5 טעויות שכולם עושים באחסון מלפפונים (ואיך להימנע מהן)

מלפפונים ידועים ברגישות לקלקול מוקדם באחסון לא נכון. אספנו 5 טעויות נפוצות שכולם עושים באחסון מלפפונים ואיך אפשר להימנע מהן.
עדכונים טעימים למייל!

אם גם ניגשים למקרר מעת לעת בכדי לשלוף מלפפון לסלט רק בכדי למצוא ירק רפוי, רירי או ספוגי, אתם לא לבד. מדובר בחוויה מתסכלת נפוצה, במיוחד כשהמקרר עמוס בסחורה טרייה.

האמת היא, שמלפפונים יכולים להיות רגישים במיוחד בכל מה שקשור לאחסון וכל טעות קטנה יכולה להוביל לקלקול מוקדם. בפוסט הבא, נבדוק 5 טעויות נפוצות באחסון מלפפונים ואיך אפשר להימנע מהן בכדי לשמור על המלפפונים שלכם טריים לאורך זמן.

5 טעויות נפוצות באחסון מלפפונים
5 טעויות נפוצות באחסון מלפפונים | תמונה: מערכת לזלול

שמירת מלפפונים בחלק הקר ביותר של המקרר

רבים מאמינים שאחסון בחלק הקר ביותר של המקרר, שומר טוב יותר על התוצרת הטרייה. עם זאת, מלפפונים הם יוצאי דופן בכל מה שקשור לאחסון במקרר.

מלפפונים הם רגישים במיוחד לטמפרטורה של מתחת ל-10 מעלות ושמירתם בחלק הקר ביותר של המקרר שלכם עלולה דווקא לעשות יותר נזק מתועלת. כשמלפפונים נחשפים לקור קיצוני, הם עלולים להפוך לרוויים במים, לאבד את הפריכות ולפתח מרקם מימי ורך מדי.

השיטה הנכונה: במקום להניח את המלפפונים הטריים בחלק האחורי או התחתון של המקרר, שם הטמפרטורה לרוב הנמוכה ביותר, שמרו אותם במגירת הירקות. מגירה זו מציעה לרוב טמפרטורות מעט חמות יותר שהולמות את התנאים הרצויים למלפפונים.

בנוסף, עטיפה של המלפפונים במגבת נייר לפני הנחתם במגירה יכולה לעזור לספוג עודפי לחות ולהאריך עוד את חיי המדף של המלפפונים.

אחסון מלפפונים לצד פירות המייצרים אתילן

אמנם רבים מכירים זאת, אך לטובת מי שלא, כדאי לדעת שפירות מסוימים פולטים גז טבעי שנקרא אתילן שיכול להאיץ את תהליך ההבשלה והריקבון של תוצרת אחרת. תפוחים ובננות הם חלק הנפוצים ביותר מפולטי האתילן ואחסון לצד מלפפונים, יגרום לאחרונים להתקלקל מהר יותר.

השיטה הנכונה: בכדי לשמור על המלפפונים שלכם טריים, שמרו אותם הרחק מפירות פולטי אתילן. מומלץ להניח את המלפפונים במגירה ייעודית כמו מגירת הירקות או לכל הפחות בתוך קופסה בכדי לוודא הפרדה נאותה. השינוי הקטן הזה יאריך את חיי המדף של המלפפונים משמעותית.

שטיפת מלפפונים לפני האחסון

שטיפה של מלפפונים לפני אחסונם נשמע אולי כמו רעיון טוב, אך למעשה, בכל הנוגע למלפפונים, הדבר יכול להאיץ את תהליך הקלקול. המים שנשארים על פני השטח של המלפפון לאחר השטיפה יוצרים סביבה לחה שמעודדת צמיחת עובד וריקבון.

השיטה הנכונה: הדרך המומלצת ביותר לטיפול היא לשטוף את המלפפונים רק כשאתם מוכנים להשתמש בהם. אם המלפפונים מלוכלכים במיוחד, ניתן לנגבם בעדינות עם מטלית יבשה לפני האחסון. בדרך זו, תסירו לכלוך מפני השטח מבלי להציג לחות עודפת שיכולה להוביל לקלקול מוקדם.

אחסון מלפפונים בשקיות ללא אוורור

אחסון של מלפפונים בשקיות ניילון היא שיטה נפוצה, אך אם השקיות הללו לא מאווררות, הן ילכדו לחות וייצרו סביבה לחה מדי עבור המלפפונים. הלחות העודפות הזו יכולה לגרום למלפפונים לפתח מעטה רירי, מה שמוביל לבסוף לריקבון מהיר יותר.

השיטה הנכונה: במקום להשתמש בשקיות ניילון אטומות, העדיפו לאחסן את המלפפונים בשקיות מחוררות ומאווררות או בשקיות רב פעמיות שניתן לשלוט בהן בזרימת האוויר. פתרון נוסף הוא להשאיר את השקית פתוחה מעט או להשתמש בשקית מבד נושם.

השארת מלפפונים מחוץ למקרר לזמן ארוך מדי

אמנם לא כדאי לאחסן את המלפפונים בחלק הקר ביותר של המקרר, אך גם השארתם מחוץ למקרר לזמן ארוך מדי, יכולה לפגוע בהם משמעותית. חשיפה ממושכת לטמפרטורת החדר תגרום למלפפונים לאבד לחות, מה שיוביל להופעת קמטים ולמרקם רצוי פחות.

השיטה הנכונה: אם תכננתם להשתמש במלפפונים בתוך יום או יומיים, אפשר לרוב להשאיר אותם מחוץ למקרר, אך רק בתנאי שהמטבח לא חם או לח מדי, מה שלא קורה הרבה באקלים הישראלי הלוהט. לזמן ארוך יותר, עדיף לשמור מלפפונים במקרר.

לסיכום, אחסון מלפפונים לא מסתכם בלמצוא להם מקום פנוי במקרר ולשכוח מהם. חשוב להבין את הצרכים הספציפיים של המלפפון על מנת לשמור עליו טרי וקריספי לזמן ארוך ככל האפשר. על ידי הימנעות מהטעויות שהזכרנו, תוכלו להאריך את חיי המדף וליהנות מהמלפפונים במיטבם.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

פולי קפה טריים וכוס קפה טרי

אוהבים קפה? כך תשמרו עליו טרי וארומטי לאורך זמן

מדריכים וטיפים
מלפפונים בחומץ או מלפפונים במלח - מה יותר בריא

הקרב הגדול: מלפפונים בחומץ או מלפפונים במלח?

מדריכים וטיפים
אחסון נכון של תרד במקרר ובמקפיא

כדאי לדעת: זו השיטה המומלצת ביותר לאחסון תרד במטבח

מדריכים וטיפים
איך לשמור חסה במקרר

אחת ולתמיד: איך לשמור חסה במקרר לאורך זמן

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

תפריט קינוחים אמנותי במסעדת פאסטל

לזלול אמנות: מסעדת פאסטל משיקה תפריט קינוחים יצירתי במיוחד

חדשות האוכל
מסעדת פאסטל המוערכת משיקה שיתוף פעולה חדש עם מוזיאון תל אביב בדמות תפריט קינוחים יצירתי במיוחד. זה מה שתוכלו לזלול >>
מרק ירקות לשבירת צום יום כיפור

5 מאכלים מומלצים לשבירת צום יום כיפור שלא מכבידים על הבטן

מדריכים וטיפים
בכדי הימנע מבעיות עיכול לאחר יום כיפור, חשוב לשבור את הצום בצורה נכונה ולהקפיד על מזונות מתאימים. אספנו 5 מאכלים שכדאי לצרוך לאחר הצום. >>

מדריכים שאהבתם

איזה בשר מתאים להמבורגר: נתחים מומלצים לקציצה מושלמת

מדריכים וטיפים

5 מאכלים שממש לא כדאי להכניס למקפיא

מדריכים וטיפים

מה לזלול?