זוללים בלילה? כמה זמן לפני השינה כדאי להפסיק לאכול

אז כמה זמן לפני השינה מומלץ להפסיק לאכול, מה קורה לגוף כשאנחנו זוללים רגע לפני שנכנסים למיטה והאם נשנוש בלילה זה דבר כל כך נורא?.
עדכונים טעימים למייל!

אכילה ושינה קשורים זה לזה קשר הדוק עם יחסי גומלין ברורים. בעוד המזון שאנחנו אוכלים מעניק לנו אנרגיה לשגרת היום, השינה מספקת לגוף שלנו את המנוחה שהוא זקוק לה על מנת להתאושש.

למעשה, הדרך בה הגוף מתמודד עם מזון בזמן השינה משפיעה רבות על איכות השינה עצמה ורמות האנרגיה לאורך היום וגם על תפקוד מערכת העיכול, הפרעות קיבה שונות ושינויים במטבוליזם. איכות השינה שלנו מושפעת על ידי מה שאנחנו אוכלים ומה ומתי שאנחנו אוכלים משפיע על השינה שלנו.

כמה זמן לפני השינה מומלץ להפסיק לאכול?
כמה זמן לפני השינה מומלץ להפסיק לאכול?

אם גם אתם מוצאים עצמכם שוב ושוב אוכלים בשעות הלילה המאוחרות רגע לפני השינה ומתקשים להירדם או מרגישים עייפים בבוקר שלמחרת, ייתכן שיש צורך להקדים את הארוחה האחרונה לפני השינה.

עוד טעימה: מה לא כדאי לאכול בבוקר

האם בריא לאכול לפני השינה?

אם בעבר אכילה כלשהי לפני השינה נחשבה כמתכון בטוח לעלייה במשקל ומחלות שונות, כיום המחקרים מציגים תמונה מורכבת יותר ומעט סלחנית יותר. על פי ממצאים של השנים האחרונות אכילה של מנה קטנה ומזינה בלילה יכולה אפילו להועיל לגוף ולשינה בין השאר ע"י סיפוק תחושת הרעב עד הבוקר.

אכילה לפני השינה יכולה להיות משמעותית במיוחד למי שסובלים מחוסר איזון ברמות הסוכר בדם כמו למשל חולי סוכרת. במקרים אלו יש להתייעץ עם הרופא המטפל לקבלת המלצות מותאמות אישית. גם במצבים רפואיים אחרים רצוי להתייעץ עם הרופא לפני שינויים מהותיים בתפריט ובאורח החיים.

רמות סוכר נמוכות בדם בלילה יכולות גם לגרום לסיוטים ולהזעה מוגברת, מה שמוביל לפגיעה ברציפות ובאיכות השינה ובאנרגיות פחותות לאורך היום.

ישנם גם מספר מאכלים שיכולים לעזור לשפר את איכות השינה ולעזור בהירדמות מהירה, בעיקר מאכלים המכילים כמויות גבוהות של חומרים כמו טריפטופן ומלטונין.

כמה זמן לפני השינה כדאי להפסיק לאכול?

רוב המומחים ממליצים לאכול את הארוחה האחרונה של היום בין שעתיים לארבע שעות לפני השינה. טווח הזמן הזה מאפשר לרוב האנשים לעכל כראוי את האוכל בטרם הם נכנסים למיטה, מה שמקל על הירדמות מהירה ויכול לסייע בשינה איכותית יותר ורמות אנרגיה גבוהות למחרת.

אם אתם ממש לא יכולים להתאפק, העדיפו נשנושים מזינים עם ערכים תזונתיים גבוהים כמו ירקות, פירות או יוגורט.

ישנם גם לא מעט מאכלים שלא כדאי לאכול לפני השינה ועלולים להשפיע לרעה על איכותה, בעיקר כאלה מכילים כמויות גבוהות של סוכר ושומנים לא בריאים או חטיפים עם פחמימות ריקות.

גם אם החלטתם לנשנש משהו לפני השינה, השתדלו לאכול כמות קטנה יחסית בכדי למנוע עומס על הקיבה ומערכת העיכול רגע לפני שאתם מתכננים להירדם.

לסיכום, הימנעו מארוחות גדולות ועתירות שומן וסוכר בין שעתיים לארבע שעות לפני השינה והעדיפו לנשנש חטיף מזין או ארוחה קטנה עם ערכים תזונתיים גבוהים שיעזרו לכם להירדם מהר יותר ולשמור על שנת לילה איכותית.

מנשנשים בלילה? לא מכניסים לפה שום דבר מהרגע שהשמש שוקעת? יש לכם עצות מעולות להירדמות מהירה או שמירה על שנת לילה מעולה? שתפו אותנו בתגובות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

5 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

5 מאכלים שכדאי לאכול לפני השינה בכדי להירדם בקלות

רעבים לפני השינה? 5 מאכלים שיעזרו לכם להירדם בלילה

מדריכים וטיפים
אכילת קיווי לשיפור השינה

שוב לא מצליחים להירדם בלילה? תאכלו קיווי

מדריכים וטיפים
האם אכילה לפני השינה גורמת לסיוטים

שוברי המיתוסים: האם אכילה לפני השינה גורמת לסיוטים בלילה?

מדריכים וטיפים
5 מאכלים שיעזרו לכם להתעורר בבוקר

קמים עייפים? 5 מאכלים שיעזרו לכם להתעורר בבוקר

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

יום כיפור 2024 - זמני הצום וטיפים לארוחה מפסקת

יום כיפור 2024: זמני כניסת ויציאת הצום וטיפים לארוחה מפסקת

מדריכים וטיפים
כל מה שצריך לדעת על יום כיפור 2024 - זמני כניסת ויציאת הצום, איך להתכונן כראוי, מה כדאי לאכול בארוחה מפסקת ואיך לשבור צום בצורה נכונה >>
מארזי ראש השנה 2024 - טעם הגליל

ראש השנה 2024: מארזי תוצרת מקומית ויין ישראלי לשולחן החג

חדשות האוכל
מגוון יינות ישראליים, מארזים עם שלל תוצרת מקומית איכותית ושיתופי פעולה מסקרנים שיעטרו לכם את שולחן החג בראש השנה 2024 >>

מדריכים שאהבתם

העוגה מתייבשת במהירות? כך תשמרו עליה רכה ועסיסית

מדריכים וטיפים

תפוח אדמה ירוק: לבשל ולאכול או לזרוק לפח?

מדריכים וטיפים

מה לזלול?