5 סימנים ברורים שהגיע הזמן להחליף את המיקרוגל

המיקרוגל משמש אותנו לאורך שנים בנאמנות רבה אך ישנם כמה סימנים ברורים שמצביעים על כך שהגיע הזמן להחליף את המיקרו באחד חדש.
עדכונים טעימים למייל!

המיקרוגל הוא ללא ספק אחד ממכשירי החשמל הכי יעילים, שימושיים ואמינים בכל מטבח. בין אם להפשרת מזון קפוא, בזמן הכנת הארוחה או בשביל לחמם שאריות מארוחת ליל אמש, המיקרוגל ימלא את תאוותנו ברגע.

אם פעם מיקרוגל נחשב למוצר יוקרתי יחסית, היום ניתן למצוא מיקרוגלים מתקדמים ויעילים במחירים נמוכים במיוחד, כך שתיקון מיקרוגל שמתחיל להראות סימני עייפות כבר הפך ללא משתלם ברוב המכריע של המקרים.

5 סימנים שצריך להחליף את המיקרוגל
5 סימנים שצריך להחליף את המיקרוגל

בכדי לשמור על המיקרוגל שלכם תקין ויעיל לאורך זמן חשוב כמובן לדאוג לניקיונו בשגרה ולהעניק לו ניקיון עמוק יותר מדי פעם, אך כמו כל כלי המטבח החשמליים, מיקרוגל לא יחזיק מעמד לנצח.

מאחר ובמכשיר המסוים הזה מעורבת גם קרינה, יש לשים לב ביתר שאת לכמה סימנים שעלולים להעיד שהמיקרוגל שלכם הגיע לסוף דרכו ושהגיע הזמן להחליפו בחדש.

עוד טעימה: האם מותר לחמם קופסאות פלסטיק במיקרוגל?

עקבו אחר האינסטגרם של לזלול לעוד טיפים ומדריכים בלעדיים

ריח, אש ותמרות עשן

הסימן הבולט ביותר שאמור גם להדליק לכם את כל הנורות האדומות הוא הופעה של ניצוצות, עשן או ריח שרוף בזמן הפעלה של המיקרוגל. במקרה כזה יש לנתק מיד את המיקרוגל מן החשמל ולנסות להבין מה הבעיה.

אם עקבתם אחר כל הוראות הבטיחות הרגילות ולא הכנסתם מזלג או כלים אחרים שאסור להכניס למיקרוגל ובכל זאת הופיעו ניצוצות, אש ועשן, אל תסתכנו והחליפו את המיקרוגל או לכל הפחות התייעצו עם טכנאי מורשה.

קח את הזמן למה לא

כשהמיקרוגל מחמם פתאום את האוכל הרבה יותר לאט מבעבר או לא מחמם בכלל ומפסיק לעשות את מה שלשמו התכנסנו, ייתכן והגיע הזמן להיפרד ממנו לשלום לטובת מכונה חדשה וצעירה.

הכניסו למיקרו כוס מים והפעילו אותו למשך 2 דקות, אם המים לא חמים מאוד לאחריהן, כנראה שהמנגנוני הקרינה של המיקרו כבר אינם במיטבם ויש להחליפו.

תשמרו על השקט שם

מעבר ליכולתו לחמם אוכל במהירות, המיקרוגל הממוצע מתהדר גם ביכולת לעשות זאת בשקט יחסי. אם הזמזום העדין הפך עם הזמן לרם יותר ויותר עם קולות חריקה, רשרושים או רחשים מוזרים אחרים, ייתכן ויש לכם סיבה לדאגה.

לפני שתשליכו את המיקרוגל לעולם הבא, בדקו כמה גורמים אחרים שעלולים לגרום לרעשים. בדקו אם החלקים המתפרקים כמו בסיס הצלחת מורכבים היטב ואם שאריות מזון נדבקו לאזור המאווררים.

לבסוף, מומלץ לנקות את המיקרוגל ולנסות להפעילו פעם נוספת. אם הרעשים עדיין קיימים, כנראה וחלקי המיקרוגל השונים מתחילים להתעייף והגיע הזמן להחליפו.

מה זה, נולדתם באוטובוס?

מעבר לכך שדלת מיקרוגל שאינה סגורה כראוי תגרום לאוכל שלכם לא להתחמם כמו שצריך, מדובר גם בסיכון בטיחותי לא קטן. דלת המיקרוגל צריכה להיות סגורה ואטומה לחלוטין בכדי למנוע זליגת קרינה שעלולה לפגוע בבריאותכם אל מחוץ למכשיר עצמו.

כך שאם נוצרו סדקים או שברים בדלת המיקרוגל שלכם ואתם שמים לב שהיא כבר לא נסגרת כראוי, יש להפסיק להשתמש במיקרו ולרכוש מכשיר חדש.

עוד טעימה: החלטתם להחליף? איך לבחור מיקרוגל – המדריך המלא

ולפעמים החגיגה נגמרת

רוב מכשירי המיקרוגל בנויים להחזיק כעשור, כך שייתכן שהספקתם להיקשר אל המיקרו הנוכחי שלכם. אם אתם מתגאים במיקרוגל שנותן עובדה ושורד לצדכם עוד מבית ההורים אי שם בשנות התשעים של המאה הקודמת, ייתכן שהגיע הזמן בכל זאת לרכוש מכשיר חדש.

מאחר ומדובר פה בענייני קרינה בכל זאת, לפעמים עדיף להתגבר על הרגש הסנטימנטלי ולהיכנע להתקדמות הטכנולוגיה, לאפשרויות החיסכון באנרגיה ולתג המחיר הנמוך יחסית ולהתחדש במיקרוגל עדכני.

לא מפספסים אף טיפ, עוקבים אחר האינסטגרם של לזלול לעוד מדריכים בלעדיים

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

24 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

עוגת שוקולד במיקרוגל ב-5 דקות

קינוח מהיר: איך להכין עוגת שוקולד במיקרוגל ב-5 דקות

מתכונים
איך לחמם אוכל במיקרוגל בצורה אחידה

שוב קר באמצע? חיממתם אוכל במיקרוגל לא נכון כל הזמן הזה

מדריכים וטיפים
איך לקלף שום במיקרוגל

שונאים לקלף שום? תכניסו אותו למיקרוגל

מדריכים וטיפים
חימום אורז במיקרוגל

כאילו הרגע יצא מהסיר: הטריק הפשוט לחימום אורז במיקרוגל

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

מארזי ראש השנה 2024 - טעם הגליל

ראש השנה 2024: מארזי תוצרת מקומית ויין ישראלי לשולחן החג

חדשות האוכל
מגוון יינות ישראליים, מארזים עם שלל תוצרת מקומית איכותית ושיתופי פעולה מסקרנים שיעטרו לכם את שולחן החג בראש השנה 2024 >>
תפריט קינוחים אמנותי במסעדת פאסטל

לזלול אמנות: מסעדת פאסטל משיקה תפריט קינוחים יצירתי במיוחד

חדשות האוכל
מסעדת פאסטל המוערכת משיקה שיתוף פעולה חדש עם מוזיאון תל אביב בדמות תפריט קינוחים יצירתי במיוחד. זה מה שתוכלו לזלול >>

מדריכים שאהבתם

לא צריך לגרד: איך לנקות פסטה שנדבקה לתחתית הסיר?

מדריכים וטיפים

השיטה שעובדת: איך לרכך חמאת בוטנים שהתקשתה?

מדריכים וטיפים

מה לזלול?