לזלול - מגזין אוכל ישראלי

פופ אפ ג'חנון, שוק קינוחים ועוד אירועים שכדאי לזלול השבוע

פופ אפ ג'חנון במסעדת לונל, שוק קינוחים בשרונה, אירועי יין במטה יהודה, ארוחת שף בחשיכה ופסטיבל foodies חוזר. אירועי האוכל השווים של השבוע
פופ אפ ג'חנון חביבה במסעדת לונל
פופ אפ ג'חנון חביבה במסעדת לונל | צילום: איתמר כהן
שיתוף

מפסטיבל אוכל במחירים נוחים ושוק קינוחים מפתיעים ומפתים ועד פופ אפ ג'חנון מנחם, אירועי יין וארוחת שף בחשיכה. כל אירועי האוכל שכדאי לזלול בשבוע הקרוב.

שוק הקינוחים של שרונה מרקט

שוק הקינוחים מגיע בימים חמישי ושישי הקרובים (30-31.5) לשרונה מרקט בתל אביב עם שלל דוכנים של יצרנים מכל רחבי הארץ.

בין המשתתפים תמצאו את ליבי פטיסרי מיקנעם שתציע קינוחי קיץ מפתים וקרואסונים מדופפים ומהודרים; פייסטרי בוקס עם לחם מנומר וקייקפופס צבעוניים; אלה פטיסרי מעמק חפר עם בריושים ומרנגים; מוצ'יקווה עם מוצ'י עבודת יד במגוון טעמים ונעה אפייה מקומית של אלדד שמואלי מקריית ענבים עם בבקות ומאפי בוקר.

דניאלה ניסים מדניאלה פטיסרי תגיע עם קרואסונים, סנט אונורה ומאפים מתוקים ומלוחים; יעל שרעבי ממולאן פטיסרי תציע טארטלט שקדים ופירות יער ושלל מאפים; קפה ריבר מקיבוץ כנרת יציעו סינבון וסנט אנורה; קונדיטוריית טעמה של מיכל לארי מבית שאן תציע קרואסון מוס פירות יער, בוסטוק ומאפה לימון מרנג.

שוק הקינוחים של שרונה מרקט
שוק הקינוחים של שרונה מרקט – פאטיש | צילום: רונן מלחן

זה לא הכול – דליקפה מחיפה יציעו קנלה דה בורדו ובריוש פוגאס חמאה וסוכר; אלין שוקולד מרמת השרון תציע שלל שוקולדים ופרלינים מפתים; מנאל איסמעיל עם כנאפה עבודת יד; פאטיש פסטירי עם עוגיות אמסטרדם מושחתות; גורדוס עם מילקשקיים מוגזמים וחן קופרמן עם עוגיות בגודל פיצה.

גם מגמת הקונדיטוריה של בית הספר למקצועות הקולינריה דנון תתארח בפסטיבל עם פופ אפ אקלרים בהשראת תבלינים וטעמים ממטבחים עולמיים.

עוד במשתתפים: בית המלבי מעכו העתיקה; מאפייה סאנפלאואר החיפאית; אור יוסף מעוטף עזה עם קרמשניט קלאסי וקינוחי האבוקדו והפטרייה המפורסמים; אלין שוקולד מרמת השרון ועוד ועוד.

שוק הקינוחים | שרונה מרקט, אלוף קלמן מגן 3, תל אביב-יפו | חמישי-שישי 30-31.5 | חמישי 10:00-22:00 שישי 9:00-16:00

הג׳חנון של חביבה

מסעדת לונל, התל אביבית המדוברת של השף ינון אלעל משיקה מסורת חדשה של דוכן ג'חנונים וקובנות עבודת יד שיוצב בכניסה בכל שישי ושבת. מלבד ג'חנונים רכים, יוצעו בדוכן עוד שלל פחמימות מפתות על בסיס המתכונים של סבתא חביבה, סבתו של אלעל, היישר משכונת עין כרם הירושלמית.

בין השאר תמצאו חלנה – שילוב מושחת בין חלת שבת לבצק קובנה (40 ש"ח, 2 ב-70 ש"ח); סלטים וממרחים במשקל כמו ריבת הסלרי של לונל (58 ש"ח); סלט ביצים (32 ש"ח); סמנה (70 ש"ח); סחוג ירוק (35 ש"ח) ועוד ועוד.

פופ אפ ג'חנון במסעדת לונל
פופ אפ ג'חנון במסעדת לונל | צילום: איתמר כהן

הג'חנון של חביבה יוגש עם רסק, סחוג וביצה חומה מסורתית (26 ש"ח) והקובנה האוורירית תוגש עם רסק, סחוג ויוגורט (28 ש"ח). ניתן גם להזמין סיר ג'חנון/קובנה בהזמנה מראש (70/150 ש"ח, כולל הסיר).

הג׳חנון של חביבה | אברבנאל 72, פלורנטין, תל אביב | שישי-שבת 9:00 עד שייגמר | הזמנות בטלפון 077-9800339

אירוע היין השנתי ה-26 של מטה יהודה

כבכל שנה, אירוע היין של מטה יהודה חוזר להציע שלל טעימות ממגוון יינות איכותיים מכל רחבי הארץ, השקת יינות חדשים, סיורים מקצועיים, מאכלים מקומיים, סדנאות, הרצאות ועוד לאורך 4 סופי שבוע בחודש יוני.

אירוע היין ה-26 של מטה יהודה יחל עם אירוע הפתיחה המסורתי והמרכזי ביום חמישי (30.5) החל מ-19:30 בגן התנ"כי בסמוך למלון "לוגוס" ביד השמונה. במסגרת האירועים יוצעו טעימות מ-30 יקבי אזור היין "יהודה" שלל סיורים מקצועיים, סדנאות והרצאות על תרבות היין ומפגש עם ייננים ובעלי יקבים.

אירוע היין השנתי של מטה יהודה 2024
אירוע היין השנתי של מטה יהודה 2024 – יקב צפרירים | צילום: אייל פרנקו

היקבים שישתתפו באירוע הפתיחה:

יקב צובה, יקב סוסון ים, יקב נבו, יקב יהודה, יקב לטרון, יקב כרם ברק, יקב האלה, יקב רביב, יקב שורק, יקב עגור, יקב קדמא, יקב קסטל, יקב רזיאל , יקב הדר, יקב מטלר, יקב צרעה, יקב פלם, יקב ספרה, משק יין הנס שטרנבך, יקב צפרירים, יקב טפרברג, יקב רוגלית, יקב גזו, יקב מוני, יקב שריגים, יקב רמ"א, יקב יפו, יקב נבות, יקב ברבדו ויקב איילון.

בצד הקולינרי תמצאו אירועים כמו "עם אחד, תשוקה אחת" בסלינה מנתור במעלה החמישה, אירוע שהוקם במטרה לשקם עסקים שנפגעו במלחמה עם שלל דוכני אוכל, אמנות, אופנה וסטייל לצד הופעות מוזיקליות מגוונות.

עוד תמצאו את אירוע "טעם מקומי" עם סעודה בת 6 מנות סביב מחלבות הבוטיק הקטנות והאהובות בישראל; בראנץ' ישראלי אצל "בלושה" בצור הדסה עם שלל בצקים, קובנה ענקית, מאפים במילוי גבינות וירקות, סלטים, קינוחים, פירות העונה ויינות מיקבים מקומיים.

אירוע היין ה-26 של מטה יהודה | החל מה-30.5 ובמהלך חודש יוני | פרטים והזמנות באתר מטה יהודה

ארוחת שף בחשיכה עם שף יהודה עמר

כחלק מאירועי ה"בליינד דיי", יום המודעות לקהילת אנשים עם עיוורון ולקויות ראיה בישראל, מרכז נא לגעת בשיתוף המרכז לעיוור בישראל יארחו את השף יהודה עמר לארוחת שף בחשיכה חד פעמית.

תחת הכותרת "תעצמו את העיניים – ותראו!", מזמינים במרכז נא לגעת לעצום את העיניים ולהכיר את חוויות החיים של עיוורים ולקויי ראייה בישראל דרך מגוון של פעילויות מיוחדות שייערכו בין ה-4-6 ביוני.

בצד הקולינרי יתארח במסעדת הבלקאאוט במקום השף יהודה עמר, זוכה מאסטר שף והשף של מלון הילטון ת"א ונבחרת ישראל בכדורגל. הארוחה תורכב מחומרי גלם פשוטים, עונתיים וטריים עם מנות עשירות בתבלינים שיעניקו חוויה יוקרתית וחד פעמית.

מסעדת הבלקאאוט היא המסעדה היחידה בארץ בה מלצרים עיוורים ולקויי ראייה מגישים ארוחות שף בחושך מוחלט.

ארוחת שף בחשיכה עם שף יהודה עמר
ארוחת שף בחשיכה עם שף יהודה עמר | צילום: איתמר גינזבורג

הארוחה בנויה מתפריט שהורכב במיוחד לקראת הערב עם 4 מנות לכל סועד, קוקטייל פתיחה וקינוח. ניתן להזמין מנות טבעוניות, ללא גלוטן וללא לקטוז (בהודעה מראש). מומלץ להעשיר את הארוחה ביינות שהותאמו במיוחד לתפריט

ארוחת שף בחשיכה | מרכז נא לגעת, רציף העליה השניה, נמל יפו | חמישי 6.6, סבב ראשון 18:30, סבב שני 21:00 | 240 ש"ח | כשר חלבית – רבנות תל אביב | פרטים והזמנות באתר נא לגעת

פסטיבל foodies במתחם meex שרונים

פסטיבל האוכל foodies חוזר בפעם הרביעית אל מתחם meex שרונים עם שלל מנות שף של השפים המובילים בישראל במחיר של עד 40 ש"ח למנה.

האירוע יתקיים במשך 4 ימים החל מיום שלישי הקרוב (28-31) ויציע מנות ממגוון סגנונות – ישראלי, אסייתי, יווני, איטלקי ומזרחי לצד מנות כשרות, טבעוניות וללא גלוטן.

בין השפים שיתארחו בפסטיבל תמצאו את ישראל אהרוני, חיים כהן, גיא גמזו, אבי ביטון, תומר תומס, שחף שבתאי, אבי לוי, נאיפה מולא, רחל בן אלול, שיינא ועוד ועוד. באגף המתוקים תככב השנה פיצי, הבייקרי המדובר של השף חיים כהן עם שלל קינוחים מפתיעים.

הכנפיים של דיקסי בפסטיבל foodies
הכנפיים של דיקסי בפסטיבל foodies | צילום: אסף קרלה

תוכלו לטעום למשל מעורב ירושלמי של אבי לוי, פופקורן עוף וצ'יפס הולנדי של אהרוני; הום פרייז וכנפיים של חיים כהן ודיקסי; קציצות דגים ברוטב מרוקאי של תומר תומס; שניצל בחלה ושווארמה מעושנים של אבי ביטון; אסאדו מפורק ונאגטס בקונוס של רחל בן אלו ועוד ועוד.

עוד במתחם – מסעדת וונג הווייטנאמית שתגיע עם מותג קוריאני חדשני; טברנה יוונית שמחה עם ניחוחות יוון; פיצה פוזה עם תפריט איטלקי של הפיציולו רענן נוסל ועוד ועוד.

פסטיבל האוכל foodies | מתחם meex שרונים, הרקון 2, הוד השרון | שלישי-שישי 28-31.5 | שלישי-חמישי 17:00-23:00 וביום שישי 09:00-15:00 | הכניסה חופשית

Picture of מערכת לזלול

מערכת לזלול

כתבי המערכת הם זללנים מלאי תשוקה לכל מה שטעים. כמי שמאמינים בכוחו של האוכל לחבר בין אנשים וליצור זיכרונות בלתי נשכחים, הצוות נחוש לשתף עם הקוראים את אהבתו לאין ספור טעמים. ממדריכים וטיפים לבישול ואפייה למתכונים מעוררי תיאבון. מחדשות קולינריות מסביב לעולם ועד לאירועים ולטרנדים הקולינריים שאסור לפספס
1 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

שעת התה של אלון שבו ומלון ג'אפה - שעה יפה

"שעה יפה": אלון שבו ומלון ג'אפה במחווה לשעת התה

חדשות האוכל
C/W - בר יין ושוקולד בשוק הפשפשים ביפו

C/W: בר יין ושוקולד חדש בשוק הפשפשים

חדשות האוכל
קולקציית העוגות של ביסקוטי לפסח 2023

אביב הגיע: קולקציית העוגות של ביסקוטי לפסח 2023

חדשות האוכל
פסטיבל העגבנייה של שוק האוכל ריחות וטעמים

אדום אדום: מה יש לזלול בפסטיבל העגבנייה הראשון של ישראל?

אירועים ופסטיבלים
כמה זמן יין מחזיק במקרר לאחר הפתיחה

אדום, לבן או מבעבע: כמה זמן אפשר לשמור יין פתוח במקרר?

מדריכים וטיפים
Sweeties - פסטיבל הקינוחים המושחתים חנוכה 2022

אהרוני, שפיץ ו-NUNUNU: פסטיבל הקינוחים המושחתים חוזר

אירועים ופסטיבלים
חנוכה 2022: קולקציית הסופגניות של ביסקוטי "ויוה לה רבולושיין"

או לה לה: טעמנו את הסופגניות של ביסקוטי לחנוכה 2022

חדשות האוכל
פסטיבל אוטו אוכל 2023 בירושלים

אוטו אוכל 2023: פסטיבל האוכל של ירושלים חוזר – ובגדול

אירועים ופסטיבלים
דורוז - פרויקט אוכל דרוזי בתל אביב

אוכל דרוזי, בתים פתוחים ויין בגליל: אירועים טעימים לבוא האביב

אירועים ופסטיבלים
פסטיבל יאם! של רשת מלונות ישרוטל באילת

אוכל, מוזיקה ושמש בחורף: פסטיבל יאם! של ישרוטל יוצא לדרך

אירועים ופסטיבלים
חוק מכירת יינות לאחר השעה 23:00

אושר חוק מכירת יינות בסופרים לאחר השעה 23:00

חדשות האוכל
ולנטיין 2023 בקונדיטוריות במאפיות ובגלידריות

איזה מתוקים: ולנטיין 2023 בקונדיטוריות ובמאפיות

חדשות האוכל