מי צריך פיצרייה: 6 טיפים לשדרוג פיצה קפואה

פיצות תעשייתית מהמקפיא לא חייבות להיות משעממות. 6 טיפים שיעזרו לכם לשדרג פיצה קפואה ולהפוך אותה מעוד פיצה לחוויית גורמה של ממש.
עדכונים טעימים למייל!

עם כל הכבוד לפיצות מפיצריות, יש לנו עדיין מקום בלב לפיצות תעשייתיות קפואות. בכל זאת, בסוף יום ארוך, המחשבה על להתחיל לבשל מאפס מרגישה גדולה עלינו ואנחנו שולפים בחדווה פיצה קפואה מהמקפיא בכדי לסגור את הפינה.

אבל גם את בארוחה המהירה הזו לא חייבים להתפשר. בעזרת כמה צעדים פשוטים, אפשר לשדרג את הפיצה מהמקפיא לחוויה מענגת שלא נופלת מהפיצרייה השכונתית. לכבוד יום הפיצה וגם בלי קשר, כי אנחנו אוהבים פיצה בכל צורה ופורמט, נעמיק בפוסט הבא באמנת שדרוג הפיצה הקפואה עם כל הטיפים הקטנים שעושים את ההבדל.

איך לשדרג פיצה קפואה - 6 שיטות שעובדות
איך לשדרג פיצה קפואה - 6 שיטות שעובדות

איך לשדרג פיצה קפואה – הכללים

בוחרים פיצה איכותית

היסוד לכל פיצה מעולה, טרייה או קפואה, נמצא בבסיס. לא כל הפיצות הקפואות נולדו שוות, כך שחשוב להתחיל עם מוצר איכותי מראש. חפשו אחר פיצות קפואות עם רשימת מרכיבים קצרה ומזוהה, ללא יותר מדי כימיקלים ומרכיבים עם שמות לא ברורים.

כדאי לבחור גם רוטב ותוספות לטעמכם ובצק לפי ההעדפה האישית, אם יהיה זה דק וקריספי או עבה ואוורירי. מותגים שמשתמשים ברכיבים טריים יותר, לרוב יניבו תוצאה סופית מוצלחת יותר.

מפזרים תוספות טריות

אחד השיטות הפשוטות והיעילות ביותר לשדרג פיצה קפואה היא הוספת תוספות טריות. בין אם ירקות, בשרים או אפילו פירות אם בא לכם להתפרע, תוספות טריות ישדרגו את הטעמים והמרקמים בצורה שתוספות קפואות פשוט לא יכולות.

מתוספות כמו פטריות פרוסות, בצל סגול, פלפל אדום או זיתים לחלפיניו חריף או צ'וריסו ועד אננס או תאנים. תרגישו חופשי להתפרע ולהתנסות עם שלל תוספות, העיקר שיהיו טריות ככל הניתן. רק אל תגזימו עם כמות התוספות בכדי לא להכביד על הבצק ולהפוך את הפיצה לרטובה וסמרטוטית יתר על המידה.

עוד טעימה: איך לשמור פיצה במקרר בשיטה הנכונה

מוסיפים גבינות איכותיות

כשאתם חושבים על פיצה, גבינה היא לרוב המרכיב הראשון שעולה בראש. עם זאת, לא חייבים להמשיך ולהתקבע על המוצרלה הסטנדרטית, במיוחד כששילוב גבינות איכותיות יותר יכול לשדרג משמעותית את הפיצה הקפואה.

חובבי המרקם הקרמי יוכלו להוסיף גבעות של גבינת ריקוטה מעל הפיצה לפני האפייה. ריקוטה משתלבת היטב גם עם תרד, שום ופטריות לדוגמא. הנועזים מבינכם יכולים לפזר פירורי גורגונזולה מעל הפיצה בכדי להעניק לה טעמים עזים שמחמיאים לתוספות מתקתקות כמו בצל מקורמל או תאנים.

עוד גבינה עם טעמים יותר בולטים שמשתלבת היטב עם הפיצה היא כמובן גבינת העיזים האהובה. פזרו פרוסות גבינת עיזים על הפיצה ושלבו אותה עם תוספות כמו פלפל אדום קלוי או ארוגולה. אם אתם מחובבי הטעמים המעושנים, נסו לפזר על הפיצה מוצרלה מעושנת שמשתלבת היטב עם בשרים כמו פפרוני או עוף.

תוכלו כמובן לשלב מספר גבינות אהובות לתערובת אחת מושחתת, אך גם במקרה הזה חשוב לא להגזים ולא להעמיס על הבצק יתר על המידה. גבינות רכות יותר מומלץ להניח ישירות על הרוטב ומתחת לתוספות אחרות בכדי להגן עליהן מחריכה מהירה ולאפשר התמזגות עם הרוטב.

משפרים את הרוטב

שדרוג הרוטב יכול לעשות פלאים בהעשרת הטעמים של הפיצה הקפואה שלכם. בעזרת יישום נכון תוכלו להוסיף לפיצה לחות ועסיסיות ולשדרג את המראה של הפיצה ואת פרופיל הטעמים שלה בכל ביס וביס. את הרטבים ניתן לזלף מעל התוספות או מתחת ביחד עם הרוטב המקורי.

תוכלו לזלף למשל רוטב פסטו בזיליקום בצורה מעגלית מעל הפיצה בכדי להוסיף צבע וטעם מרענן וטרי. פסטו משתלב מצוין עם תוספות כמו עוף או ירקות. לטעמים מתוחכמים יותר תוכלו לזלף חומץ בלסמי מיד לאחר האפייה, מה שהולך טוב במיוחד עם תוספות כמו ארוגולה או פרושוטו.

לטעמים מעושנים ומתקתקים יותר תוכלו לזלף רוטב ברביקיו מעל הפיצה לפני פיזור תוספות אחרות. רוטב BBQ משתלב היטב עם עוף, בצל סגול וכוסברה. חובבי החריף יכולים להוסיף מעט שמן צ'ילי שמשתלב מעולה עם תוספות בשריות כמו פפרוני.

משדרגים את הקראסט

עם כל הכבוד לגבינות והרטבים, הגיע הזמן להעניק תשומת לב גם לבצק. כן, גם את הבצק של הפיצה הקפואה ניתן לשדרג בעזרת כמה שינויים קטנים ולהפוך אותו לכוכב ההצגה.

תוכלו להבריש את שולי הבצק עם חמאה מומסת שעורבבה עם שום כתוש לפני האפייה. בכך תוסיפו טעם עשיר וארומטי שיהפוך את הקראסט לכזה שלא ניתן לעמוד בפניו. לשדרוג מושחת עוד יותר, פזרו בצדי הפיצה גבינת פרמזן מגוררת לפני האפייה.

לחיזוק הארומה והטעם האיטלקי, פזרו מעל הקראסט תערובת של תבלינים יבשים כמו אורגנו, בזיליקום ותימין. בכדי להגביר את הפריכות, מרחו מעט שמן זית על פני הבצק לפני האפייה.

עוד טעימה: זו הדרך הנכונה לחמם שאריות פיצה מאתמול

מקפידים על טכניקת האפייה

לבסוף, הטכניקה בה תאפו את הפיצה עצמה תשפיע לא פחות על התוצאה הסופית מהרכיבים בהם תשתמשו. בעזרת השימוש בשיטת האפייה הנכונה, תוכלו לוודא שהפיצה יוצאת מהתנור עם שילוב מושלם של בצק פריך, גבינה מותכת ותוספות אפויות היטב.

על האריזה של רוב הפיצות הקפואות מוטבעת טמפרטורת האפייה המומלצת, אך כוונון הטמפרטורה יכול פעמים רבות לייצר תוצאות טובות יותר. לבצק פריך יותר, נסו להעלות את טמפרטורת התנור בכ-10 מעלות מזו המומלצת על האריזה והשגיחו מקרוב בכדי למנוע אפיית יתר.

אם אין לכם כזו עדיין בבית, שקלו להצטייד באבן פיצה איכותית שעושה הבדל של שמיים וארץ במרקם הבצק על ידי חיקוי האפקט של תנורי פיצה מקצועיים. הקפידו לחמם אבן שמוט בתנור לפני שתכניסו את הפיצה לאפייה.

אם התוספות והגבינות זקוקות להשחמה נוספת, הפעילו את התנור על מצב צלייה בדקות האפייה האחרונות. השגיחו על הפיצה מאחר שצלייה עלולה להפוך את הפיצה שלכם ממושלמת לשרופה בתוך רגעים ספורים. מומלץ גם לסובב את הפיצה בתוך התנור באמצע האפייה בכדי להבטיח אפייה מלאה ואחידה יותר.

יש לכם טיפ משלכם לשדרוג פיצה קפואה שאף אחד לא מכיר? מותג פיצות קפואות שחייבים לנסות? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

פיצה ללא הגבלה - אכול כפי יכולתך במסעדת פיאטו

אכול כפי יכולתך: איפה תוכלו לזלול פיצות ללא הגבלה?

חדשות האוכל
פיצה פוזה תל אביב - פיצה מק אנד צ'יז

מק אנד צ'יז ופיצת קרניבורים: פיצה פוזה מסתערת על תל אביב

חדשות האוכל
פיצה פיסטוק ושוקולד לבן של דומינוס

דומינו'ס מציגים: קראנץ' פיסטוק ושוקולד לבן – הפיצה

חדשות האוכל
ההמבורגר של וולפנייטס - עכשיו במסעדת קלאסיק

מסעדת קלאסיק: מה קורה כשמאחדים בין פיצה להמבורגר?

חדשות האוכל

טרי מהתנור

יום כיפור 2024 - זמני הצום וטיפים לארוחה מפסקת

יום כיפור 2024: זמני כניסת ויציאת הצום וטיפים לארוחה מפסקת

מדריכים וטיפים
כל מה שצריך לדעת על יום כיפור 2024 - זמני כניסת ויציאת הצום, איך להתכונן כראוי, מה כדאי לאכול בארוחה מפסקת ואיך לשבור צום בצורה נכונה >>
מארזי ראש השנה 2024 - טעם הגליל

ראש השנה 2024: מארזי תוצרת מקומית ויין ישראלי לשולחן החג

חדשות האוכל
מגוון יינות ישראליים, מארזים עם שלל תוצרת מקומית איכותית ושיתופי פעולה מסקרנים שיעטרו לכם את שולחן החג בראש השנה 2024 >>

מדריכים שאהבתם

הטיפ המפתיע לניקוי כותש שום שיחסוך לכם שפשופים ותסכול

מדריכים וטיפים

סדר ראש השנה: הברכות והסימנים לשולחן החג

מדריכים וטיפים

מה לזלול?