לזלול - מגזין אוכל ישראלי

איך לאחסן רימונים בדרך הנכונה – המדריך לשנה החדשה

בכדי לשמור על רימון טרי וטעים לאורך זמן יש לאחסן אותו בצורה נכונה. אם בשלמותם, חתוכים או רק הגרגירים - כך יש לאחסן רימונים במטבח
איך לאחסן רימון בדרך הנכונה
איך לאחסן רימון בדרך הנכונה
שיתוף

ראש השנה ותקופת חגי תשרי עוד רגע כאן והשווקים השונים שוב מוצפים ברימונים טריים ועשירים במיוחד לשולחן חג. פרי הרימון על טעמו המתקתק והמעקצץ נהנה גם מכמויות גדולות של ערכים תזונתיים המועילים לגוף כמו וויטמין C, סיבים תזונתיים, נוגדי חמצון ואשלגן.

אך עם רכישת הרימונים מתעוררת השאלה – איך לאחסן רימונים במטבח בכדי שיחזיקו מעמד יותר זמן וישמרו על הטריות שלהם? בפוסט הבא נחלוק כמה טיפים לאיך לבחור רימון אידאלי בשווקים וגם איך לשמור רימונים שלמים, חתוכים או רק את הזרעים.

עוד טעימה: איך לבחור רימונים ואיך לקלף רימון

איך לבחור רימונים?

לפני שניגש לברר את הדרכים הטובות ביותר לאחסון רימון, כדאי לדעת איך לבחור את הרימון הטוב ביותר בשווקים או בחנות המכולת. הנה כמה דגשים לחפש כשאתם בוחרים רימונים:

משקל: רימון בשל ועסיסי ירגיש כבד יחסית לגודלו. תוכלו להשוות גדלים שונים של רימונים ולהחזיק אותם בידיים ואז לבחור את הרימונים הכבדים ביותר ביחס לגודלם.

צבע: הרימון המושלם יהיה בעל צבע עמוק וחי הנה בין אדום בהיר לסגול ככה. צבע הקליפה אינו משפיע על הטעם אך מצביע עד כמה הפרי בוגר ובשל.

צורה: רימון בשל ועסיסי יהיה בעל צורה מרובעת מעט עם צדדים שטוחים, זאת מאחר והגרגרים מתרחבים עם הזמן בתוך הפרי ודוחפים את הקליפה. רימון עגול לגמרי הוא לרוב עדיין לא בשל.

פני השטח: רימון בשל יהיה בעל מרקם חלק וללא פגמים עם קליפה רכה מספיק שאפשר לשרוט קלות עם הציפורניים. רימון קשה מדי או עם סדקים הוא רימון לא בשל או רימון שעבר זמנו.

איך לאחסן רימונים?

כעת נבדוק איך לאחסן במטבח רימונים לאורך זמן ולשמור על טריותם בין אם הם שלמים בקליפתם או חתוכים וגם איך לאחסן את גרגירי הרימון בלבד.

אחסון רימונים שלמים

רימון שלם אפשר לאחסן ב-2 דרכים: טמפרטורת החדר או במקרר. הבחירה בדרך האחסון תלויה בעיקר בשאלה לכמה זמן אתם רוצים לשמור את הרימונים.

טמפרטורת החדר: ניתן לשמור רימונים בטמפרטורת החדר עד שבועיים ימים כל עוד הם מאוחסנים באזור קריר, יבש ומאוורר היטב הרחק מאור שמש ישיר. אין צורך לעטוף את הרימונים או לשמור אותם בקופסא, אפשר להניח אותם למשל בסלסלה פשוטה.

מקרר: אם אתם רוצים לשמור את הרימונים טריים לזמן ארוך יותר, תוכלו לאחסן את הרימונים השלמים במקרר עד לחודשיים בשקית או קופסא אטומה. דרך זו תמנע אובדן לחות וטעם לזמן ארוך יותר.

אחסון רימונים חתוכים

לעומת רימונים שלמים שלא נפתחו, רימונים שכבר חתכתם יש לאחסן במקרר בהקדם האפשרי בכדי לשמור על טריותם וניתן גם להקפיאם לשימוש מאוחר יותר.

מקרר: יש לשמור רימון חתוך במקרר עד ל-3 ימים כשהם עטופים בניילון נצמד או מאוחסנים בתוך קופסא אטומה. דרך אחסון זו תמנע מהרימון להתייבש ולהתחמצן.

מקפיא: אם תעדיפו לשמור את הרימונים שחתכתם לתקופה ארוכה בהרבה תוכלו להקפיא אותם בשקית או קופסא אטומה בטוחים לשימוש במקפיא. בשיטה זו הרימון ישמור על המרקם והטעם למשך חצי שנה.

אחסון גרגירי רימון

אם אתם רוצים לשמור רק את גרגירי הרימון שחילצתם תוכלו לעשות זאת בצורה דומה לאחסון רימונים שלמים שחתכתם.

מקרר: שמרו את גרעיני רימון במקרר בקופסא או שקית אטומה עד ל-5 ימים בכדי לשמור אותם במיצב המיטבי.
מקפיא: תוכלו גם להקפיא את זרעי הרימון עד לשנה במקפיא. פזרו אותם נפרדים בשכבה אחידה על תבנית עם נייר אפייה והקפיאו בטרם תעבירו אותם לקופסא.

על ידי מעקב אחר הוראות האחסון הרצויות לרימון תוכלו לשמור על הפרי האהוב טרי לאורך זמן ולשמר את המרקם והטעם המוכר. יש לכם שיטה משלכם לאחסון רימון? שתפו אותנו בתגובות.

Picture of שירה כץ

שירה כץ

שירה כץ היא אשת תוכן ודיגיטל עם ניסיון עשיר של שנים רבות ברשתות. בין השאר עסקה ביצירת תוכן, שיווק וניהול מדיה חברתית בחברות סטארט אפ ישראליות ובינלאומיות. האהבה של שירה לתוכן קולינרי איכותי ויצירתי והיכולת להתחבר לקהלים רבים הופכים אותה לנכס של ממש בנוף הדיגיטלי המתפתח.
14 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

חודש אמריקה במסעדת מרינדו לכבוד ה-4 ביולי

1.5 ק"ג בשר: מסעדת מרינדו חוגגת חודש אמריקה מוגזם

אירועים ופסטיבלים
עוגיית פיסטוק של Choose Your Cookies

Choose Your Cookies מתחדשים בעוגיות מושחתות לחגים

חדשות האוכל
מה שמים בצלחת פסח

אביב הגיע: מה שמים בצלחת פסח של ליל הסדר

מדריכים וטיפים
קולקציית העוגות של ביסקוטי לפסח 2023

אביב הגיע: קולקציית העוגות של ביסקוטי לפסח 2023

חדשות האוכל
איך להכין תפוח מסוכר

אדום בוהק: איך להכין תפוח מסוכר כמו של פעם

מדריכים וטיפים
ט"ו באב 2022 במסעדת דלאל

אהבה קולינרית: ט"ו באב 2022 במסעדות ובברים

חדשות האוכל
ארוחות מוכנות לפסח 2024 - הבשר של מרינדו

אוכל מוכן לפסח 2024: ארוחות ופינוקים לארוחת ליל הסדר

חדשות האוכל
כמה קלוריות יש באוזני המן

אחת ולתמיד: כמה קלוריות יש באוזן המן?

מדריכים וטיפים
ולנטיין 2023 בקונדיטוריות במאפיות ובגלידריות

איזה מתוקים: ולנטיין 2023 בקונדיטוריות ובמאפיות

חדשות האוכל
איך לבחור עגבניות מושלמות

אייל שני, מאחוריך: איך לבחור את העגבנייה המושלמת?

מדריכים וטיפים
איך לבחור אבטיח מושלם ועסיסי

איך לבחור אבטיח מושלם: 5 טיפים מנצחים

מדריכים וטיפים
איך לחתוך מנגו?

איך לבחור, לאחסן ולחתוך מנגו – המדריך השלם

מדריכים וטיפים