בלי להסתבך: זו הדרך לחתוך כרוב כמו מקצוענים

שחררו את השף הפנימי שבכם עם מדריך צעד אחר צעד לחיתוך כרוב. זו הדרך הנכונה לחתוך, לקצוץ ולפרוס כרוב כמו מקצוענים בכל פעם מחדש.
עדכונים טעימים למייל!

חיתוך כרוב נשמע פשוט לכאורה, אך ברגע שתלמדו איך לחתוך כרוב כמו מקצוענים, תוכלו לשדרג את יכולות הבישול שלכם לגבהים חדשים. במדריך הבא נחשוף את הסודות להתמקצעות באמנות חיתוך הכרוב, מהבחירה בכרוב הטרי ביותר, השימוש בכלים הנכונים ועד למדריך צעד אחר צעד למתחילים ומתקדמים לשליטה בשיטות חיתוך שונות ומגוונות.

עוד טעימה: מחפשים סכין שף מומלצת? – המדריך המלא לבחירת סכין שף

איך לחתוך כרוב
איך לחתוך כרוב

איך לבחור כרוב טרי

עוד לפני שניגש לחתוך את הכרוב, כדאי לדעת איך לבחור את הכרוב הנכון עבורכם בירקניה או בשוק. כרוב, ירק רב תכליתי וצנוע, מגיע בשלל זנים, כל אחד עם טעם ומרקם ייחודי משלו. הנפוצים ביותר הם כרוב ירוק וכרוב אדום שידועים במרקם פריך וטעם מעט פלפלי. הם מושלמים למנות מבושלות וסלטים נאים כאחד. לטעמים עדינים ומתקתקים יותר תוכלו לבחור בכרוב נאפה או כרוב סיני שנפוץ יותר במטבחים אסיאתיים

תמיד בחרו כרוב מוצק שמרגיש כבד יחסית לגודלו עם עלים צמודים ופריכים. העלים צריכים להיראות טריים עם צבעים חיים ללא פגמים או פציעות. כרוב טרי ירגיש פריך למגע בלחיצה קלה.

כלים מומלצים לחיתוך כרוב

לאחר שבחרנו את הכרוב המושלם, הגיע הזמן לעבור לבחירת הכלים הנכונים. סכין שף חדה היא הכרחית – היא מספקת דיוק ושליטה והופכת את חווית החיתוך לחלקה ויעילה יותר. סכין טובה צריכה להרגיש נוחה לאחיזה ולשימוש. עבור קיצוץ דק מומלץ להשתמש בלהב ארוך יותר של כ-20-25 ס"מ שמאפשר חיתוך ארוך ואחיד.

מלבד סכין, חשוב להצטייד בקרש חיתוך יציב ואיכותי. קרש חיתוך גדול ואיכותי מעץ או פלסטיק יספק מרחב עבודה ויציבות. קרש עץ מועדף לרוב בגלל עמידותו והעובדה שהוא גורם לפחות נזק ללהב הסכין אך קרש חיתוך מפלסטיק נחשב לקל יותר לניקיון ושימוש בו יכול להיות היגייני יותר בתנאי שהוא משמש אך ורק לחיתוך ירקות.

מוצר נוסף שאינו חובה אך יכול להיות שימושי הוא המנדולינה. היא יעילה ליצירת פרוסות דקות ואחידות ובמיוחד אם אתם צריכים לחתוך כמויות גדולות של כרוב.

הכנות מקדימות

לפני החיתוך נכין את הכרוב עצמו. התחילו בהסרת עלים חיצוניים משוחררים שנחשבים נוקשים יותר מאלו הפנימיים. שטפו היטב תחת מים קרים בכדי להסיר שאריות אבק ולכלוך וייבשו בעדינות עם מגבת נקייה או באוויר החדר.

בחנו את הכרוב אחר סימנים למזיקים שונים, במיוחד אם אתם משתמשים בכרוב אורגני. בדקו בין העלים ואם יש לכם חשד השרו את הכרוב בתמיסה של מי מלח וחומץ. לבסוף, הניחו את הכרוב עם צד הגבעול למטה וייצבו אותו עם יד אחת.

איך לחתוך כרוב – צעד אחר צעד

שליטה בחיתוך בסיסי של כרוב היא מיומנות נדרשת לכל שף ביתי. נתחיל עם קיצוץ לרצועות שאידאלי לסלטים שונים.

  1. חתכו את הכרוב לחצי דרך הגבעול ואז לרבעים. הסירו את הליבה הקשה והמשולשת מכל רבע.
  2. הניחו כל רבע על קרש החיתוך עם הצד השטוח כלפי מטה בשביל היציבות.
  3. בעזרת סכין שף, חתכו רצועות דקות לאורך הכרוב. חזרו על התהליך עם כל הרבעים.
איך לקצוץ כרוב בצורה הנכונה
איך לקצוץ כרוב בצורה הנכונה

לקיצוץ כרוב שמשתלב היטב במוקפצים או מרקים עקבו אחר אותם צעדים וחתכו את הרבעים לחתיכות קטנות יותר. לאחר מכן חתכו כל חתיכה עם פסים אופקיים ואנכיים לגודל הקיצוץ הרצוי. המפתח הוא אחידות בגודל על מנת להבטיח בישול אחיד.

ניתן לחתוך כרוב גם פרוסות שמעולות במיוחד לגריל או לצלייה. התחילו שוב עם חיתוך לחצי ולרבעים מבלי להשאיר את הליבה הפעם על מנת להחזיק את העלים יחד. לאחר מכן חתכו את הכרוב לפרוסות בעובי 2.5-5 ס"מ, בהתאם להעדפתכם.

בזמן החיתוך, הקפידו תמיד על מספר כללים. תמיד השתמשו בסכין חדה ואיכותית על מנת לבצע חיתוך נקי ומדויק. הפעילו לחץ עדין אך יציב על הסכין וכוונו לחיתוך אחיד בגודל.

טיפים למתקדמים

מי שמעוניין לשדרג את שיטות החיתוך שלו יכול לנסות טכניקות שמוסיפות עדינות ודיוק כמו שיפונד למשל. בשיטה זו נעשה שימוש לרוב עם עלים ירוקים וניתן להתאים אותה לכרוב כשאתם רוצים לייצר פסים דקיקים במיוחד. הערימו כמה עלי כרוב אחד על השני, גלגלו אותם בצורה הדוקה וחתכו עם הסכין את הרול.

אם אתם בעסקי ההתססות, כמו הכנת כרוב כבוש או קימצ'י, שיטת החיתוך יכולה להשפיע מהותית על המרקם ותהליך ההתססה. לכרוב כבוש למשל מומלץ לקצוץ את הכרוב לפיסות אחידות ודקות בכדי לאפשר התססה אחידה ואילו לקימצ'י מומלץ להשתמש בחתיכות קצוצות גס.

איך לאחסן כרוב בצורה הנכונה

אחסון נכון של כרוב קצוץ הכרחי על מנת לשמור על הטריות ולהאריך את אורך חיי המדף. אם יש לכם שאריות כרוב, עטפו אותם בניילון נצמד או הניחו בקופסא אטומה והכניסו למקרר. שיטה זו תעזור לשמור על הלחות ותמנע מהכרוב מלספוג ריחות ממזונות אחרים במקרר. ניתן לשמור כרוב חתוך במקרר עד ל-5 ימים.

אם אתם רוצים לשמור את הכרוב הקצוץ לזמן ארוך יותר, ניתן גם להקפיא אותו. חלטו את פיסות הכרוב במים רותחים למשך כ-2 דקות והעבירו מיד לאמבט קרח בכדי לעצור את תהליך הבישול. ייבשו את הכרוב וארזו בשקית או קופסא מתאימה למקפיא תוך הקפדה על הוצאת כמה שיותר אוויר. כרוב חתוך קפוא ניתן לשמור למשך מספר חודשים ולהשתמש במנות שונות ובמרקים.

איך לאחסן כרוב – כל השיטות והכללים

יש לכם שיטה מנצחת משלכם לחיתוך כרוב מושלם בכל פעם מחדש? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

13 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך לשמור צבע של ירקות מבושלים

שומרים על הצבע: איך מונעים מירקות לאבד את הגוון הטבעי בבישול

מדריכים וטיפים
איך לחתוך פלפל ולהוציא את הזרעים

איך לחתוך פלפלים ולהוציא את הזרעים בלי כל הבלאגן

מדריכים וטיפים
גזרים צלויים בתנור

גזרים צלויים מושלמים בתנור – קל, טעים, בריא ומנחם

מתכונים
איך לנטרל חצילים מרירים בקלות ובמהירות

השיטה שעובדת: איך להסיר מרירות מחצילים לפני הבישול

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

מרק ירקות לשבירת צום יום כיפור

5 מאכלים מומלצים לשבירת צום יום כיפור שלא מכבידים על הבטן

מדריכים וטיפים
בכדי הימנע מבעיות עיכול לאחר יום כיפור, חשוב לשבור את הצום בצורה נכונה ולהקפיד על מזונות מתאימים. אספנו 5 מאכלים שכדאי לצרוך לאחר הצום. >>
יום כיפור 2024 - זמני הצום וטיפים לארוחה מפסקת

יום כיפור 2024: זמני כניסת ויציאת הצום וטיפים לארוחה מפסקת

מדריכים וטיפים
כל מה שצריך לדעת על יום כיפור 2024 - זמני כניסת ויציאת הצום, איך להתכונן כראוי, מה כדאי לאכול בארוחה מפסקת ואיך לשבור צום בצורה נכונה >>

מדריכים שאהבתם

7 מזונות על לחיזוק המערכת החיסונית בחורף

מדריכים וטיפים

אל תזרקו: יש דרך להציל פסטה שהתבשלה יותר מדי

מדריכים וטיפים

מה לזלול?