לזלול - מגזין אוכל ישראלי

עם ישראל חי: המסעדות שתורמות אוכל לחיילים ותושבי העוטף

שלל מסעדות, בתי קפה, גופים וארגונים מתגייסים למען החיילים ותושבי עוטף עזה ותורמות מגוון מנות אוכל, חומרי גלם וחבילות מזון. רשימה מתעדכנת
תרומות אוכל לחיילים ולתושבי הדרום
תרומות אוכל לחיילים ולתושבי הדרום | תמונה: מערכת לזלול
שיתוף

עם תחילתה של המלחמה התגייסו מגוון מסעדות, מיזמים וגופים אחרים למען החיילים ותושבי עוטף עזה על מנת לספק להם ארוחות חמות, חומרי גלם ושלל תרומות אחרות בכדי להקל ולשמח בימים טרופים אלה. רשימה מתעדכנת.

עוד טעימה: מזון יבש לשעת חירום – רשימת ההמלצות המלאה

מקדונלד'ס תורמת ארוחות ומציעה הנחות

רשת מקדונלד'ס מתגייסת למאמץ המלחמתי ומסבה את חמש מסעדותיה בדרום לטובת תרומת אלפי ארוחות מידי יום בחינם לחיילים בשטח, בשטחי הגיוס וגם לפצועים בבתי החולים. עד כמה תרמה מקדונלד'ס ב-3 ימים יותר מ-12 אלף ארוחות.

בנוסף מציעים במקדונלד'ס 50% הנחה לכוחות הביטחון וההצלה במדים בכל מסעדות הרשת בארץ (למעלה מ-200 סניפים).

מערך תרומות בנחמה וחצי

בית הקפה התל אביבי נחמה וחצי פותח בשטחו מערת תרומות לחיילים ותושבי העוטף כל יום החל מהשעה 10:00. בין הציוד המבוקש לארגזי התרומה השונים: מגבונים, נייר טואלט, שמפו ומוצרי טואלטיקה אחרים. מזון יבש, שתייה, חטיפים, שימורים. סיגריות, מטענים ניידים, פרטי לבוש או כל דבר שיכול להעלות את מורל הלוחמים ותושבי העוטף. הצד הימני שם בית הקפה ייפתח אף הוא למי שמחפש מפלט מהמתח לרגע אחד.

תבשילים לחיילים במסעדת ביצ'יקלטה

מסעדת ביצ'יקלטה מבשלת מגוון תבשילים ומנות מנחמות לחיילים. ניתן להגיע ולתרום חומרי גלם כמו ירקות, בשר, אוכל יבש ושימורים. המסעדה מפעילה מערך של נהגים שמשנע את הארוחות לבסיסי צה"ל. ניתן גם לתרום בלינק שנמצא כאן על מנת לרכישת חומרי גלם ומזון.

מנות אוכל לחיילים ולמשפחות של מסעדת האחים

האחים יותם ואסף דוקטור, בלעי מסעדת האחים ברחוב אבן גבירול בתל אביב הפכו את המסעדה לחמ"ל בו מכינים שלל מנות לחיילים ולמשפחות. המסעדה הפכה לכשרה על מנת לספק את האוכל לבסיסי הצבא ושולחת מדי יום כ-20 אלף מנות.

המטבח עבר הכשרה מלאה על ידי צוותי הכשרה של כשרות צהר ומפוקח ע"י המשגיחים בכדי לאפשר לאלפי מנות כשרות להגיע לשטח ולבסיסי צה"ל.

תרומות מזון לצה"ל ממסעדת טאיזו ו-a

מסעדת טאיזו ומסעדת a של השף יובל בן נריה מתגייסות אף הן למאמץ ותורמות מזון לצה"ל. גם המסעדות של בן נריה פעלו להשיג תעודות כשרות בכדי לאפשר תרומה נרחבת לבסיסי הצבא. ארגון רבני צהר קורא במקביל למסעדות נוספות המעוניינות לקבל הכשר לפנות אליהם בהקדם.

במסעדות מופעל חמ"ל של טבחים ומתנדבים שמבשלים בכל יום אלפי מנות לחיילי צה"ל ותושבי דרום. המטבחים פועלים בשיתוף "אחים לנשק" ו"סולידריות ישראלית". בנוסף מופעל מערך מתנדבים עצמאיים שעוזרים בבישולים, בלוגיסטיקה ובשינוע הארוחות.

תרומת מארזי מזון של וולט

חברת משלוחי האוכל וולט פתחה עמוד ייעודי המאפשר לתרום לתושבי העוטף המפונים מגוון מארזי מזון בשווי 30, 50 ו-100 שקלים. כל המארזים מועברים על ידי וולט מרקט לאגון לתת שיחלק אותם למשפחות. ניתן לתרום באפליקציה באזור התרומה "תומכים בתושבי הדרום" ובלינק הבא.

בנוסף הודיעו בוולט כי יתרמו 1,000 מארזים ותכפיל כל מארז שייתרם על ידי הלקוחות.

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
1 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך לשטוף כלים במהירות

המדריך לשעת מלחמה: טיפים שימושיים לשטיפת כלים מהירה

מדריכים וטיפים
אוכל לשמור בממ"ד - רשימת קניות

לגזור ולשמור: מוצרי מזון שכדאי לשמור בממ"ד בשעת חירום

מדריכים וטיפים
מסיבת התה בבוסטון: מלחמות שפרצו בגלל אוכל

מלחמת אוכל: 5 מאכלים שהציתו מלחמות לאורך ההיסטוריה

מדריכים וטיפים
רשימת קניות לשעת חירום - מוצרי מזון בסיסיים מומלצים

רשימת קניות לשעת חירום: מלאי מזון מומלץ למלחמה

מדריכים וטיפים
קופסאות שימורים לשעת חירום

רשימת שימורים לחירום: שימורי מזון מומלצים שכדאי להחזיק בבית

מדריכים וטיפים
פיצה הביתה מתארחים במתחם חוצות שפיים

תומכים בתוצרת מקומית: אירועי אוכל וחקלאות למען העסקים

אירועים ופסטיבלים