לזלול - מגזין אוכל ישראלי

לזלול בחלל: 6 סצנות אוכל בלתי נשכחות ביקום של מלחמת הכוכבים

לכבוד יום מלחמת הכוכבים שנחגג בכל שנה ב-4 במאי, אספנו 6 סצנות אהובות ובלתי נשכחות מהמותג המיתולוגי שמשלבות אוכל וקולינריה מהחלל
סצנות אוכל במלחמת הכוכבים - זוללים בחלל
סצנות אוכל במלחמת הכוכבים - זוללים בחלל | תמונה: מערכת לזלול
שיתוף

May the 4th Be With You: אוכל הוא הרבה יותר מרק דלק לגוף בעולם של מלחמת הכוכבים – הוא שפה שמחברת בין תרבויות, מסמל מסורות ומוסיף עומק וקשרים בין הדמויות. מארוחות צנועות בבית ועד לסעודות טקסיות ושמחות, אוכל משחק תפקיד חשוב ומפתיע ביקום של מלחמת הכוכבים.

לכבוד יום מלחמת הכוכבים שנחגג בכל שנה ב-4 במאי, יצאנו למסע טעים ומעורר תיאבון (עד כמה שאפשר) דרך 6 סצנות קלאסיות מהסרטים והסדרות של מלחמת הכוכבים המשלבות אוכל וקולינריה.

החלב הכחול של משפחת לארס (תקווה חדשה)

בנוף הצחיח של טאטואין, משפחת לארס מתכנסת לארוחה פשוטה וצנועה שמלווה בחלב הכחול האייקוני. הסצנה הזו לא רק מציגה את מקורותיו המסתוריים של המשקה הבולט, אלא מדגישה את חשיבות הבית, המשפחה והמסורת ביקום של מלחמת הכוכבים.

כשלוק מביט בערגה בשמשות בשמים, החלב משמש כקשר מוחשי לשורשיו, לנוחות, לתחושת הבית והשייכות ולטקסים המסורתיים. כשלוק לוגם מהחלב עם דודיו, אפשר להרגיש שמדובר בטקס קבוע של השלושה, טקס שלא יוכל להימשך עם תאוות הנדודים של לוק.

במשך כמה דקות שקטות, רגועות ומלנכוליות, החלב הכחול מסמל זיכרון, זהות ומהות שבני האדם משתוקקים אליהם ונאלצים בסופו של דבר לשחרר.

תבשיל השורשים של יודה (האימפריה מכה שנית)

אחד המאכלים המזוהים ביותר עם סדרת הסרטים המקורי הוא כמובן תבשיל שורש-העשב המבעבע והצנוע של יודה. בזמן שלוק סוקר בתדהמה את הביצה הפרימיטיבית שמקיפה את ביתו של האגדה הקטנה והירוק, יודה שוקד על התבשיל בשלווה האופיינית.

עם האדמה העכורה סביב והמרכיבים הפשוטים שנקטפו מהביצה, התבשיל של יודה הוא הסמל האולטימטיבי לתורת החיים של יודה על הסתפקות במועט וחיים בהרמוניה עם הסביבה, בלי מכשור מתוחכם או מעדנים מיובאים לג'דיי מאסטר הזה – רק תזונה טהורה שנאספה מהאדמה.

הלחם של ריי (הכוח מתעורר)

בעוד הירוקים מהביצה של יודה הם בחירה צנועה, לפחות היו לו כמה אפשרויות בדגובה. עבור ריי, שנאבקת על הישרדותה בחולות ג'אקו השוממים, המזון היבש שמזכיר לחם בצורה מעומעמת, הוא הכול.

אנחנו נחשפים לראשונה לתפריט הדל של ריי במהלך עסקה עגומה עם מפלצת, בה יום עבודה שלם של איסוף גרוטאות קונה לה רק שקית קטנה אחת. הדרך בה היא מחלקת את המנה, נותנת לפירורים לזלוג מבין אצבעותיה עד כמה שאפשר, מדגיש את המצב הקשה בו היא נמצאת.

אבל הלחם נושא עמו מטען רגשי כבד אף יותר כמטאפורה לחיים הבודדים וחסרי התכלית של ריי לפני הגעתו של BB-8. כשהיא מביטה בחוסר תאבון במנה הלא אכילה למראה, ניכר הגעגוע לארוחת ביתית אמתית, ארוחה שנראית כמו זיכרון מעורפל ומאובק, ממש כמו הלחם הבסיסי.

החלב הירוק של לוק (אחרוני הג'דיי)

בדיוק כשחשבתם שסדרת מלחמת הכוכבים לא יכולה להפוך למוזרה יותר בתחום המזון, לוק סקייווקר חולב אל מול עיניכם חלב ירוק צונן ומרענן היישר מעטיניו של יונק ימי ענקי. לצפות בג'דיי המזדקן אוחז בעטינים הירוקים הוא בהחלט רגע של "יש לי הרגשה רעה בקשר לזה".

אבל ברגע שעוברים את רגע ה-WTF הזה, מבינים הפעולה הפשוטה והבסיסית של לוק מבליטה את החיבור שעדיין נשאר בו לדרכי הג'דיי הוותיקות. כן, הוא הפך למתבודד מוחלט, אבל עדיין יש בו חלק מהילד שמתמסר לפלאי הגלקסיה.

בינתיים, ריי צופה בפה פעור מהצד על האירוע כמו הגשר האחרון בין הקיום האובססיבי כסוחרת בג'אקו לבין הרצון לפתוח את הראש לשיגעון המיסטי שמחכה לה כחניכת ג'דיי. אם לוק, הגיבו האגדי שגדלה עליו, מסוגל לבלוע את העיסה הירוקה בלי להניד עפעף, היא יכולה לקבל את הרגע כעוד צעד מוזר בדרך להארה.

סעודת הניצחון של האיווקס (שובו של הג'דיי)

אחרי הארוחות הדלות עד כה, מלחמת הכוכבים העניקה לנו סעודה חגיגית אמתית ביערות של אנדור. לאחר הניצחון על חיילי האימפריה, הגיבורים פורשים לכפר לטקס קולינרי מאולתר וצופים בדובוני הג'ונגל השמחים. מהמדורות מעלות עשן ומהומת ההכנות ועד סלים עמוסים בשורשים ופטריות ומבחר בשרים על שיפודים.

במקור, האווקס לכדו את לוק, האן סולו וצ'וובאקה מתוך כוונה לאכול אותם. הכוונה הזו, שסותרת בצורה חדה את המראה החמוד של היצורים, חוזרת אלינו ברמיזה לגבי הגורל העגום של חיילי האימפריה עם השימוש בקסדות כתופים במהלך החגיגות, מה שמסמל את האפשרות שהם נזללו עד תום.

המרק של בייבי יודה (המנדלוריאן)

מהרגעים הזכורים והמשעשעים שהנפיקה מלחמת הכוכבים בשנים האחרונות כשבייבי יודה לוגם מרק ברוגע בזמן שהוא צופה במנדלוריאן וקרה דיין מתעמתים בקרב אלים פנים מול פנים.

המראה של יודה לוגם ברוגע מרק בעוד הכאוס מתרחש במטרים ספורים ממנו, ממחיש את את התמימות של גרוגו, שמנוגדת באופן חד לציניות הקשוחה של המנדלוריאן ומדגיש את המציאות המורכבת והאכזרית של הגלקסיה ואת הקשר שנוצר בין השניים.

לסיכום, עם כל הכבוד לקרבות ולדרמה הגדולה ביקום של סטאר וורס, הרגעים הקטנים האלו שמשלבים ארוחות, משקאות ומסורות קולינריות, מוסיפים עושר לעולם רחב הידיים של המותג ומהדקים את המיתוס, ההיסטוריה של התרבויות השונות והדינמיקה בין הדמויות האהובות.

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
1 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

10 סרטי דוקו אוכל מומלצים בנטפליקס

10 סרטי דוקו אוכל מומלצים בנטפליקס

חדשות האוכל
איך להכין פופקורן בסיר, במיקרוגל ובתנור

איך להכין פופקורן כמו בקולנוע בקלות ובמהירות?

מדריכים וטיפים
ספר המתכונים הרשמי של סיינפלד

בקרוב: ספר המתכונים הרשמי של סיינפלד יוצא לאור

חדשות האוכל
ספר הבישול של חברים - המתכונים הגדולים

בקרוב: ספר מתכונים רשמי של הסדרה "חברים"

חדשות האוכל
מתכוני כרובית של שופטי מאסטר שף

בתנור, במחבת או במרק: מתכוני כרובית של שופטי מאסטר שף

מתכונים
10 תוכניות בישול מומלצות בנטפליקס

דוקו-אוכל: 10 תוכניות בישול מומלצות בנטפליקס

חדשות האוכל
דיסני - גרילד צ'יז סנדוויץ'

דיסני חושפת את המתכון הסודי לגרילד צ'יז מושחת

מתכונים
המסעדה הבאה של ישראל

המסעדה הבאה של ישראל – איך להזמין מקום?

חדשות האוכל
סטודיו גורשה של אלעזר טמנו

המסעדה הבאה: סטודיו גורשה נפתחה – איך להזמין מקום?

חדשות האוכל
המסעדה הטובה בישראל - דוקו-אוכל על שף יובל בן נריה

המסעדה הטובה בישראל: דוקו-אוכל אישי על שף יובל בן נריה

חדשות האוכל
קינדר ג'וי עם בובות מיני פופ של הארי פוטר

הקסם של הארי פוטר מגיע אל קינדר ג'וי עם סדרת צעצועי מיני פופ

חדש על המדף
איפה לצפות בגמר ליגת האלופות 2022

הקרנת גמר ליגת האלופות 2022: איפה לצפות במשחק ולאכול טוב?

חדשות האוכל