עייפים כל היום? 5 דברים שלא כדאי לאכול בארוחת הבוקר

מתעוררים וזוללים את ארוחת הבוקר האהובה עליכם ומרגישים עייפים כל היום? אספנו 5 מאכלים שממש לא כדאי להתחיל איתם את הבוקר.
עדכונים טעימים למייל!

הטענה שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביום היא כבר כמעט עובדה מוגמרת. ביכולתה לשפר את רמות האנרגיה שלכם, את מצב הרוח ואת התיאבון לכל מהלך היום אך באותה מידה היא יכולה לפגוע בו ובבריאות הכללית שלכם.

בכדי שתוכלו להתחיל את היום בדיוק כמו שצריך, אספנו 5 מאכלים שממש לא כדאי לאכול בבוקר ולמה בדיוק הם רעים עבורכם.

5 מזונות שלא כדאי לאכול בבוקר - דגני בוקר ממותקים
5 מזונות שלא כדאי לאכול בבוקר - דגני בוקר ממותקים

עוד טעימה: 5 מאכלים שיעזרו לכם להתעורר בבוקר

5 דברים שלא כדאי לאכול בבוקר

דגני בוקר ממותקים

אמנם ישנם מספר סוגים של דגני בוקר שמצליחים לשמור על כמות סוכר קטנה יחסית, אך רוב מדפי דגני הבוקר בסופר הממוצע עמוסים לעייפה בדרך כלל בדגני בוקר עם כמות סוכר גדולה.

דגני בוקר עמוסים בסוכר גם יכילו לרוב כמות לא מספקת של חלבונים וסיבים תזונתיים כך שרמת הסוכר שלכם בדם עלולה לזנק מהירות ומצד שני תישארו עם רעב לא מסופק ומצב רוח עצבני זמן קצר לאחר הארוחה.

חשוב לשים לב שגם דגני בוקר שמתהדרים בתכולה של רכיבים תזונתיים מועילים כמו שיבולת שועל ודגנים מלאים אחרים, מכילים לרוב כמות קטנה יחסית של רכיבים אלו ויכילו לעיתים קרובות כמות סוכר גבוהה מהמומלץ, כך שתמיד רצוי לחפש את המדבקות האדומות שמתריעות מפני כמות מוגזמת של סוכר ושומן.

אם אתם עדיין מעדיפים להתחיל את הבוקר עם דגני בוקר, חפשו על המדף בסופר דגני בוקר ללא מדבקות אדומות וכמות גבוהה של סיבים תזונתיים – לפחות 5 גרם. כדאי גם לפזר מעל תוספות כמו אגוזים, זרעים או יוגורט כדי להוסיף חלבון איכותי ולייצר ארוחה בריאה ומאוזנת בבוקר.

עוד טעימה: מה לאכול בארוחת צהריים כדי למנוע את הנפילה שאחרי

פנקייקים

אנחנו יודעים, קשה לעמוד בפני ערמת פנקייקים חמה ורכה, אך אם רמות האנרגיה לאורך היום חשובות לכם, כדאי להימנע ככל האפשר מזלילה לא מבוקרת של ארוחת הבוקר האהובה הזו.

רוב הפנקייקים עשויים מקמח לבן ועמוסים בתוספות כמו חמאה, סירופים למיניהם עוד שלל תוספות שומניות ועתירות סוכר. השילוב בין פחמימות, שומן וסוכר בכמות גבוהה בבוקר עלול לגרום לעלייה מהירה וצניחה מהירה אף יותר ברמות הסוכר בדם, מה שמוביל לשינויים קיצוניים במצבי הרוח, עייפות ורעב מוגבר במהלך היום.

בנוסף, צריכה מוגזמת של מאכלים כמו פנקייקים בבוקר יכולה לתרום לעלייה לא מבוקרת במשקל, להתפתחות דלקות ומחלות כרוניות כמו סוכרת ומחלות לב.

לא יכולים לוותר על הפנקייקים בבוקר? נסו להכין אותם עם קמחים מלאים, השתמשו בממתיקים טבעיים כמו דבש או סירופ מייפל והוסיפו פירות מעל.

עוד טעימה: 7 מזונות על לחיזוק המערכת החיסונית בחורף

לחם

פרוסת לחם לבן או דגנים עם ממרח אהוב מהווה לעיתים רבות ארוחת בוקר מהירה על הדרך לרבים כשאין לנו מספיק זמן בבוקר.

רבים נוטים לבחור בלחם דגנים עם קמחים מלאים מתוך אמונה שמדובר בלחם בריא אך להרבה מקרים מדובר באחוזים בודדים של קמח מלא כך שהערכים התזונתיים נשארים דומים ללחם לבן.

העדיפו תמיד לחמים שעשויים מ-100% קמח מלא, אלו יהיו עשירים בסיבים תזונתיים, חלבונים, וויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון מועילים לגוף. הימנעו ממרחים או תוספות עתירות שומן וסוכר כמו שוקולד והעדיפו גבינות רזות.

עוד טעימה: 5 מאכלים שאסור לאכול לפני טיסה

מיץ פירות סחוט

אמנם קשה למצוא ארוחת בוקר ישראלית שלא תציע לכם מיץ סחוט לצד האוכל כדרך טעימה ובריאה להתחיל את היום, אך צריכה קבועה ומוגזמת של מיצים סחוטים יכולה גם להזיק, בעיקר בגלל תכולת הסוכר והקלוריות הגבוהה.

אמנם מיץ פירות שנסחט כרגע לפחות יכיל חלק מהוויטמינים אך אם אתם רגילים לשתות מיצים סחוטים תעשייתיים עם בבוקר גם לא תיהנו מהיתרונות האלו.

שתייה קבועה של מיץ בבוקר יכולה להעלות את רמות הסוכר בדם ולהוביל לנפילה חדה לאחר מכן, מה שישאיר אתכם גם רעבים וגם עייפים זמן קצר לתוך היום. בנוסף, מיצי פירות יכולים להעלות את הסיכון לעששת, עודף משקל, סוכרת ומחלות לב.

במקום מיץ פירות העדיפו לשתות מים, תה או קפה ללא סוכר בבוקר. תוכלו גם להוסיף למים פרוסת לימון, מלפפון או נענע בכדי לתת קצת טעם יותר כיפי לבוקר. תוכלו כמובן גם לאכול את הפרי כמו שהוא כדי לשמור על כל הוויטמינים, המינרלים ונוגדי החמצון.

יוגורט ממותק

יוגורט אמנם יכול להיות מקור מעולה לחלבון, סידן וחיידקים פרוביוטיים שמועילים למערכת העיכול והמערכת החיסונית, אך גם כאן חשוב לבחור ביוגורט ללא תוספת סוכר משמעותית.

אכילה של יוגורטים עתירי סוכר בטעמים מדי בוקר יכולה לגרום לעששת וריקבון של השיניים, להתפתחות דלקות ולעלייה במשקל.

העדיפו תמיד לבחור ביוגורט פשוט ללא תוספות והוסיפו במקום פירות טריים, אגוזים, זרעים או גרנולה. הוסיפו קצת דבש או קינמון בכדי להוסיף יותר טעם וכך תשלטו בכמות הקלוריות, הסוכר והרכיבים שאתם מכניסים לגוף מדי בוקר.

מה אתם אוהבים לאכול בבוקר? יש מאכלים שאתם תמיד נמנעים מלאכול רגע אחרי שקמתם? שתפו אותנו בתגובות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

63 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

פסטיבל השקשוקות של בנדיקט 2022

יצאנו לזלול: פסטיבל השקשוקות של בנדיקט 2022

אירועים ופסטיבלים
ארוחת הבוקר / בראנץ' של קפה 65 - הקאמבק

קפה 65: ארוחת הבוקר הכי טובה בתל אביב עושה קאמבק

חדשות האוכל
ספגטי פנקייק - המתכון והשיגעון

ספגטי פנקייק? המתכון שהולך לשדרג לכם את הבוקר

מתכונים
קיץ 2024 במסעדת החוף לולי

מה אוכלים השבוע: תפריטי אביב וחידושים מרעננים במסעדות

חדשות האוכל

טרי מהתנור

יום כיפור 2024 - זמני הצום וטיפים לארוחה מפסקת

יום כיפור 2024: זמני כניסת ויציאת הצום וטיפים לארוחה מפסקת

מדריכים וטיפים
כל מה שצריך לדעת על יום כיפור 2024 - זמני כניסת ויציאת הצום, איך להתכונן כראוי, מה כדאי לאכול בארוחה מפסקת ואיך לשבור צום בצורה נכונה >>
מרק ירקות לשבירת צום יום כיפור

5 מאכלים מומלצים לשבירת צום יום כיפור שלא מכבידים על הבטן

מדריכים וטיפים
בכדי הימנע מבעיות עיכול לאחר יום כיפור, חשוב לשבור את הצום בצורה נכונה ולהקפיד על מזונות מתאימים. אספנו 5 מאכלים שכדאי לצרוך לאחר הצום. >>

מדריכים שאהבתם

איך להוריד ריח של שום מהידיים – השיטות המובילות

מדריכים וטיפים

ארוחה מפסקת: מה לאכול לפני יום כיפור?

מדריכים וטיפים

מה לזלול?