לזלול - מגזין אוכל ישראלי

המדריך לקונדיטור הביתי: רשימת ציוד מומלצת לאפייה מקצועית

כל קינוח עוצר נשימה מתחיל במרכיבים מעולים והכלים המתאימים. אספנו את רשימת הציוד המלאה לקונדיטור ולאופה עם מה שכדאי להחזיק במטבח
ציוד מומלץ לקונדיטור ולאופה הביתי
ציוד מומלץ לקונדיטור ולאופה הביתי | תמונה: מערכת לזלול
שיתוף

אי פעם לקחתם ביס מקינוח או מאפה עדין במיוחד ותהיתם איך האופה או הקונדיטור הצליחו להגיע למרקם כל כך מושלם, מראה ללא דופי וטעם מענג? האמת היא שמאחורי כל יצירה כזו מסתתר אוסף כלים שנבחר בקפידה – הנשק הסודי שהופך את המרכיבים הפשוטים לקינוחים יוצאים מן הכלל.

כקונדיטור בעצמי, למדתי עם הזמן שהכלים הנכונים במטבח חשובים לא פחות משליטה בטכניקות ושימוש במתכונים מעולים. כל כלי משרת מטרה ספציפית, וכשמשתמשים בהם בצורה הנכונה, הם יכולים לשדרג את האפייה והיכולות שלכם לגבהים חדשים.

במדריך המקיף הבא אחלוק אתכם את הכלים החשובים שכדאי לכל קונדיטור ביתי להחזיק במטבח בכדי לנצל את מלוא הפוטנציאל הקולינרי שלכם וליצור קינוחים שיגרמו לחברים ולמשפחה לדרוש עוד.

ציוד מומלץ לקונדיטור הביתי

קערות ערבוב

השקיעו בסט קערות ערבוב במבחר גדלים ובאיכות גבוהה. הקערות הקטנות והגדולות ישמשו אתכם לערבוב בלילות, קיפול מרכיבים והתפחת בצקים. העדיפו קערות מחומרים עמידים כמו זכוכית, נירוסטה או פלסטיק עבה שיעמדו בשימוש התכוף ולא יספגו כתמים וריחות לאורך זמן.

כוסות וכפות מדידה

דיוק הוא שם המשחק בכל מה שקשור לאפייה וקונדיטוריה, מה שמחייב שימוש בכלי מדידה מדויקים. וודאו שיש לכם סט למרכיבים יבשים ולמרכיבים רטובים, עדיף מנירוסטה או זכוכית עמידה עם סימני מדידה שיעזרו לכם להוסיף את הכמות המדויקת של כל מרכיב על פי המתכון.

מסננת

אם אין לכם אחת, חשוב להצטייד במסננת איכותית בכדי להשיג מרקמים אווריריים וקלילים למאפים שלכם. על ידי ניפוי המרכיבים, תוכלו לקבל בלילה בצק חלקים וללא גושים ולתוצאות מקצועיות ואחידות יותר.

מערוך

בין אם לרידוד בצק לפאי, בצק עוגיות או מאפים עדינים אחרים, מערוך טוב משנה פלאים את איכות המאפים והקינוחים שלכם. השקיעו במערוך איכותי מעץ או סיליקון עם נוחות אחיזה ויכולת להתמודד עם בצקים בגודל שונה.

מערוך עץ פופולרי בזכות המשקל והנוחות בעוד מערוך שיש שומר על טמפרטורה קרירה ואידאלי לבצקים שדורשים קור. מערוך סיליקון נון-סטיק הוא אופציה טובה נוספת שעוזרת למנוע מהבצק להידבק יותר מדי בלי תוספת קמח.

תבניות אפייה

כדאי להצטייד במבחר של תבניות אפייה, מתבניות עגולות לעוגות או מלבניות לעוגיות ומאפים אחרים. הצטיידות בתבניות במבחר צורות וגדלים יפתח אין ספור אפשרויות ליצירת מאפים וקינוחים. מתבניות בחלק אחד לתבניות מתפרקות להכנת טארטים ועוגות ומאפים שדורשים חילוץ.

מומלץ להצטייד גם בתבניות נון-סטיק כמו תבניות סיליקון בכדי להקל על שחרור המאפים עדינים כמו מאפינס ועוגות אחרות שעלולות להידבק לתבניות מתכת. מעבר לכך כדאי להחזיק בבית גם תבניות אלומיניום שמצטיינות בהעברת חום אחיד ועמידות לאורך זמן אך להקפיד ולהשתמש בנייר אפייה.

משקל מטבח

שקילה מדויקת של מרכיבי המאפים והקינוחים שלכם היא הכרחית בכדי לייצר תוצאות עקביות ואחידות לאורך זמן. משקל מטבח איכותי ואמין יחסוך מכם ניחושים ויוודא שקילה אחידה של מרכיבים כמו קמח, אבקת אפייה או שמרים בכל פעם וימנע טעויות אפייה מצערות. העדיפו משקל עם דיוק לפי מיליגרם לשקילת כמויות קטנות.

מדחום מטבח

מאחר וגם התנורים המתקדמים ביותר יכולים לספק חום לא אחיד, מומלץ להצטייד במדחום אמין למטבח בכדי לעקוב אחר הטמפרטורה המדויקת בתנור ולוודא אפייה אחידה ומוצלחת בכל פעם מחדש. מדחום יכול לשמש גם למעקב אחר הטמפרטורה המדויקת בהכנת ממתקים, טמפרור שוקולד וטיגון.

מיקסר שולחני או ידני

הבחירה בין מיקסר ידני או שולחני תלויה בעיקר בצרכי האפייה שלכם. מיקסר ידני יספיק למשימות בסיסיות כמו הקצפה וערבוב בלילות ומיקסר שולחני אידאלי לאופים וקונדיטורים ביתיים רציניים יותר שנוטים לעבוד במטבח בתדירות גבוהה ולהתעסק עם בצקים.

מיקסר שולחני איכותי עם מנוע עוצמתי ומבחר תוספים יעזור לכם להתמודד בקלות עם המשימות המורכבות ביותר. מעיבוד בלילות סמיכות ועד לישת בצקים והקצפת מרנג אוורירי במיוחד. מומלץ לרכוש מיקסר שיתאים לצרכי האפייה שלכם על פי מאפיינים כמו גודל הקערה, כוח המנוע והמרכיבים הנוספים.

אם יש לכם מקום מוגבל על השיש או צרכי אפייה צנועים יותר, תוכלו להסתפק במיקסר יד איכותי כפתרון זול ופרקטי. מיקסר יד איכותי יסייע לכם בהקצפה מושלמת של קצפות, בלילות ועוד. מיקסר יד מאפשר גם עבודה נוחה יותר בחלק מהמקרים ולערבב מרכיבים ישירות בתבנית או בסיר.

מטרפות, מריות ולקקנים

הצטיידו במריות מדורגות שיקלו על משימות יישור של קרמים עשירים ומריחה אחידה של מילויים שונים. הלהב המעוקל והשטוח מאפשר לייצר פיניש חלק בציפויים השונים ולוודא שהקינוחים שלכם מקבלים מראה מקצועי ואסתטי במיוחד.

חשוב להצטייד גם בלקקנים איכותיים בגדלים שונים, עדיפות מסיליקון שיכולים לעמוד בחום גבוה לעבודה השוטפת של קיפול בלילות ובמטרפות שונות להקצפה מהירה של בלילות.

שקיות זילוף וצנתרים

אם אתם מתעסקים בזילוף קרמים שונים, חשוב להצטייד בשקיות זילוף איכותיות ושלל צנתרים בצורות וגדלים שונים, מכוכבים פשוטים ועד לוורדים מורכבים. שקיות חד פעמיות מציעות נוחות בעוד רב פעמיות הן ידידותיות יותר לסביבה וחסכוניות כלכלית לאורך זמן.

מברשות למאפים

מברשת סיליקון איכותית ורכה תעזור לכם למרוח בצורה אחידה ביצים, חמאה מומסת או גלייז מבריק על המאפים שלכם ולהעניק להם מראה מקצועי. מברשת איכותית תוודא שתשיגו את הקראסט הזהוב המושלם בכל פעם מחדש.

משטחי אפייה מסיליקון

במקום להשתמש רק בנייר אפייה, שקלו להצטייד במשטחי אפייה מסיליקון שמאפשרים אפייה אחידה ומלאה של עוגיות וממתקם וקלים במיוחד לניקיון ללא שפשוף. העדיפו לרכוש משטחי אפייה איכותיים ועמידים בכמה גדלים שיתאימו למבחר מאפים ויחזיקו לאורך זמן.

קלף בצק

קלף או מגרד מיועדים במקור לעיבוד וחיתוך קל של בצקים אך יעילים גם למשימות שוטפות כמו העברה של מרכיבים קצוצים, החלקה של קרמים על עוגות ועוד. העדיפו קלף עם להב מתכת עמידה עם ידית אחיזה נוחה או קלף גמיש לעבודות עדינות יותר עם קרמים וקצפות.

חותכן בצק

מכשיר ידני שדומה בצורתו למועך תפוחי אדמה ומסייע בחיתוך חמאה קרה להטמעה בקמח. בחרו בחותכן עם להבים עבים מספיק וידית נוחה לאחיזה, עדיף מנירוסטה.

סכינים

מומלץ תמיד להחזיק גם סט סכינים איכותי, במיוחד סכין שף שיעילה לקיצוץ אגוזים או חיתוך פירות למילוי, סכין ירקות חדה למשימות מדויקות כמו חירור תותים וסכין לחם משוננת לחיתוך עוגות ומאפים מבלי למעוך אותם

כפפות תנור

מוצר בטיחות בסיסי שתמיד מומלץ לכל אופה להחזיק במטבח. אלו יגנו על הידיים שלכם מכוויות בזמן ההתעסקות עם מחבתות חמות או מגשים. העדיפו כפפות שמכסות היטב את הידיים, נוחות לחבישה ועשויות מחומרים עמידים בחום כמו סיליקון.

טיימר דיגיטלי

מוטב לא להסתמך על הטיימר בסלולרי שלכם בלבד. מתכונים רבים דורשים תזמון מדויק בכדי להגיע למרקם הרצוי וטיימר דיגיטלי איכותי יאפשר לכם לתזמן כמה משימות בו זמנית. דגמים מתקדמים גם יכללו פיצ'רים כמו תאורה אחורית, צלצולים חזקים ואפילו חיבור למכשיר הסלולרי ושליטה מרחוק.

מגרדת ומיקרופלן

מגרדת איכותית תעזור לכם לגרד את החלק החיצוני של פירות הדר שונים מבלי להגיע לחלק הלבן המר. מיקרופלן נחוץ על מנת לגרד תבלינים קשים כמו אגוז מוסקט או קינמון וגם מעולה בגירוד שוקולד או גבינות קשות.

רשתות צינון

אם אתם אוהבים לאפות עוגיות, מומלץ להחזיק גם רשתות צינון בכמה גדלים בכדי לאפשר לעוגיות, עוגיות ולחמים להתקרר בטמפרטורת החדר לאחר האפייה בצורה היעילה והאחידה ביותר ולמנוע מאדים לרכך את התחתית.

הקפידו לעקוב תמיד אחר הוראות היצרן בכדי לנקות את הציוד שלכם בצורה הנכונה ולשמור עליו לאורך זמן והעדיפו שימוש בחומרי ניקיון עדינים. הקפידו להתנהל נכון במטבח בכדי למנוע פציעות – השתמשו תמיד בכפפות בכדי למנוע כוויות ושמרו חפצים חדים כמו סכינים וחותכנים במגירות נפרדות.

לסיכום, כמו שאתם רואים, בנייה של מטבח מאובזר לצרכי האפייה שלכם זה לא רק עניין של לצבור ציוד, אלא יצירת אוסף של חפצים שעובדים יחד בכדי לשדרג את חוויות האפייה שלכם. כל כלי משרת מטרה ספציפית. בהשקעה בכלים איכותיים יחד עם שימוש נכון, כלי האפייה שלכם יהפכו לחברים נאמנים במרדף אחר המאפה המושלם.

עוד טעימה: איזה קמח מתאים ללחם הבא שלכם?

ציוד מומלץ לקונדיטור הביתי – הרשימה המלאה

כלי מדידה

משקל מטבח דיגיטלי
כוסות מדידה (סט ליבש ולרטוב)
כפות מדידה
מדחום לתנור
מדחום ממתקים
מסננת דקה

כלי ערבוב

מיקסר שולחני עם וו הקצפה, גיטרה ולישה
מיקסר ידני
קערות ערבוב במגוון גדלים
כפות עץ
לקקן סיליקון
מטרפה
מברשת מאפים
חותכן בצקים
קלף מתכת

תבניות ואביזרים

תבנית עוגה עגולה בכמה גדלים
תבנית מרובעת
תבנית מלבנית
תבנית לחם
תבנית מאפינס
תבנית קפיץ
תבנית פאי עם תחתית נפרדת
משטח סיליקון לאפייה
נייר אפייה
נייר אלומיניום
רשתות צינון

כלי חיתוך

סכין שף
סכין ירקות חדה
סכין משוננת ללחם
מרית מתכת מדורגת

כלים נוספים

כפפות תנור
כלי לייבוש כלים
פס מגנטי לתליית סכינים
טיימר דיגיטלי
מערוך
מגרדת ומיקרופלן

שכחנו כלי מטבח שהופך את החיים של הקונדיטור והאופה לקלים בהרבה? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות למטה. אהבתם את הפוסט? עקבו אחרינו ברשתות החברתיות לעוד מדריכים וטיפים לבישול ואפייה.

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
1 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

טעויות נפוצות באפיית לחם ביתי

6 טעויות באפיית לחם ביתי שכולם עושים

מדריכים וטיפים
Sweeties - פסטיבל הקינוחים המושחתים חנוכה 2022

אהרוני, שפיץ ו-NUNUNU: פסטיבל הקינוחים המושחתים חוזר

אירועים ופסטיבלים
אבקת סודה לשתייה ואבקת אפייה

אחת ולתמיד: מה ההבדל בין אבקת אפייה לסודה לשתייה

מדריכים וטיפים
ניקיון כוסות זכוכית עכורות

איך לנקות כוסות זכוכית עכורות: המדריך להחזרת הברק

מדריכים וטיפים
איך מכינים קצפת מושלמת

איך מכינים קצפת: מתכון וטיפים לקצפת מושלמת בכל פעם מחדש

מדריכים וטיפים
מחמצת אם טבעית מיובשת lievito madre

בדקנו את Lievito Madre: מחמצת אם איטלקית מוכנה לשימוש

חדש על המדף
למה עוגיות משתטחות באפייה בתנור

בית הספר לאפייה: למה העוגיות שלי משתטחות בתנור?

מדריכים וטיפים
איך לפתוח צנצנת תקועה שלא נפתחת

די לתסכול: כל השיטות לפתיחת צנצנת עיקשת

מדריכים וטיפים
פסטיבל הקינוחים של אשדוד - קרם דה לה קרם 2023

דרום מתוק: פסטיבל הקינוחים 'קרם דה לה קרם' חוזר לאשדוד

אירועים ופסטיבלים
ספיישל אייס קנודל בשטפן בייקרי אוסטרי

הלהיט של הקיץ: אייס קנודל כבר טעמתם?

חדשות האוכל
מדריך לסוגי קמח: איך להתאים קמח ללחם

המדריך לאופה: איזה קמח הכי טוב ללחם שלכם?

מדריכים וטיפים
האם מותר להחליף אבקת סודה לשתייה באבקת אפייה?

המדריך לאופה: האם מותר להחליף סודה לשתייה באבקת אפייה ולהפך?

מדריכים וטיפים