שוב לא מצליחים להירדם בלילה? תאכלו קיווי

לא מצליחים להירדם, מתעוררים פעמים רבות במהלך הלילה וקמים כל בוקר עייפים ומתוסכלים? אולי הגיע הזמן לשלב קיווי בתפריט היומי שלכם.
עדכונים טעימים למייל!

למרות שכולנו מבינים את החשיבות בשנת לילה טובה, בקצב החיים המהיר של העולם כיום, המטרה הזו הופכת לעיתים רבות לסוג של מותרות. אמנם יש שלל גורמים שמשפיעים על איכות השינה שלנו, אך רבים עדיין לא מודעים עד כמה התפריט היומי ומה שאנחנו בוחרים להכניס לפה תורמים ליכולת שלנו לישון טוב בלילה.

אם גם אתם מתקשים לעבור את הלילה עם שינה רציפה ועמוקה, מתעוררים פעמים רבות ומרגישים עייפים ביום למחרת, ייתכן והפתרון ממתין לכם ממש כמה צעדים מחדר השינה, במטבח הביתי. בפוסט הבא נבדוק איך פרי פשוט וצנוע לכאורה – קיווי – יכול להפוך למפתח שלכם לשינה טובה יותר בלילה.

אכילת קיווי לשיפור השינה
אכילת קיווי לשיפור השינה

שינה נחשבת תהליך די מורכב המושפע משלל הורמונים ובראשם מלטונין. הורמון זה, המיוצר בבלוטת המוח, מאותת לגוף מתי הגיע הזמן לישון. גורמים כמו חשיפה לאור, הרגלים יומיים והדיאטה שלכם, יכולים להשפיע משמעותית על ייצור המלטונין בגוף וכתוצאה מכך על איכות ומשך השינה.

קיווי: לישון טוב בטבעיות

קיווי אמנם מחזיק באין ספור רכיבים מזינים ויתרונות בריאותיים, אך סגולה אחת של הפרי האהוב לא מקבלת פעמים רבות את הזרקור הראוי לה, היכולת לשפר את איכות השינה. הפרי הקטן והחום, שהגיע במקור מסין ותורבת מאוחר יותר בניו זילנד, מצא את דרכו בשנים האחרונות אל כמה מחקרים מדעיים שהאירו את יתרונותיו הפוטנציאליים עבור מי שסובל מבעיות שינה.

איך קיווי משפר את השינה?

אז מה הופך את הקיווי לפרי שיכול לשפר את השינה שלכם? התשובה נמצאת בתרכובות שנמצאות בו בכמות גדולה. המרכיב המרכזי בקיווי שמשפיע על איכות השינה הוא טריפטופן. טריפטופן היא חומצת אמינו חיונית שהופכת לסרוטונין במוח.

סרוטונין הוא נוירוטרנסמיטר מרכזי שמווסת את מחזור השינה ותורם לשיפור מצב הרוח. כשהלילה מתקרב הסרוטונין עובר תהליכים כימיים נוספים והופך למלטונין, הורמון שמאותת לגוף שהגיע הזמן לישון.

קיווי הוא גם מקור מעולה לחומצה פולית, שמחסור בה עלול לגרום לנדודי שינה. נוגדי החמצון בקיווי, כולל ויטמין C ו-E, תורמים אף הם לשנת לילה איכותית על ידי הפחתת דלקות ולחץ חמצוני, שעלולים להפריע לשינה רגועה.

מחקר של אוניברסיטת טאיפיי מצא כי משתתפים שאכלו 2 יחידות של קיווי בכל יום כשעה לפני השינה במשך חודש, נרדמו מהר יותר, ישנו עמוק יותר וחוו שינה טובה יותר במהלך הלילה. השיפור מיוחס לשילוב בין נוגדי החמצון, הסרוטונין והחומצה הפולית שיוצרים יחד כדור שינה טבעי שקל להכניס לשגרת הערב.

עוד טעימה: איך לבחור קיווי עסיסי ואיך לאחסן את הפרי לאורך זמן

אז מתי כדאי לאכול קיווי?

לתוצאות הטובות ביותר בכל מה שנוגע לשיפור השינה בלילה, אכלו קיווי אחד או שניים כשעה לפני שאתם נכנסים למיטה. טווח הזמנים הזה יאפשר לגוף לעבד את הרכיבים המזינים בפרי ומשפר את השפעותיו על השינה שלכם. אכלו את הקיווי כפי שהוא, הוסיפו לסלט פירות קל או שלבו בשייק מרגיע. המפתח הוא עקביות, נסו להכניס קיווי לתפריט הקבוע כחלק משגרת הערב שלכם.

יתרונות בריאותיים של קיווי

מלבד יכולתו לשפר את השינה, קיווי מציע עוד שלל יתרונות בריאותיים עם אין ספור חומרים מזינים כמו ויטמינים C ו-E, אשלגן וסיבים תזונתיים. הרכיבים הללו תורמים לחיזוק מערכת החיסון, מסייעים לתפקוד מערכת העיכול ומשפרים את בריאות הלב. התכולה הגבוהה במיוחד של וויטמין C משפרת גם את בריאות העור, מעודדת החלמת פצעים ואת הספיגה של ברזל בגוף ממקורות צמחיים.

אמנם קיווי נחשב כפרי בטוח לאכילה ומועיל בריאותית עבור רוב האנשים, אך רמות הסיבים והאשלגן הגבוהות בו עלולות לא להתאים לכל אחד. אם אתם סובלים מאלרגיות, בעיות עיכול או לוקחים תרופות באופן קבוע, יש להתייעץ עם גורם רפואי לפני הוספה של קיווי לתפריט הקבוע שלכם, בעיקר בכמויות גדולות יותר.

מזונות נוספים המסייעים לשינה

קיווי הוא פתרון מצוין למי שמחפש פתרון טבעי לשיפור השינה, אך יש עוד מספר מזונות שיכולים לסייע לשנת לילה איכותית בזכות הנוכחות של חומצת האמינו טריפטופן. תוכלו לשלב בין השאר עוף והודו, אגוזים וגרעינים, מוצרי חלב, ירקות וקטניות. שילוב של מזונות אלו בתפריט הקבוע יעזרו לכם לקדם שינה טובה יותר לאורך זמן.

עוד טעימה: כמה זמן לפני השינה להפסיק לאכול – כל מה שצריך לדעת

מרחיבים את היריעה: גישה הוליסטית לשינה

שילוב קיווי או מאכלים אחרים שעשירים בטריפטופן בדיאטה שלכם יכול לשפר את שנת הלילה, אך לרוב לא מדובר בפתרון קסם. בכדי לקדם שינה איכותית לאורך זמן חשוב לשמור על גישה הוליסטית שכוללת בין השאר הקפדה על שעות שינה קבועות, יצירת סביבה מרגיעה בחדר השינה, הגבלת החשיפה למסכים לפני השינה ויישום פעילויות מרגיעות בערב, כמו קריאה או מדיטציה.

גם בתזונה עצמה חשוב להקפיד על איזון נכון בכדי להבטיח שינה איכותית. הקפידו לשלב מגוון של פירות, ירקות, דגנים מלאים, חלבונים רזים ושומנים בריאים בתפריט היומי שלכם. תפריט מאוזן לא רק ישפר את השינה שלכם אלא את הבריאות הכללית. מזונות עשירים במגנזיום, סידן וויטמינים מקבוצת B, נמצאו מועילים במיוחד לשיפור איכות השינה ומומלץ לשלבם בהתאם בתפריט.

יש לכם טיפ מנצח שעוזר לכם להירדם בקלות? מאכל אהוב שגורם לכם לקום בבוקר רעננים במיוחד? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

1 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

5 מאכלים שכדאי לאכול לפני השינה בכדי להירדם בקלות

רעבים לפני השינה? 5 מאכלים שיעזרו לכם להירדם בלילה

מדריכים וטיפים
האם אכילה לפני השינה גורמת לסיוטים

שוברי המיתוסים: האם אכילה לפני השינה גורמת לסיוטים בלילה?

מדריכים וטיפים
5 מאכלים שיעזרו לכם להתעורר בבוקר

קמים עייפים? 5 מאכלים שיעזרו לכם להתעורר בבוקר

מדריכים וטיפים
כמה זמן לפני השינה מומלץ להפסיק לאכול?

זוללים בלילה? כמה זמן לפני השינה כדאי להפסיק לאכול

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

פיסס (Pieces) של בן אנד ג'ריס

על המדף: מגנום סנדוויץ', בן & ג'ריס, פתי בר קוקיז או פאנטה מהאייטיז

חדש על המדף
עוגיות פתי בר וקרמוגית בטעמים, גלידות מפתיעות של בן אנד ג'ריס ומגנום, פאנטה במהדורת פקמן, משקאות מוגזים של נורדיק מיסט ועוד חדשים על המדף >>
מארזי ראש השנה 2024 - טעם הגליל

ראש השנה 2024: מארזי תוצרת מקומית ויין ישראלי לשולחן החג

חדשות האוכל
מגוון יינות ישראליים, מארזים עם שלל תוצרת מקומית איכותית ושיתופי פעולה מסקרנים שיעטרו לכם את שולחן החג בראש השנה 2024 >>

מדריכים שאהבתם

למה לא כדאי לשתות קפה בבוקר על בטן ריקה

מדריכים וטיפים

שוברי המיתוסים: האם מותר לטגן עם שמן זית בחום גבוה?

מדריכים וטיפים

מה לזלול?