לזלול - מגזין אוכל ישראלי

הסוד לאוזני המן שלא נפתחות באפייה

מהטיפול בבצק ועד שיטת הקיפול. הדרך לאוזני המן שלא נפתחות באפייה עוברת בכמה נקודות קטנות אך מהותיות. כך תאפו את אוזן המן המושלמת
אוזני המן שלא נפתחות באפייה
אוזני המן שלא נפתחות באפייה
שיתוף

כל אופה חובב שניסה אי פעם לאפות אוזני המן נתקל בתופעה המצערת הזו. האוזניים שעיצבתם לעילא למשולשים מושלמים, מוכנסות אחר כבוד אל התנור ותוך כמה רגעים הפינות משתחררות ומתרחבות ואתם מסיימים עם בצק שטוח ותאונה קולינרית מתסכלת.

הגורמים לתופעה הזו קשורים בין השאר לבצק ודרך הטיפול בו, למלית ולטכניקת העיצוב של אוזני ההמן. בפוסט הבא נבדוק מה גורם לאוזני המן להיפתח באפייה ונדריך אתכם צעד אחר צעד איך למנוע מהן להיפתח בדרך אל אוזן ההמן המושלמת.

עוד טעימה: 5 אוזני המן שכדאי לטעום בפורים 2024

למה אוזני המן נפתחות באפייה

מלית: אמנם זה מפתה להעמיס כל אוזן המן עם כמות נדיבה של מלית טעימה, אבל יותר מדי מלית עלולה לגרום לאוזן ההמן לא לעמוד בעומס ולהיפתח בזמן האפייה. חשוב גם לא להשתמש במליות נוזליות מדי שעלולות לגרום לאוזניים להתעוות ולהיפתח גם כן.

בצק: אם הבצק שלכם יבש מדי, הוא לא יידבק היטב. דביק מדי, ויהיה לכם קשה יותר לעצב אותו. הבצק המושלם צריך להיות גמיש אך יציב מספיק בכדי להחזיק את צורתו בזמן האפייה.

עיצוב: חשוב להקפיד על שלב הקיפול והצביטה של הפינות. יישמו את השלב הזה בסבלנות ועם דיוק בכדי לוודא שהבצק לא יאבד את צורתו עם הכניסה לתנור. מומלץ להרטיב מעט את הבצק עם מים או ביצה טרופה בכדי להבטיח שהפינות מהודקות היטב.

עוד טעימה: כמה קלוריות יש באוזן המן?

איך לאפות אוזני המן שלא נפתחות באפייה

הכנת הבצק: עקבו במדויק אחרי המתכון שבחרתם עד שתקבלו בצק גמיש אך יציב שלא נדבק או מתפורר בידיים. אם הבצק יבש מדי, הוסיפו מעט מים. אם דביק מדי, מעט קמח. בחרו מתכון עם מלית יציבה ולא נוזלית בכדי להבטיח שהאוזניים ישמרו על צורתן באפייה.

חשוב גם לעבוד בצורה יעילה ומהירה ובאזור קריר יחסית בכדי שהבצק לא יתחמם מהר מדי ויקשה על תהליך העיצוב. אם הבצק מתחמם במהלך העבודה, הכניסו אותו לקירור מהיר והמשיכו לאחר מכן.

רידוד וחיתוך: רדדו את הבצק על משטח מקומח קלות לעובי של 5-6 מ"מ והשתמשו בחותכן עוגיות עגול אם כוס בכדי ליצור עיגולים. הקפידו על עובי אחיד ונכון. בצק עבה מדי, ואוזני ההמן לא ייאפו בצורה אחידה. דק מדי, והן ייקרעו או ייפתחו בזמן האפייה.

מילוי האוזניים: בחרו את המלית האהובה עליכם, בין אם פרג, שוקולד או כיד הדמיון הטובה. הניחו כפית של מלית במרכז כל עיגול ואל תתפתו להעמיס יותר מדי בכדי לוודא שהאוזניים לא ייפתחו בזמן האפייה.

קיפול ואיטום: הצעד הזה הוא כנראה הקריטי ביותר. קפלו את קצוות הבצק של כל עיגול כלפי האמצע בכדי ליצור משולש. וודאו לצבוט כל פינה היטב בכדי לוודא שהמלית נאטמת בפנים. איטום נכון הוא חיוני בכדי למנוע מאוזני ההמן להיפתח בזמן האפייה. מומלץ להרטיב את הקצוות עם מעט מים או ביצה טרופה בכדי להבטיח איטום טוב ויציב יותר.

קירור: לאחר עיצוב האוזניים, חשוב מאוד לקרר אותן על תבנית עם נייר אפייה לחצי שעה לפחות. הזמן הזה יאפשר לאוזני ההמן להתייצב ולשמור על צורתן לאחר שיפגשו את חום התנור.

אפייה: הקפידו לאפות את אוזני ההמן בתנור שחומם לראש לטמפרטורה הרצויה על פי המתכון ועל פי הזמנים המוגדרים בו, בדרך כלל עד שהאוזניים מזהיבות ומשחימות. אל תתפתו לפתוח את התנור מוקדם מדי – זמן אפייה נכון יעזור לשמור על האוזניים מהודקות וסגורות.

יש לכם טיפים נוספים לאפיית אוזני המן מושלמות בכל פעם? סוד קטן שמשדרג את המאפה לגבהים חדשים? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות.

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

טעויות נפוצות באפיית לחם ביתי

6 טעויות באפיית לחם ביתי שכולם עושים

מדריכים וטיפים
כמה קלוריות יש באוזני המן

אחת ולתמיד: כמה קלוריות יש באוזן המן?

מדריכים וטיפים
אבקת סודה לשתייה ואבקת אפייה

אחת ולתמיד: מה ההבדל בין אבקת אפייה לסודה לשתייה

מדריכים וטיפים
אירועי אוכל פורים 2024 - מאפים בשוק הנמל

אירועים טעימים לחג: כל מה שקורה בפורים 2024

אירועים ופסטיבלים
מחמצת אם טבעית מיובשת lievito madre

בדקנו את Lievito Madre: מחמצת אם איטלקית מוכנה לשימוש

חדש על המדף
למה עוגיות משתטחות באפייה בתנור

בית הספר לאפייה: למה העוגיות שלי משתטחות בתנור?

מדריכים וטיפים
מדריך לסוגי קמח: איך להתאים קמח ללחם

המדריך לאופה: איזה קמח הכי טוב ללחם שלכם?

מדריכים וטיפים
האם מותר להחליף אבקת סודה לשתייה באבקת אפייה?

המדריך לאופה: האם מותר להחליף סודה לשתייה באבקת אפייה ולהפך?

מדריכים וטיפים
האם מותר להחליף שמנת חמוצה ביוגורט במתכונים

המדריך לבשלן: מותר להחליף שמנת חמוצה ביוגורט במתכונים?

מדריכים וטיפים
ציוד מומלץ לקונדיטור ולאופה הביתי

המדריך לקונדיטור הביתי: רשימת ציוד מומלצת לאפייה מקצועית

מדריכים וטיפים
איך למנוע מעוגה לשקוע לאחר האפייה

העוגה שוב שקעה? איך למנוע מעוגה לצנוח לאחר האפייה

מדריכים וטיפים
איך לרכך חמאה

השיטה שעובדת: זו הדרך לרכך חמאה בלי להמיס אותה

מדריכים וטיפים