ניסינו וזה עובד: איך לנקות ולהבריק את דלת תנור האפייה

דלת תנור האפייה נוטה לצבור שומן ולכלוך עקשן שקשה להסיר בדרכים הרגילות. כך תנקו ותבריקו את דלת התנור בקלות ובמהירות בכל פעם.
עדכונים טעימים למייל!

מבין כל חלקי תנור האפייה הביתי שלכם, דלת התנור היא כנראה הקשה ביותר לניקוי. כתמי השומן נוטים להצטבר בעומק הזכוכית לאורך זמן ומשימת הסרתן נראית לעיתים כמעט בלתי אפשרית, מה שמונע פעמים רבות את היכולת להציץ לתוך התנור דרך הדלת בזמן האפייה.

אספנו את כל הדרכים והשיטות לנקות את דלת התנור בקלות וביעילות ללא מאמץ שיעזרו לכם לשמור על דלת תנור האפייה מבריקה כמו חדשה בכל פעם.

איך לנקות דלת תנור אפייה
איך לנקות דלת תנור אפייה | תמונה: מערכת לזלול

עוד טעימה: איך לנקות רשתות תנור ללא מאמץ, איך לנקות תבניות אפייה לתנור וגם איך לנקות את התנור כולו לקראת פסח

איך לנקות את דלת התנור

בכדי לנקות את דלת תנור האפייה שלכם מבפנים ומבחוץ יש צורך בכמה אביזרים וחומרי גלם שאפשר למצוא בכל מטבח.

1. נקו את דלת התנור מבחוץ בעזרת חומר ניקוי לחלונות וזכוכיות. רססו בנדיבות על דלת התנור בצידה החיצוני ונגבו בעזרת מטלית מיקרופייבר. ייבשו לחלוטין בעזרת מטלית נוספת.

2. לניקוי דלת התנור מצידה הפנימי מכתמים קלים יחסית הכינו תערובת של מים וסבון כלים והשרו בה מטלית מיקרופייבר יבשה. נגבו את הדלת עם המטלית הספוגה וייבשו היטב עם מטלית נוספת. ניתן גם להשתמש בספוגית הקסם לניקוי כתמים קשים יותר.

3. לכתמים עקשנים יותר הכינו משחה מאבקת סודה לשתייה ומים חמימים ומרחו על הזכוכית והדלת מצידה הפנימי. המתינו מספר דקות ונגבו עם מטלית יבשה. ייבשו עם מטלית יבשה נוספת. אם נותר לכלוך שלא רוצה להשתחרר, ניתן להשתמש במרית ולגרד בעדינות את השאריות.

4. שיטה נוספת יעילה להסרת כתמים עקשניים מדלת התנור היא בעזרת יצירת תערובת מכמויות שוות של חומץ לבן, אבקת סודה לשתייה וסבון כלים. מרחו את המשחה שנוצרה על דלת התנור ותנו לה לפעול למשך כשעה. שפשפו את דלת התנור עם מברשת רכה, נגבו עם מטלית לחה וייבשו היטב עם מטלית מיקרופייבר יבשה.

5. הכתמים על דלת התנור עדיין מתעקשים שלא לרדת? נסו לנקות את הדלת ואת הזכוכיות מבפנים ומבחוץ בעזרת טבליות מדיח כלים. הקפידו לעטות כפפות בטרם יישום השיטה בכדי למנוע פגיעה בעור הידיים מכימיקלים.

פשוט טבלו את הטבלייה במעט מים חמימים ושפשפו עם לחץ כשהטבלייה מוצמדת לפנים כף היד בתנועות סיבוביות על הכתמים עצמם. לבסוף נגבו את הדלת עם מטלית לחה וייבשו היטב עם מגבות נייר או מטלית מיקרופייבר יבשה

עוד טעימה: סיימתם עם הארוחה? איך להעביר צרבת במהירות ובקלות

בכל דרך שתבחרו לנקות, הקפידו תמיד לא להשתמש ביותר מדי מים בכדי למנוע פגיעה ברכיבים האלקטרונים. הימנעו משימוש בחומרי ניקוי אגרסיביים עם יותר מדי כימיקלים בכדי למנוע פגיעה בציפויים ובחלקי התנור השונים ופגיעה בבריאות כתוצאה מהחומרים הרעילים שעלולים להישאר על הדלת לאחר הניקיון.

לבסוף, הקפידו לנקות את דלת התנור בשגרה לאחר כל שימוש. ככל שתחכו יותר זמן לנקות כתמים והצטברות שומנים, כך יהיה יותר קשה להסיר אותם לאחר מכן.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

11 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך לנקות כיור מטבח

מבריק בכל פעם: איך לנקות כיור מטבח בקלות ובמהירות

מדריכים וטיפים
איך לנקות כפות עץ

כמו חדשות: איך לנקות כפות עץ ללא מאמץ

מדריכים וטיפים
איך לנקות טוסטר קופץ

תקפצו לי: איך לנקות טוסטר קופץ בקלות ובמהירות

מדריכים וטיפים
איך לנקות כתמי אוכל מהספה

בלי פאניקה: איך לנקות כתמי אוכל מהספה בסלון

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

פיסס (Pieces) של בן אנד ג'ריס

על המדף: מגנום סנדוויץ', בן & ג'ריס, פתי בר קוקיז או פאנטה מהאייטיז

חדש על המדף
עוגיות פתי בר וקרמוגית בטעמים, גלידות מפתיעות של בן אנד ג'ריס ומגנום, פאנטה במהדורת פקמן, משקאות מוגזים של נורדיק מיסט ועוד חדשים על המדף >>
מטבח מעבר: לבשל בבית - תערוכה בגלריית אסיף

עוגיות בבוקר, חביתה בערב: המטבח שלפני ה-7.10 בתערוכה חדשה

חדשות האוכל
אסיף, מרכז תרבות האוכל בישראל, משיק לקראת יום השנה ל-7.10 תערוכה חדשה בשם "מטבח מעבר: לבשל בית", המוקדשת לגעגוע למטבח הביתי של מפוני המלחמה >>

מדריכים שאהבתם

כמו אחרי הגשם: המדריך המלא לפטריות מאכל בישראל

מדריכים וטיפים

כך תעשו זאת נכון: איך לשמור בצל טרי במקרר או במזווה

מדריכים וטיפים

מה לזלול?