5 טעויות בהכנת פנקייק שכולם עושים ואיך להימנע מהן

הדרך לפנקייק מושלם עוברת בפרטים הקטנים. אספנו 5 טעויות נפוצות בהכנת פנקייקים, מערבוב יתר של הבלילה ועד טמפרטורת מחבת לא נכונה .
עדכונים טעימים למייל!

גם אתם יכולים להפוך למומחים בפנקייקים. עוקבים באדיקות אחר המתכון לפנקייק מושלם אך בכל פעם מקבלים תוצאה לא מעוררת תאבון? פנקייקים הם ללא ספק בחירה מעולה לארוחת בוקר מפנקת במיוחד, אך היכולת להגיע למגדל זהוב, קליל ואוורירי של פנקייקים, מתגלה פעמים רבות כאתגר לא פשוט בכלל.

הסוד לפנקייקים מושלמים לא נמצא רק במרכיבים, אלא בפרטים הקטנים של תהליך ההכנה. בפוסט הבא נסקור 5 טעויות נפוצות שכולם עושים בהכנת פנקייקים ונציע פתרונות מעשיים בכדי להבטיח שבפעם הבאה אתם, הילדים והמשפחה תיהנו מערימת פנקייקים מושחתת ומפנקת במיוחד.

5 טעויות בהכנת פנקייק
5 טעויות בהכנת פנקייק

5 טעויות שכולם עושים בהכנת פנקייקים

אתם משתמשים בחומרי התפחה פגי תוקף

התפקיד של חומרי ההתפחה, כמו אבקת אפייה או אבקת סודה לשתייה, הוא להכניס אוויר לבלילה ולגרום לפנקייקים לתפוח למרקם האוורירי המיוחל. עם זאת, שימוש בחומרי התפחה שפג תוקפם עלול להוביל לפנקייקים שטוחים ודחוסים, זאת מאחר שהתגובה הרצויה ליצירת כיסי האוויר לא תתרחש באותה יעילות.

מדעני מזון ומומחי אפייה מדגישים את החשיבות של שימוש בחומרי התפחה טריים לתוצאות מיטביות. חומרי התפחה מאבדים את עוצמתם לאורך הזמן, מה שיכול להשפיע על תפיחת הפנקייקים. הקפידו תמיד לבדוק את התאריך האחרון לשיווק המוטבע על האריזה לפני השימוש.

אם אתם לא בטוחים לגבי טיב החומרים, תוכלו לערוך מבחן מהיר. בכדי לבדוק אבקת אפייה, ערבבו כפית עם שליש מים חמים, אם המים מבעבעים באינטנסיביות, אבקת האפייה עדיין טובה. בכדי לבדוק אבקת סודה לשתייה, ערבבו כפית עם רבע כוס חומץ. אם התערובת מבעבעת, אבקת הסודה טובה לשימוש גם כן.

אתם מערבבים יותר מדי את הבלילה

טעות נפוצה במיוחד בכל מה שקשור להכנת פנקייקים היא ערבוב יתר של הבלילה. הטעות הזו יכולה להשפיע משמעותית על התוצאה הסופית, זאת מאחר שערבוב יתר גורם לגלוטן בקמח להתפתח יתר על המידה, מה שמוביל לפנקייקים דחוסים במקום קלילים ואווריריים. חשוב לערבב את הבלילה בעדינות עד איחוד המרכיבים, גם אם נשארים מעט גושים.

הדרך הטובה ביותר לערבוב יעיל היא לערבב את החומרים היבשים והרטובים בנפרד ולאחד ביניהם לאחר מכן. לאחר מכן יש לערבב את הבלילה בעדינות עם מזלג עד לאיחוד, גם אם נשארים גושים קטנים. ברגע שאתם לא רואים יותר קמח יבש, הפסיקו את הערבוב. גם אם אתם לא בטוחים, תמיד עדיף לערבב את הבלילה פחות מאשר יותר מדי.

עוד טעימה: מתכון לפנקייק עננים יפני שחייבים לטעום

אתם לא נותנים לבלילה לנוח

לאחר הכנת הבלילה, חשוב במיוחד להניח לה לנוח לפני הכנת הפנקייקים עצמם. כשאתם ממהרים להכין לעצמכם ארוחת בוקר מפנקת, ייתכן שתדלגו על הצעד הזה שהכרחי על מנת לאפשר לגלוטן בבלילה לנוח ולעמילנים לספוג את הנוזלים כראוי. מנוחה ראויה תבטיח פנקייקים רכים ואווריריים הרבה יותר.

מומחים קולינריים מבליטים את החשיבות במנוחת הבלילה ומסבירים שמנוחה של 15-30 דקות תאפשר לקמח להתייבש מעט ולגלוטן להירגע. הצעד הקטן הזה יוצר שינוי גדול במרקם הסופי ואף משפרת את הטעמים ומטמיעה אותם היטב בבלילה.

לאחר ערבוב הבלילה, כסו את הקערה עם מטלית נקייה או ניילון נצמד והניחו בצד למשך רבע שעה עד שעה, תלוי בזמן שיש ברשותכם. כשאתם מוכנים להכין את הפנקייקים, ערבבו שוב בעדינות את הבלילה.

אתם משתמשים בטמפרטורה לא נכונה

טמפרטורת המחבת בה אתם מטגנים את הפנקייקים שלכם יכולה לקבוע האם תקבלו לבסוף פנקייקים זהובים ושחומים מבחוץ ומוכנים בדיוק במידה מבפנים. טמפרטורה גבוהה מדי, והפנקייקים יישרפו בטרם תספיקו להגיע למידת הרצויה וטמפרטורה נמוכה מדי יוביל לפנקייקים חיוורים וסמרטוטיים.

חשוב לטגן את הפנקיים במחבת עם פיזור חום אחיד ועל טמפרטורה בינונית-נמוכה. טווח הטמפרטורה האופטימלי לטיגון פנקייקים הוא 190-200 מעלות, טווח שמאפשר בישול אחיד יחד עם מעטה זהוב ופריך.

חממו את המחבת על אש בינונית למשך 5 דקות לפני שתוסיפו את הבלילה. בחנו את הטמפרטורה בעזרת התזה של כמה טיפות מים, כשהמים רוקדים מעט על המחבת ומתאדים, ניתן להוסיף את הבלילה. אם המים מתאדים מהר מדי, המחבת חמה מדי. התאימו את הטמפרטורה תוך כדי ההכנה ותנו למחבת להגיע לטמפרטורה הרצויה בין כל פנקייק לפנקייק.

אתם הופכים את הפנקייק מוקדם מדי

אחד הטעויות המכריעות בכל מה שנוגע להכנת פנקייקים היא הרגע בו צריך להחליט האם הגיע הזמן להפוך את הפנקייק. רבים נוטים לעשות את הפעולה מוקדם מדי, מה שיכול להוביל לטיגון לא אחיד. אם תהפכו את הפנקייק יותר מדי פעמים, תמנעו ממנו לתפוח כראוי ולהשיג את המרקם האוורירי הרצוי.

מומחי פנקייקים מכל העולם מסכימים שפנקייק טוב צריך להפוך רק פעם אחת במהלך הטיגון. הזמן המושלם להפוך את הפנקייק הוא כשבועיות קטנות מתחילות להיווצר על פני השטח של הפנקייק שבמחבת וכשהקצוות מתחילים להתייצב ולהתייבש. המתינו עד שהבועות מופיעות ונשארות פתוחות והפכו את הפנקייק עם מרית יציבה.

לאחר שאתם מוזגים את הבלילה למחבת, הניחו לפנקייקים עד שאתם מבחינים בבועות שנוצרות על פני השטח, בדרך כלל כ-2 דקות, תלוי בגודל הפנקייק. השתמשו במרית רחבה על מנת להפוך את הפנקייק בעדינות אך עם בטחון וטגנו למשך 1-2 דקות נוספות או עד שהצד השני מזהיב ומשחים. הימנעו מללחוץ על הפנקייק לאחר ההפיכה בכדי לא להוציא ממנו את האוויר.

יש לכם טיפ שהזללנים שלנו חייבים להכיר לפנקייק מושלם? שתפו אותנו בתגובות למטה.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

3 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

סירופ מייפל נצנצים

להתעורר עם גלאם: סירופ מייפל נצנצים מגיע אל המדפים

חדשות האוכל
מתכון לפנקייק ללא גלוטן ולקטוז

מתכון לפנקייק ללא גלוטן ונטול לקטוז – כמו הדבר האמיתי

מתכונים
פנקייקים שלא נדבקים למחבת

הפנקייק שוב נדבק למחבת? זה מה שאתם עושים לא נכון

מדריכים וטיפים
ספגטי פנקייק - המתכון והשיגעון

ספגטי פנקייק? המתכון שהולך לשדרג לכם את הבוקר

מתכונים

טרי מהתנור

מארזי ראש השנה 2024 - טעם הגליל

ראש השנה 2024: מארזי תוצרת מקומית ויין ישראלי לשולחן החג

חדשות האוכל
מגוון יינות ישראליים, מארזים עם שלל תוצרת מקומית איכותית ושיתופי פעולה מסקרנים שיעטרו לכם את שולחן החג בראש השנה 2024 >>
מרק ירקות לשבירת צום יום כיפור

5 מאכלים מומלצים לשבירת צום יום כיפור שלא מכבידים על הבטן

מדריכים וטיפים
בכדי הימנע מבעיות עיכול לאחר יום כיפור, חשוב לשבור את הצום בצורה נכונה ולהקפיד על מזונות מתאימים. אספנו 5 מאכלים שכדאי לצרוך לאחר הצום. >>

מדריכים שאהבתם

שוברי המיתוסים: האם אכילה לפני השינה גורמת לסיוטים בלילה?

מדריכים וטיפים

קריספיות מובטחת: איך לשמור על עוגיות פריכות לשבוע לפחות

מדריכים וטיפים

מה לזלול?