זכוכית או פלסטיק: המדריך לבחירת קופסאות אחסון למטבח

גלו את היתרונות והחסרונות של קופסאות אחסון מזון שונות למטבח מזכוכית או פלסטיק וטיפים מעשיים לבחירת הקופסה המתאימה עבורכם .
עדכונים טעימים למייל!

כולנו היינו שם – בוהים בהר של שאריות מארוחת שישי משפחתית, תוהים איך לעזאזל נאחסן את כל האוכל הזה. זה בדרך כלל גם השלב בו הוויכוח עתיק היומין עולה שוב בראשנו: האם עדיף לשמור את האוכל שלנו בקופסאות אחסון מזכוכית או דווקא בקופסאות פלסטיק?

לא מדובר רק בעניין של שמירה על מקרר מסודר; הבחירה שלכם יכולה להשפיע גם על הטריות של האוכל שלכם, על הבריאות ואפילו על הסביבה על ידי מניעה של בזבוז מזון. אז הגיע הזמן לצלול אל העולם המופלא של אחסון מזון ולהכריע אחת ולתמיד בין זכוכית לפלסטיק.

קופסאות אחסון מזון מזכוכית או פלסטיק - מה עדיף?
קופסאות אחסון מזון מזכוכית או פלסטיק - מה עדיף? | תמונה: מערכת לזלול

קופסאות אחסון מזון מזכוכית

יתרונות

שקיפות: קודם כל, קופסאות זכוכית הן שקופות, כך שניתן לראות בדיוק מה נמצא בפנים בלי לשחק במשחק הניחושים בכל פעם שאתם פותחים את המקרר. תמיד תדעו מה תקבלו וכמה אוכל נשאר בדיוק במבט חטוף.

ריח וכתמים: זכוכית גם אינה עשויה מחומר נקבובי, מה שאומר שהיא לא סופגת ריחות מזון או מוכתמת בקלות, פקטור משמעותי במיוחד כשאתם מאחסנים אוכל מכתים. הספגטי עם הרוטב האדום שאחסנתם בקופסת פלסטיק ועדיין מריחה כמו עגבניות? כן, זה לא קורה עם זכוכית.

עמידות: עם טיפול נכון, קופסאות הזכוכית שלכם יחזיקו מעמד למשך שנים, אפילו עשורים. הן לא מתעוותות או מתכלות עם הזמן כמו חלק ממכלי הפלסטיק.

בטיחות מזון: זכוכית אינה מגיבה למזון או משחררת כימיקלים, מה שהופך אותה לבחירה בטוחה יותר לאחסון מזון. זה חשוב במיוחד לאחסון מזונות חומציים כמו רוטב עגבניות או פירות הדר. בנוסף זכוכית אינה משפיעה על טעם המזון. מה שאתם מכניסים פנימה הוא מה שתקבלו במבחן הטעם.

ניקיון: אוכל לא נדבק לזכוכית כמו שהוא נדבק לפלסטיק, מה שהופך ניקיון של קופסאות זכוכית לקל יותר. בנוסף, ניתן לרוב לקרצף זכוכית מבלי לדאוג לשריטות יותר מדי.

חסרונות

משקל: אין איך להתחמק מזה – זכוכית היא כבדה יותר. אם אתם אורזים ארוחת צהריים לעבודה וסוחבים את קופסת הזכוכית אתכם כל היום, כנראה שתרגישו במשקל העודף.

שבירות: אם תפילו בטעות קופסת זכוכית על הרצפה, כנראה שתאלצו להתמודד עם יותר ממזון שנשפך לכל עבר. הסכנה לשברים תמיד נמצאת שם עם זכוכית.

מחיר: בכלליות, קופסאות זכוכית נוטות להיות יקרות יותר מקופסאות פלסטיק. אמנם ייתכן ותחסכו כסף לטווח הארוך בזכות עמידותן, אך המחיר כאן ועכשיו עלול להיות גורם מרתיע.

רגישות לטמפרטורה: זכוכית עלולה להיות רגישה לשינויים חדים בטמפרטורה. לרוב אסור להניח בתנור קופסת זכוכית שהוצאתם הרגע מהקרר מבלי להסתכן בסדקים או שברים.

שימוש מומלץ

אחסון ביתי: קופסאות זכוכית הן פתרון נהדר לשמירה על שאריות מזון במקרר, כשמשקל הקופסאות אינו משפיע על ההתנהלות שלכם.

מזונות חומציים: בזכות טבען, קופסאות זכוכית נחשבות אידאליות לאחסון רטבים על בסיס עגבניות, פירות הדר ומאכלים חומציים אחרים.

חימום מחדש: קופסאות זכוכית רבות בטוחות לשימוש במיקרוגל, מה שהופך חימום מחדש לנוח יותר. הקפידו רק לבדוק ראשית את הוראות היצרן.

שימוש בתנור: בחלק מהקופסאות ניתן להשתמש בתנור, מה שיעיל לאפייה ואחסון מנות באותו מיכל. גם כאן חשוב לבדוק תחילה את הוראות היצרן.

זכרו, אמנם קופסאות זכוכית הן וורסטיליות, אך חשוב תמיד לעקוב אחר הוראות היצרן לשימוש בהן במיקרוגל, תנור ומדיח הכלים. לא כל מוצרי הזכוכית נבראו שווים ושימוש לא נכון עלול להוביל לנזק או לפציעה.

בסופו של יום, קופסאות זכוכית מציעות אופציה עמידה, נקייה ומושכת את העין לאחסון מזון. הן מצריכות אמנם התנהלות זהירה יותר מעם פלסטיק, אך לרבים מהמקרים, היתרונות שווים את זה.

קופסאות אחסון מזון מפלסטיק

כשזה מגיע לשימושיות ולנוחות, קופסאות פלסטיק הן חלק בלתי נפרד בכל מטבח כבר שנים ארוכות.

יתרונות

משקל: אם יש יתרון אחד בולט לקופסאות פלסטיק, הוא משקלן הקל. אורזים ארוחת צהריים לילדים או לעבודה? משקל הקופסה לא יכריע אתכם.

שבירות: הפלתם קופסת פלסטיק? תתמודדו רק עם האוכל שנשפך ולא עם בלגן אטומי של שברי זכוכית, מה שהופך אותן אידאליות לבתים עם ילדים או לשימוש מחוץ לבית.

מחיר: קופסאות פלסטיק הן לרוב זולות יותר מקופסאות זכוכית, מה שמאפשר לכם להשתמש בקופסאות במגוון גדלים לכל צורך בנוחות מרבית, מכלים קטנים לרטבים ועד לקופסאות גדולות במיוחד.

הקפאת מזון: רוב קופסאות הפלסטיק מתאימות לשימוש במקפיא ומתמודדות היטב עם טמפרטורות נמוכות, מה שהופך אותן לאידאליות לאחסון מזון לטווח ארוך

חסרונות

ריח וכתמים: הקארי הטעים ששמרתם בקופסת פלסטיק? ייתכן ותמשיכו להריח אותו למשך שבועות. פלסטיק יכול לספוג ריחות וכתמים לאורך זמן.

כימיקלים: חלק מקופסאות הפלסטיק יכולות פוטנציאלית לשחרר כימיקלים אל תוך המזון שלכם, במיוחד בעת חימום. בעוד קופסאות מודרניות רבות נחשבות BPA-Free, כלומר ללא סיכון שחרור כימיקלים, חשוב תמיד לוודא את הסטטוס של הקופסאות הספציפיות שלכם.

עמידות: קופסאות פלסטיק יכולות להתעוות ולצבור כתמים ושריטות, מה שגורם לרוב לתחלופה תדירה יותר מאשר קופסאות זכוכית. קופסאות פלסטיק רבות גם אינן בטוחות לשימוש בתנור ולעיתים קופסאות פלסטיק לא יתאימו לשימוש במיקרוגל או במדיח הכלים.

שימוש מומלץ

אריזת ארוחות צהריים: המשקל הקל של קופסאות הפלסטיק הופך אותן לאידאליות לאריזת ארוחות לבית הספר או לעבודה.

כמויות גדולות: קופסאות פלסטיק מתאימות גם לאריזה של כמויות גדולות של מזון, אם אוכל יבש או שאריות אחרות, מבלי להוסיף משקל עודף של הקופסא עצמה למזווה או למקרר.

ארוחות למקפיא: רוב קופסאות הפלסטיק מתמודדות היטב עם הקפאה, מה שהופך אותן לאידאליות להקפאת מזון ואחסון במקפיא.

ארוחות ילדים: העובדה שקופסאות פלסטיק לא נשברות, הופכת אותן לבחירה בטוחה יותר לשימוש על ידי ילדים.

זכרו, אמנם קופסאות פלסטיק נחשבות לנוחות, חשוב להשתמש בהן בצורה הנכונה. חפשו אחר הוראות מיחזור או חימום והחליפו אותן כשהן מוכתמות בכבדות או נשרטות יתר על המידה.

בסופו של יום, קופסאות פלסטיק מציעות פתרון זול, קל משקל ושימושי במיוחד לאחסון מזון. הן אולי לא ישרדו זמן רב כמו קופסאות זכוכית, אך הנוחות והפרקטיות הופכת אותן לבחירה פופולרית במטבחים רבים.

קופסאות אחסון מזון במקרר
קופסאות אחסון מזון במקרר | תמונה: מערכת לזלול

השפעה סביבתית

כשזה מגיע לידידותיות לסביבה, לשימוש בקופסאות זכוכית או לפלסטיק יש יתרונות וחסרונות שונים. אמנם ניתן למחזר את שניהם, אך התהליך לא תמיד פשוט.

זכוכית

  • ניתנת למיחזור אין סופי ללא אובדן איכות.
  • עשויה מחומרים טבעיים נפוצים כמו חול ואבן גיר.
  • המשקל הגדול יותר משפיע על בזבוז הדלק בהובלה ומעלה את טביעת הפחמן.

פלסטיק

  • קל משקל, מה שמפחית את עלויות ההובלה.
  • לא קל למיחזור כמו זכוכית; סוגים שונים של פלסטיק ניתנים למיחזור רק מספר פעמים מוגבל.
  • בעל פוטנציאל לזיהום סביבתי בטיפול לא נכון.

בריאות ובטיחות מזון

בכל מה שנוגע לבריאות ובטיחות מזון, זכוכית מפגינה יתרונות בולטים. היא לא מגיבה למזון שמאוחסן בה ואין צורך לדאוג שכימיקלים יזלגו ממנה אל שאריות המזון שלכם, גם לאחר חימום.

בטיחות פלסטיק לעומת זאת תלויה בעיקר בסוג הפלסטיק בו נעשה שימוש. חפשו תמיד אחר אפשרויות BPA-Free ועקבו אחר הוראות החימום של הקופסה הספציפית בכדי לצמצם סיכונים פוטנציאליים. חלק מהמחקרים העלו חששות לגבי כימיקלים אחרים בפלסטיק, כמו פתלטים או אנטימון.

מיקרופלסטיק נחשב לשיקול נוסף. חלקיקי הפלסטיק הקטנטנים הללו יכולים להשיל עצמם מהקופסאות ועלולים לחדור למזון. בעוד ההשפעות הבריאותיות של אלו עדיין נחקרות, זו נקודה נוספת שכדאי לשקול כאשר אתם בוחרים בין זכוכית לפלסטיק.

בקרב בין קופסאות אחסון מזון מפלסטיק או זכוכית, אין מנצח ברור אחד – הבחירה תלויה בעיקר בצרכים וההעדפות האישיות שלכם. קופסאות זכוכית מציעות יתרונות משמעותיים מבחינת עמידות, שמירה על טעם המזון והבטיחות מבחינת זליגת כימיקלים. הן גם פתרון מצוין לאחסון מזון חומצי ולאפייה בתנור.

מנגד, קופסאות פלסטיק מצטיינות בניידות, במשקל קל ובמחיר נגיש, מה שהופך אותן לאידאליות לאריזת ארוחות צהריים או לשימוש על ידי ילדים. השילוב בין שניהם יכול להציע את הפתרון האידאלי לשמירה על המזון שלכם בצורה הבטוחה והנוחה ביותר. מה הבחירה שלכם?

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

1 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

עגבניות שרי טריות

בחוץ או במקרר? הדרך הנכונה לשמור עגבניות שרי במטבח

מדריכים וטיפים
5 טעויות נפוצות באחסון מלפפונים

5 טעויות שכולם עושים באחסון מלפפונים (ואיך להימנע מהן)

מדריכים וטיפים
איך לאחסן גבינות קשות במקרר

המדריך השלם: איך לאחסן גבינות קשות במקרר

מדריכים וטיפים
איך לאחסן עוגיות ולשמור עליהן פריכות

קריספיות מובטחת: איך לשמור על עוגיות פריכות לשבוע לפחות

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

חיתוך רימון - השיטות המובילות

בלי כל הבלגן: 3 שיטות שעובדות לחיתוך רימון

מדריכים וטיפים
מדריך צעד אחר צעד לכבוד ראש השנה לחיתוך רימון בלי כל הבלגן וללא מאמץ. כל השיטות והטיפים הקטנים בדרך אל הגרגירים העסיסיים >>
קולקציית העוגות והקינוחים של ביסקוטי לראש השנה 2024

מלכת הדבש: ביסקוטי מציגה קולקציית עוגות וקינוחים מפתה לראש השנה

חדשות האוכל
לא התארגנתם על עוגה לראש השנה? רוצו לבדוק את קולקציית העוגות והקינוחים עתירת הדבש של קונדיטוריית ביסקוטי למרכז שולחן החג >>

מדריכים שאהבתם

בלי טיפת שמן: איך להכין לביבות בנינג'ה גריל

מדריכים וטיפים

10 מאכלים שממש לא כדאי לשמור במקרר

מדריכים וטיפים

מה לזלול?