לזלול - מגזין אוכל ישראלי

7 מזונות על לחיזוק המערכת החיסונית בחורף

החורף כבר כאן במלוא עוצמתו ועמו מחלות החורף השונות. אספנו 7 מזונות על לחיזוק המערכת החיסונית שכדאי לשלב בתפריט היומי בחודשים הקרים
7 מזונות על לחיזוק המערכת החיסונית בחורף
7 מזונות על לחיזוק המערכת החיסונית בחורף
שיתוף

החורף מכה במלוא עוצמתו והיכולת לשמור על עצמכם מפני נגיפים שונים הופך למאתגר יותר. הירידה בטמפרטורות מביאה עמה בדרך כלל עלייה במחלות חורף כמו הצטננות ושפעת, מה שמגביר את הצורך לחזק את המערכת החיסונית. בדיוק כאן נכנסים לסיפור ה"סופר פודס", מזונות העל הטבעיים שעמוסים בוויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון שמשפרים את מנגנוני ההגנה של הגוף.

בפוסט הבא נסקור 7 סופר פודס שמחזקים את מערכת החיסונית בחודשים הקרים של החורף, כל אחד מגיע עם יתרונות ייחודיים לשיפור הבריאות. על ידי שילוב המזונות הללו בתפריט שלכם, תוכלו להגביר את ההגנה הטבעית נגד מחלות החורף ולוודא שהבריאות שלכם נשארת בשיאה.

עוד טעימה: מאכלים עשירים באומגה 3 שכדאי לשלב בתפריט שלכם

חשיבות המערכת החיסונית בחורף

במהלך החורף, הגוף שלנו עומד בפני אתגר כפול, הסביבה הקרה והנוכחות המוגברת של מחלות מדבקות. מבחינה מדעית, לא רק מזג האוויר הקר הוא זה שמחליש את התגובה החיסונית שלנו, אלא שילוב של מספר גורמים.

בין הגורמים ניתן למנות חשיפה מופחתת לשמש שמובילה לרמות נמוכות יותר של ויטמין D בגוף; שהות תכופה יותר בבית שמעלה את החשיפה לנגיפים הנישאים באוויר והמתח הפסיכולוגי שמזג אוויר קר מפעיל על הגוף שלנו. התנאים הללו יוצרים את הסערה המושלמת לפלישת מזהמים שונים.

תזונה משחקת תפקיד מרכזי במאמץ המניעה של מחלות החורף השונות. תפריט מאוזן היטב ועשיר בוויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון יוודא התפתחות ותפקוד ראוי של תאי המערכת החיסונית. מזונות על המכילים כמות גבוהה במיוחד של חומרים מזינים, מועילים במיוחד למטרה זו. הם מציעים תערובת סינרגית של חומרים מזינים המועילים למערכת החיסון, מבריאות העור, תפקוד הריריות ועד לחיזוק התאים.

7 מזונות על לחיזוק המערכת החיסונית בחורף

פירות הדר: מעצמה של וויטמין C

פירות הדר כמו תפוזים, אשכוליות ולימונים ידועים בזכות התכולה הגבוהה של וויטמין C, נוגד חמצון רב עוצמה ששומר על המערכת החיסונית. ויטמין C תורם להגנה החיסונית על ידי תמיכה בתפקוד התאים ובייצור של תאי דם לבנים שהכרחיים ללחימה בזיהומים.

נסו להוסיף לתפריט הבוקר שלכם מיצים מפירות ההדר האהובים עליכם או שלבו למשל פלחי תפוזים בסלט הבא של ארוחת הצהריים בכדי ליהנות מהיתרונות המדוברים ולחזק את המערכת החיסונית.

ג'ינג'ר: פלא אנטי דלקתי

ג'ינג'ר, על נוגדי החמצון שלו, הוא מזון על אנטי דלקתי טבעי שמזניק את תפקוד המערכת החיסונית. הרכיב הפעיל בו, ג'ינג'רול, נמצא כיעיל בטיפול בגרון כואב, דלקות ובחילות. ג'ינג'ר מחזיק גם בתכונות אנטי ויראליות, שהופכות אותו לכלי יעיל בלחימה נגד זיהומים שונים במערכת הנשימה, שנפוצים יותר בחורף.

מומלץ לשלב ביום יום שלכם ספל תה ג'ינג'ר חם, להוסיף ג'ינג'ר מגורד לתבשילים ומרקים שונים או אם אתם ממש אמיצים, ללעוס פיסת ג'ינגר קטנה ממש כמו שהיא.

שום: ללחימה טבעית בזיהומים

שום הוא הרבה יותר מתוספת שמשדרגת את הטעם של כל מנה. שום יכול לחזק את המערכת החיסונית בזכות הרכיב אליצין, שנמצא כיעיל בלחימה במחלות שונות ובשיפור התפקוד של תאי הדם הלבנים כשהם נתקלים בווירוסים שונים, כמו בהצטננות או שפעת.

שלבו שום נא או מבושל קלות במנות האהובות עליכם במהלך היום בכדי לנצל היטב את יכולותיו לחזק את המערכת החיסונית או הוסיפו למרקים, רטבים ומרינדות.

כורכום: כוח הכורכומין

התבלין הזהוב האהוב חייב את יכולותיו לחיזוק המערכת החיסונית לרכיב כורכומין, רכיב עם סגולות אנטי דלקתיות חזקות והשפעות נוגדות חמצון. כורכומין יכול לווסת את ההפעלה של תאי מערכת החיסון, מה שהופך אותו למועיל במיוחד לתפקודה התקין.

הוסיפו כורכום למרקים ותבשילים שונים בתפריט שלכם. ניתן לשלב כורכום גם בשייקים שונים או אפילו לערבב מעט כורכום עם חלב חם ומעט פלפל שחור בכדי לשפר את הספיגה ולהתנסות במשקה לאטה כורכום יוצא דופן.

עוד טעימה: איך להוריד כורכום מהציפורניים בקלות ובמהירות

בטטות: בוסט למערכת החיסונית

בטטות נחשבות אף הן למזון על בזכות תכולת הבטא-קרוטן הגבוהה בהן. את הרכיב הזה מומר בגוף שלנו לוויטמין A שחיוני לתפקוד המערכת החיסונית. וויטמין A משחק תפקיד מרכזי ביצירת מחסומים ריריים בעיניים, הריאות ומערכת העיכול שלוכדים בקטריות ומזהמים אחרים. הוויטמין גם חיוני לבריאות ותפקוד תאי הדם הלבנים שמגנים על הגוף מזיהומים. בטטות גם עשירות בסיבים תזונתיים ואשלגן, שתורמים לבריאות הכללית.

שלבו בטטות בתפריט הקבוע שלכם על מנת לנצל את התכונות השונות שמחזקות את המערכת החיסונית. בין אם בצלייה או אפייה בתנור או בבישול על מנת להכין פירה בטטות כתוספת צד בארוחה.

שקדים: לשיפור ההגנה הטבעית

שקדים הם סופר פוד עשיר ברכיבים מזינים כמו ויטמין E, מגנזיום וסיבים תזונתיים. שלא כמו ויטמין C שמסיס במים, ויטמין E מסיס בשומן ומצריך נוכחות שומן לספיגה אופטימלית. נוגד החמצון הזה מסייע בחיזוק המערכת החיסונית ובלחימה בווירוסים ובקטריות, במיוחד בקרב מבוגרים.

שלבו חופן שקדים בתפריט היומי שלכם כחטיף בין הארוחות או הוסיפו שקדים פרוסים ליוגורט, שיבולת שועל או לסלט על מנת לנצל את סגולותיו היטב.

תרד: לשמירה על בריאות העור

תרד נחשב עשיר בברזל, חומצה פולית וויטמינים A ו-C. הסופר פוד הזה מועיל במיוחד לתפקוד המערכת החיסונית. ויטמין A מסייע במיוחד בשמירה על תפקוד העור והריריות, קו ההגנה הראשון כנגד חיידקים ומזהמים. תרד הוא גם מקור נהדר לחומצה פולית, שמסייעת בייצור תאים חדשים ובתיקון ה-DNA.

הוסיפו תרד לשייקים, סלטים או העניקו להם אידוי מהיר במחבת. בכדי לשמור על מרבית החומרים המזינים, הקפידו לבשל את התרד בקלילות ולזמן קצר.

מהם מזונות העל האהובים עליכם? יש לכם סופר פוד שרק אתם מכירים שהופך אתכם לבלתי מנוצחים בחורף? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות.

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
1 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך להכין שוקולטה

איך להכין שוקולטה חמה ומפנקת לחורף

מדריכים וטיפים
פסטיבל מרקים של קפה פיינברג בחדרה

באו לחמם: קפה פיינברג משיקים פסטיבל מרקים חורפי ומפנק

חדשות האוכל
איך להכין סחלב חם ומנחם לחורף

בול בזמן לחורף: איך מכינים משקה סחלב חם ומנחם בבית

מדריכים וטיפים
איך לקלף ערמונים

הדרך הנכונה: איך לקלף ערמונים בלי כל הבלאגן

מדריכים וטיפים
תפריט החורף של מסעדת מנא mena

המסעדה שמציעה מנות חורפיות ומנחמות מול הים הסוער

חדשות האוכל
כמה זמן אוכל מחזיק מעמד במקרר בהפסקת חשמל

הפסקת חשמל? כך תשמרו על האוכל במקרר ובמקפיא

מדריכים וטיפים
איך לקלות ערמונים בבית

זו הדרך לקלות ערמונים בצורה הנכונה

מדריכים וטיפים
פסטיבל חורף זמן גליל מערבי 2022 - קינוחים דרוזיים בג'ת

זוללים את הגליל: פסטיבל חורף זמן גליל מערבי חוזר ובגדול

אירועים ופסטיבלים
תפריט תותים של מקס ברנר - חורף 2024

חדשות האוכל לחורף: תבשילים, קינוחים ומפרגנים למילואים

חדשות האוכל
טושה בייקרי מתארחים בבלוברי נהריה

חדשות האוכל: רז רהב, פאפא ג'ונס, מקדונלד'ס, תושה בייקרי ונספרסו

חדשות האוכל
גלידות אלדו החדשות לחורף 2023

חורף איטלקי: טעמנו את הגלידות החדשות של אלדו לעונה הקרה

חדשות האוכל
מילקי Winter Box - מהדורת 2022 של וולט ושטראוס

חורף מתוק: מארז מילקי Winter Box חוזר עם משלוח עד הבית

חדשות האוכל