טיפ מבריק לניקיון המיקרוגל בקלות ובמהירות

עם השימוש התכוף בו המיקרוגל נוטה להתלכלך במהירות ולצבור שומנים וכתמים רבים. כך תנקו מיקרוגל במהירות ובקלות עם חומרים שיש בכל בית.
עדכונים טעימים למייל!

המיקרוגל הוא פעמים רבות ידידו הטוב ביותר של האדם במטבח. הוא מאפשר לחמם במהירות, בקלות וללא מאמץ סוגי מזון שונים ומקצר משמעותית בישול מנות רבות או חימום מחדש.

השימוש התכוף של כולנו במיקרוגל גורם לו להתלכלך במהירות ולצבור כתמי שומן, פירורים ושלל שאריות מזון שעלולים לגרום לניחוחות רעים ולהצטברות בקטריות.

איך לנקות מיקרוגל בקלות ובמהירות
איך לנקות מיקרוגל בקלות ובמהירות

בכדי לשמור על המיקרוגל במצבו המיטבי יש להקפיד על ניקיון קבוע שלו, אם זה פעם בשבוע או פעם בחודש, בהתאם לתכיפות השימוש בו.

עוד טעימה: איך לנקות טוסטר אובן במהירות ובקלות

איך לנקות מיקרוגל במהירות

ישנן מספר דרכים בהם תוכלו לנקות את המיקרוגל שלכם מלכלוך ושומנים במהירות ובקלות. כל השיטות מתבססות על פעולת האידוי שמרככת כתמים קשים ומסירה לכלוך והן מוצגות על פי סדר יעילותן – מגבוהה לנמוכה יותר.

1. לימון וחומץ: בשיטה זו יש לערבב חומץ לבן ומיץ לימון בכמות שווה בכוס מותאמת לשימוש במיקרוגל ולחמם למשך 5 דקות, החום יאדה את תערובת החומץ והלימון ויסירו את הלכלוך שהצטבר ברחבי המיקרו.

לאחר מכן יש להמתין 2 דקות עם דלת סגורה ורק אז לנגב את הלכלוך בעזרת מטלית לחה ומים חמים. השימוש בלימון גם ישאיר ריחות נעימים יותר לאחר הניקיון.

2. חומץ ומים: ניתן לנקות את המיקרוגל גם ללא לימון ולהשיג תוצאות דומות. כל מה שצריך זה לערבב כוס מים עם כוס חומץ לבן בקערה מתאימה למיקרוגל למשך 5 דקות.

השאירו את הדלת סגורה למשך 2 דקות נוספות ולאחר מכן נגבו את הלכלוך שהתאדה בעזרת מטלית לחה וחמימה. לכתמים עקשנים יותר טבלו את המטלית בקערת המים והחומץ ושפשפו היטב. רוצים לנקות את המיקרו ביסודיות? כנסו למדריך המלא – איך מנקים מיקרוגל

עוד טעימה: איך לנקות תנור מטבח ביתי ללא מאמץ

3. סודה לשתייה ומים: שיטה נוספת לניקוי המיקרוגל בקלות ובמהירות היא בעזרת ערבוב של חצי כוס סודה לשתייה וחצי כוס מים בכלי מתאים למיקרוגל. חממו למשך 3 דקות והניחו לקערה לשבת במיקרו ל-5 דקות נוספות ללא חימום.

לאחר מכן הוציאו בזהירות את הכלי מהמיקרוגל ונקו אותו מבפנים בעזרת מטלית לחה. גם כאן יש לטבול את המטלית בתערובת שהכנתם בכדי להתמודד עם כתמים עקשנים שמסרבים לרדת בקלות. לסיום נגבו את המיקרוגל שוב בעזרת מטלית נקיה ולחה ממים חמים.

4. סבון כלים ומים: השיטה האחרונה שנציג מתמודדת פחות טוב עם הסרת הכתמים בעזרת אידוי אך עדיין יעילה במקרה ואין לכם אופציות אחרות. יש לערבב כוס מים עם כף של סבון כלים בקערה למיקרוגל למשך 2-3 דקות, להמתין דקה נוספת ולנקות בעזרת מטלית לחה.

עוד טעימה: איך לנקות סיר שרוף בקלות ובמהירות

טיפים כללים לניקוי המיקרוגל

הקפידו לנקות כתמים שונים במיקרוגל קרוב ככל האפשר למועד בו הם נוצרו בכדי למנוע התקשות והתייצבות שתהפוך את הניקיון למסובך יותר אחר כך.
כסו את המזון שאתם מחממים בעזרת מכסה מותאם למיקרוגל או מגבת בכדי למנוע השפרצה של מזון בזמן הפעולה.
השתמשו במטלית לחה רכה ולא מחוספסת, בעדיפות למטלית מיקרופייבר, בכדי למנוע שריטות וחבלות על פני המיקרוגל בזמן הניקוי.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

13 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך לנקות מיקרוגל ביסודיות

איך לנקות את המיקרוגל ביסודיות: המדריך השלם

מדריכים וטיפים
כל כמה זמן צריך לכבס מגבות מטבח?

הופתענו: כל כמה זמן צריך לכבס מגבות מטבח?

מדריכים וטיפים
מתכון: איך להכין חביתה במיקרוגל

על הדרך: איך להכין חביתה במיקרוגל בקלות ובמהירות

מדריכים וטיפים
איך לנקות טוסטר קופץ

תקפצו לי: איך לנקות טוסטר קופץ בקלות ובמהירות

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

קולקציית העוגות והקינוחים של ביסקוטי לראש השנה 2024

מלכת הדבש: ביסקוטי מציגה קולקציית עוגות וקינוחים מפתה לראש השנה

חדשות האוכל
לא התארגנתם על עוגה לראש השנה? רוצו לבדוק את קולקציית העוגות והקינוחים עתירת הדבש של קונדיטוריית ביסקוטי למרכז שולחן החג >>
מרק ירקות לשבירת צום יום כיפור

5 מאכלים מומלצים לשבירת צום יום כיפור שלא מכבידים על הבטן

מדריכים וטיפים
בכדי הימנע מבעיות עיכול לאחר יום כיפור, חשוב לשבור את הצום בצורה נכונה ולהקפיד על מזונות מתאימים. אספנו 5 מאכלים שכדאי לצרוך לאחר הצום. >>

מדריכים שאהבתם

זוללים בלילה? כמה זמן לפני השינה כדאי להפסיק לאכול

מדריכים וטיפים

איך לנקות תבניות אפייה לתנור עם חומרים טבעיים בלבד

מדריכים וטיפים

מה לזלול?