לזלול - מגזין אוכל ישראלי

הדבר האמיתי? מה חשבנו על תחליפי הבשר של קריאייטיב פי

חברת תחליפי הבשר הישראלית קריאייטיב פי משיקה תערובות יבשות להכנה מהירה בטעמי בקר, עוף ודגים לבישול, טיגון ואפייה של שלל מנות. טעמנו
תערובות תחליפי הבשר של קריאייטיב פיי
תערובות תחליפי הבשר של קריאייטיב פיי | צילום: מערכת לזלול
שיתוף

שוק תחליפי הבשר צומח בצורה עקבית בשנים האחרונות עם אין ספור חברות בינלאומיות שמציעות מבחר מוצרים מן הטבע המדמים את הטעם והמרקם של מוצרי בשר אהובים מבלי לפגוע בבעלי חיים.

גם בארץ התחום הפך לפופולרי במיוחד עם מגוון חברות שמפתחות תחליפי בשר חדשניים על בסיס טבעי. אחת מהחברות המסקרנות והמדוברות בתחום היא קריאייטיב פי (Creative Pea) שהוקמה לפני כ-4 שנים באופקים ומייצרת תחליפי בשר על בסיס חלבון אפונה איכותי.

על פי חזונה, קריאייטיב פי שואפת לקחת חלק במאמץ לשמירה על הסביבה ויצירת עולם בריא, מוסרי ונקי יותר, זאת על ידי ייצור חלופה בריאה וקלה עבור הצרכנים. מוצריה מגיעים בצורת תערובת יבשה או כמוצר מוכן קפוא של קציצות בטעמי בקר, עוף או דגים עם 16 גרם חלבון איכותי.

תחליפי הבשר של קריאייטיב פאי – בטעם בשר, עוף ודגים

התערובות של Creative Pea אינן דורשות קירור או הקפאה ובכך מהוות חומר גלם נוח, זמין וקל להכנה של מגוון מנות מהירות, גם בנסיעות וטיולים בארץ ובחו"ל. בין השאר המוצרים מתאימים לספורטאים, לצמחונים וטבעונים וכל מי שמעוניין לשמור על אורח חיים בריא.

מוצרי הסדרה FishFree, Chickenfree ו-BeefFree, מבוססים כולם על חלבון אפונה איכותי שאינו מהונדס גנטית והם אינם מכילים דגנים, סויה או מונוסודיום גלוטמט. שקית המוצר מספיקה להכנה של מספר מנות ויכולה להתאים גם לשומרי כשרות בשל היותו פרווה.

בכדי להכין כל תערובת יש להוסיף מים ושמן וליצור מסה להכנה של מבחר מאכלים ותבשילים – מקציצות, המבורגר, נקניקיות, נאגטס, קבבים, תבשילי דגים ועוד. התערובות מגיעות מתובלנות אך ניתן כמובן להוסיף תבלינים לפי טעמכם האישי.

לאפונה יתרונות בריאותיים מגוונים – היא מסייעת בשמירה על בריאות העצם, משפרת את חילוף החומרים, מחזקת את המערכת החיסונית ומכילה ויטמין C.הם מתאימים מאוד לספורטאים המבקשים לשמור על אורח חיים בריא וכן לצמחונים וטבעונים.

התערובות של קריאייטיב פי – יצאנו לזלול

כשניגשנו להכין את התערובות היבשות של קריאייטיב פי היינו די חשדנים, אוכל שמגיע באבקות תמיד מרגיש כמו משהו שיצא מהסרט מטריקס ופחות כמו מעדן מעורר תאבון. למרות זאת, החשדנות הטבעית התחלפה עד מהרה בחווייה מפתיעה לטובה עם תוצאה שנותנת פייט ללא מעט מתחליפי הבשר הקיימים בשוק.

קציצות וקבבים מ-Beeffree של קריאייטיב פי
קציצות וקבבים מ-Beeffree של קריאייטיב פי | צילום: מערכת לזלול

כל תערובת מגיעה עם מתכון מומלץ על הצד האחורי של האריזה כשבאתר קריאייטיב פי תמצאו מגוון מתכוני שף ומתכוני גולשים נוספים. תוכלו לעקוב אחר המתכונים או להעז ולנסות מתכונים משלכם. הליך יצירת המסה מהיר, פשוט וקל לביצוע ומשם תוכלו להמשיך למתכון הנבחר.

ניסינו תחילה את BeefFree, תחליף בשר הבקר, ממנו הכנו קבבים וקציצות עם עשבי תיבול שנהנו ממרקם שבהחלט מזכיר בשר, עסיסיות מספקת וטעמים עמוקים יחסית.

תבשיל קציצות מ-Fishfree של קריאייטיב פי
תבשיל קציצות מ-Fishfree של קריאייטיב פי | צילום: מערכת לזלול

תחליף הדגים FishFree היה המוצלח ביותר לדעתנו מבין התערובות עם מרקם מדויק וארומה וטעמים שכאילו יצאו הבוקר מהים התיכון. קציצות הדגים שיצרנו שחו והתבשלו להן ברוטב עגבניות עד שנוצר תבשיל דגים שיכול לפאר בקלות כל שולחן שישי.

זללני המערכת התחברו פחות לתחליף העוף Chickenfree ממנו הכנו נאגטס שמנמנים שאמנם הצטיינו במרקם כיפי ועסיסיות נעימה, אך לא ריגשו במיוחד בכל מה שנוגע לטעם וסבלו ממעט טעמי לוואי.

נאגטס עוף מ-Chickenfree של קריאייטיב פי
נאגטס עוף מ-Chickenfree של קריאייטיב פי | צילום: מערכת לזלול

בסך הכל תחליפי הבשר של Creative Pea בולטים ללא ספק לטובה בשוק המתפתח במהרה ומצליחים להציע חוויה בשרית מפתיעה וכיפית ללא גרם של בשר. המרקם, הטעמים טובים והעובדה שהמוצר אינו זקוק להקפאה הופכת אותו לנוח במיוחד לעבודה מבלי צורך להקפיא את התערובת או להפשיר לפני השימוש.

תחליפי הבשר של קריאייטיב פי | 30-35 ש"ח לאריזה בת 130 גרם המתאימה להכנת תחליף בשר של 500 גרם | ניתן להשיג בחנויות הטבע ניצת הדובדבן, טבע מרקט ואניס, ברשתות המזון שופרסל דיל וטיב טעם ובאתר החברה

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

נאגטס מודפסים של KFC וביונד מיט

KFC מציגים – נאגטס מודפסים במעבדה

חדשות האוכל
סטייק ביונד טבעוני מגיע אל המדפים

ביונד סטייק: הדור הבא של תחליפי הבשר מושק בארה"ב

חדשות האוכל
פסטיבל הטבעונות ויגן פסט 2022

ביקרנו בפסטיבל הטבעונות ויגן פסט 2022 – מה כדאי לאכול?

אירועים ופסטיבלים
חדש: ריסז קאפס טבעוני

בשורה לטבעונים: ריסז קאפס ללא חלב מגיע למדפים

חדשות האוכל
בייקון מתורבת של חברת Higher Steaks

בשר מתורבת: החברה שמגדלת בייקון מתורבת במעבדה

חדשות האוכל
רידיפיין מיט מגיעים אל רשת AM:PM

הבשר החדש של רידיפיין מגיע אל רשת AM:PM

חדש על המדף
מסעדת שאקטי הטבעונית החדשה בבאר שבע

היי דרומה: המסעדה הטבעונית האהובה מבאר שבע משתדרגת

חדשות האוכל
המבורגר בטעם בשר אדם?

הייתם טועמים? המבורגר בטעם בשר אדם הושק בשוודיה

חדשות האוכל
פסטיבל הטבעונות ויגן פסט 2023

ויגן פסט 2023: פסטיבל הטבעונות הגדול בעולם מגיע לפארק הירקון

אירועים ופסטיבלים
הגלידות הטבעוניות של GANEDEN

זו גלידת הפיסטוק הכי טובה שטעמנו השנה והיא טבעונית לגמרי

חדשות האוכל
כדורי בשר טבעוניים של איקאה

חדש במסעדות רשת איקאה: כדורי בשר טבעוניים

חדשות האוכל
לבבות אסתר של רולדין - חדשות האוכל

חדשות טעימות לאביב: כל מה שכדאי לזלול השבוע

חדשות האוכל