בדקנו: 5 שיטות שעובדות להעלמת ריח רע במקרר

המקרר שוב מדיף ריחות לא נעימים? אספנו 5 שיטות מובילות להעלמת ריחות רעים במקרר בקלות ובמהירות עם חומרי גלם פשוטים במיוחד.
עדכונים טעימים למייל!

כולנו מכירים את זה, אנחנו פותחים את המקרר בשעת ערב לחמם מטעמים ולפתע מתפשטים בחלל המטבח ניחוחות לא נעימים שמורידים את התיאבון ברגע אחד.

ריח רע במקרר לא נשאר רק בגבולות ריח רע בחלל המקרר, הוא נדבק למזון ויכול להפוך את טעמו לפחות נעים וגם יכול להוות סימן להתרבות בקטריות, מה שעלול לגרום לקלקול מזון מהיר.

איך להעלים ריחות רעים מהמקרר
איך להעלים ריחות רעים מהמקרר

עוד טעימה: 10 מאכלים שאסור לשמור במקרר

איך להעלים ריח רע מהמקרר

אספנו 5 שיטות לנטרול ריחות רעים במקרר במהירות וללא מאמץ בעזרת חומרי גלם פשוטים שאפשר למצוא בכל בית. לכל שיטה הוספנו את מידת היעילות שלה ואת יתרונותיה וחסרונותיה.

חומץ

מידת יעילות: 90%

חומץ הוא מפיג ריח טבעי שיכול גם לחסל בקטריות ועובש שגורמים לריחות רעים במקרר. בנוסף, החומציות הגבוהה יכולה לנטרל את רמות ה-PH של הניחוחות ולהפוך אותן למובחנים פחות.

על מנת להשתמש בחומץ להפגת ריחות רעים במקרר, השרו נייר מגבת או כדור צמר גפן בחומץ והניחו בקערה שטוחה בצד האחורי של המקרר. ניתן גם לערבב חומץ ומים בכמות שווה ולרסס באמצעות שפריצר בתוך המקרר. השתמשו בפתרונות מדי כמה ימים או במידת הצורך.

שימוש בחומץ להפגת ריח במקרר יעיל במיוחד ומסוג להעלים כל זכר לניחוחות לא נעימים במקרר בתוך כמה שעות. חומץ הוא גם חומר ניקוי מעולה להסרת כתמים ושומנים מהמדפים והמגרות במקרר – רק זכרו לשטוף את החלקים היטב במים לאחר הניקוי.

יתרונות: שיטה זולה, קלה ומהירה לביצוע. יעילה נגד מגוון ריחות ומצוינת גם להסרת כתמים ושומן מהמקרר.
חסרונות: לחומץ ריח חזק וייחודי שמרתיע חלק מהאנשים ועלול להשפיע גם על חלק ממוצרי המזון שבאים איתו במגע.

אבקת סודה לשתייה

מידת יעילות: 80%

שיטה יעילה נוספת להפגת ריחות רעים במקרר היא שימוש באבקת סודה לשתייה. סודה לשתייה מסוגלת לספוג ריחות רעים ולנטרל מולקולות שונות שגורמות לניחוחות לא נעימים. בנוסף, אבקת סודה לשתייה מחזיקה במאפיינים אנטי בקטריאליים שיכולים למנוע מאורגניזמים שגורמים לריח רע מלהתפתח.

על מנת לבצע את השיטה קחו קופסא פתוחה של סודה לשתייה או שפכו לתוך קערה קטנה והניחו בצד האחורי של המקרר. ניתן גם לפזר אבקת סודה לשתייה על ספוג לח ולנקות את פנים המקרר. החליפו את הסודה מדי 3 חודשים או כשהריחות מתחילים לחזור.

יתרונות: שיטה זולה וקלה עם חומר גלם נפוץ במיוחד. יעיל בהפגת מגוון ריחות משום ועד גבינות.
חסרונות: שיטה פחות יעילה להפגת ריחות חזקים ועקשנים במיוחד כמו דגים או בשר. עלול לאבד מיעילותו מהר יותר בחשיפה ללחות.

שיבולת שועל

מידת יעילות: 70%

מעבר להיותה פתרון מומלץ ומזין במיוחד לאורחת הבוקר, שיבולת שועל יכולה לסייע גם בהפגת ריחות רעים מהמקרר. שיבולת שועל יכולה לספוג ניחוחות ולחות מהאוויר בחלל המקרר ולהשאיר אותו יבש ורענן יותר.

בכדי להשתמש בשיטה הניחו בצד האחורי של המקרר מעט שיבולת שועל יבשה ולא מבושלת בקערה או צנצנת. תוכלו להוסיף גם מעט עשבי תיבול כדי להוסיף ניחוח נעים. החליפו את שיבולת השועל פעם בשבועיים או לאחר שהם מתחילים לאבד מיעילותם.

יתרונות: פתרון זול, מהיר ונגיש.
חסרונות: יעיל בעיקר לריחות לא נעימים אך פחות מול ריחות חזקים כמו בשר או דגים. בנוסף, זמן הפעולה ארוך יותר משאר השיטות.

פולי קפה

מידת יעילות: 70%

מלבד שימוש להכנה של קפה טוב בבוקר, פולי קפה יכולים לעזור למקרר שלכם להריח קצת יותר טוב. פולי קפה יכולים לספוג ריחות רעים ולמסך אותם בעזרת הארומה החזקה והנעימה שלהם. הקפה מחזיק גם במאפיינים אנטי מיקרוביאליים שעוזרים במניעת של התפתחות בקטריות.

כל מה שתצטרכו לעשות זה להוסיף מעט פולי קפה יבשים וטריים לתוך פילטר, גרב, קערה או צנצנת ולהניח על המדף בצד האחורי של המקרר. החליפו את פולי הקפה פעם בשבועיים או כשהארומה שלהם נחלשת.

יתרונות: שיטה זולה, נגישה ויעילה כנגד מגוון ריחות כמו גבינות, יוגורט או לחם.
חסרונות: השיטה יעילה פחות נגד ריחות חזקים במיוחד כמו דגים, בשר או בצל. פולי הקפה גם עלולים להשאיר לכלוך וכתמים באחסון לא נכון ולהשפיע על הטעם של מוצרי מזון שבאו איתם במגע

לימון

מידת יעילות: 60%

הפרי האהוב יכול לרענן את המקרר עם ריח הדרי וחמצמץ ובו זמנית לחטא אותו בעזרת תכונותיו האנטי בקטריאליות.

בכדי להשתמש בשיטה חתכו לימון לחצי וסחטו את המיץ על ספוג או מטלית ולאחר מכן נגבו את החלק הפנימי של המקרר. תוכלו גם להניח כמה קליפות או פרוסות לימון בקערה או צנצנת ולשמור בחלק האחורי של המקרר. החליפו את הלימונים פעם בשבוע או כשהם מתייבשים.

יתרונות: שיטה יעילה, זולה וקלה לביצוע. יעילה כנגד מגוון ריחות כמו חלב, ביצים או חמאה.
חסרונות: לא יעיל כנגד ריחות חזקים יותר. עלול להשפיע על הטעם של חלק ממוצרי המזון שבאים במגע עם הלימון.

לסיכום, ישנן מספר שיטות יעילות להעלמת ריחות רעים מהמקרר שעושות שימוש בחומרי גלם פשוטים ונפוצים שאפשר למצוא בכל מטבח. תוכלו להתנסות עם חומרים נוספים כמו תמצית וניל, נענע וקינמון כדי לגרום למקרר להריח לטעמכם.

יש לכם טיפ מנצח משלכם להסרת ריחות רעים מהמקרר שיגרמו לו להריח הרבה יותר טוב? שתפו אותנו ואת הקוראים בתגובות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

5 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

5 מאכלים שגורמים לריח רע מהפה - חמאת בוטנים

5 מאכלים מפתיעים שגורמים לריח רע מהפה

מדריכים וטיפים
איך להוריד ריח של שום מהידיים

איך להוריד ריח של שום מהידיים – השיטות המובילות

מדריכים וטיפים
איך להפטר מריח טיגון בבית

המדריך המלא: איך לטגן אוכל מבלי להסריח את כל הבית

מדריכים וטיפים
איך להעביר ריח של שום מהידיים במהירות

זה עובד: איך להעביר ריח של שום מהידיים ברגע

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

חיתוך רימון - השיטות המובילות

בלי כל הבלגן: 3 שיטות שעובדות לחיתוך רימון

מדריכים וטיפים
מדריך צעד אחר צעד לכבוד ראש השנה לחיתוך רימון בלי כל הבלגן וללא מאמץ. כל השיטות והטיפים הקטנים בדרך אל הגרגירים העסיסיים >>
מטבח מעבר: לבשל בבית - תערוכה בגלריית אסיף

עוגיות בבוקר, חביתה בערב: המטבח שלפני ה-7.10 בתערוכה חדשה

חדשות האוכל
אסיף, מרכז תרבות האוכל בישראל, משיק לקראת יום השנה ל-7.10 תערוכה חדשה בשם "מטבח מעבר: לבשל בית", המוקדשת לגעגוע למטבח הביתי של מפוני המלחמה >>

מדריכים שאהבתם

הלהיט הבא? איך להכין צ'יפס אבטיח בבית בחמש דקות

מדריכים וטיפים

טיפ מנצח: איך להציל עלי בזיליקום עייפים עם טריק אחד פשוט

מדריכים וטיפים

מה לזלול?