לזלול - מגזין אוכל ישראלי

יקב רקנאטי משיקים את סדרת כרם אודם מאזורי הגידול הגבוהים בישראל

לאחר המעבר ליקב החדש, רקנאטי משיקים לראשונה את כרם אודם עם 3 יינות בסדרת כרם יחידני מאזורי הגידול הגבוהים בישראל ובאיכות יוצאת דופן
סדרת יינות אודם מבית יקב רקנאטי
סדרת יינות אודם מבית יקב רקנאטי | צילום: איל קרן
שיתוף

רגע לפני המלחמה, הושק בקול תרועה יקב רקנאטי החדש בפארק תעשיות רמת דלתון בגליל העליון, מרחק נגיעה מגבול לבנון, עם כרמים שחולשים על אחד מאזורי הגידול הגבוהים בישראל.

היקב ממשיך לפעול מאז פרוץ הלחימה במתכונת מצומצמת, אך מרכז המבקרים החדש הכולל גם מסעדה גלילית של שף היקב רפאל אנג'ל, נשאר סגור עקב המצב ואינו יכול להציע את כל הטוב מהאזור למבקרים.

נטיעות הגפנים לשלושת היינות של כרם אודם מסדרת הכרם היחידני החלו עוד בשנת 2017 לצד התכנון והבנייה של היקב החדש, מה שמביא אל הסדרה כרמים גם מהאזור הגבוה במדינת ישראל, כ-1050 מטר מעל פני הים, לצד מתקן ייצור מהמשוכללים במזרח התיכון.

התנאים הללו יצרו איכות יוצאת דופן בזנים האציליים – סוביניון בלאן, קברנה סוביניון ומרלו, כל אחד מהם מבטא בצורה מדויקת את הטרואר והאופי הזני הייחודי שלו.

הסדרה מייצרת גישה הוליסטית ששמה במרכז את חלקת הכרם, סוג הקרקע, זן הענבים, שיטת הגידול, מיקרו האקלים והפילוסופיה הייננית שגובשה במשך שנים, זאת מתוך מטרה להנגיש יינות אלגנטיים, גסטרונומיים, מוקפדים, איכותיים ויוצאי דופן.

על פי קובי ארביב, היינן הראשי של היקב:

"סדרת אודם הינה אבן דרך וחלק משמעותי בהתפתחות היקב על ציר הזמן. סדרה השואפת לדיוק, אותנטיות והתאמה של זן לאזור גידול. יינות סדרה זו משקפים, מורכבות עוצמה וגסטרונומיות, כזו התואמת אקלים ומכבדת את הטרואר ממנו הגיעה"

יקב רקנאטי מגיע למסעדת דלאל

בשבוע שעבר, לאחר ציפייה רבה של כל הנוגעים בדבר, הושקה סדרת כרם אודם מהיקב החדש במסעדת דלאל בנווה צדק בתל אביב. היקב צפוי להתארח במסעדה עד יום שבת הקרוב (2/3) עם ארוחה ייחודית מהגליל העליון שתוגש בכל ערב החל מהשעה 18:00.

הארוחה כוללת 3 מנות שמותאמות ל-3 יינות מסדרת אודם החדשה. בין השאר תוגש כרישה נמסה עם טוויל זעתר וגבינה צ'רקסית של משק הירש לצד רקנאטי סוביניון בלאן כרם אודם, בציר 2021; סטייק סינטה לצד תבשיל עולש בר ולשון הפר בליווי רקנאטי קברנה סוביניון כרם אודם, בציר 2020 וניוקי עבודת יד בחמאה חומה עם תימין ופטריות פורטובלה ישראליו צלויות בליווי רקנאטי מרלו כרם אודם, בציר 2020 (84-196 ש"ח). להזמנת מקום: 03-5109292

יקב רקנאטי מגיע למסעדת דלאל בתל אביב
יקב רקנאטי מגיע למסעדת דלאל בתל אביב | צילום: מערכת לזלול

סדרת אודם של יקב רקנאטי – 3 יינות בסדרת כרם יחידני

סוביניון בלאן כרם אודם בציר 2021

החורף החם יחסית של שנת 2021, הניב כמות משקעים ממוצעת ללא גשמים מהותיים באביב וטמפרטורות גבהות יחסית במהלך חודש מאי. תנאים אלו הובילו לאשכולות מאווררים וקטנים יותר מהממוצע ולבציר איכותי עם הבשלה אופטימלית. יינות בסגנון זה אפשר למצוא לרוב באזור עמק הלואר בצרפת כמו סנסר או פואי פומה.

אודם סוביניון בלאן
אודם סוביניון בלאן | צילום: איל קרן

מדובר בבציר ידני וסלקטיבי בסחיטה עדינה עם טמפרטורת תסיסה מתונה ומבוקרת ויישון על המשקעים במשך 9 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי גדולות. התוצאה היא יין לבן יבש ועשיר, מורכב ואלגנטי עם מאפייני פרי עשבוני ומינרליות עוטפת, מליחות וסיומת ארוכה ומדויקת. מחיר מומלץ: 169 ש"ח

מרלו כרם אודם, בציר 2020

חורף 2020 לעומת זאת, היה גשום וקר מהממוצע, מה שהוביל לצימוח אחיד בכרמים. האביב והקיץ היו חמים מהממוצע והובילו לבציר מוקדם יחסית לפני שיאי הקיץ.

הבציר ידני סלקטיבי תוך השריה קרה ודימום שמעלה את עושר וריכוז הפרי המלווה בטמפרטורת תסיסה ונוזל חופשי בלבד, ללא סחיטה כלל ויישון במשך 18 חודשים בחביות אלון צרפתי גדולות.

מרלו מסדרת אודם של רקנאטי
מרלו מסדרת אודם של רקנאטי | צילום: איל קרן

היין יוצר בהבשלה פנולית מושלמת עם פרי עוצמתי וביטוי אדמתי וסיומת מרגשת ומורכבת עם יכולות יישון גבוהות, בדומה ליינות מרלו מהגדה הימנית בבורדו. ברקנאטי רואים ביין פריצת דרך בכל הקשור לזן הזה בישראל שמדגים בצורה נפלאה מה ניתן לעשות עם זן אציל זה בתנאים מיטביים. מחיר מומלץ: 189 ש"ח

קברנה סוביניון כרם אודם, בציר 2020

עוד מבציר חורף 2020 הגשום והקר מבציר ידני סלקטיבי, השריה קרה ודימום להעלאת עושר וריכוז הפרי מגיע קברנה סוביניון כרם אודם. מדובר בקברנה לחובבי הז'אנר הקלאסי עם מבנה אדיר וריכוז פרי שחור שמייצרים עוצמה מרוסנת של הזן עם סיומת ארוכה ואלגנטית.

קברנה סוביניון מסדרת אודם של יקב רקנאטי
קברנה סוביניון מסדרת אודם של יקב רקנאטי | צילום: איל קרן

רקנאטי רואים בו קברנה ישראלי שמביא לביטוי את הזן במלוא הדרו עם מינרליות שנהוג לפגוש ביינות צרפתים מהגדה השמאלית בבורדו. מדובר ביין איטי שמתפתח לאורך הארוחה ומתאים במיוחד לסעודה עם חברים טובים ומשפחה. מחיר מומלץ: 189 ש"ח

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

C/W - בר יין ושוקולד בשוק הפשפשים ביפו

C/W: בר יין ושוקולד חדש בשוק הפשפשים

חדשות האוכל
כמה זמן יין מחזיק במקרר לאחר הפתיחה

אדום, לבן או מבעבע: כמה זמן אפשר לשמור יין פתוח במקרר?

מדריכים וטיפים
דורוז - פרויקט אוכל דרוזי בתל אביב

אוכל דרוזי, בתים פתוחים ויין בגליל: אירועים טעימים לבוא האביב

אירועים ופסטיבלים
חוק מכירת יינות לאחר השעה 23:00

אושר חוק מכירת יינות בסופרים לאחר השעה 23:00

חדשות האוכל
איך לנקות כוסות יין עד להברקה

איזו הברקה: איך לנקות כוסות יין בדרך הנכונה

מדריכים וטיפים
פסטיבל היין מטה יהודה 2023

בין הכרמים: פסטיבל היין מטה יהודה 2023 חוגג חצי יובל

אירועים ופסטיבלים
5 מארזי אלכוהול רומנטיים לט"ו באב 2022

ברגע האחרון: 5 מארזי אלכוהול רומנטיים לט"ו באב 2022

חדשות האוכל
וינונה פוראבר חוגגת יום הולדת שנה

וינונה פוראבר של שף אביתר מלכה חוגגת שנה עם ספיישל יין

חדשות האוכל
יריד זמן יין ה-9 בגליל המערבי

זמן יין: פסטיבל יין וקולינריה חגיגי בגליל המערבי

אירועים ופסטיבלים
טבלאות שוקולד של פררו רושה

חדש: שוקולד פררו רושה, שלגון צ'אי, פנקייקים ללא גלוטן ויינות לחג

חדש על המדף
בר חמרמורת חיפה

חמרמורת: בר היין של חמארת תלפיות יוצא לדרך בחיפה

חדשות האוכל
ההיסטוריה של הרמת הכוסית

לחיים! על ההיסטוריה המפתיעה של הרמת הכוסית

מדריכים וטיפים