שוב לא נרדמים? 6 דברים שלא כדאי לאכול לפני השינה

חייבים לנשנש משהו בלילה לפני שנכנסים למיטה? אספנו 6 מזונות בריאים יותר ובריאים פחות שממש לא כדאי לכם לאכול רגע לפני השינה.
עדכונים טעימים למייל!

שינה טובה בלילה תלויה באין ספור גורמים הקשורים לאורח החיים שלנו ולבחירות שאנחנו עושים מדי יום. מפעילות גופנית קבועה ושתייה של מספיק מים לאורך היום ועד לשעות השינה המצטברות בלילה ואיכות המזרן עליו אתם ישנים.

אחד הגורמים המשמעותיים ביותר שמשפיע דרמטית על איכות השינה שלנו מדי לילה הוא מה אנחנו בוחרים להכניס לפה לפני השינה או בערב בכלל. בכדי לוודא שנת לילה טובה ורציפה ולמנוע מצבים של נדודי שינה כדאי להימנע מלצרוך כמה מאכלים רגע לפני שאתם נכנסים למיטה.

מה אסור לאכול לפני השינה
מה אסור לאכול לפני השינה | תמונה: מערכת לזלול

עוד טעימה: 10 מאכלים להקלה על צרבת
וגם כמה זמן לפני השינה כדאי להפסיק לאכול?

מלפפונים

מלפפון אמנם נחשב חטיף בריא ועדיף כמובן על חטיפים מתוקים או ממתקים, אך גם הוא לא מומלץ לאכילה לפני השינה בגלל תכולת המים הגבוהה בו. אכילה של מזונות עם אחוז מים גבוה גורמת לייצור שתן מוגבר ולהפרעה למהלך התקין של שנת הלילה.

ההמלצה נכונה כמובן גם לירקות אחרים עם כמות גבוהה של מים כמו סלרי וקישוא וכמובן פירות כמו אבטיח או ענבים. בנוסף, כדאי להימנע מצריכת עגבניות או פירות הדר לפני השינה שעלולים לגרום לצרבות בגלל רמת החומציות הגבוהה

שוקולד

כל אחד יודע ששוקולד לפני השינה הוא רעיון רע. השוקולד משלב כמה מרכיבים שתורמים כל אחד לפגיעה באיכות השינה שלכם.

מלבד כמות הסוכר הגבוהה שמעלה את רמת הסוכר בדם ומקשה על ההירדמות השוקולד (במיוחד מריר) מכיל גם כמות גבוהה של קפאין שגורם לערנות יתר וקושי לשמור על שינה רציפה.

לכן מומלץ גם להימנע באותה מידה מקפה ותה (אלא אם הם ללא קפאין) וכמובן ממשקאות אנרגיה כ-4 שעות לפני השינה. בנוסף שוקולד מכיל תאוברומין, תרכובת המשפיעה על הערנות ומפריעה לאיכות השינה.

עוד טעימה: במאנץ'? כמה זמן מותר לשמור אורז במקרר

אוכל חריף

אכילת מזונות חריפים לפני השינה, לא משנה באיזו תצורה, פוגעת דרמטית באיכותה. זאת בעקבות הכמות הגבוהה של הכימיקל קפסאיצין שמעלה את חום הגוף ומגביר את הערנות, מה שמוביל לקושי בהירדמות והפרעה לשינה רציפה.

בנוסף מזונות חריפים או מתובלים יתר על המידה מכבידים על מערכת העיכול ומצריכים אנרגיה רבה יותר מהגוף במהלך השינה. כתוצאה מכך הגוף נכנס פחות ופחות למצב של שינה עמוקה ואתם מרגישים עייפים יותר ביום למחרת. בנוסף אוכל חריף גורם לעיתים קרובות לצרבת, מה שמקשה בעצמו על שינה איכותית.

עקבו אחר האינסטגרם של לזלול לעוד טיפים ומדריכים בלעדיים

חצילים

מאכל מפתיע נוסף שלא כדאי לאכול לפני השינה הוא החציל. חצילים מכילים כמות גבוהה של טירמין – תוצר פירוק של חומצת האמינו טירוזין הגורם להפרשת הורמונים המשפיעים על מערכת העצבים ומקשה על הירדמות ולתחושת ערנות מוגברת

חומצת האמינו המדוברת נמצאת בכמות גבוהה גם במאכלים נוספים שאינם מומלצים לצריכה לפני השינה מאותה הסיבה, למשל בעגבניות ובגבינות מסוימות, בעיקר מיושנות וכחולות

עוד טעימה: 5 מאכלים שלא כדאי לזלול בבוקר

גלידה

גלידה, כמו שלל ממתקים אחרים שאנחנו מתפתים לנשנש בשעות הערב לפני השינה, מכילים כמות סוכר ושומן גבוהה מאוד שמכבידים על מערכת העיכול ומפריעים לאיכות השינה.

כשאתם אוכלים מזונות עתירי סוכר לפני השינה אתם מעלים מידית את רמות הסוכר בדם, שמתרסקות לאחר מכן כשאתם ישנים. נפילה חדה ברמות הסוכר גורמת לעלייה ברמת הקורטיזול בגוף וכתוצאה מכך להפרעות בשינה הסדירה.

עוד טעימה: מה אסור לאכול לפני טיסה לחופשה בחו"ל

חטיפים מלוחים

נשארים בתחום הנשנושים עם האויב האחר של כל זללן לילי – חטיפים מלוחים. רוב החטיפים המלוחים כפי שמרמז שמם, מכילים כמות גבוהה של מלח שמייבש את הגוף וגורם לתחושת כבדות.

מחקרים מצאו כי צריכה של חטיפים מלוחים עד שלוש שעות לפני השינה גם פוגעת באיכות השינה וגורמת לה להיות שטחית יותר עם פחות קטעי שינה עמוקה ולהפוך גם לפחות רציפה עם התעוררות חוזרת ונשנית.

רוצים לדעת מה כן מומלץ לאכול לפני השינה? 5 מאכלים שיעזרו לכם להירדם במהירות

לא מפספסים אף טיפ – מתעדכנים עכשיו באינסטגרם של לזלול

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

87 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

למה אוכלים פופקורן בקולנוע

חיים בסרט: למה בעצם אנחנו אוכלים פופקורן בקולנוע?

מדריכים וטיפים
פאי ריסס חמאת בוטנים משפחתי

חדש על המדף בארה"ב: פאי ריסס חמאת בוטנים משפחתי ענק

חדשות האוכל
איך לטגן חצילים שלא יספגו שמן

אחת ולתמיד: איך לטגן חצילים שלא יספגו הרבה שמן?

מדריכים וטיפים
Immersive Adventures - אריאל לייזגולד בפסטיבל קולינרי חווייתי

נשף ממתקים וקוקטיילים מוטרפים: פסטיבל קולינרי חדש בת"א

אירועים ופסטיבלים

טרי מהתנור

יום כיפור 2024 - זמני הצום וטיפים לארוחה מפסקת

יום כיפור 2024: זמני כניסת ויציאת הצום וטיפים לארוחה מפסקת

מדריכים וטיפים
כל מה שצריך לדעת על יום כיפור 2024 - זמני כניסת ויציאת הצום, איך להתכונן כראוי, מה כדאי לאכול בארוחה מפסקת ואיך לשבור צום בצורה נכונה >>
תפריט קינוחים אמנותי במסעדת פאסטל

לזלול אמנות: מסעדת פאסטל משיקה תפריט קינוחים יצירתי במיוחד

חדשות האוכל
מסעדת פאסטל המוערכת משיקה שיתוף פעולה חדש עם מוזיאון תל אביב בדמות תפריט קינוחים יצירתי במיוחד. זה מה שתוכלו לזלול >>

מדריכים שאהבתם

חשוב לדעת: כמה זמן מותר לשמור סלט ביצים במקרר?

מדריכים וטיפים

מדריך חריף: איך להוציא זרעים מפלפל צ'ילי בלי להסתבך

מדריכים וטיפים

מה לזלול?