כמו חדשות: איך לנקות קופסאות פלסטיק מוכתמות

בארון המטבח של כולנו מסתתרות קופסאות פלסטיק לאחסון מזון עם כתמים עיקשים במיוחד. כך תנקו קופסאות פלסטיק מוכתמות בקלות וביעילות.
עדכונים טעימים למייל!

בכמעט כל מטבח ישראלי תמצאו ארון עמוס לעייפה בקופסאות פלסטיק. בין אם קופסאות פלסטיק שנועדו לקחת אוכל לעבודה, לאחסן שאריות מהארוחה האחרונה במקרר וכמובן קופסאות מלאות כל טוב שהבאתם אתכם מההורים בארוחת החג או השבת (או שלחתם עם הילדים, שיאכלו משהו, הם נורא רזים לאחרונה).

עם זאת, קופסאות האחסון הנוחות גם מוכתמות בקלות בשימוש תכוף משלל רטבים ותבלינים במה שנראה לעיתים רבות ככתמים שלא ניתן להסיר. לעיתים, גם לאחר ניקיון עם סבון ומים חמימים ניתן להבחין בשינויי צבע משמעותיים שמסרבים להיעלם.

איך לנקות קופסאות פלסטיק מוכתמות
איך לנקות קופסאות פלסטיק מוכתמות

כל מדריכי הניקיון והטיפים הכי שווים באינסטגרם של לזלול

מראה הקופסא המוכתמת אמנם לא פוגע במזון שמאוחסן בו, אך בוודאי לא מעורר תאבון רב. למעשה, סביר להניח שכמו רבים אתם פשוט דוחסים את הקופסאות שנראות פחות טוב ומוכתמות בצורה לא נעימה לעין עמוק אל תוך הארון לטובת כלים מוכתמים פחות.

עוד טעימה: איך לאחסן תבלינים במטבח ואיך למנוע מהם להתגבש
וגם – איך לנקות מיקרוגל בקלות ובמהירות

איך לנקות קופסאות פלסטיק מוכתמות

במקום לזרוק את הקופסאות המוכתמות ולזהם את הסביבה, ישנן כמה דרכים מומלצות לניקוי קופסאות פלסטיק ללא מאמץ בעזרת כמה חומרים וכלים שניתן למצוא בכל מטבח שיעלים את הכתמים ויגרום לקופסאות להיראות כמו חדשות.

חומץ ומים

מלאו קערה בכמות שווה של חומץ ומים והשרו את קופסאות הפלסטיק המוכתמות למשך חצי שעה לפחות או למשך הלילה. לבסוף יש לשטוף את הקופסאות במים חמימים ולייבש עם מטלית נקייה.

אבקת סודה לשתייה ומים

פזרו כף אבקת סודה לשתייה בכל קופסת פלסטיק והוסיפו לאט מים חמים תוך כדי ערבוב עד שנוצרת משחה. מרחו את המשחה על האזורים המוכתמים והמתינו חצי שעה לפחות (אפשר גם למשך הלילה).

לאחר מכן יש לנגב את המשחה עם מטלית לחה, לשטוף עם מים חמימים וסבון כלים ולייבש היטב עם מטלית נקייה.

ג'ל חיטוי לידיים

אם נשאר לכם סטוק של ג'ל חיטוי לידיים או אלכוג'ל בלשון העם, תוכלו להשתמש בו לניקוי קופסאות האוכל שלכם. כל מה שתצטרכו לעשות זה לפזר את הג'ל על האזורים המוכתמים, להמתין כחצי שעה, לנגב עם נייר סופג, לשטוף במים וסבון ולייבש היטב עם מטלית נקייה.

סבון כלים, מים ונייר סופג

שיטת ניקוי זו הפכה לפופולרית במיוחד בטיקטוק וברשתות חברתיות נוספות. הוסיפו סבון כלים לכל קופסא עם מעט מים חמימים וכמה פיסות של נייר סופג. לאחר מכן סגרו את הקופסא היטב עם מכסה ושקשקו נמרצות במשך דקה. שטפו היטב במים זורמים וייבשו עם נייר סופג.

סוכר, סבון כלים וקרח

שיטת ניקוי נוספת שהפכה לויראלית ברשתות החברתיות בשנים האחרונות. בשיטה זו יש לפזר סוכר לבן בתחתית כל קופסא, להוסיף סבון כלים, מעט מים חמימים וכמה קוביות קרח. לאחר שעה. לאחר מכן נפטרים מהתערובת בקופסא, משפשפים בעזרת מטלית לחה את השאריות ושוטפים במים זורמים.

רוצים לזלול עוד? עקבו אחרינו באינסטגרם.

השיטה המנצחת לניקוי קופסאות פלסטיק

בשבועות האחרונים בדקנו את שלל השיטות המוצעות בכדי לגלות איזו מהן מסירה את הכתמים מקופסאות הפלסטיק בצורה הטובה ביותר. מצאנו שכל השיטות הוכיחו עצמו כיעילות ברמה זו או אחרת עם הבדלים קטנים.

בעזרת שיטת החומץ או שיטת סבון הכלים עם הנייר הסופג למשל קיבלנו קופסאות נקיות ונוצצות אך לא הצלחנו להסיר לחלוטין כתמים עמוקים יותר שחדרו לתוך הפלסטיק, כמו למשל כתמי כורכום. לעומתה שיטת הניקוי עם אבקת הסודה לשתייה הוכיחה עצמה כעוצמתית והצליחה להסיר גם כתמים קשים יותר בקלות יחסית.

ניסיתם אחת מהשיטות? יש לכם שיטה סודית משלכם לניקוי קופסאות פלסטיק מוכתמות? שתפו אותנו בתגובות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

45 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך לנקות סכינים מחלודה וכתמים

חותכים עניין: איך לנקות סכיני מטבח מחלודה וכתמים

מדריכים וטיפים
איך לנקות תנור אפייה

ללא מאמץ: איך לנקות תנור אפייה ביתי לקראת פסח

מדריכים וטיפים
ניקיון תנור אפייה

איך לנקות תנור אפייה ביתי: המדריך לניקיון עמוק ויסודי

מדריכים וטיפים
איך לנקות בלנדר

די לשפשופים: איך לנקות בלנדר ב-30 שניות

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

חיתוך רימון - השיטות המובילות

בלי כל הבלגן: 3 שיטות שעובדות לחיתוך רימון

מדריכים וטיפים
מדריך צעד אחר צעד לכבוד ראש השנה לחיתוך רימון בלי כל הבלגן וללא מאמץ. כל השיטות והטיפים הקטנים בדרך אל הגרגירים העסיסיים >>
מטבח מעבר: לבשל בבית - תערוכה בגלריית אסיף

עוגיות בבוקר, חביתה בערב: המטבח שלפני ה-7.10 בתערוכה חדשה

חדשות האוכל
אסיף, מרכז תרבות האוכל בישראל, משיק לקראת יום השנה ל-7.10 תערוכה חדשה בשם "מטבח מעבר: לבשל בית", המוקדשת לגעגוע למטבח הביתי של מפוני המלחמה >>

מדריכים שאהבתם

שמים סוף לגושים: איך לאחסן תבלינים במטבח

מדריכים וטיפים

הלהיט הבא? איך להכין צ'יפס אבטיח בבית בחמש דקות

מדריכים וטיפים

מה לזלול?