שמים סוף ליובש: איך לשמור על עוגה עסיסית ולחה לאורך זמן

העוגה של שישי שוב התייבשה מהר מדי? כל הטיפים והשיטות לאחסון נכון שיעזרו לכם לשמור על העוגה לחה ועסיסית לאורך כל סוף השבוע.
עדכונים טעימים למייל!

לפחות אצלנו בבית, אין דבר כזה שישי בלי עוגה. מעוגת סולת פשוטה ועד לעוגת קצפת מושקעת, תמיד יהיה מה לנשנש וליישר לאורך סוף השבוע.

אם במקרה אתם מהטיפוסים שלא מחסלים את העוגה כולה זמן קצר לאחר אפייתה וחיתוכה, סביר שנתקלתם אין ספור פעמים בתופעה המצערת בא ניגשתם לחתוך עוד פרוסה וגיליתם שהעוגה יבשה ולא כמו שזכרתם אותה כשנפגשתם לראשונה. יש לנו גם מתכון לעוגת בננות ושוקולד צ'יפס שנשארת תמיד לחה.

איך לשמור עוגה לחה ועסיסית לאורך זמן
איך לשמור עוגה לחה ועסיסית לאורך זמן

בכדי לשמור על העוגה שלכם לחה ועסיסית לאורך זמן תצטרכו לעקוב אחר כמה כללים פשוטים וקלים שניתנים ליישום בכל מטבח.

עוד טעימה: כמה זמן מותר לשמור גלידה במקפיא?

איך לשמור עוגה בטמפרטורת החדר

אם אתם מתכננים לאכול את העוגה בתוך יומיים שלושה, תוכלו לרוב אחסן אותה במטבח בטמפרטורת החדר, זאת בתנאי שמדובר בעוגה ללא רכיבים שמתקלקלים בקלות כמו קצפת, קרם גבינה, פירות או קרמים שמכילים ביצים.

עוגות שיש פשוטות או עוגות עם קרמים על בסיס חמאה וסוכר תוכלו לשמור בקופסא אטומה בטמפרטורת החדר באזור מוצל וקריר יחסית במטבח.

אם העוגה עדיין לא נחתכה, יש להניח אותה בקלוש ייעודי לעוגה עם מכסה רחב ומתאים שלא ייגע בעוגה עצמה ובציפוי. אם העוגה כבר נחתכה, יש לכסות את החלקים החשופים של העוגה בניילון נצמד או נייר כסף, מה שימנע התייבשות בקצוות. תוכלו גם להכניס את פרוסות העוגה הנותרות לקופסא ולאטום היטב.

עוד טעימה: למה עוגה נסדקת ומה אפשר לעשות בנידון?

איך לאחסן עוגה במקרר

בכדי להאריך את חיי המדף של העוגה שלכם מעבר ליומיים-שלושה או במידה שהעוגה עשויה להתקלקל במהירות בגלל רכיבים רגישים, יש צורך לשמור אותה במקרר בכל עת.

קירור העוגה ימנע מהעוגה להתייבש במהירות וגם יאט התפתחות בקטריות שעלולה להוביל לקלקול מהיר ולתופעות של קלקול קיבה ואף הרעלת מזון במקרים חמורים.

בכדי לאחסן עוגה במקרר יש לעטוף את צדדיה החשופים עם ניילון נצמד או נייר אלומיניום ולהניח בקופסא אטומה בגודל המתאים במקרר, מה שיעזור בשמירה על לחות ובמניעה של ספיגת ריחות במקרר.

אם מדובר בעוגה שלמה שלא נחתכה, עטפו אותה מכל צדדיה והכניסו לקופסא אטומה מתאימה שלא תיגע בעוגה עצמה. אם העוגה כבר נחתכה תוכלו לשמור את פרוסות העוגה עטופות בנפרד או לעטוף כמה פרוסות יחד ולהניח בקופסא אטומה. אם העוגה מונחת בתבנית אפייה, תוכלו לעטוף ולאטום את התבנית עצמה מכל צדדיה.

איך להקפיא עוגה

אם נשארתם עם כמות גדולה של עוגה או שאתם רוצים מסיבה מסוימת לשמור אותה לתקופה ארוכה יותר, תוכלו להקפיא אותה בפריזר הביתי בכדי לשמור על הטריות והטעמים לאורך זמן.

תוכלו להקפיא כמעט כל סוג של עוגה עם תכולת שומן בינונית עד גבוהה, מה שמכסה את טווח רוב העוגות המוכרות. עוגות עם תכולת שומן נמוכה מדי תתייבש במקפיא ולא תצליח לשמור על עסיסיות מינימלית. ניתן גם להקפיא עוגה עם קרמים מזולפים כמו קרם חמאה או קרם גבינה, אך לא עוגות עם קרם מרנג.

הניחו לעוגה להתקרר לחלוטין ואז עטפו אותה בניילון נצמד לפחות ב-2 שכבות ועטפו בשכבה נוספת של נייר כסף, זאת כדי לוודא שהלחות לא תברח בזמן ההקפאה ולמנוע כוויות מקפיא וספיגת ריחות ממוצרים אחרים בפריזר. הניחו את העוגה העטופה או את פרוסות העוגה העטופות בקופסא אטומה והכניסו למקפיא.

אם מדובר בעוגת קרם, יש להניח אותה במקפיא למשך שעה לא מכוסה בטרם תעטפו אותה בניילון נצמד ונייר כסף, זאת כדי לייצב את הקרם ולוודא שהוא נשאר יציב במקפיא. עוגה שנעטפה והוקפאה כראוי תחזיק במקפיא ותשמור על מרקם עסיסי ועל טעמים טובים עד ל-3 חודשים

איך להפשיר עוגה קפואה

בכדי להפשיר עוגה שהקפאתם מבעוד מועד, הוציאו את העוגה מהמקפיא והעבירו למקרר יום לפני שאתם מעוניינים להגיש אותה. כשעוגה הופשרה לחלוטין במקרר, הסירו את עטיפת נייר הכסף והניילון הנצמד והסירו קרח שנדבק ונשאר על פני העוגה.

יש לכם שיטה מנצחת משלכם לשמור על עוגה לחה ועסיסית לאורך זמן? שתפו אותנו ואת הקוראים בתגובות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

7 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

כמה זמן מותר לשמור דגים טריים במקרר

חשוב לדעת: כמה זמן מותר לשמור דגים טריים במקרר?

מדריכים וטיפים
שיטות מומלצות לאחסון אבטיח טרי

המדריך לאחסון אבטיח: טיפים מנצחים ושיטות להארכת חיי המדף

מדריכים וטיפים
איך להפשיר סלמון קפוא

עניין של זמן: איך להפשיר סלמון בדרך הנכונה

מדריכים וטיפים
איך לבחור עגבניות מושלמות

אייל שני, מאחוריך: איך לבחור את העגבנייה המושלמת?

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

נאיפה מולא מארחת לארוחה אינטימית בביתה

במטבח של נאיפה מולא: ארוחות אינטימיות אצל השפים הגדולים בישראל

אירועים ופסטיבלים
מתומר טל ורותי ברודו ועד לנאיפה מולא ומושיקו גמליאל: סן פלגרינו משיקים סדרת ארוחות פיין דיינינג אינטימיות בבתי השפים המובילים בישראל >>
מארזי ראש השנה 2024 - טעם הגליל

ראש השנה 2024: מארזי תוצרת מקומית ויין ישראלי לשולחן החג

חדשות האוכל
מגוון יינות ישראליים, מארזים עם שלל תוצרת מקומית איכותית ושיתופי פעולה מסקרנים שיעטרו לכם את שולחן החג בראש השנה 2024 >>

מדריכים שאהבתם

זו הדרך הטובה ביותר לחמם אורז קר מהמקרר

מדריכים וטיפים

המדריך לגנן המתחיל: איך לגדל בזיליקום בבית

מדריכים וטיפים

מה לזלול?