לזלול - מגזין אוכל ישראלי

טורקיה גורמה: 5 מסעדות באיסטנבול זכו לראשונה בכוכבי מישלן

מדריך מישלן מגיע לטורקיה ומעניק כוכבי מישלן ל-5 מסעדות מרחבי איסטנבול, לראשונה בהיסטוריה של המפעל הקולינרי היוקרתי בעולם
מדריך מסעדות מישלן באיסטנבול 2022
מדריך מסעדות מישלן באיסטנבול 2022 | תמונה: מערכת לזלול
שיתוף

לראשונה בתולדות המפעל, פורסם אמש (שלישי) מדריך מסעדות המישלן של העיר איסטנבול, העיר ה-40 במספר בעולם שזוכה לכבוד הקולינרי הנכסף

מדריך המסעדות היוקרתי בעולם מגיע אל העיר החשובה כחלק מתהליך התרחבות של המפעל בשנים האחרונות למדינות וערים נוספות באזור אסיה והמזרח התיכון כשרק לפני מספר חודשים הושק לראשונה מדריך מישלן לדובאי עם 11 מסעדות שעוטרו בכוכבים הנחשקים.

לא פחות מ-53 מסעדות נכנסו למהדורה הראשונה של מדריך מישלן באיסטנבול. 38 מהן זכו לתואר מומלצות מישלן, 10 זכו לתואר "ביב-גורמנד", 4 מסעדות זכו בכוכב מישלן אחד ומסעדה אחת זכתה בכל הקופה וקיבלה שני כוכבי מישלן. אף מסעדה באיסטנבול לא זכתה השנה ב-3 כוכבי מישלן, התואר הגבוה ביותר של המוסד.

המנצחת הגדולה – מסעדת טורק פאתיח טוטאק

המנצחת הגדולה של הערב ומי שזכתה ב-2 כוכבים במדריך מישלן באיסטנבול 2022 היא מסעדת טורק פאתיח טוטאק (Turk Fatih Tutak) של השף פאטי טוטאק. טוטאק הקים את המסעדה בשנת 2019 כשחזור לאיסטנבול לאחר שניהל מסעדה אסייתית-טורקית שנים ארוכות בתאילנד.

מסעדת טורק של השף טוטאק, בן 37 בסך הכל, וחווית הפיין-דיינינג שהציגה הפכו עד מהרה למוקד עלייה לרגל עם רשימות המתנה חודשים קדימה. המסעדה ממוקמת בשכונת בומונטי בצד האירופאי של איסטנבול ומציעה ארוחת טעימות המשלבת בין מטבח מודרני ומתוחכם לבין מסורות המטבח הטורקי המקומי.

בנאום התודה שלו סיפר טוטאק איך כבר בגיל 18 עזב את ביתו עם מאות דולרים בלבד בארנק בכדי לעבוד במסעדות מישלן באירופה כמו מסעדת נומה, שזכתה בתואר המסעדה הטובה בעולם באין ספור תחרויות. "עשינו היסטוריה, שמנו את המטבח הטורקי על המפה", הוסיף.

נשיא מישלן, גוונדל פולנק אמר בתחילת הערב כי "זהו רגע היסטורי למדריך מישלן ולטורקיה, חיכינו לזה זמן רב ואולי זמן רב מדי. הסצנה הקולינרית של איסטנבול פשוט הדהימה את הצוות שלנו".

הליך בחירת המסעדות כולל כמה קריטריונים מרכזיים כמו איכות חומרי הגלם, איזון הטעמים, טכניקות הבישול ויציבות הביצוע בין המנות. השופטים והמבקרים הם נשים וגברים מ-50 מדינות מסביב לעולם והם עובדים במשרה מלאה (וקשה) במהלכה הם אוכלים ארוחות צהריים וערב במבחר מסעדות באנונימיות מוחלטת.

הרשימה שהורכבה לבסוף משלבת בין קולינריה גבוהה ויוקרתית לבין זו העממית והפשוטה, לא מעטות מהן שמות שמצלצלים מוכר לחובבי איסטנבול ישראליים כמו מסעדת באליק קרמאן, מאטבח, 1924 ועוד.

ארבע המסעדות שזכו בכוכב אחד הן מיקלה, ניקול, עראקה וניאולוקאל שזכתה אף בכוכב מישלן ירוק על פעילותה בתחום הקולינריה בת הקיימא.

מדריך מסעדות מישלן באיסטנבול – רשימת הזוכים המלאה

שני כוכבי מישלן:

טורק פאתיח טוטאק – Turk Fatih Tutak

כוכב מישלן אחד

מיקלה – Mikla
עראקה – Araka
ניאולוקאל – Neolokal
ניקול – Nicole

ביב גורמנד (המסעדות המשתלמות ביותר):

קראקוי לוקנטסי – Karakoy Lokantasi
פנדלי – Pandeli
אלאף – Alaf
אהסטה – Aheste
טרשן – Tershane
גיריטלי – Giritli
קליפסו – Calipso
קומה – Cuma
סייד – Sade
אמאן דה בראבו – Aman da Bravo

כוכב ירוק (קולינריה בת קיימא):

ניאולוקאלי

מומלצות מישלן:

Spago, Glens, St. Regis Brasserie, Tatbak, 1924 İstanbul ,Atölye, Nobu, Çok Çok Thai, Topaz, Kubbeli Lounge, Yeni Lokanta, Eleos Beyoğlu, Sofyalı 9, Mürver, Karaköy Lokantası, Octo, Aila, Tershane, AQUA, Pandeli, Tugra, OCAK, Feriye, Banyan, Lokanta 1741, Matbah, Deraliye, Khorasani, Şans, Park Fora, 29, Sunset Grill & Bar, İnari Omakase Kuruçeşme, Kiss the frog, Rumelihisarı İskele, Zuma, Azur, Kıyı, Seraf, Beyti, Balıkçı Kahraman.

הצטרפותה של איסטנבול לרשימת מדריכי המישלן הרשמית תגרום בלי ספק לפריחה נוספת בתיירות הישראלית לטורקיה שתשלב כעת מלבד שאר האטרקציות השגרתיות גם ביקור במסעדות הכי טובות באיסטנבול על פי מישלן.

Picture of מערכת לזלול

מערכת לזלול

כתבי המערכת הם זללנים מלאי תשוקה לכל מה שטעים. כמי שמאמינים בכוחו של האוכל לחבר בין אנשים וליצור זיכרונות בלתי נשכחים, הצוות נחוש לשתף עם הקוראים את אהבתו לאין ספור טעמים. ממדריכים וטיפים לבישול ואפייה למתכונים מעוררי תיאבון. מחדשות קולינריות מסביב לעולם ועד לאירועים ולטרנדים הקולינריים שאסור לפספס
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

ארוחת טעימות גורמה של KFC

KFC מציגים: ארוחת טעימות גורמה בת 11 מנות

חדשות האוכל
Douge - מסעדה לכלבים עם תפריט טעימות גורמה

כלבלב מישלן: מסעדה לכלבים בלבד מציעה ארוחת טעימות גורמה

חדשות האוכל
מדריך מסעדות מישלן בדובאי 2022

מדריך מסעדות מישלן בדובאי 2022: רשימת הזוכים המלאה

חדשות האוכל
המבורגר מישלן

מסעדת נומה המוערכת הופכת למסעדת המבורגרים

חדשות האוכל
מסעדת פופ אפ מישלן 2023 של אמריקן אקספרס

פופ אפ מישלן: השפים המובילים בעולם מבשלים בתל אביב

אירועים ופסטיבלים
פטריית כמהין בשווי 118 אלף דולר

שיא חדש: שף מישלן רכש פטריית כמהין ב-118 אלף דולר

חדשות האוכל
סלינה ורידיפיין מיט חוגגים עם שף מרקו פייר וייט

שף המישלן מרקו פייר וייט יבשל לכם רידיפיין בתל אביב

אירועים ופסטיבלים