קמים עייפים? 5 מאכלים שיעזרו לכם להתעורר בבוקר

מתעוררים בבוקר עייפים ולא מצליחים להרים את רמות האנרגיה? אספנו 5 מאכלים שיעזרו לכם התעורר בבוקר ולשמור על ערנות במשך היום
5 מאכלים שיעזרו לכם להתעורר בבוקר
5 מאכלים שיעזרו לכם להתעורר בבוקר
שיתוף

גם אתם מתעוררים מדי בוקר עייפים במיוחד ולא מצליחים לתפקד כמו שצריך ללא כמה כוסות קפה עד שאתם קורסים בצהריים?

ישנן אין ספור סיבות שיכולות להסביר את העייפות הכרונית. מחוסר בפעילות גופנית, שעות שינה לא מספקות או לא סדירות, אורח חיים לחוץ ועמוס וכמובן מה שאתם בוחרים לאכול, במיוחד בבוקר כשאתם קמים מהמיטה.

גם אם אתם לא אנשים של ארוחות בוקר, ישנה חשיבות גדולה למה שאתם בכל זאת בוחרים להכניס לפה במהלך השעות האלה. אספנו את 5 המאכלים שיעזרו לכם להתעורר בבוקר ולהעניק לכם אנרגיה להמשך היום.

עוד טעימה: מה כדאי לאכול לפני השינה ומה ממש לא מומלץ לאכול לפני שנכנסים למיטה

אבוקדו

אם על טוסט או לצד חביתה או סתם כך כמו שהוא, אבוקדו הוא בחירה מעולה לפתיחת היום בזכות יתרונותיו התזונתיים הרבים.

אבוקדו ידוע בערכים תזונתיים גבוהים עם שפע של וויטמינים, מינרלים ושומנים בריאים שיכולים לעזור להתניע את הבוקר ולהעניק אנרגיה להמשך היום.

בנוסף אבוקדו מכיל כמות גבוהה של סיבים תזונתיים שמסייעים לייצב את הסוכר בדם ולמנוע נפילת סוכר ועייפות פתאומית לאחר מספר שעות. הסיבים מסייעים גם בשמירה על מערכת עיכול בריאה ועל איזון נכון של חיידקיים ידידותיים בקיבה.

ביצים

ביצים הם מקור מצוין למגוון של ויטמינים ומינרלים לצד חלבון איכותי ושומנים בריאים. השילוב הזה הופך אותן לפתרון מעולה ומהיר לארוחת בוקר שתעניק לכם אנרגיה להמשך היום.

כמות החלבון הגבוהה מסייעת לשמור על השרירים ותורמת לתחושת המלאות לאורך הבוקר ומונעת צריכה קלורית גדולה יותר לאורך היום.

בין השאר תמצאו בביצים כמות גבוהה של ויטמין D וויטמין B12, לצד ברזל ונוגדי חמצון שנמצאים בחלמון התורמים לבריאות העיניים, המוח והכבד.

למרות האמונה הרווחת, ביצים אינם דווקא מעלים את רמת הכולסטרול אצל רוב האנשים, אך עדיין מומלץ להגביל את כמות המזון המעובד שאתם צורכים לצד הביצים ולאכול אותן לצד לחם מחיטה מלאה, פירות וירקות.

עוד טעימה: 5 מאכלים שלא כדאי לאכול בבוקר

בננות

לא לשווא דבר בבננה הכינוי "פצצת אנרגיה צהובה". הבננה עמוסה באשלגן ובסיבים תזונתיים שמאזנים את רמות הסוכר בדם ותורמים לתחושת המלאות.

בנוסף עמוסה הבננה במגנזיום ובוויטמינים מקבוצת B שמסייעים לשיפור המטבוליזם. שימו לב שככל שהבננה בשלה יותר כך היא תספק לכם אנרגיה רבה יותר מאחר ויותר עמילנים בבננה בשלה הופכים לסוכרים זמינים וקלים לעיכול. קראו עוד על הערכים והתזונתיים וכמות הקלוריות בבננה.

שיבולת שועל

אמנם רבים לא מוצאים את שיבולת השועל כמאכל מעורר תאבון במיוחד, אך בפועל מדובר באחד המאכלים המומלצים ביותר לארוחת הבוקר שיעזרו לכם להתעורר כראוי ולשמור על אנרגיה למשך שעות.

שיבולת השועל מכילה פחמימות מורכבות וסיבים תזונתיים המסייעים לתחושת המלאות והשובע ולעיכול איטי שמבטיח שלא תרגישו שוב נפילה לאחר כמה שעות.

בנוסף שיבולת שועל מכילה כמות חלבון גבוהה, ברזל, וויטמינים מקבוצת B, מגנזיום ועוד שפע מינרלים ורכיבים תזונתיים המועילים לבריאות.

עוד טעימה: ארוחות צהריים מומלצות להקלה על עייפות

יוגורט יווני

אמנם אנחנו ממליצים גם על יוגורט רגיל כתוספת לארוחת בוקר טובה ומזינה, אך יוגורט יווני ספציפית עשיר במיוחד בדרך כלל בחלבון איכותי ומעניק אנרגיה למשך זמן רב יותר.

בנוסף יוגורט מכיל כמות גבוה של פרוביוטיקה המסייעת לחזק את המערכת החיסונית ומעלה את רמות האנרגיה הזמינות בגוף.

יוגורט יווני גם עשיר במיוחד בשלל וויטמינים מקבוצת B, בסידן, אשלגן, זרחן ואבץ התורמים לתפקוד תקין של מערכות הגוף השונות.

מה אתם אוכלים כדי להתעורר כמו שצריך בבוקר? שתפו אותנו בתגובות.

צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
18 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments