המדריך המלא: איך לטגן אוכל מבלי להסריח את כל הבית

אוהבים לטגן אוכל אבל ריח הטיגונים מתפשט בכל פינה? כך תיפטרו מריחות טיגון לא נעימים בבית בעזרת כמה צעדים פשוטים.
עדכונים טעימים למייל!

חובבי הטיגון הביתי לא יוותרו כל כך בקלות על אוכל מטוגן ואולי אף יאהבו את הריח המתפשט בבית בכל פעם שנשאר לעיתים גם למשך שעות וימים, אך למען אלו שמעוניינים להיפטר מן המטרד במהרה, יש פתרון אחד שיכול לסייע בקלות להפגת ריחות הטיגון בחלל בית בקלות יתרה.

למה כל הבית מריח מטיגון?

לפני שניגש לפתרון, בוא נרד לשורש הבעיה. המשתנה המהותי ביותר בכל מה שקשור לריחות טיגון חזקים הוא השמן עצמו שמשחרר תרכובות אורגניות נדיפות כשהוא מתחמם. התרכובות הללו הן אלו שאחראיות לארומה הטיפוסים של אוכל מטוגן אך גם יכולות להישאר באוויר ובחלל החדר לזמן רב ואף להידבק למשטחים, לבדים ולשיער.

איך להפטר מריח טיגון בבית
איך להפטר מריח טיגון בבית

כמות התרכובות שמשתחררות לאוויר תלויה במספר גורמים כמו סוג השמן, הטמפרטורה אליה מגיע השמן והאם הוא נשרף בשלב כלשהו, משך הטיגון וגם סוג האוכל אותו אנו מטגנים. בעזרת מעקב אחר כמה כללים פשוטים תוכלו להקטין את עוצמת ריח הטיגון שיתפשט בבית לאחר עוד נגלה של שניצל קריספי בתנור

איך לבחור שמן מתאים לטיגון?

אחד הצעדים הבסיסיים לטיגון שלא משאיר הרבה ריח בבית הוא כאמור סוג השמן בו אנו בוחרים להשתמש.

חלק מהשמנים הם בעלי ריח חזק או נעים יותר מאחרים. אם תרצו להימנע מריחות טיגון חזקים מבלי קשר לאיכות התזונתית או היתרונות הבריאותיים, העדיפו שמנים ניטרליים כמו שמן קנולה או חמניות שמחזיקים גם בנקודת עישון גבוהה ולא נשרפים בטמפרטורות גבוהות.

עוד טעימה: איזה שמן הכי בריא לטיגון?

העדיפו להימנע משימוש בשמן עם נקודת עישון נמוכה או בעל ארומה חזקה כמו שמן זית ושמן קוקוס שיכולים להפיץ ריחות לא נעימים בחלל הבית לאורך זמן כשהם נשרפים.

חשוב גם להשתמש בשמן חדש יחסית במקום שמן שנמצא במזווה זמן רב או שמן משומש שידיף ריחות חזקים בהרבה. הקפידו לאחסן שמן שנפתח בצורה נכונה באזור קריר וחשוך במטבח.

איך לשלוט בטמפרטורת השמן בזמן הטיגון?

בכדי להימנע ממצב בו השמן נשרף ומייצר ריחות לא נעימים ברחבי הבית חשוב לדעת איך לשמור על טמפרטורה יציבה בזמן הטיגון. טמפרטורת הטיגון הרצויה תלויה בסוג המזון אותו אתם מטגנים אך נעה בדרך כלל בין 160 ל-190 מעלות צלזיוס.

בכדי לשמור על טמפרטורת השמן בטווח הזה השתמשו במדחום מתאים שיעזור לכם לפקח בזמן אמת על עלייה מוגזמת של החום במחבת או בסיר.

אם אין לכם מד טמפרטורה, תוכלו לבחון את טמפרטורת השמן על ידי הוספה של פיסת לחם קטנה למחבת או לסיר. אם הלחם מבעבע בשמן וצף בתוך מספר שניות, השמן נמצא בטמפרטורה הרצויה ומוכן לשימוש. אם הלחם שוקע או נשרף במהירות, השמן חם מדי.

איך למנוע משמן להתיז בזמן הטיגון?

עוד גורם להתפשטות ריחות חזקים של שמן ברחבי המטבח ובית הוא התזה של שמן מחוץ למחבת או לסיר בזמן הטיגון עצמו.

בכדי למנוע זאת, השתדלו לכסות את הסיר או המחבת חלקית עם מכסה. כך השמן לא יתיז על הכיריים וישאיר ריחות לא נעימים ובו זמנית חלק מהאדים יוכלו לצאת מהסיר בקלות ולייצר את הקריספיות המבוקשת.

עוד טעימה: איך לנקות שמן מהרצפה במהירות ובקלות

איך לאוורר את המטבח בזמן הטיגון?

אחת הדרכים היעילות ביותר למניעת הצטברות ריחות לא נעימים של טיגון במטבח בבית היא אוורור נכון של החדרים בזמן הטיגון ולאחריו. אם יש לכם קולט אדים במטבח, הקפידו להפעיל אותו בכל פעם שאתם מטגנים. תוכלו גם להציב מאוורר סטנדרטי ליד החלון בכדי להוציא את האוויר עם הריחות החוצה מהר יותר

אוורור נכון ימנע מריחות הטיגון להידבק למשטחים במטבח, לבדים ולשיער. האוורור גם יסייע להוריד את הטמפרטורה הכללית במטבח ולמנוע התפתחות עובש.

איך לנקות לאחר הטיגון?

לאחר הטיגון, הקפידו שלא להשאיר את השמן החם במחבת או בסיר על הכיריים או השיש בכדי שהריח לא יישאר לאורך זמן במטבח.

במקום זאת, הניחו לשמן להתקרר לחלוטין ואז העבירו אותו לקופסא אטומה וזרקו לפח. הימנעו מלשפוך את השמן לכיור בכדי להימנע מסתימות ונזק לצינורות.

בנוסף, נגבו את הכיריים, את השיש או כל משטח אחר בו הצטברו שאריות שמן לאחר הטיגון ושטפו את הכלים ואת ציוד הטיגון בו השתמשתם סמוך לסיום הטיגון.

עוד טעימה: איך להיפטר משמן לאחר הטיגון – כל השיטות

איך לרענן את האוויר בבית לאחר הטיגון?

אם עקבתם אחר כל הצעדים וההמלצות אך הבית עדיין מלא בניחוחות טיגון לא נעימים, תוכלו להיפטר ממנו בעזרת כמה חומרים טבעיים שיסייעו לנטרל את הריח הרע ולהפיץ ריחות רעננים יותר באוויר הבית

חומץ: כמו אין ספור מקרים אחרים, גם במקרה הזה החומר הטבעי, הזול והמופלא הזה יכול לסייע. חומץ מסוגל לנטרל ריחות לא נעימים ולהרוג בקטריות. פשוט מלאו בקבוק ספריי עם חומץ לבן ומים ורססו ברחבי הבית, בעיקר באזור המטבח ובפינת האוכל. ניתן גם להרתיח מעט חומץ עם מים בסיר בכדי לייצר אדים סופגי ריחות.

אבקת סודה לשתייה: עוד סוכן ניקיון טבעי ידוע יכול אף הוא לסייע בהעלמת ריחות רעים מהמטבח על ידי ספיגת מולקולות הריח וספיגת לחות. פזרו מעט סודה לשתייה על הריהוט והבדים והמתינו מספר שעות. לאחר מכן יש לשאוב את אבקת הסודה לשתייה בכדי להעלים את הריחות שנדבקו.

קפה: ניתן גם להשתמש בפולי קפה טחונים על מנת להעלים ניחוחות חזקים של טיגון מהבית. קפה הוא בעל ארומה חזקה ונעימה שיכולה לכסות על ריחות טיגון לא נעימים. הניחו קערה עם פולי קפה במטבח או בחדר שזקוק לריענון עד שהריחות הרעים נעלמים.

לימון: הריח הרענן, ההדרי והייחודי של הלימון יכול לסייע אף הוא בקלות בהסרת ריחות טיגון במטבח ובבית במהירות. חתכו כמה לימונים לחצאים וסחטו מיץ לתוך בקבוק ספריי עם מים. רססו את התערובת ברחבי הבית בכדי לנטרל את הריחות הרעים. ניתן גם להרתיח כמה פרוסות או קליפות לימון בבית ולייצר אדים מנטרלי ריחות.

נר או קטורת: הדלקת נרות או קטורת בבית בזמן או לאחר הטיגון יכולה לסייע ביצירת אווירה רגועה ונעימה בבית ולמסך ריחות רעים. בחרו ריחות שאתם אוהבים והדליקו אותם במטבח או בחדר המגורים.

לסיכום, טיגון בבית ללא הפצת ריחות חזקים אפשרי אם עוקבים אחר מספר כללים פשוטים, מבחירת השמן הנכון, שליטה בטמפרטורה, שימוש במכסה, אוורור ראוי של הבית, ניקיון לאחר הטיגון ושימוש בחומרים טבעיים לספיגת ריחות והפצת ניחוחות נעימים.

יש לכם טיפ מנצח משלכם להעלמת ריחות טיגון מהבית? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

27 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך להעלים ריח רע מפח האשפה

הפח מסריח במטבח? כל השיטות למניעת ריח רע בפח האשפה

מדריכים וטיפים
איך להעביר ריח שום מהפה

פותחים פה: 5 מאכלים להעלמת ריח שום מהפה במהירות

מדריכים וטיפים
איך להיפטר משמן טיגון משומש

סיימתם עם השניצלים? כך תיפטרו משמן טיגון במהירות ובקלות

מדריכים וטיפים
איך להעלים ריחות רעים מהמיקרוגל

5 שיטות טבעיות להעלמת ריח רע מהמיקרוגל

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

קולקציית העוגות והקינוחים של ביסקוטי לראש השנה 2024

מלכת הדבש: ביסקוטי מציגה קולקציית עוגות וקינוחים מפתה לראש השנה

חדשות האוכל
לא התארגנתם על עוגה לראש השנה? רוצו לבדוק את קולקציית העוגות והקינוחים עתירת הדבש של קונדיטוריית ביסקוטי למרכז שולחן החג >>
יום כיפור 2024 - זמני הצום וטיפים לארוחה מפסקת

יום כיפור 2024: זמני כניסת ויציאת הצום וטיפים לארוחה מפסקת

מדריכים וטיפים
כל מה שצריך לדעת על יום כיפור 2024 - זמני כניסת ויציאת הצום, איך להתכונן כראוי, מה כדאי לאכול בארוחה מפסקת ואיך לשבור צום בצורה נכונה >>

מדריכים שאהבתם

זו הדרך לקלות ערמונים בצורה הנכונה

מדריכים וטיפים

בלי אספרסו: איך לשרוד את צום יום כיפור ללא קפה?

מדריכים וטיפים

מה לזלול?