לזלול - מגזין אוכל ישראלי

נמסות ונמתחות: 6 הגבינות הכי טובות לטוסט הבא שלכם

מי יכול לעמוד בפני טוסט עמוס גבינות שנמתחות מקצה לקצה? אספנו 6 גבינות מומלצות שכדאי להוסיף לטוסט הבא שלכם לחוויה מושחתת במיוחד
גבינות מומלצות לטוסט
גבינות מומלצות לטוסט
שיתוף

יש משהו מנחם במיוחד בטוסט גבינה רותח עתיר גבינות שנמתחות מקצה לקצה. ההיתוך המענג שנוצר במפגש בין הגבינות והלחם הופך את הטוסט הפשוט למשהו שגדול מסך חלקיו. אבל מה הופך טוסט טוב לטוסט מושלם? הסוד נמצא כמובן, בגבינות.

הבחירה בגבינות מתאימות לטוסט היא סוג של אמנות. לא מדובר רק בבחירה בגבינה שנמסה היטב, אלא בזו שמשתלבת עם הלחם ועם בלוטות הטעם שלכם בכדי ליצור את טוסט השחיתות המיוחל.

אבל עם מגוון כל כך גדול של גבינות, איך יודעים באיזו לבחור? במדריך הבא נבדוק את הגבינות המומלצות טוסט, מהקלאסיות והמוכרות ועד האפשריות ההרפתקניות יותר. נבחן את רמת ההתכה של כל גבינה, את פרופיל הטעמים ואיך כדאי לשלב בין גבינות ליצירת הטוסט המושלם.

עוד טעימה: אחת ולתמיד – האם אפשר להקפיא גבינות קשות?

איזה גבינות מתאימות לטוסט?

כל טוסט מעולה מתחיל עם גבינה שמותכת ונמסה היטב בכדי ליצור את אפקט המתיחה האהוב. גבינות שנמסות יהיו לרוב בעלות איזון נכון של לחות, שומן וחומציות. הלחות מוודאת שהגבינה תהפוך לדביקה בחימום, בעוד השומן תורם למרקם החלק והקרמי.

רמת החומציות יכולה להשפיע על החלבונים בגבינה – חומציות נמוכה מדי והגבינה תהפוך לשמנונית מדי ואילו חומציות גבוהה תוביל לגבינה במרקם גומי. האיזון העדין הזה הוא מה שגורם לחלק מן הגבינות להפוך לשכבה קטיפתית ומענגת בין הפרוסות.

מעבר לכך, הגבינה שתבחרו יכולה לשדרג את הטוסט שלכם מנחמה פשוטה לחוויית גורמה. פרופיל הטעמים של גבינות הוא רחב ומורכב במיוחד, מטעמים עזים ומעקצצים עד למעודנים וחמאתיים.

הסוד הוא שוב באיזון – גבינה שמותכת היטב אך מעניקה טעמים לא מספקים או גבינה מלאת טעמים שלא נמסה בכלל ישאירו אתכם מאוכזבים. בכדי ליהנות מכל העולמות, תוכלו להכין תערובת גבינות מסוגים שונים ועם תכונות שונות.

6 גבינות מומלצות לטוסט גבינה

צ'דר – הקלאסיקה

גבינת צ'דר היא הקלאסיקה הבלתי מעורערת בכל מה שנוגע לטוסטים. מצ'דר עם טעמים עדינים ומרקם קרמי שמושלמת למי שאוהבים את הטוסט שלהם מעודן יחסית ועד לצ'דר מיושנת לטוסט עם טעמים עזים יותר. יכולת ההתכה של הצ'דר תוודא שתקבלו מרקם נמתח שאי אפשר לעמוד בפניו.

כשאתם משתמשים בצ'דר בטוסט, וודאו לחתוך פרוסות בעובי נכון. פרוסה דקה מדי לא תעניק לכם את אפקט המתיחה המיוחל ופרוסה עבה מדי תגרום להתכה לא אחידה.

גרוייר – לטעמים עמוקים

אם אתם רוצים לשדרג את הטוסט עם גבינה מעט יותר מתוחכמת, בחרו בגרוייר. הגבינה השוויצרית הידועה בטעמיה המורכבים והאגוזיים שמעמיקים עם הגיל, נמסה אף היא מעולה בין פרוסות הלחם.

פרופיל הטעמים המתקתק-מלוח מתחבר היטב עם לחמים שונים ומשתלב מעולה עם בצל מקורמל או פטריות למשל. פרופיל הטעמים המתוחכם ידבר אל מי שמעדיפים טוסט קצת פחות שגרתי עם קריצה לגורמה.

מוצרלה – לגבינה נמתחת במיוחד

אם אתם מחפשים במיוחד את אפקט המתיחה הידוע של הגבינה בעת בציעת הטוסט, כנראה שתרצו להשתמש במוצרלה בפעם הבאה. מוצרלה טרייה עם לחות גבוהה מציעה מרקם גבינתי ומותך היטב והיא בחירה מעולה למי שמעדיפים חוויית טוסט מעודנת ורכה יותר ואוהבים את הסיפוק הוויזואלי והמרקם המספק.

אם הלחות הגבוהה מטרידה אתכם, תוכלו לחפש אחר מוצרלה עם לחות נמוכה. נסו לשלב מוצרלה עם פסטו או עגבניות מיובשות לטוסט עם טוויסט ים תיכוני.

גבינה אמריקאית – לגילטי פלז'ר

אמנם גבינה אמריקאית אינה נחשבת לאיכותית במיוחד, אבל בכל מה שנוגע לטוסטים, אין לה מתחרים. הצורה בה היא נמסה באחידות ובדיוק במידה, המרקם הקרמי והטעמים העדינים הופכים אותה לפופולרית במיוחד בעולם המושחת של הטוסטים. גבינה אמריקאית היא אופציה מעולה לחובבי הנוסטלגיה וטעמי הילדות, אך היא עדיין נחשבת גבינה מעובדת עם רכיבים מפוקפקים. נסו לחפש אחר גבינה איכותית ככל האפשר עם רכיבים טובים יותר.

גבינות לטוסט מושלם
גבינות לטוסט מושלם

גבינה כחולה – לטעמים עזים

או שאתם אוהבים גבינות כחולות או שאתם לא מסוגלים להכניס אותן לפה. אם אתם בצד האמיץ יותר, למה שלא תשלבו גבינה כחולה בטוסט הבא שלכם? הטעמים החדים והחריפים מוסיפים ממד נועז לכל מנה. הקפידו לא להגזים עם הכמות ולפזר אותה במשורה בתוך הטוסט. מומלץ גם לשלב עם גבינה עדינה יותר בכדי לאזן את פרופיל הטעמים, למשל מוצרלה או צ'דר מעודנת.

גבינת עזים – לטוסט גורמה

מי שעדיין רוצים להרגיש גורמה אבל נרתעים מגבינה כחולה, יוכלו להוסיף גבינת עזים איכותית עם מרקם קרמי שאמנם אינו נמס אך מתרכך מעולה וניתן למריחה. זו בחירה מעולה למי שמעדיפים להתרחק מהטוסט הקלאסי. מומלץ לשלב אותה עם זילוף של מעט דבש או ריבת תאנים לטעמים מתוקים-מלוחים. גם תוספת של ארוגולה או תרד יכולה לשדרג את הרעננות ולהחמיא לקרמיות של הגבינה.

עוד טעימה: איך להכין טוסט מושלם בכל פעם מחדש

תערובת הגבינות המושלמת

אז למה בעצם להסתפק בגבינה אחת כשאפשר לשלב כמה לפרופיל טעמים אחד מופלא? תערובת גבינות לטוסט יכולה ליצור עומק טעמים ושילוב מרקמים יוצא דופן. למשל, שילוב של מוצרלה מעודנת עם צ'דר מיושנת יעניק טוסט עשיר עם טעמים מורכבים. נסו לשלב גבינות שאתם אוהבים אך הקפידו על האיזון, כלל האצבע הוא להתחיל עם כמויות שוות ולשנות פרופורציות על פי הטעם.

מומלץ להתחשב גם ביכולת ההתכה של כל גבינה. חלק מהגבינות יותכו מהר יותר מאחרות, כך שאת אלו שנמסות לאט יותר מומלץ לגרד או לחתוך לחתיכות קטנות יותר בכדי להבטיח התכה אחידה. גם רמת הלחות היא קריטית, יותר מדי לחות תגרום לטוסט להפוך לסמרטוטי במקום לפריך מבחוץ ורך מבפנים.

מה חוץ מגבינה?

בחירה בלחם הנכון לטוסט שלכם חשובה לא פחות מהגבינה בה תשתמשו. בעוד לחם לבן קלאסי הוא בחירה מסורתית, אל תפחדו לנסות סוגי לחם אחרים. מלחמי מחמצת שמעניקים ניגודיות ראויה לגבינות העשירות ועד לחמי דגנים שמעניקים תוספת פריכה ואגוזית. למרקם רך ועשיר יותר, תוכלו לנסות לחם בריוש. הסוד הוא לבחור לחם שמחמיא היטב לגבינה ומסוגל להחזיק אותה בכבוד בזמן ההכנה.

בכדי לשדרג באמת את הטוסט שלכם, שקלו להכניס לתוכו תוספות אחרות. מפרוסות עגבנייה או אבוקדו, עד לשכבת ממרח פסטו או עשבי תיבול טריים. השתדלו רק לא להגזים עם התוספות ולהשאיר את הבמה לכוכבת המרכזית של ההצגה – הגבינה.

יש לכם טיפ לטוסט המושלם? באיזו גבינה אתם משתמשים בטוסט שלכם? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות.

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
6 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

טעויות נפוצות באפיית לחם ביתי

6 טעויות באפיית לחם ביתי שכולם עושים

מדריכים וטיפים
איך לשמור חלה טרייה לאורך זמן?

אחת ולתמיד: איך לשמור על חלה טרייה ורכה לאורך זמן?

מדריכים וטיפים
ריקוטה ביתית ב-3 מרכיבים

איך להכין גבינת ריקוטה ביתית עם 3 מרכיבים בלבד

מדריכים וטיפים
איך להכין מק אנד צ'יז: מתכון וטיפים

איך להכין מק אנד צ'יז עמוס גבינות ומושחת במיוחד

מתכונים
איך לשמור על עוגיות רכות לאורך זמן

איך לרכך עוגיות שהתקשו עם טריק אחד פשוט להפליא

מדריכים וטיפים
גבינה נמתחת - שיא חדש?

איך מותחים גבינה מותכת לגובה של 6 מטרים?

חדשות האוכל
מחמצת אם טבעית מיובשת lievito madre

בדקנו את Lievito Madre: מחמצת אם איטלקית מוכנה לשימוש

חדש על המדף
דיסני - גרילד צ'יז סנדוויץ'

דיסני חושפת את המתכון הסודי לגרילד צ'יז מושחת

מתכונים
איך לאחסן גבינות קשות במקרר

המדריך השלם: איך לאחסן גבינות קשות במקרר

מדריכים וטיפים
מדריך לסוגי קמח: איך להתאים קמח ללחם

המדריך לאופה: איזה קמח הכי טוב ללחם שלכם?

מדריכים וטיפים
ביסלי DIP IT ועוד מוצרים חדשים על המדף לשבועות 2024

חדש על המדף לשבועות 2024: פסטות, גבינות, חטיפים ויינות

חדש על המדף
חלה של אהבה מאת רחלי קרוט

חלה של אהבה: רחלי קרוט משיקה חוברת מתכוני חלות

חדשות האוכל