רוצים תה בריא יותר? חממו אותו במיקרוגל

הכנתם פעם תה במיקרוגל? זה אולי נשמע מוזר, אך על פי מחקרים, קיצור הדרך הזה מתברר כיתרון גם בשדרוג הטעמים והיתרונות הבריאותיים.
עדכונים טעימים למייל!

תה, משקה עתיק עם אין ספור מסורות, טעמים ויתרונות בריאותיים, נלגם על ידי מיליוני אנשים מסביב לעולם בכל יום ויום. מהאפקט המרגיע של התה הירוק או החום המנחם של תה שחור קלאסי. אך האם ידעתם שחימום תה במיקרוגל, אותו מכשיר ידוע לשמצה, דווקא יכול להפוך אותו לבריא יותר? כך לפחות טוענים מספר מחקרים שפורסמו בשנים האחרונות.

עוד טעימה: האם חימום מזון במיקרוגל גורם לאיבוד ערכים תזונתיים?

איך להכין תה במיקרוגל
איך להכין תה במיקרוגל

המדע שמאחורי התה

סוגי תה ויתרונותיהם

כל סוג תה מגיע עם פרופיל טעמים ייחודי ויתרונות בריאותיים משלו. תה ירוק לדוגמא עשיר בנוגדי חמצון ובתכונות אנטי דלקתיות. תה שחור לעומתו מכיל חומרים שנקשרו להורדת כולסטרול ושיפור פעולת מערכת העיכול. תה צמחים וחליטות, אף על פי שאינם נחשבים תה על פי הספר, מציעים גם מגוון יתרונות, מתה קמומיל שמשפר את איכות השינה לתה נענע שמשפר את פעילות מערכת העיכול.

איך מכינים תה קלאסי

הכנת תה היא אמנות בפני עצמה ומשתנה מתרבות לתרבות. מטמפרטורת המים, לזמן השריית התיון ואפילו הכלי שמכיל את התה משפיעים כולם על הטעם הסופי ועל היתרונות הבריאותיים. התהליך אינו רק עניין של סחיטת טעם, מדובר באיזון עדין בין שחרור של חומרים מועילים מבלי להגיע למרירות לא רצויה.

לדוגמא תה ירוק מכינים לרוב במים בטמפרטורה נמוכה יותר בכדי לשמר את הטעמים העדינים ואת נוגדי החמצון המועילים. תה שחור לעומתו נהוג להכין במים חמים יותר בכדי לקבל את מלוא הטעמים.

עוד טעימה: איך להפשיר פיתה במיקרוגל בדרך הנכונה

חימום תה במיקרוגל: גישה חדשה?

הקונספט של חימום והכנת תה במיקרוגל נשמע מוזר במקרה הטוב וחילול הקודש במקרה הרע לחובבי תה רבים. אך בשנים האחרונות, הרעיון הופך לנפוץ יותר ויותר. זאת בזכות ממצאים מחקריים שהראו כי שימוש במיקרוגל להכנת תה אינו רק קיצור דרך למי שמעוניין לחסוך בזמן, אלא משפר את היתרונות הבריאותיים הגלומים בתה.

על פי מחקר אחד שנערך באוניברסיטת ניוקאסל באוסטרליה, חימום תה ירוק במיקרוגל יכול לשדרג את הרכיבים המזינים המועילים ואת רמות הקפאין בתה לעומת שיטות הכנה אחרות. לדוגמא, חימום תה למשך דקה בחום של 400 וואט יכול למצות עד תום את נוגדי החמצון העיקריים מעלי התה הירוק. חימום על חום נמוך לזמן ארוך יותר הראה עדיין רמות גבוהות יותר של נוגדי חמצון לעומת הכנת מסורתית.

איך להכין תה במיקרוגל – צעד אחר צעד

בכדי להכין תה במיקרוגל בדרך יעילה ונכונה עם מלוא הטעמים, עקבו אחר הצעדים הבאים:

  1. הניחו את התיון בספל בטוח לשימוש במיקרוגל.
  2. הוסיפו מים קרים מינרלים או מסוננים לספל. איכות המים תשפיע משמעותית על הטעם של התה.
  3. הפעילו את המיקרוגל על חום בינוני (כ-400-500 וואט) למשך 40-50 שניות. חום זה מונע חימום יתר ומוודא מיצוי של הרכיבים המועילים בתה.
  4. לאחר הסיום, השאירו את התיון בספל ל-1-2 דקות בכדי למצות את הטעמים ונוגדי החמצון.
  5. הוציאו את התיון מהספל. אם התה לא חם מספיק, חממו אותו לכמה שניות נוספות במיקרוגל.

נסו לשנות את דרגת החום ואת הזמנים עד שתמצאו את זה שמתאים עבור המיקרוגל שלכם ספציפית. הקפידו לא להשתמש במתכת מכל סוג במיקרוגל, גם תיונים עם פסי מתכת. הקפידו לא לחמם יתר על המידה את התה על מנת למנוע מרירות ולא לפגוע בערכים התזונתיים.

מיתוסים נפוצים

חימום תה במיקרוגל משנה את הטעמים לרעה

אמנם חימום תה במיקרו יכול לשנות את פרופיל הטעמים של התה, אך לאו דווקא לרעה. המפתח נמצא בהקפדה על פרטים כמו הימנעות מחימום יתר של המים והשריית התיון לזמן הנכון. למעשה, חלק מחובבי התה יכולים להישבע שחימום תה במיקרו מעמיק טעמים מסוימים.

לא בטוח להכין תה במיקרוגל

הדאגה העיקרית בהכנת תה במיקרוגל נוגעת לחומרים בהם אתם משתמשים. כל עוד תשתמשו בספל בטוח לשימוש במיקרוגל מבלי לערב מתכות, ההכנה תישאר בטוחה. הפחד שהמיקרו ישנה את המבנה המולקולרי של המים או התה בצורה מזיקה אינו מבוסס.
Microwaving is Unsafe for Brewing Tea:

ניתן לחמם את כל סוגי התה ולקבל אותה תוצאה

לכל סוג תה יש את תנאי ההכנה, הטמפרטורה והזמנים המתאימים. תה ירוק ותה עדין אחר יצריך לרוב פחות זמן במיקרוגל יחסית לתה שחור או תה צמחים שעלולים לפתח מרירות בחימום יתר.

איך אתם מכינים את התה שלכם? ניסיתם להכין תה במיקרוגל ואהבתם? לא מסוגלים לחשוב על הרעיון? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

1 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך לחמם אוכל במיקרוגל בצורה אחידה

שוב קר באמצע? חיממתם אוכל במיקרוגל לא נכון כל הזמן הזה

מדריכים וטיפים
סדרת חווית הצ'אי של תה ויסוצקי

חדש על המדף לחורף: צ'אי ויסוצקי, מרקים ורטבים

חדש על המדף
ספל עם כתמי קפה

כמו חדש: איך להסיר כתמי קפה או תה מהספל האהוב

מדריכים וטיפים
איך לסחוט מיץ לימון טרי בעזרת המיקרוגל

החיים נותנים לכם לימונים? תחממו אותם במיקרוגל

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

מרק ירקות לשבירת צום יום כיפור

5 מאכלים מומלצים לשבירת צום יום כיפור שלא מכבידים על הבטן

מדריכים וטיפים
בכדי הימנע מבעיות עיכול לאחר יום כיפור, חשוב לשבור את הצום בצורה נכונה ולהקפיד על מזונות מתאימים. אספנו 5 מאכלים שכדאי לצרוך לאחר הצום. >>
מטבח מעבר: לבשל בבית - תערוכה בגלריית אסיף

עוגיות בבוקר, חביתה בערב: המטבח שלפני ה-7.10 בתערוכה חדשה

חדשות האוכל
אסיף, מרכז תרבות האוכל בישראל, משיק לקראת יום השנה ל-7.10 תערוכה חדשה בשם "מטבח מעבר: לבשל בית", המוקדשת לגעגוע למטבח הביתי של מפוני המלחמה >>

מדריכים שאהבתם

המדריך השלם: איך לסדר את המקרר ולאחסן בצורה נכונה

מדריכים וטיפים

איך מונעים מתפוחים להשחיר: 3 שיטות שעובדות כמו קסם

מדריכים וטיפים

מה לזלול?