לזלול - מגזין אוכל ישראלי

המדריך השלם: איך לאחסן גבינות קשות במקרר

אחסון גבינות קשות במקרר בצורה נכונה הכרחי על מנת לשמור על הטעם האופייני והמרקם הייחודי. כך תשמרו על גבינות קשות במקרר
איך לאחסן גבינות קשות במקרר
איך לאחסן גבינות קשות במקרר
שיתוף

חובבי גבינות יודעים: הסוד להארכת חיי המדף והטעם של הגבינות הקשות האהובות עליכם נמצא בדרך בה אתם מאחסנים אותן במטבח. המדריך הבא נועד לא רק לשמור על הגבינה הקשה שלכם אכילה לזמן ארוך יותר, אלא על הטעם העשיר, המרקם והארומה, בדיוק כמו ברגע שהיא נכנסה לחייכם.

גבינות קשות, עם הטעמים העמוקים והמרקמים המגוונים, מתאפיינות ביכולת יוצאת דופן להתיישן בחן ולפתח מורכבות לאורך זמן. מפרמזן לצד'ר וגאודה, לכל גבינה תהליך התיישנות והתבגרות משלה עם צרכי אחסון ייחודיים.

לא משנה אם אתם טיפוסים של פרמזן סולידית או צ'דר חצופה, שיטות האחסון הנכונות יעשו עבור הגבינות את כל ההבדל. בואו ללמוד צעד אחר צעד איך לאחסן גבינות קשות, על טעויות נפוצות באחסון גבינות שכדאי להימנע מהן וכל מה שצריך לדעת בדרך לביס הבא.

עוד טעימה: 6 גבינות מומלצות לטוסט הבא שלכם

אחסון גבינות קשות – החוקים הבסיסיים

הבסיס לאחסון גבינות קשות הוא יצירת סביבה קרירה, לחה מעט ומאווררת היטב. כך תעשו זאת:

  • טמפרטורה: שמרו את הגבינה בטמפרטורה של בין 1-4 מעלות. מגירת מוצרי החלב שממוקמת ברוב המקררים המודרניים בחלק העליון, מספקת את הטמפרטורה הרצויה. במקרה שאין לכם תא ייעודי במקרר, אחסנו את הגבינה במגירת הירקות.
  • לחות: גבינות קשות משגשגות בסביבה עם לחות בינונית שמונעת מהן להתייבש. אם המקרר שלכם נוטה להיות יבש, שקלו לאחסן את הגבינה בקופסה ייעודית או בשקית ניילון פתוחה עם כמה חורים.
  • אוורור: כאמור, חשוב לאפשר לגבינות קשות לנשום. עטיפה הדוקה מדי חונקת את הגבינה, מה שמוביל גם להצטברות לחות והיווצרות עובש. נייר ייעודי לעטיפת גבינה או נייר שעווה נחשבים אידאליים למשימה מאחר והם מאפשרים זרימת אוויר ושמירה על רמת הלחות של הגבינה.

עוד טעימה: איך להכין מק אנד צ'יז עמוס גבינות

איך לאחסן גבינות קשות – צעד אחר צעד

  1. בדיקה ראשונית: התחילו בבדיקה של אריזת הגבינה המקורית. אם היא עטופה בנייר נושם, העריכו את מצבו. האם הוא יותר מדי יבש או לח? אם כן, עטפו את הגבינה מחדש.
  2. בוחרים נייר: אם החלטתם לעטוף את הגבינה מחדש, מומלץ להשתמש בנייר עטיפה ייעודי לגבינה או נייר שעווה שמאפשרים לגבינה לנשום היטב תוך שמירה על לחות אופטימלית.

    אם אין לכם נייר עטיפה ייעודי, השתמשו בנייר אפייה סטנדרטי והכניסו את הגבינה העטופה לנייר אלומיניום רופף בכדי להגן עליה מאור וריחות. הימנעו משימוש בניילון נצמד שחונק את הגבינה ולוכד לחות, מה שעלול לעודד צמיחת עובש.

    ניתן גם להשתמש בקופסת אחסון ייעודית לגבינות שמסוגלת לשמור על סביבה אידאלית להתיישנות גבינות. ניתן גם לאחסן בקופסה רגילה עם מגבת נייר לחה מעט להוספת לחות, רק הקפידו שהנייר לא ייגע בגבינה עצמה.

  3. טכניקת עטיפה: הניחו את הגבינה על הנייר והשאירו מספיק מקום בקצוות. קפלו את הנייר סביב הגבינה כאילו אתם עוטפים מתנה, מבלי להדק יותר מדי. לאחר מכן סגרו עם נייר דבק אך זכרו, המטרה היא לאטום את הגבינה מספיק בשביל לשמור על הלחות, אך לא יותר מדי בכדי לאפשר לגבינה לנשום.
  4. הניחו במקרר: מקמו את הגבינה העטופה במגירת מוצרי החלב העליונה או במגירת הירקות. אזורים אלו משלבים איזון נכון בין טמפרטורה ללחות שמתאים לאחסון גבינות קשות.
  5. שימוש בגבינה: כשאתם רוצים להשתמש בגבינה, הניחו לה לשבת חצי שעה מחוץ למקרר לפני ההגשה. הזמן הזה יאפשר לטעמים ולמרקמים להתבטא בצורה מלאה.
  6. בדיקה שגרתית: בדקו מדי מספר ימים את מצב הגבינה וחפשו סימנים להתייבשות יתר או להיווצרות עובש. אם מופיע עובש, הסירו אותו מיד, כחצי ס"מ סביב מיקום העובש. אם יש לכם מספר גבינות במקרר, סובבו והחליפו ביניהם מדי שבוע בכדי לוודא שכל גבינה מקבלת תנאי אחסון יציבים וקבועים.
אחסון נכון של גבינות קשות
אחסון נכון של גבינות קשות

שאלות ותשובות

כמה זמן אפשר לשמור גבינות קשות במקרר?

בדרך כלל, גבינות קשות מסחריות יכולות להחזיק מעמד במקרר כ-3-6 חודשים לפני הפתיחה וכ-3-4 שבועות לאחר הפתיחה. גבינות מהמעדנייה יהיו טובות לרוב 3-4 שבועות מרגע האחסון. עם זאת, טווח הזמן יכול להשתנות בהתאם לסוג הספציפי של הגבינה ותנאי האחסון המדויקים.

אפשר להקפיא גבינות קשות?

בעיקרון ניתן להקפיא גבינות קשות, אך הן יהיו טובות בעיקר למטרות אפייה לאחר מכן, מאחר וההקפאה יכולה לשנות את מרקם הגבינה לגרגרי. אם החלטתם להקפיא את הגבינה, עטפו אותו ואחסנו בקופסה מתאימה למקפיא כ-6-8 חודשים.

איך יודעים אם הגבינה התקלקלה?

הסימנים כוללים עובש שהתפשט ולא ניתן להסיר, ריח חמוץ, טעם לא אופייני ומרקם קשה במיוחד. אם אתם בספק, תמיד עדיף להיפטר מהגבינה בכדי להימנע מקלקולי קיבה.

יש לכם טיפ מנצח לאחסון גבינות קשות שכולם חייבים להכיר כאן ועכשיו? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות למטה.

Picture of שירה כץ

שירה כץ

שירה כץ היא אשת תוכן ודיגיטל עם ניסיון עשיר של שנים רבות ברשתות. בין השאר עסקה ביצירת תוכן, שיווק וניהול מדיה חברתית בחברות סטארט אפ ישראליות ובינלאומיות. האהבה של שירה לתוכן קולינרי איכותי ויצירתי והיכולת להתחבר לקהלים רבים הופכים אותה לנכס של ממש בנוף הדיגיטלי המתפתח.
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

מאכלים שאסור להקפיא

5 מאכלים שממש לא כדאי להכניס למקפיא

מדריכים וטיפים
פולי קפה טריים וכוס קפה טרי

אוהבים קפה? כך תשמרו עליו טרי וארומטי לאורך זמן

מדריכים וטיפים
אחסון אספרגוס טרי

אחסון אספרגוס טרי במקרר: כך תעשו זאת נכון

מדריכים וטיפים
איך לבדוק אם ביצה טרייה או מקולקלת?

אחת ולתמיד: איך יודעים אם ביצה טרייה או מקולקלת

מדריכים וטיפים
כמה זמן לשמור חמאה במקרר

אחת ולתמיד: איך לאחסן חמאה בצורה הנכונה

מדריכים וטיפים
איך לשמור חלה טרייה לאורך זמן?

אחת ולתמיד: איך לשמור על חלה טרייה ורכה לאורך זמן?

מדריכים וטיפים
איך לשמור כרוב במקרר

אחת ולתמיד: זו הדרך הנכונה לאחסן כרוב במקרר

מדריכים וטיפים
איך לבחור עגבניות מושלמות

אייל שני, מאחוריך: איך לבחור את העגבנייה המושלמת?

מדריכים וטיפים
ריקוטה ביתית ב-3 מרכיבים

איך להכין גבינת ריקוטה ביתית עם 3 מרכיבים בלבד

מדריכים וטיפים
איך להכין מק אנד צ'יז: מתכון וטיפים

איך להכין מק אנד צ'יז עמוס גבינות ומושחת במיוחד

מתכונים
גבינה נמתחת - שיא חדש?

איך מותחים גבינה מותכת לגובה של 6 מטרים?

חדשות האוכל
אחסון מלפפונים טריים

בדקנו והכרענו: זו הדרך הטובה ביותר לאחסן מלפפונים

מדריכים וטיפים