לזלול - מגזין אוכל ישראלי

10 מאכלים שממש לא כדאי לשמור במקרר

דוחסים את כל הקניות היישר למקרר? כדאי לדעת כי יש לא מעט מאכלים שאינם זקוקים לקירור ואף עלולים להינזק מן הטמפרטורות הנמוכות
10 מאכלים שאסור לשמור במקרר
10 מאכלים שאסור לשמור במקרר
שיתוף

קשה לדמיין את חיינו ללא המקרר הביתי במטבח שלנו אך האפשרות לשמור מזון בטמפרטורה נמוכה גורם לרבים לטעות בכל מה שקשור למה שמומלץ לאחסן בו ומה שלא.

אז אם אתם רגילים להגיע הביתה מהסופר ולדחוס את כל הקניות למקרר, כדאי שתדעו שיש כמה מזונות שאחסון במקרר עלול רק להזיק להם ושלעיתים רבות המזון שאנחנו רוכשים יישמר טוב יותר בטמפרטורת החדר.

עוד טעימה: 5 מאכלים שיקררו לכם את הגוף בקיץ

10 מאכלים נפוצים שלא מומלץ לשמור במקרר

לחם

לחם מכל סוג לא מומלץ לשמור במקרר בכל מקרה, גם אם נדמה לכם שהלחם שומר כך על טעמיו לאורך זמן אלא בטמפרטורת החדר עטוף בניילון נצמד או מאוחסן בקופסא אטומה היטב בכדי למנוע מגע עם האוויר.

אחסון של לחם במקרר גורם לאיבוד הטריות במהירות גדולה בהרבה מאחסון בטמפרטורת החדר, זאת מאחר והעמילנים בלחם חוזרים למצב קריסטלי בטמפרטורות נמוכות.

בצל

רבים נוטים לאחסן בצל במקרר מתוך מחשבה שמקומו של הבצל הוא במגירת הייעודית יחד עם שאר הירקות אך למעשה בצל יחזיק מעמד בצורה האופטימלית באזור חשוך, יבש ומאוורר היטב בתוך שקית מחוררת מעט עד לשלושה חודשים.

שמירה של בצל במקרר בסביבה קרה עלולה לגרום לעובש מוקדם, מרקם רך וריחות לא נעימים. בנוסף, אחסון בצל במקרר מפזר את הארומה החזקה בכל החלל, מה שגורם לריח להידבק למוצרי מזון אחרים. בצל שכבר נקצץ יש לאחסן במקרר ולהשתמש תוך מספר ימים.

עוד טעימה: הקיץ מגיע? זו הטמפרטורה המומלצת למקפיא הביתי.

שום

גם שום, קרוב המשפחה של הבצל, מאוחסן לעיתים רבות בטעות במקרר למרות שאין בכך צורך ועדיף לשמור אותו באזור חשוך, יבש ומאוורר היטב במטבח.

למעשה על פי מחקרים שפורסמו, אחסון שום במקרר בטמפרטורות נמוכות עלול לגרום להנבטה מהירה פי שתיים. אמנם אין בעיה לאכול שום שהחל לנבוט, טעמו לעיתים רבות יהיה מר יותר ולא נעים לאכילה לרוב המנות.

העדיפו לשמור את השום השלם בטמפרטורת החדר עד לחצי שנה. שימו לב ששיני שום נפרדות יחזיקו מעמד לזמן מועט בהרבה, עד לעשרה ימים סך הכול.

עוד טעימה: 5 מאכלים מפתיעים שגורמים לריח רע מהפה

אבוקדו

אבוקדו הוא תמיד מקור לתסכול בעקבות חלון הזמן הקצר יחסית בו הוא יהיה בשל, רך וטעים בדיוק כמו שאתם אוהבים.

אלא אם קניתם אבוקדו שכבר הגיע לשיא בשלותו ואתם רוצים לשמור עליו לעוד זמן קצר מבלי שיחל להשחיר ולהירקב, לא מומלץ לשמור אבוקדו במקרר. אחסון אבוקדו שטרם הבשיל במקרר רק יגרום לו להבשיל לאט הרבה יותר ולשמור על מרקם קשה ולא נעים.

שמרו אבוקדו טרי בשקיות נייר במקום מוצל ומאוורר במטבח, אם אתם רוצים לזרז את ההבשלה עוד יותר תוכלו להכניס בננה לשקית בה אחסנתם את האבוקדו. אבוקדו שכבר נחתך לעומת זאת כן מומלץ לשמור במקרר כשהחלק החשוף עטוף בניילון נצמד למספר ימים.

עגבניות

אמנם אחסון עגבניות במקרר לא יגרום להן להתקלקל מהר יותר אך כן ישפיע על הטעם הטרי והבולט ויגרום לו להפוך לחלש ואנמי יותר ועל המרקם עצמו.

עגבניות שלמות עדיף לשמור במטבח באזור יבש וחשוך יחסית ללא אור שמש ישיר. אם כבר חתכתם את העגבנייה, יש לכסות את פני השטח החשוף עם ניילון נצמד ולשמור במקרר עד ליומיים.

בננות

גם בננות טריות, שרגילות לתנאי גידול באזורים חמים, אינן זקוקות לאחסון במקרר בדרך כלל, זאת מאחר שהטמפרטורה הקרה מאט את תהליך ההבשלה.

בננות טריות יש לשמור בשקית אטומה בטמפרטורת החדר באזור חשוך יחסית במטבח ללא חשיפה לשמש ישרה.

אם רכשתם בננות כשהן כבר בשלות לחלוטין ואתם לא מתכננים לאכול אותן ברגע זה, תוכלו לשמור אותן במקרר בכדי להאט את ההבשלה עוד קצת.

קפה

פולי קפה רגישים במיוחד ללחות הגורמת להם לאיבוד טעמים וארומה ושינוי במרקם במהירות. אחסון קפה במקרר ובמקפיא חושף את הפולים ללחות גבוהה, במיוחד עם הפתיחה החוזרת והנשנית של המקרר לאורך היום. בנוסף, קפה שמאוחסן במקרר יספוג בקלות ריחות ממזונות אחרים.

שמרו פולי קפה בקופסא אטומה במזווה או באזור חשוך וקריר במטבח ללא שמש ישירה על מנת לשמור על תכונותיו לאורך זמן.

מלפפונים

אחסון מלפפונים במקרר גם כן אינו מומלץ מאחר שמלפפונים לא שורדים היטב בתנאים קרים ולחים כמו במקרר. מלפפונים שנשמרו במקרר עלולים לאבד את הקריספיות במהירות, לשנות מרקמם מהותית ואף לגדל עובש במהירות.

שמרו מלפפונים בשקית או קופסא אטומה באזור מוצל בטמפרטורת החדר ללא שמש ישירה עד לשבוע ימים. גם מלפפון שנחתך ניתן לשמור בקופסא סגורה עם מים טריים על השיש למספר ימים.

דבש

דבש הוא אחד ממוצרי המזון הטבעיים העמידים ביותר עם חיי מדף ארוכים עד בלתי נגמרים לכן אין צורך לשמור אותו במקרר בכל מקרה. אחסון דבש במקרר רק יגרום ליצירת קריסטלים, שינויי מרקם, התקשות ועמעום הטעמים.

העדיפו תמיד לשמור דבש מכל סוג בטמפרטורת החדר הרחק מאור שמש ישיר בתוך קופסא אטומה היטב. באחסון נכון דבש יכול להחזיק למעשה ללא הגבלת זמן. אם אחסנתם דבש במקרר בכל זאת, תוכלו להחזיר אותו לקדמותו על ידי השרייה בקערה עם מים חמימים.

תפוחי אדמה

כמו ירקות שורש אחרים, תפוחי אדמה נאים שטרם בושלו יש לשמור תמיד מחוץ למקרר, אחסון תפוחי אדמה במקרר גורם לעמילנים בו להפוך במהירות לסוכר ולשנות את טעמו ומרקמו. כמה מחקרים שנערכו בעבר אף מצאו קשר בין אחסון תפוחי אדמה במקרר לבין שחרור כימיקלים מזיקים בבישול.

מומלץ לשמור את תפוחי האדמה בשקית נייר באזור קריר וחשוך במטבח הרחק משמש ישירה ומקורות חום עד לשלושה חודשים. תפוחי אדמה שכבר קולפו אפשר להניח בקערה מכוסה עם מים קרים במקרר עד ל-24 שעות

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
32 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך להוריד נפיחות בבטן

איך להוריד נפיחות בבטן: 6 מאכלים להקלה מיידית

מדריכים וטיפים
איך לגרום לבננה להבשיל במהירות

בדקנו והכרענו: זו הדרך להבשיל בננות במהירות

מדריכים וטיפים
כמה קלוריות יש בבננה

כמה קלוריות יש בבננה – ועוד יתרונות שכדאי להכיר

מדריכים וטיפים
מסיבת התה בבוסטון: מלחמות שפרצו בגלל אוכל

מלחמת אוכל: 5 מאכלים שהציתו מלחמות לאורך ההיסטוריה

מדריכים וטיפים
מתכון לעוגת בננות שוקולד צ'יפס

מתכון לעוגת בננות עם שוקולד צ'יפס וגנאש מפנק

מתכונים
למה בננה צהובה

פצצות אנרגיה: למה בכלל בננות צהובות?

מדריכים וטיפים
איך לאחסן בננות טריות בדרך הנכונה

פצצת אנרגיה: איך לאחסן בננות במטבח בדרך הנכונה

מדריכים וטיפים
5 מאכלים שיעזרו לכם להתעורר בבוקר

קמים עייפים? 5 מאכלים שיעזרו לכם להתעורר בבוקר

מדריכים וטיפים
5 מאכלים שכדאי לאכול לפני השינה בכדי להירדם בקלות

רעבים לפני השינה? 5 מאכלים שיעזרו לכם להירדם בלילה

מדריכים וטיפים