לזלול - מגזין אוכל ישראלי

ג'ובאני: מצאנו פיצה מעולה בתל אביב במיקום לא שגרתי

מסעדת ג'ובאני של האחים סמעאן בתל אביב משיקה תפריט חדש ומשודרג המציע מנות איטלקיות-גליליות מבית אמא, יצאנו לטעום וחזרנו מרוצים
פיצה טרטופו של מסעדת ג'ובאני תל אביב
פיצה טרטופו של מסעדת ג'ובאני תל אביב | צילום: מערכת לזלול
שיתוף

אזור אוניברסיטת תל אביב מחזיק במוניטין מנומנם מבחינת אפשרויות בילוי בכלל ואופציות קולינריות מעטות בפרט ששוות קפיצה במיוחד אל מעבר להרי החושך של צפון תל אביב.

כעת מסעדת ג'ובאני של האחים פאדי-פאולו ומרוואן-אנטוניו סמעאן שהוקמה לפני כשנתיים במתחם ברושים הסמוך לאוניברסיטה משיקה תפריט חדש המשלב בין המטבחים האיטלקי והגלילי עמו היא מקווה להפיח חיים באזור ולהציע חוויית בילוי משודרגת לסועדים.

עוד טעימה: הפיצרייה שמציעה פיצות ובירות ללא תחתית

התפריט החדש של ג'ובאני מבוסס למעשה על סיפור חייהם של האחים שנולדו באיטליה להורים ערבים-נוצרים. הם שאבו את האהבה לאוכל מהמטבח המשפחתי בו אמם בישלה אוכל איטלקי מסורתי לצד אוכל ערבי גלילי עליו גדלה.

כשהמשפחה החליטה לחזור לארץ האחים כבר היו בגיל העשרה שלהם וצברו לאורך השנים ניסיון ניהולי במסעדת ג'ויה האיטלקית. בשנת 2018 רכשו השניים את מסעדת ג'ובאני בעילבון ושדרגו אותה למסעדה מזרחית עם וייב איטלקי וב-2020 פתחו את סניף תל אביב של ג'ובאני עם המטבח האיטלקי עליו גדלו.

מסעדת ג'ובאני תל אביב
מסעדת ג'ובאני תל אביב | צילום: מערכת לזלול

את התפריט של ג'ובאני בנה השף האיטלקי לורנצו מזאטי שעבד במסעדות נחשבות ברומא כשבצק הפיצה והפסטה במקום מבוסס על המתכון הסודי של אמם של האחים.

המסעדה בתל אביב הוקמה זמן קצר לפני פרוץ מגפת הקורונה, מה שאילץ את האחים סמעאן להסתגל למצב ולהתאים את המסעדה למשלוחים בלבד. המסעדה הפכה פופולרית במיוחד בקרב הסטודנטים המתגוררים במעונות ברושים והמשיכה לצמוח לאחר תום המגפה ופתיחתה המחודשת.

כעת משיקים בג'ובאני את התפריט החדש השואף לשדרג את החוויה ולהביא קהלים חדשים לטעום את סיפור חייהם הייחודי של האחים סמעאן.

פאדי סמעאן מכנה את התפריט החדש "תמצית חיינו" ומוסיף:

"זה מה שאכלנו, בייחוד באיטליה, שבה אמא שלי בישלה את המטבח האיטלקי עם הנגיעות הערביות שבאו לידי ביטוי בתבלינים, במנות ערביות אותנטיות ויצרו טעם המשקף את הייחודיות שלנו ואת האותנטיות שלנו הנעה בין אטליה לגליל"

מסעדת ג'ובאני – הפתעה נעימה בצפון תל אביב

הגענו אל מתחם ברושים שם ממוקמת מסעדת ג'ובאני בערב שישי. המתחם עצמו הוא סוג של מרכז מסחרי רחב ידיים באוויר הפתוח המשרת לרוב את הסטודנטים המתגוררים במעונות הסמוכים ומטבע הדברים היה שומם יחסית בשעה הזו בשישי.

המסעדה עצמה לעומת זאת הייתה שוקקת למדי עם קהל שנע בין סטודנטים ומשפחות מהאזור שהגיעו לארוחת ערב שישי עם הילדים. המקום מכיל אזור ישיבה פנימי נעים עם גופי תאוריה גדולים ומטבח פתוח המאפשר לסועדים לצפות בתהליך הכנת המנות ואזור ישיבה חיצוני רחב עם שולחנות מפוזרים.

סלט אה לה רומנה ארטישוק של מסעדת ג'ובאני
סלט אה לה רומנה ארטישוק של מסעדת ג'ובאני | צילום: גיל אבירם

התיישבנו בחוץ ועיינו בתפריט המחודש. בין המנות החדשות שהצטרפו לתפריט הקבוע אפשר למצוא בין השאר סלט אה-לה רומנה מסקרן עם ארטישוק, צנוברים, שקדים קלויים, בצל סגול שמן זית ולימון; ארנצ'יני פריקה עם פרמג'נו ומוצרלה על קולי עגבניות ושמנת חמוצה מתובלת וקובנייה של בורגול עם קלמרי על הפלאנצ'ה, שמן בזיליקום, שמנת חמוצה, צנוברים, בצל ירוק, פטרוזיליה וכוסברה (52-74 ש"ח).

בנוסף התווספו לתפריט פוקאצ'ות חדשות בדמות פוקאצ'ה בוקר עם מוצרלה, קרם לבנה, זעתר טרי, עגבנייה ומלפפון (29 ש"ח) ופוקאצ'ה שווארמה בבישול ארוך עם טחינה, עמבה וסלט ירוק. בנוסף תמצאו בתפריט החדש גם מנת פיצה לחמעג'ון עם בשר טחון בתיבול גלילי מסורתי, צנוברים, צנונית ואורוגולה (65-68 ש"ח).

בחרנו לראשונות סלט אה-לה רומנה וארנצ'יני פריקה. הסלט היה מרענן וטרי עם ירקות שטופלו היטב אך מעט חריף מדי לטעמנו. מנת הארנצ'יני היתה מוצלחת ונדיבה עם כדורי ארנצ'יני גדולים ופריכים מבחוץ ורכים וקרמיים מבפנים וטעמי אומאמי מאוזנים היטב בזכות קולי העגבניות עליהם הונחו.

ארנצ'יני של מסעדת ג'ובאני
ארנצ'יני של מסעדת ג'ובאני | צילום: גיל אבירם

לעיקרית בחרנו פיצה טרטופו עם רוטב מסקרפונה כמהין, מוצרלה, פטריות, פרמג'אנו ופטרוזיליה שהייתה הפתעת הערב מבחינתנו.

מדובר בפיצה מז'אנר הפיצות הדקות עם שוליים אווריריים, תפוחים ופריכים ובצק דק שמצליח לנשוא בגאון את הרוטב והתוספות. הטעמים היו חדים וטובים מבלי להעמיס יותר מדי ובחוויה הכללית מדובר ללא ספק בפיצה שיכולה להתחרות בקלות בליגה של הגדולות בעיר.

לקינוח בחרנו בטירמיסו קלאסי תוצרת בית שהיה פשוט, מפנק ומנחם, בדיוק הדרך לסגור ארוחה איטלקית כהלכתה.

האירוח הלבבי, האווירה הנעימה והאותנטיות של האחים המשתקפת דרך המנות הופכים את מסעדת ג'ובאני לאופציה מעולה לארוחה טובה באזור האוניברסיטה שעושה כבוד למטבח האיטלקי והגלילי ומשאירה טעם טוב בפה.

מסעדת ג'ובאני | ג'ורג' וייז 20, תל אביב | כל השבוע 12.00-00.00| הזמנות בטלפון 03-7113223

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

נטפליקס מציגה - שולחן השף: פיצה

אוהבים פיצה? נטפליקס מכינה לכם הפתעה מעוררת תיאבון

חדשות האוכל
פיצה ללא הגבלה - אכול כפי יכולתך במסעדת פיאטו

אכול כפי יכולתך: איפה תוכלו לזלול פיצות ללא הגבלה?

חדשות האוכל
הדיינר איטלו-אמריקנו - תפריט חדש

ארוחת בוקר אוסטרית או בראנץ' איטלקי? תפריטי אביב חדשים במסעדות

חדשות האוכל
מסעדת אונו - מסעדת דגים-איטלקית חדשה בעכו

ארוחת בוקר איטלקית מול הים: נפתחה מסעדת אונו בעכו

חדשות האוכל
מחמצת אם טבעית מיובשת lievito madre

בדקנו את Lievito Madre: מחמצת אם איטלקית מוכנה לשימוש

חדש על המדף
מסיבת פיצות בפסח כמחאה על חוק החמץ

בעקבות חוק החמץ: מחאת הפיצות מגיעה לבתי החולים

חדשות האוכל
מסעדת ג'הג'ה משיקה ארוחת בוקר ופיצות חדשות

ג'הג'ה מציגה: פיצות חדשות לקיץ וארוחת בוקר של אופים

חדשות האוכל
פיצה פיסטוק ושוקולד לבן של דומינוס

דומינו'ס מציגים: קראנץ' פיסטוק ושוקולד לבן – הפיצה

חדשות האוכל
פיצה סנטרל חולון - פיצה נפוליטנית בטאבון

הבשורה הנפוליטנית: פיצה סנטרל נפתחה בחולון

חדשות האוכל
פיצה ללא תחתית בפוזה פיצה בר

הפיצרייה שמציעה פיצה ובירה ללא תחתית בזמן המונדיאל

חדשות האוכל
זופה אמריקנו - פופ אפ איטלקי-אמריקאי

זופה אמריקנו – פופ אפ איטלקי-אמריקאי מושחת נוחת בת"א

אירועים ופסטיבלים
ניקיון אבן שמוט לפיצה

חשוב לדעת: איך לנקות אבן שמוט לפיצה בדרך הנכונה

מדריכים וטיפים