ענקית המזון נסטלה השיקה החודש בשוויץ את וונה, תחליף טונה ממקור צמחי לחלוטין המדמה את המרקם והטעם של טונה אמיתית בקופסא. הטונה הטבעונית צפויה להגיע למדינות נוספות בהמשך השנה (עדכון: טבעול הפועלת תחת נסטלה ישראל, החלה לשווק את וונה בארץ).
עוד טעימה: JBURGER – המבורגר טבעוני חדש בתל אביב
נסטלה משקיעה בשנה האחרונה מאמצים רבים בפיתוח מוצרים טבעוניים כחלק מהטרנד ששוטף את תעשיית המזון והדרישה ההולכת וגוברת למוצרים מבוססי צמחים בקרב צרכנים המעוניינים להפחית את צריכת הבשר שלהם.
וונה – טונה טבעונית מחלבון אפונה
המוצר החדש, שיימכר תחת המותג "Garden Gourmet", מתיימר להחליף את הטונה הקלאסית ועשוי מחלבון אפונה וגלוטן חיטה. הוא מגיע בצנצנות זכוכית ונמכר בסופרמרקטים בשוויץ כבר עכשיו. לטענת החברה, הטונה הצמחית אידאלית לשימוש בסנדוויצ'ים ביתיים והתכנון הוא להרחיב את סדרת המוצרים בהמשך ולמכור בסופרים גם סנדוויצ'ים מוכנים לאכילה עם טונה טבעונית בחלק מהחנויות.
פיתוח המוצר ארך יותר מ-9 חודשים במעבדות המחקר של נסטלה בשוויץ. הטונה הצמחית היא המוצר הראשון של החברה בקטגוריית מאכלי הים שמגיע לשוק. כבר כיום ניתן למצוא מוצרים טבעוניים אחרים של נסטלה ברשתות כמו המבורגרים מסויה, בשר טחון צמחי, נקניקיות ונאגטס מן הצומח.
בהודעה לעיתונות בחודש שעבר, אמרה נסטלה שהעלייה בצריכה הביתית של מזון במהלך התפרצות נגיף קורונה העלתה דרמטית גם את הדרישה למוצרים מן הצומח של נסטלה במחצית הראשונה של 2020. בשנה שעברה הגיעה נסטלה למכירות של כ-218 מיליון דולר בקטגורית מוצרים מן הצומח.
בעוד שוק מוצרי הבשר מן הצומח צובר תאוצה בשנים האחרונות, קטגוריית מאכלי הים מן הצומח נשארה מאחור. חברות שונות כמו אימפוסיבל פודס כבר הודיעו על פיתוח תחליפי דג ללא דג וכעת נסטלה מנסה לפרוץ קדימה בכדי להשתלט על הקטגוריה ככל הניתן.
הצורך במוצרי דגים מן הצומח עולה גם בעקבות הדאגות העולמיות לגבי עתיד תעשיית הדייג, בעיקר לאור הנזק העצום שהתעשייה גורמת לבעלי החיים ולאוקיינוסים. על פי דו"ח של ארגון המזון והחקלאות של האו"ם מ-2018, רשתות דיג אחראיות ליותר ממחצית מ-80 אלף הטונות של פסולת פלסטיק המצטברת באוקיינוס האטלנטי.
"אנחנו מתרגשים להשיק את ההתרחבות האסטרטגית של מוצרים מן הצומח המוצעים על ידי נסטלה, בשוק השוויצרי תחילה. זו דוגמא נוספת לכוח החדשנות של נסטלה בשוויץ והיכולות יוצאות הדופן והמומחיות שיש לנו במדינה הזו בתחום של אוכל ותזונה.", אמר יוג'יניו סימיוני, מנהל השיווק של נסטלה שוויץ בהודעה לתקשורת.