פותחים פה: 5 מאכלים להעלמת ריח שום מהפה במהירות

אוהבים שום אבל סובלים מהריח הרע שהוא מייצר בפה לאחר אכילתו? אספנו 5 מאכלים שיעזרו להעלים במהירות ריח רע מהפה לאחר אכילת שום.
עדכונים טעימים למייל!

שום אמנם מעניק ארומה ייחודית לכל מנה או תבשיל שלא ניתן לשחזר עם חומרי גלם אחרים אך ניחוחות השום נשארים איתנו לעיתים גם הרבה זמן לאחר הארוחה עצמה. התרכובות שאחראיות לטעם ולריח האופייני של השום ממשיכות לפעול בתוך חלל הפה שלנו ולהשפיע על ריח הבל הפה לשעות ארוכות.

ומה אם היינו אומרים לכם שיש מספר מזונות שיאפשרו לכם להתענג על שום ללא ההשלכות הלא נעימות? אספנו 5 מזונות שאפשר למצוא בכל בית ויכולים להעלים ריח שום וריחות רעים מהפה בכלל כשמשלבים אותם תוך שגרת הדיאטה שלנו.

איך להעביר ריח שום מהפה
איך להעביר ריח שום מהפה

עוד טעימה: 5 מאכלים מפתיעים שגורמים לריח רע מהפה

5 מאכלים להעלמת ריח שום מהפה

פטרוזיליה: מרענן הנשימה של הטבע

אנחנו רגילים לפגוש פטרוזיליה פעמים רבות כקישוט לסלט ולמנות השונות שמעניקה רעננות וחיות לארוחות שלנו. אך מעבר לכך פטרוזיליה אוצרת בתוכה יכולות מרשימות בכל מה שנוגע לנטרול ריח ר מהפה, במיוחד ניחוחות מתמשכים כמו ריח שום. הסוד לנטרול הריח נמצא בתכולת הכלורופיל העשירה בפטרוזיליה.

פטרוזיליה
פטרוזיליה

איך זה עובד?

כלורופיל, אותה מולקולה שמעניקה לצמחים את הגוון הירוק שלהם, פועל גם כמנטרל ריח טבעי. מחקר שפורסם ב"Journal of Food Science" מצא שמזונות עשירים בכלורופיל מפחיתים ביעילות ריח רע מהפה. כשאתם אוכלים פטרוזיליה, הכלורופיל מנטרל את הרכיבים הגופרתיים שאחראיים לריח החריף והבולט של השום, נטרול שתורם לתחזוק של נשמה רעננה לאורך זמן.

לעסו מעט עלי פטרוזיליה לאחר הארוחה בכדי לנטרל את ריח השום – המגע הישיר עם השיניים והחניכיים יספקו מיד הקלה בניחוחות הרעים. הקפידו לשלב פטרוזיליה באופן קבוע בסלטים, בפסטות ובמנות אחרות בכדי לספק לעצמכם הגנה קבועה כנגד ריח שום חזק בפה.

עוד טעימה: איך לשטוף כלים במהירות וביעילות

יוגורט: הכוח הפרוביוטי

יש מעט מזונות שמציעים את השילוב המעולה בין טעם, מרקם וערכים תזונתיים גבוהים כמו יוגורט. מעבר לקרמיות האהובה, יוגורט גם מחזיק בתכונות מיקרוביאליות שיכולות להועיל לבריאות חלל הפה ולמניעת ריח רע לאחר אכילת שום.

יוגורט פרוביוטי
יוגורט פרוביוטי

איך זה עובד?

יוגורט, במיוחד על גרסאותיו הלא ממותקות, הוא מאכל עשיר בפרוביוטיקה ובבקטריות מועילות לגוף. החיידקים הידידותיים הללו ידועים ביכולתם לנטרל את יריביהם המזיקים בחלל הפה שמייצרים את התרכובות הגופרתיות שגורמות לריח רע. מחקר שפורסם ב" International Journal of Dental Hygiene" הדגים כיצד צריכה קבועה של יוגורט פרוביוטי מובילה להפחתה בריח רע מהפה שנגרם מבקטריות.

התחילו את היום שלכם עם יוגורט פרוביוטי לא ממותק שיסייע בבריאות הקיבה ויעניק לכם הגנה מפני ריח רע. הוסיפו מעט פירות או דבש בכדי להמתיק את היוגורט או שלבו אותו במגוון רטבים ותבשילים בכדי להבטיח צריכה מספקת של פרוביוטיקה.

עוד טעימה: איך לא לשרוף שום בטיגון

תפוחים: נגיסה לנשימה רעננה

לתפוחים יש יתרונות בריאותיים רבים עם שלל וויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון אך גם יתרון לא צפוי נוסף – לחימה אמיצה בריח שום מהפה. האפקט מתקבל בעיקר בזכות המרקם הקריספי של התפוח ועובדת היותו עשיר באנזימים שמסייעים בנטרול הריחות.

תפוחי עץ
תפוחי עץ

איך זה עובד?

הקריספיות הידועה של התפוחים מאפשרת את פעולת הלעיסה המכנית שמסלקת חלקיקי מזון שכלואים בין השיניים. תפוחים עם עשירים באנזימים טבעיים שעוזרים לפרק תרכובות ריח רע בשום. הפעולה המשולבת הזו היא הנשק הסודי של התפוח במלחמה נגד הבל פה. מחקר שפורסם ב"Journal of Food Science" תמך בטענה שאכילת תפוח לאחר ארוחה עשירה בשום יכולה להפחית בצורה משמעותית את ריכוז התרכובות שמייצרות את הריח בנשימה.

אכלו תפוח טרי לאחר הארוחה, שלבו אותם במנות שונות והכניסו את התפוחים לתפריט הקבוע שלכם בכדי לנטרל באופן מתמשך את הריח הרע שמייצר השום או ריחות רעים כלליים אחרים מהפה.

תרד: נטרול תרכובות השום

בין כל הירוקים שמעטרים את המנות שלנו, לשום יש מקום של כבוד לא רק בזכות הערכים התזונתיים המעולים שלו כולל כמויות הברזל הגדולות אלא גם ביכולתו לנטרל ריח שום וריח רע בחלל הפה בכלל.

עלי תרד
עלי תרד

איך זה עובד?

לתרד יש יכולת להיקשר לרכיבים לתרכובות הנדיפות שבשום, במיוחד אלו שמכילות רכיבים גופרתיים שאחראים לריח הייחודי והחזק של השום. האינטראקציה בין התרכובות בתרד ובשום עוזרת בצורה משמעותית בהפחתת הריח הרע מחלל הפה. אמנם לא קיימים מחקרים מדעיים שמצביעים על קשר ישיר בין השניים, אך מנגנון הקישור בין התרכובות בתרד ובשום הוא תופעה מוכרת בעולם הכימיה של המזון.

כשמבשלים ארוחה עמוסה בשום, שקלו לבשל גם תרד בצד ולהגיש מאודה, בסלט או בכל מנה אהובה אחרת. השילוב הזה יוכל לסייע במניעת ריח שום רע מהפה לאחר הארוחה.

פירות יער: עוצמת הפוליפנולים

מלבד הצבע המושך, הטעם והערכים התזונתיים המעולים, פירות יער כמו תותים, פטל או אוכמניות מציעים גם שלל תרכובות שיכולות לסייע במלחמה כנגד ריח שום רע מהפה.

פירות יער
פירות יער

איך זה עובד?

פירות יער עשירים בפוליפנולים, תרכובות טבעיות שיכולות לעכב התפתחות בקטריות מזיקות בחלל הפה הגורמות לייצור תרכובות גופרתיות. מחקר שפורסם ב"Journal of Agricultural and Food Chemistry" חשף כי פוליפנולים בפירות יער, במיוחד בתותים ובפטל, יכולים לדכא התפתחות בקטריות בחלל הפה ולהוביל לריח רענן יותר לאחר אכילת שום.

אכלו פירות יער לבחירתכם לאחר ארוחה עשירה בשום או שלבו אותם במנות שונות, בארוחות בוקר, ביוגורט ובקינוחים שונים. צריכה קבועה תבטיח זרם רציף של פוליפנולים שישמרו עליכם מפני ריח רע.

שאלות ותשובות

למה שום גורם לריח רע מהפה?

שום מכיל תרכובות גופרית כמו אליצין שמתפרקים באכילה וגורמים למולקולות ריח רע להתפתח בחלל הפה ואפילו בריאות, מה שמוביל לריח רע מתמשך.

כמה זמן ריח שום מהפה ממשיך?

משך הזמן שריח השום ימשיך לתת אותותיו בחלל הפה תלוי במספר גורמים כמו כמות השום שנצרכה והמטבוליזם האישי של כל אדם. הריח הרע יכול להימשך עד ל-24 שעות במקרים מסוימים.

האם שתיית מים יכולה להועיל בהפחתת ריח רע של שום מהפה?

אמנם מים יכולים לסייע בשטיפת חלקיקי השום מהפה ולהציע הקלה זמנית, הם לא מנטרלים את תרכובות הגופרית. שילוב בין שתיים מים רבים לאכילה של אחד מהמזונות שמוזכרות בכתבה יכול להיות פתרון יעיל יותר.

האם בישול שום משפיע על הריח?

בישול שום יכול להפחית מעט מכמות התרכובות החזקות בו אך לא מוריד לחלוטין את הפוטנציאל להיווצרות ריח רע מהפה, במיוחד כשהשום נצרך בכמות גדולה.

מה לגבי לעיסת מסטיק, שטיפה במי פה או צחצוח השיניים?

כל הפעולות הללו יכולות להציע הקלה זמנית מהריח הרע אך צריכה של המזונות שהוזכרו בכתבה יכולה גם נטרל את הרכיבים החזקים שבשום ולהפיג את הריח בצורה אפקטיבית יותר. בואו לגלות מה קורה אם בולעים מסטיק.

האם ריח רע מהפה מצביע על בעיות בריאותיות אחרות?

ריח רע מהפה באופן קבוע שאינו קשור דווקא לצריכת מזון, יכול להיות סימן לבעיות דנטליות שונות, זיהומים ומצבים בריאותיים אחרים. אם המצב נמשך, מומלץ להיוועץ עם רופא שיניים בכדי לאתר את הבעיה.

שום הוא ללא ספק פנינה קולינרית בזכות טעמו הייחודי ויתרונותיו הבריאותיים אך הריח שנשאר לאחר הארוחה יכול לפגום בהנאה ממנו. למרבה המזל, בעזרת המזונות שהוזכרו בכתבה, לא תצטרכו להתפשר יותר. על ידי שילובם בדיאטה שלכם, תוכלו ליהנות מהשום ולשמור על ריח טוב מהפה בכל זמן. יש לכם שיטה מנצחת משלכם להעלמת ריח רע מהפה? שתפו אותנו בתגובות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

11 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך לקלף שום במהירות - כל השיטות

איך לקלף שום במהירות: השיטות המובילות – מדורגות

מדריכים וטיפים
איך להעלים ריח רע מפח האשפה

הפח מסריח במטבח? כל השיטות למניעת ריח רע בפח האשפה

מדריכים וטיפים
איך להעביר ריח של שום מהידיים במהירות

זה עובד: איך להעביר ריח של שום מהידיים ברגע

מדריכים וטיפים
איך להעלים ריחות רעים מהמקרר

בדקנו: 5 שיטות שעובדות להעלמת ריח רע במקרר

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

מארזי ראש השנה 2024 - טעם הגליל

ראש השנה 2024: מארזי תוצרת מקומית ויין ישראלי לשולחן החג

חדשות האוכל
מגוון יינות ישראליים, מארזים עם שלל תוצרת מקומית איכותית ושיתופי פעולה מסקרנים שיעטרו לכם את שולחן החג בראש השנה 2024 >>
מרק ירקות לשבירת צום יום כיפור

5 מאכלים מומלצים לשבירת צום יום כיפור שלא מכבידים על הבטן

מדריכים וטיפים
בכדי הימנע מבעיות עיכול לאחר יום כיפור, חשוב לשבור את הצום בצורה נכונה ולהקפיד על מזונות מתאימים. אספנו 5 מאכלים שכדאי לצרוך לאחר הצום. >>

מדריכים שאהבתם

ללא מאמץ: איך לנקות תנור אפייה ביתי לקראת פסח

מדריכים וטיפים

הסוד של השפים: איך לשבור ביצה ביד אחת כמו מקצוענים

מדריכים וטיפים

מה לזלול?