איך לבחור חצילים: כל הטיפים והסודות שכדאי להכיר

כל הטיפים והסודות הקטנים לבחירת חצילים טריים, איכותיים ומלאי טעם אצל הירקן ובשווקים. מהמראה ועד לגודל ולמשקל, כל הדרך לחציל המושלם.
עדכונים טעימים למייל!

חצילים הפכו ללא ספק לאחד הכוכבים הגדולים של המטבח הישראלי. אך עוד לפני שהם מגיעים לצלחת, חשוב לדעת איך לבחור את החצילים הטריים ביותר. איכות החציל שלכם יכולה להרוס או לעשות את המנה הבאה.

חציל איכותי יהיה בעל מרקם קרמי ועשיר, כמעט חמאתי בטעם ועם ספיגת טעמים מעולה. חציל שאינו במיטבו לעומתו, יהיה ספוגי ומריר ועלול לפגוע בטעם ובמרקם של המנה האהובה עליכם.

איך לבחור חציל טרי
איך לבחור חציל טרי

הבחירה בחציל המושלם אצל הירקן היא מיומנות שכל אחד יכול לשלוט בה. בפוסט הבא נציע טיפים וטריקים קטנים שיעזרו לכם לבחור חצילים טריים ומלאי טעם בכל פעם מחדש.

איך בוחרים חציל מושלם

ברק וצבע: חפשו אחר חצילים עם קליפה מבריקה, חלקה ומתוחה בעלת צבע חי ועמוק בגוון סגול כהה או בהיר, תלוי בזן. קליפה מבריקה היא סימן היכר מובהק לטריות החציל. הימנעו מחציל עם קליפה מקומטת או יבשה יתר על המידה.

גבעול ועלים: הגבעול בחלק העליון של החציל צריך להיות ירוק ומלא חיים ומחובר היטב לחציל, מה שמצביע על טריותו ועל רמת לחות נכונה. גבעול ועלים יבשים בגוון חום מעידים שעבר זמנו של החציל. הימנעו מחצילים עם גבעול מצומק או עם סימני עובש.

פגמים: מעט צלקות או פגמים קלים נחשבים נורמליים ולעיתים קרובות גם בלתי נמנעים. עם זאת, הימנעו מחצילים בעלי פציעות משמעותיות או שינויי צבע, שמצביעים על נזק פנימי, טיפול לקוי וריקבון.

מבחן הלחיצה: לחצו בעדינות על החציל עם האגודל. חציל מוצק למגע עם מעט התנגדות הוא חציל בשל בדיוק במידה. אם החציל רך מדי והשקע נשאר לאחר הלחיצה, הוא כנראה בשל יתר על המידה. בהתאם, חציל קשה מדי כנראה לא בשל מספיק עדיין, מה שגם גורם לחצילים מרים יותר.

גודל ומשקל: חצילים מגיעים בשלל גדלים וצורות והבחירה הנכונה תלויה לעיתים רבות בתוכניות הקולינריות שלכם. חצילים קטנים וקלים נוטים להיות מתוקים יותר עם קליפה דקה יותר ופחות זרעים. זנים גדולים יותר יהיו לרוב מרים יותר, אך גם עם מרקם בשרני שמתאים יותר למנות מסוימות.

תזמון הוא הכול: חצילים איכותיים ניתן למצוא כיום לאורך כל השנה, אך העונה מגיעה לשיאה בקיץ, אז ניתן למצוא חצילים מלאי טעם במיוחד בשווקים המקומיים.

איך לבחור חציל בלי גרעינים?

חצילים עם הרבה גרעינים יהיו לרוב מרים בהרבה יחסית לאלו עם מעט גרעינים. בעוד אין דרך לבחון את תוכן החציל מבלי לחתוך אותו, ישנם כמה רמזים שיכולים לעזור לנו לבחור חציל בלי גרעינים או מעט ככל האפשר.

בכלליות, חצילים צעירים וקטנים עד בינוניים מכילים פחות גרעינים. לכן מומלץ להרגיש כמה חצילים מאותו הזן בידיים ולבחור את זה שמרגיש קל יותר. חצילים עם מעט גרעינים נוטים להיות גם מתוקים ורכים יותר ומתאימים במיוחד למנות שמצריכות מרקם חלק יותר.

איך לשמור על חצילים טריים

בכדי לשמור על החצילים המעולים שבחרתם טריים ומוכנים לארוחה הבאה, חשוב להקפיד על כמה כללים פשוטים. חצילים טריים יש לשמור בטמפרטורת החדר באזור קריר ויבש והרחק מאור שמש ישיר. כך תוכלו לשמור את החצילים במצב טוב לכ-3-5 ימים.

אם המטבח שלכם חם בדרך כלל או שאתם מתכננים להשתמש בחצילים במועד מאוחר יותר, העדיפו לשמור אותם בשקית או קופסא לא אטומים במגירת הירקות במקרר.

הקפידו שלא לשמור את החצילים ליד פירות וירקות אחרים שעלולים לפלוט גז אתילן ולהאיץ את תהליך ההבשלה והריקבון. חצילים שאוחסנו כראוי במקרר יחזיקו במצב טוב עד לשבוע. קראו כאן את המדריך המלא לאחסון חצילים.

יש לכם טיפ סודי לבחירת חצילים איכותיים אצל הירקן בכל פעם מחדש? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות למטה.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

1 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

5 טעויות נפוצות באחסון מלפפונים

5 טעויות שכולם עושים באחסון מלפפונים (ואיך להימנע מהן)

מדריכים וטיפים
איך לשמור כרוב במקרר

אחת ולתמיד: זו הדרך הנכונה לאחסן כרוב במקרר

מדריכים וטיפים
הסרת זרעים מפלפל צ'ילי חריף

מדריך חריף: איך להוציא זרעים מפלפל צ'ילי בלי להסתבך

מדריכים וטיפים
איך לקלות חציל על הכיריים

טעם של בית: איך לקלות חציל על הכיריים כמו מקצוענים

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

קולקציית העוגות והקינוחים של ביסקוטי לראש השנה 2024

מלכת הדבש: ביסקוטי מציגה קולקציית עוגות וקינוחים מפתה לראש השנה

חדשות האוכל
לא התארגנתם על עוגה לראש השנה? רוצו לבדוק את קולקציית העוגות והקינוחים עתירת הדבש של קונדיטוריית ביסקוטי למרכז שולחן החג >>
נאיפה מולא מארחת לארוחה אינטימית בביתה

במטבח של נאיפה מולא: ארוחות אינטימיות אצל השפים הגדולים בישראל

אירועים ופסטיבלים
מתומר טל ורותי ברודו ועד לנאיפה מולא ומושיקו גמליאל: סן פלגרינו משיקים סדרת ארוחות פיין דיינינג אינטימיות בבתי השפים המובילים בישראל >>

מדריכים שאהבתם

מטגנים נכון: איך למנוע משמן להקציף בזמן הטיגון?

מדריכים וטיפים

זו הדרך הנכונה לנקות פטריות לפני הבישול

מדריכים וטיפים

מה לזלול?