לזלול - מגזין אוכל ישראלי

זוללים בקיץ: תפריטים חדשים ומנות מרעננות במסעדות ובברים

בר קיץ בוולדורף אסטוריה, תמול שלשום חוגגת 30, רג'ינה בתחנה מתרעננת, יוסי שטרית מגיע למסעדת סומאק ועוד תפריטים חדשים לקיץ במסעדות
תפריט חדש במסעדת תמול שלשום
תפריט חדש במסעדת תמול שלשום | צילום: איתמר פנחס
שיתוף

הטמפרטורות נוסקות והמסעדות והברים ברחבי הארץ משיקות מנות חדשות ותפריטים מרעננים לעונה החמה.

בר הקיץ הטרסה במלון וולדורף אסטוריה ירושלים

הטרסה (The Terrace), בר הקיץ של מלון וולדורף אסטוריה ירושלים, שודרג משמעותית ונפתח לקראת חגיגות יום ירושלים ועשור להיווסדו של המלון בטרסה של הקומה הרביעית.

הבר מציע חווית בילוי לילי אל מול הנוף הירושלמי האורבני עם תפריט חדש המתבסס על מנות לחלוקה מהמטבח הים תיכוני העכשווי. התפריט, בהובלת השף איציק מזרחי ברק, מציע מנות מחומרי הגלם מקומיים ואיכותיים לצד תפריט אלכוהול מוקפד בשיתוף מזקקת מקאלן וקוקטיילים מיוחדים ומרעננים.

הטרסה מעוצב בסגנון גן ים תיכוני עם עצי זית מקומיים, פרחים ועציצים; רצפת דק מיוחדת וריהוט גן עם תאורה ייחודית. במקום מטבח ובר פתוח המשקיפים לסועדים.

בר הטרסה בוולדורף אסטוריה
בר הטרסה בוולדורף אסטוריה | צילום: דניאל לילה

בין המנות בתפריט החדש תמצאו סלט עלי חסה פריכים עם פלחי תפוז, שקדים ווינגרט הדרים; קבב דג ים עם תבשיל עלי מנגולד, קרם עגבניות ופלפלים קלויים; שקשוקה במחבת עם קבב מפורק, טחינה וגרגרי חומוס; באליק אקמק – סנדוויץ' דגים המורכב מטורטיה עם דג ים על הפלאנצ'ה, עלי חסה, בצל, עגבניות ורכז רימונים.

עוד בתפריט – ברבוניות מטוגנות בשמן עמוק עם איולי אריסה ותפוח אדמה מדורה; פטאייר בשר בקר וירוקים על קרם חצילים; שיפוד פרגית טנדורי עם קריספי לאפה, בצל מקורמל ותפוחי אדמה אפויים; ספייריבס טלה מפורק עם קרוקט תפוח אדמה וציר טלה; אנטרקוט פרוס דק עם צ'יפס בטטה וטבעות בצל ועוד ועוד.

בקינוחים תמצאו פאי פיסטוק עם קומפוט פירות יער, גנאש פיסטוק ופיסטוקים מקורמלים ועוגת שוקולד עם פאדג', רוטב שוקולד חם וגלידת וניל. מחירי המנות נעים בין 40 ל-90 ש"ח.

בתפריט המשקאות תמצאו כאמור מבחר של משקאות וקוקטיילים שנרקחו יחד עם מותג הסינגל מאלט המוביל The Macallan שחוגג השנה 200 להיווסדו.

בין המשקאות: קוקטייל ירושלים של זהב שנוצר במיוחד לחגיגות העשור של המלון עם וויסקי במהדורה מוגבלת, סירופ דובדבנים, ביטר פלפל שחור וציפורן בבישום קינמון; Old Fashioned עם מקאלן דאבל קאסק 12, ביטר תפוזים, סירופ קנה סוכר וקליפת תפוז ו-Speyside Sunset עם מקאלן דאבל קאסק 12, ליקר בנדיקטין, ורמוט רוסו וביטר תפוזים

עוד במשקאות: מיול אוכמניות עם וודקה ת'ינקרס, סירופ אוכמניות, מיץ לימון וג'ינג'ר ביר; ערקנא עם ערק נח, סירופ קמומיל, מיל ליים וקצף חלבון; אבק כוכבים עם רום הוואנה קלאב 3, מחית אננס, סירופ מנגו חריף ומיץ לימון ועוד ועוד (65-125 ש"ח).

הטרסה | מלון וולדורף אסטוריה, גרשון אגרון 26, ירושלים | ראשון-חמישי 18:30-23:00 (המטבח פתוח עד 22:30) | כשר רבנות ירושלים | פרטים והזמנות בטלפון 054-9509092 או באתר

תפריט של השף יוסי שטרית במסעדת סומאק

שף יוסי שטרית משיק תפריט חדש עבור מסעדת סומאק הגלילית מזכרון יעקב המתמקד באוכל ישראלי-ערבי-דרוזי עכשווי ומתבסס על עשבי תיבול, תערובות תבלינים ועלים טריים עונתיים שנקטפים יום יום.

בין המנות בתפריט החדש תמצאו קובה עבודת יד; שיפוד שרימפס עם רוטב חמאת שום; מסבחת פטריות; כרוב צלוי עם ציר בקר ושקדים קלויים; ספגטי פירות ים; פלאפל מוסא עם טחינה ורוטב אדום; סלט פאטוש עם לחם שרוף ופטה יוונית; שווארמה דג לבן עם צזיקי ופיתה על האש; מסחאן עוף ועוד (39-109 ש"ח).

במקום יוגש גם תפריט עסקיות בימים ראשון עד חמישי בין השעות 12:00-17:00.

סומאק | מול זכרון, קומה 2, מתחם המסעדות | פרטים והזמנות בטלפון 04-8160666

מסעדת תמול שלשום חוגגת עם שפית ומנות חדשות

מסעדת תמול שלשום הירושלמית הוותיקה בבעלות דן גולדברג מציינת 30 שנה להקמתה ומשיקה מנות חדשות פרי ידיה של השפית החדשה נעמי גיאת (צמח וקבוצת מחניודה).

בין המנות החדשות במוסד התרבות האהוב תמצאו קרפצ'יו סלקים אפויים במלח-ויניגרט נענע, פקאן מסוכר, נענע טרייה, בצל סגול, שמן בזיליקום, גבינת פטה וסומק; כרוב צלוי בציר שום, טימין ומרווה על מצע צזיקי עשבים, שום וגרידת לימון עם שקדים קלויים ושמן ירוק וסלט אנדיב עם הדרים, שומרים, בצל וחסה לאליק בוויניגרט צ'ילי וג'ינג'ר.

טורטליני גבינות במסעדת תמול שלשום
טורטליני גבינות במסעדת תמול שלשום | צילום: איתמר פנחס

עוד בין המנות החדשות – טורטליני גבינות עם רוטב חמאת מרווה, דבש, שום, לימון ותרד ולינגוויני אליו אוליו עם שמן זית, יין לבן ולימון, קונפי שום, עגבניות, זיתים, בזיליקום ופטרוזיליה ושטרוייזל פירורי לחם ושום (35-67 ש"ח).

המסעדה עברה שיפוץ ממש לפני המלחמה במסגרתו נבנה לראשונה קירוי למרפסת המכילה כ-80 מקומות ישיבה ומשתרעת על פני שטח של כ-120 מ"ר ושלושה חללים. כל שולחן קרוי על סיפור מבין שלל הסיפורים מההיסטוריה המפוארת של המקום, תפריטי המסעדה מוגשים בצורת ספר כרוך, וכלי ההגשה יושבים על "פלייסמטים" מאוירים.

תמול שלשום | רחוב יואל משה סלומון 5 ירושלים, מדרחוב נחלת שבעה | ראשון-חמישי 09:00-22:00 שישי 8:30 עד כשעה לפני כניסת שבת | כשר רבנות ירושלים חלבי גוש קטיף חלב ישראל | פרטים והזמנות בטלפון 02-6232758 ובאתר

תפריט חדש במסעדת ערמונים

מסעדת ערמונים בשפלת יואב משיקה תפריט חדש בקונספט דינר אנד שואו המשלב בין פיין דיינינג לעולמות המוזיקה. התפריט החדש יושק לרקע מופעים כמו ערב יווני, ערב מוזיקת עולם ומופע קאברים ישראלים.

בין המנות בתפריט החדש תמצאו פופקו כבד אווז עם קרם תירס, סירופ וניל וקראמבל נבטי ריחן; טטאקי סינטה צרובה עם קרם בצל מקורמל וויניגרט עשבים; שיפוד שקדי עגל על הגריל עם ראגו פטריות, ניוקי וקרם ארטישוק ירושלמי ופילה לברק עם קרם שורשים, קונפי שום, זיתי טאסוס, שמן זית ופרחי זעתר.

ערמונים | שפלת יואב – בין קריית גת לאשקלון | פרטים והזמנות בטלפון 08-9797997

תפריט חדש ברג'ינה בתחנה

מסעדה רג'ינה הכשרה במתחם התחנה התל אביבי משיקה תפריט חדש עם מנות גריל ופיוז'ן ישראלי של השף קונדיטור החדש שמעון אטיטס, בוגר מכללת הולידיי אין לאמנות הבישול ובעל ניסיון של 27 שנים.

בראשונות תמצאו ברוסקטת אסאדו מפורק על טוסטונים ואיולי שיפקה; קרפצ'יו סלק עם בצל סגול, צנונית, עלים ירוקים ואגוזי מלך ברוטב לימון ושמן זית ומאפה מלאווח במילוי פרגית, בטטה ונענע.

תפריט חדש במסעדת רג'ינה
תפריט חדש במסעדת רג'ינה | צילום: גליה אבירם

בין העיקריות – מנת השף עם שוק טלה בצליה איטית לצד תפוחי אדמה ומטבלי השף; המבורגר 3 קומות עם קריספי טבעות בצל ונקניק בקר מעושן וצ'יפס ; תבשיל אסאדו ברוטב ציר בקר וסילאן לצד אורז; נתחי הודו שווארמה סטייל לצד צ'יפס ופרגית במילוי עשבי תיבול, אגוזים וחמוציות (78-320 ש"ח).

בנוסף, כחלק מהתחדשות המקום, הכניסו הבעלים מקרר יישון לחצר האחורית של מטבח המסעדה ובו מתיישנים הנתחים המובחרים למשך ימים ושבועות, בטרם הם מוגשים ללקוחות המסעדה.

מסעדת רג'ינה בתחנה | מתחם התחנה, נווה צדק, תל אביב | ראשון-חמישי 14:00-24:00 | הזמנות בטלפון 03-7367474.

פיין דיינינג בריא במסעדת שילה

שף שרון כהן ממסעדת שילה, שמקדיש את עצמו לספורט בשנים האחרונות עם מהפך מהותי באורח החיים, משיק תפריט פאוור לאנץ' עם מנות מאוזנות והקפדה על חלבונים, שומנים בריאים, פחמימות מורכבות וריבוי של נוגדי חמצון בשיתוף התזונאי ליאור מני.

בין המנות בתפריט החדש תמצאו פלמידה כבושה על לחם כוסמין, יוגורט עיזים, תבשיל עלי לפת ובצל מוחמץ; סלט פאקוס עם שקדים ירוקים, גבינת ברינזה וקישוא; פסטה מקמח מלא עם לקט פטריות, כרישה, ברוקולי, מרווה ורוזמרין ודג מאודה עם אורז בר, פונזו הדרים וירוקים משתנים.

שילה | בן יהודה 182, תל אביב | פרטים והזמנות בטלפון 03-5221224

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

crunchy pistachy - גם rebar רוצה קראנץ' פיסטוק

I'm Crunchy: גם רשת rebar רוצה קראנץ' פיסטוק

חדשות האוכל
מסעדת טייסט אוף קולומביה Taste of Colombia

Taste of Colombia: שיר אהבה לאוכל קולומביאני בתל אביב

חדשות האוכל
מסעדת אונו - מסעדת דגים-איטלקית חדשה בעכו

ארוחת בוקר איטלקית מול הים: נפתחה מסעדת אונו בעכו

חדשות האוכל
יקב גלאי במושב ניר עקיבא

בואו לפרגן: 6 עסקים קולינריים בצפון הנגב שנפתחים מחדש

חדשות האוכל
בוטיק 180 - בר אוכל חדש על הטיילת של תל אביב

בוטיק 180: בר אוכל חדש ושמח על הטיילת של תל אביב

חדשות האוכל
מסעדת בר ים בעיר התחתית בחיפה

בר ים: בר-אוכל אינטימי בעיר התחתית בחיפה

חדשות האוכל
גלידת קראנץ פיסטוק - השוק השחור

גלידת קראנץ פיסטוק: עכשיו גם בשוק השחור

חדשות האוכל
גלידה לכלבים של VAN LEEUWEN

גם להם מגיע: גלידה לכלבים מגיעה למדפים לקראת הקיץ

חדשות האוכל
איפה צופים בגמר ליגת האלופות 2024 ואוכלים טוב

גמר ליגת האלופות 2024: איפה לצפות במשחק ולאכול טוב?

אירועים ופסטיבלים
בראנץ' יווני של גרקו ביץ' תל אביב

גרקו ביץ': בראנץ' יווני אותנטי על חוף הים של תל אביב

חדשות האוכל
איך לשמור דובדבנים במקרר

הדובדבן שבקצפת: איך לאחסן דובדבנים ולשמור על טריותם

מדריכים וטיפים
תפריט סתיו 2022 של קפה אירופה

הופה: קפה אירופה חוגגים עשור עם תפריט צהריים חדש

חדשות האוכל