באחד הפרקים של סדרת הרשת החדשה "Shake Shack at Your Shack", חשף מרק רוסטי, המנהל הקולינרי של "שייק שאק" את המתכון לרוטב הגבינה הקלאסי והפופולרי של הרשת כדי שגם המעריצים בבית יוכלו להטביע את הצ'יפס וההמבורגרים הביתיים שלהם ברוטב המוכר.
בסדרה, שמשודרת בפייסבוק, אינסטגרם וטוויטר, חולקים רוסטי בשיתוף עם השף ג'ון קאראנגיס מתכונים שונים עם הדרכה של צעד אחר צעד.
Our new cooking-along series, Shake Shack at Your Shack, is here! In our first episode, our Culinary Director is teaching you how to make our classic cheese sauce at home. Trust us… you’ll want to drizzle this fan favorite on everything! #ShakeShack #AtYourShack pic.twitter.com/yNqmRdXMOI
— SHAKE SHACK (@shakeshack) May 11, 2020
מתכון – רוטב הגבינה הסודי של "שייק שאק"
מרכיבים
- 2 כוסות גבינה אמריקאית
- 2 כוסות גבינת צ'דר
- כף שמן קנולה
- כף חומץ יין לבן
- 6 חתיכות דקות של פלפל חלפיניו
- 3/4 כוס בצל קצוץ
- חצי כפית מלח
- 2 כפיות פלפל שחור
- 2 כוסות שמנת מתוקה
- 2 כפיות יין לבן
הוראות הכנה
- חממו את שמן הקנולה במחבת והוסיפו את בצל, חלפיניו, מלח ופלפל ובשלו עד שהבצל רך ושקוף.
- הוסיפו את החומץ והיין, לאחר שהנוזלים מצטמצמים, הוסיפו את השמנת המתוקה.
- כבו את האש והניחו לרוטב להצטנן למשך חצי שעה.
- סננו את הרוטב והחזירו אותו למחבת להרתחה.
- הוסיפו את הגבינות וערבבו עד מרקם קרמי וחלק.
רשת "שייק שאק" עמדה החודש בלב שערורייה לאחר שהתברר כי במסגרת חבילות הסיוע שהציע ממשל ארה"ב לעסקים, קיבלה הרשת סכום של 10 מליון דולר בעוד מסעדות קטנות ועסקים רבים כורעים תחת העומס הכלכלי. בעקבות הביקורת הציבורית שהתעוררה, הודיע מנכ"ל הרשת שהוא מחזיר את כספי הסיוע והנשיא טראמפ הודה אף הוא שישנן בעיות מסוימות בהזרמת כספי הסיוע למקומות הנכונים.
בחודשים האחרונים דווח על משא ומתן עם הרשת על הקמת סניפים של "שייק שאק" גם בישראל, בין השאר היו מעורבים במגעים בעלי קבוצת האופנה "פוקס", הראל ויזל.
ההמבורגרים של שייק שאק
בשנים האחרונות ענף מסעדות ההמבורגרים נמצא בעלייה מתמדת ועקבית. אם בשנות ה-90 עיקר תשומת הלב הופנתה לז'אנר ההמבורגרים התעשייתיים בסגנון מזון מהיר סטייל מקדונלדס, בורגר קינג ובורגר ראנץ'.
בתחילת העשור הקודם הזרקור הופנה לז'אנר הביניים של ההמבורגריות המציעות קציצות בשר איכותיות עם מבחר תוספות.
רשתות כמו אגאדיר ומוזס צמחו במהירות והביאו גל נוסף של מסעדות מתמחות כמו מסעדת הויטרינה, שהפכה למוסד קולינרי בפני עצמו.
"שייק שאק" החלה את דרכה במדיסון סקוור גארדן שבניו יורק כדוכן נקניקיות בשנת 2001.
עם העלייה בפופולריות של הדוכן, התרחב התפריט והחל להציע בנוסף לנקניקיות גם המבורגרים, צ'יפס ומילקשייק.
עד מהרה הפך הדוכן הפופולרי לאחת מרשתות המזון עם הצמיחה המהירה ביותר בארה"ב ובעולם עם יותר מ-250 סניפים עם צפי של 320 סניפים עד סוף שנת 2020.
בשנת 2014 הרשת אף הונפקה בבורסה וכיום היא נסחרת סביב 55$ למניה.