חותכים עניין: איך לנקות סכיני מטבח מחלודה וכתמים

סכיני מטבח משמשים אותנו כמעט בכל הכנת ארוחה ועלולים לצבור לכלוך וחלודה בטיפול לא נכון. כך תנקו סכינים מחלודה וכתמים בדרך הנכונה.
עדכונים טעימים למייל!

בין אם לחיתוך, קיצוץ או פריסה, סכיני המטבח משמשים אותנו כמעט בכל הכנת ארוחה במהלך היום. אך כדי לשמור על הסכינים האהובים עליכם במצב המיטבי לאורך זמן יש לדעת איך לשמור עליהן ביום יום ואיך לנקות סכיני מטבח בדרך הכי יעילה ובטוחה שתשמור על הסכינים ועליכם נקיים ושלמים.

עוד טעימה: איך לנקות כפות עץ ביעילות

איך לנקות סכינים מחלודה וכתמים
איך לנקות סכינים מחלודה וכתמים

איך לנקות סכינים

מים וסבון

מומלץ לשטוף את הסכינים שלכם מיד לאחר כל שימוש במים וסבון כלים בכדי למנוע התייבשות מזון והיווצרות כתמים. הקפידו לנקות את הסכינים כשהלהב רחוק מהאצבעות בעזרת ספוג רך או מטלית מיקרופייבר.

במקרה ויש שאריות מזון שהתייבשו לסכינים ניתן להשרות אותן בקערה עם מים חמימים למספר דקות ולנקות לאחר מכן עם ספוג רך וסבון כלים. לאחר השטיפה חשוב לייבש את הסכינים היטב בעזרת מטלית יבשה.

בכל מקרה הימנעו מלהכניס סכינים איכותיות למדיח הכלים בכדי לא לשחוק ולפגום ביעילותן לאורך זמן.

עוד טעימה: ניקוי קרש חיתוך מעץ ופלסטיק – המדריך המלא

איך למנוע מסכינים להחליד

בכל מפגש בין ברזל או פלדה, חמצן ולחות עלולה להיווצר חלודה, זו הסיבה שחשוב לשמור על כמה כללים פשוטים בתחזוק השוטף של סכיני המטבח ובכך להימנע מכתמי חלודה.

הכלל הראשון והחשוב ביותר הוא לשטוף את סכין המטבח מיד בתום השימוש ולא להשאיר אותן בכיור שם הן עלולות לצבור לחות. שטפו את הסכינים עם מים וסבון וייבשו היטב עם מטלית נקייה. בצורה כזו הסכינים ייחשפו ללחות מינימלית וחלודה לא תוכל להיווצר בקלות.

בנוסף כאמור, יש להימנע ככל האפשר מניקיון של סכיני המטבח במדיח הכלים שם הן נחשפות ללחות וטמפרטורות גבוהות וכימיקלים שעלולים לפגוע בציפויים וליצור חלודה.

חשוב גם לאחסן את הסכינים שלכם על פס מגנטי, בבלוק סכינים או במגרה ייעודית ויבשה בכדי למנוע חיכוך בכלים אחרים ולהכניס לחות ללהב.

לבסוף, הימנעו משימוש בחומרי ניקיון חזקים עם כימיקלים שעלולים לפגוע בציפויים ובסכין עצמה ולעודד יצירת חלודה.

איך להסיר חלודה מסכיני מטבח

אם כבר נוצרה חלודה על הסכינים, ניתן להסיר אותה בעזרת כמה שיטות נבחרות בעזרת חפצים וחומרי גלם שניתן למצוא בכל מטבח.

תפוח אדמה

תפוחי אדמה מכילים חומצה אוקסלית שמסייעת בהסרת חלודה בקלות ובמהירות. כל מה שתצטרכו לעשות זה להחדיר את להב הסכין עמוק בתפוח אדמה גדול ולא מבושל ולהשאיר אותה כך למשך הלילה.

לאחר מכן הוציאו את הסכין ונגבו אותה עם מטלית לחה. לבסוף שטפו במים זורמים וייבשו היטב עם נייר סופג או מטלית מיקרופייבר יבשה.

לימון

מיץ לימון עשיר כידוע בחומציות, מה שמסייע בהורדת חלודה בקלות ובמהירות. מלאו קערה שטוחה ורחבה במיץ לימון והניחו את הסכינים עם כתמי החלודה. השרו למשך רבע שעה לפחות, שטפו במים זורמים ונגבו היטב עם מטלית יבשה.

לכתמים קשים יותר ניתן גם לחתוך לימון לחצי, לטבול במלח ולשפשף את הסכין עד הסרת החלודה. גם כאן יש לשטוף את הסכינים במים זורמים ולייבש היטב עם מטלית נקייה.

אבקת סודה לשתייה

עוד שיטה טבעית להסרת חלודה מסכיני מטבח היא בעזרת יצירת משחה מאבקת סודה לשתייה ומים חמימים. ערבבו בקערה כמות שווה של סודה לשתייה ומים ומרחו על כתמי החלודה, תנו לתערובת לפעול כשעה ולבסוף נגבו עם מטלית לחה, שטפו במים זורמים וייבשו היטב עם מטלית נקייה.

חומץ

כמו במקרים רבים אחרים בעולם הניקיונות, חומץ יעיל גם להסרת כתמי חלודה מסכינים. השרו את הסכינים בקערה עם כמויות שוות של מים וחומץ או השרו מגבת מטבח בחומץ ועטפו את הסכינים למשך הלילה. לבסוף שטפו היטב, נגבו וייבשו לחלוטין עם מטלית נקייה.

בעזרת שיטות אלו תוכלו לשמור על סכיני המטבח שלכם במצב מיטבי לאורך זמן, לנקות ולהבריק אותן ולמנוע או להסיר חלודה בקלות ובמהירות. יש לכם שיטה מנצחת משלכם לניקוי סכיני מטבח? שתפו אותנו בתגובות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

4 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך לנקות טוסטר קופץ

תקפצו לי: איך לנקות טוסטר קופץ בקלות ובמהירות

מדריכים וטיפים
ניקיון ארונות מטבח

המדריך השלם: איך לנקות ארונות מטבח לקראת האביב

מדריכים וטיפים
ניקיון כוסות זכוכית עכורות

איך לנקות כוסות זכוכית עכורות: המדריך להחזרת הברק

מדריכים וטיפים
איך לנקות קומקום חשמלי

אבנית החוצה: איך לנקות קומקום חשמלי ללא מאמץ

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

מטבח מעבר: לבשל בבית - תערוכה בגלריית אסיף

עוגיות בבוקר, חביתה בערב: המטבח שלפני ה-7.10 בתערוכה חדשה

חדשות האוכל
אסיף, מרכז תרבות האוכל בישראל, משיק לקראת יום השנה ל-7.10 תערוכה חדשה בשם "מטבח מעבר: לבשל בית", המוקדשת לגעגוע למטבח הביתי של מפוני המלחמה >>
מרק ירקות לשבירת צום יום כיפור

5 מאכלים מומלצים לשבירת צום יום כיפור שלא מכבידים על הבטן

מדריכים וטיפים
בכדי הימנע מבעיות עיכול לאחר יום כיפור, חשוב לשבור את הצום בצורה נכונה ולהקפיד על מזונות מתאימים. אספנו 5 מאכלים שכדאי לצרוך לאחר הצום. >>

מדריכים שאהבתם

זו הדרך הנכונה לנקות פטריות לפני הבישול

מדריכים וטיפים

אדום עולה: איך לשמור עגבניות טריות לאורך זמן

מדריכים וטיפים

מה לזלול?