ביום שישי בבוקר, בזמן שעיר שלמה מתעוררת באטיות לקראת עוד שבת תל אביבית לחוצה מדי, שוקקת מדי, או סתם חמה מדי – משהו אחר קורה באחת הפינות המסודרות יותר של העיר.
בקומה השנייה של קניון עופר רמת אביב, נפתח ב־4 ביולי יריד האוכל "לה בוקריה", פרויקט קולינרי חדש מבית Weekend Market שמבקש להמציא מחדש את חוויית השוק המקומית – רק הפעם עם מיזוג, תאורה רכה, וגישה לקניית נעליים אחרי החמין.
מותג מוכר בפורמט חדש
השמות המעורבים בפרויקט לא משאירים הרבה מקום לספק: "לה בוקריה" הוא מותג שמזוהה עם אירועי אוכל אורבניים בסטנדרט גבוה, וקבוצת Weekend Market כבר פיתחה קהל מקומי שמכיר את הפורמט – אוכל מבושל, תוצרת טרייה, מעדנים ודליקטסים, קינוחים מהונדסים, ובלי הלחץ של עמידה בתור בין עגלות שוק.
הקונספט ברמת אביב משלב את כל זה, ומוסיף לתמהיל גם ניחוח יוקרתי, גישה נוחה במיוחד, וקהל יעד שמגיע לקניון לא רק בשביל לקנות, אלא גם כדי לאכול טוב -מאוד טוב.
מה באמת קורה שם?
מדובר ביוזמה חדשה יחסית במונחים של קניונים בארץ, שמבקשת להפוך את קומת האופנה והמדרגות הנעות לא רק למעברים אל סניפים מוכרים, אלא למוקד קולינרי בפני עצמו.
בכל יום שישי, החל מהשעה תשע בבוקר, נפרשות עמדות של מסעדות, קונדיטוריות ויצרנים נבחרים, חלקם מוכרים מאוד בסצנה התל אביבית, וחלקם מגיעים ממקומות אחרים לגמרי – כמו ירושלים.
הדוכנים שאסור לפספס
אלו השמות הבולטים שמרכיבים את היריד. השילוב בין שחקנים גדולים לספקים קטנים, בין מטבח שף לאוכל ביתי – הוא חלק מהקסם:
-
צמח – המסעדה הצמחונית מקבוצת מחניודה של שף אסף גרניט, עם מנות כמו קוסקוס, חמין, מוסקה, ממולאים וקובה – הכל על טהרת המטבח הביתי הצמחוני.
-
פיקאסו – השף־קונדיטור ערן שוורצברד עם קרואסונים במילויים מלוחים ומתוקים, עוגות מוקפדות ופוקאצ'ות עם גבינות.
-
ירושלמי אסלי – אוכל ביתי ירושלמי קלאסי: מג'דרה, חמין, עלי גפן, קוסקוס – בלי חידושים, עם הרבה נשמה.
-
אדורה – שוקולדים בעבודת יד, כולל פרלינים צבעוניים ומגוון טבעוני לא מובן מאליו.
-
טרופיקנה – דוכן פירות וירקות טריים, כולל פירות חתוכים שנמכרים במקום, ממש כמו בשוק – רק במיזוג.

לא רק דוכנים: שינוי באווירה
הנוכחות של "צמח" היא אולי אחת הדוגמאות הבולטות למפגש בין קולינריה גבוהה למרחב קניוני. מדובר בתנועה מעניינת – שף כמו גרניט, המזוהה עם מסעדות פרימיום, בוחר להשתתף ביריד שמתקיים בין סניף רנואר למתחם הילדים.
זה בדיוק מה שמסמן את השינוי: אוכל טוב כבר לא שמור רק למי שמזמין שולחן חודש מראש.
גם ערן שוורצברד מביא את "פיקאסו" אל חלל היריד מתוך גישה של נגישות.
המאפים מוגשים בקונספט של טייק אווי, אבל האיכות נשארת גבוהה: בצקים מדויקים, מילויים לא צפויים, ומחשבה על חוויית נשנוש שמתאימה לקניון – בין אם לקחת להורים לארוחת שישי, או פשוט לשבת רגע על ספסל וליהנות.
לאכול בלי רעש – ולפעמים גם בלי תכנונים
מי שמחפש אוכל חם, יכול למצוא אותו מבלי לנסוע ללב העיר. דוכן "ירושלמי אסלי" מספק בדיוק את זה – סירים מהבילים, מנות נדיבות, טעמים ברורים.
מה שמפתיע הוא לא רק המיקום, אלא גם הקהל: אנשים שלאו דווקא היו עולים על רכבת קלה בשביל קובה, אבל כן מוכנים לעצור בקניון ולקחת חמין מוכן לשישי.
גם מתוק, גם טרי – וגם טבעוני
אם הדוכן של אדורה נראה כאילו נשלף מקטלוג אירופאי, זה לא במקרה. הפרלינים שלהם מדויקים, האריזות מוקפדות, והמגוון – רחב וכולל גם אופציות נדירות כמו שוקולד טבעוני בטעמים מתוחכמים.
מנגד, דוכן "טרופיקנה" מוכיח שאפשר גם פשוט: פירות חתוכים, עגבניות טריות, ואסתטיקה של שוק – בלי רעש ובלגן.

ומה בעתיד?
היריד יפעל בימי שישי בלבד, נכון לעכשיו, והוא נועד להמשיך לאורך חודשי הקיץ לפחות. הכניסה חופשית, לא נדרש רישום או תשלום, והחוויה מתאימה גם למי שפשוט עובר במקרה.
המודל הזה, שמביא אוכל שוק אל תוך חלל מסחרי מעוצב, עשוי להתפשט גם למקומות נוספים אם ההצלחה תימשך.
לסיכום
במציאות שבה אירועי אוכל נוטים להפוך למופעים אינסטגרמיים או מסחריים מדי, "לה בוקריה" מביא איתו משהו שונה: מיקום מפתיע, הרכב מרתק של מציגים, ושילוב בין איכות ליומיום.
זו לא מסעדת שף, לא שוק מחנה יהודה, ולא פסטיבל אוכל – אבל איכשהו, זה מצליח לקחת משהו מכל אחד מהם.
יריד האוכל לה בוקריה | מידי יום שישי משעה 9.00 בבוקר, בקומה השנייה, בקניון רמת אביב | הכניסה חופשית