לבחור בשיטה הראשונה שתספק את התוצאות הטובות ביותר ותוסיף גם דקורציה נחמדה.

יש לכם שיטה מנצחת משלכם ששומרת על הבצל הירוק טרי לאורך זמן? שתפו אותנו ואת הקוראים בתגובות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

5 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

ריב אנטרקוט קראנץ' רויאל

אוהבים בצל? מקדונלד'ס משיקה את ריב אנטרקוט קראנץ' רויאל

חדשות האוכל
איך לאחסן בצל במטבח

כך תעשו זאת נכון: איך לשמור בצל טרי במקרר או במזווה

מדריכים וטיפים
מרק בצל צרפתי קלאסי

מושלם לחורף: איך להכין מרק בצל צרפתי אותנטי

מתכונים
איך לחתוך בצל במהירות ובקלות

במהירות שיא: הטריק לחיתוך בצל שיחסוך לכם המון זמן

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

פיסס (Pieces) של בן אנד ג'ריס

על המדף: מגנום סנדוויץ', בן & ג'ריס, פתי בר קוקיז או פאנטה מהאייטיז

חדש על המדף
עוגיות פתי בר וקרמוגית בטעמים, גלידות מפתיעות של בן אנד ג'ריס ומגנום, פאנטה במהדורת פקמן, משקאות מוגזים של נורדיק מיסט ועוד חדשים על המדף >>
נאיפה מולא מארחת לארוחה אינטימית בביתה

במטבח של נאיפה מולא: ארוחות אינטימיות אצל השפים הגדולים בישראל

אירועים ופסטיבלים
מתומר טל ורותי ברודו ועד לנאיפה מולא ומושיקו גמליאל: סן פלגרינו משיקים סדרת ארוחות פיין דיינינג אינטימיות בבתי השפים המובילים בישראל >>

מדריכים שאהבתם

קיץ עסיסי: איך לבחור ולשמור אפרסקים במטבח

מדריכים וטיפים

אביב הגיע: מה שמים בצלחת פסח של ליל הסדר

מדריכים וטיפים

מה לזלול?