איך להוריד נפיחות בבטן
קרדיט תמונה – מערכת לזלול

איך להוריד נפיחות בבטן: 6 מאכלים להקלה מיידית

הבטן שוב נפוחה לאחר ארוחה גדולה? אספנו 6 מאכלים שיעזרו לכם להוריד נפיחות בבטן במהירות ובקלות ולסייע בתפקוד מערכת העיכול
שיתוף

תוכן עניינים

נפיחות בבטן היא תופעה בריאותית נפוצה המושפעת משלל גורמים כמו תזונה לקויה ואורח חיים לא מאוזן היכולה להשפיע על מהלך היום התקין של כולנו.

אמנם תוכלו למנוע את הנפיחות בבטן מראש בעזרת כמה שינויים קלים בסדר היום שלכם אך אם כבר הגעתם לכך, ישנם כמה מאכלים שיעזרו לכם להקל על הנפיחות ועל תחושת הלא נוחות המלווה לעיתים רבות גם בגזים, עצירות ובעיות נוספות במערכת העיכול.

עוד טעימה: 10 מאכלים להעברת צרבת במהירות

אספנו את 10 המזונות המומלצים ביותר להקלה על נפיחות בבטן בקלות ובמהירות. רוצים לדעת איך להפסיק לשהק? כל המאכלים להקלה מיידית.

1. מלפפונים

מלפפון מכיל יותר מ-95% מים, מה שהופך אותו לאופציה מצוינת להקלה על נפיחות בבטן, גזים ועצירות. השילוב בין המינרלים השונים וכמות המים הרבה מרווה את הגוף ומסייע להפריש נוזלים עודפים במהירות.

מלפפונים מכילים גם אנזימים ונוגדי חמצון שונים המסייעים בהפחתת דלקות וסיוע בתחושת הנפיחות בבטן. אכלו פרוסות מלפפון, הוסיפו לכריך קל או החליפו את המשקה הקל במי מלפפונים.

2. אבוקדו

האבוקדו מכיל אין ספור יתרונות בריאותיים עם מבחר ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון המסייעים בהפחתת נפיחות ובשיפור תפקוד מערכת העיכול.

בין השאר האבוקדו עשיר במיוחד באשלגן הידוע ביכולתו להפחית נפיחות בטנית, לשפר את תנועת הנוזלים ולאזן את רמות הנתרן. בנוסף, כמות הסיבים הגדולה באבוקדו מסייעת בשיפור תפקוד מערכת העיכול והפחתה של הפרשת מיצי מרה בקיבה.

3. בננות

גם בננות, בדומה לאבוקדו מכילות כמות גבוהה של אשלגן המסייע בשמירה על פעילות תקינה של מערכת העיכול ואיזון רמות הנוזלים בגוף לצד סיבים המסייעים בפעילות הקיבה.

צריכה של מזונות עשירים באשלגן טובה במיוחד מנפיחות לאחר ארוחה עשירה בנתרן. מזונות עשירים במלח גורמים לגוף לצבור יותר נוזלים והאשלגן מסייע באיזון הנוזלים בגוף. אכילה של מספר בננות לאורך היום יעזור בהפחתת הנפיחות באופן קבוע.

4. יוגורט

מאכל נוסף שיכול לסייע בהפחתת נפיחות הוא היוגורט על סוגיו, בעיקר בזכות כמות החיידקים הפרוביוטיים הגבוהה. את החיידקים הטובים אפשר למצוא גם בירקות כבושים ומותססים, למי שמעדיפים להימנע ממוצרי חלב ולקטוז.

חיידקי הפרוביוטיקה משפרים את פעילות המעיים ומסייעים בהפחתת נפיחות והקלה על עצירות ועל דלקות שונות בגוף. החיידקים יעילים במיוחד למי שסובלים מנפיחות בטנית כתוצאה מתסמונת המעי הרגיז.

5. אספרגוס

אספרגוס ידוע ביכולותיו הגבוהות להקלה על נפיחות בטנית, בעיקר בזכות כמות המים הגבוהה וחומצת האמינו אספרגין, חומצה התורמת לפעילות תקינה של מערכת השתן וויסות יעיל של נוזלים בגוף.

בנוסף אספרגוס מכיל כמות סיבים תזונתיים נאה המסייעים בפעילות תקינה של מערכת העיכול וסיבים פרוביוטיים המשפרים את פעילות הקיבה.

6. ג'ינג'ר

ג'ינג'ר הוא חומר גלם שמככב בלא מעט רשימות של הקלה וסיוע במגוון תופעת בריאותיות. בכל מה שנוגע להפחתת נפיחות, ג'ינג'ר מסייע בהסדרה של פעילות תקינה של מערכת העיכול בעזרת אנזימים שונים.

האנזימים בג'ינג'ר עוזרים לגוף לפרק חלבונים ולהפחית את העומס על הקיבה, המעיים ומערכת העיכול, מה שמסייע בהפחתת תחושת הנפיחות. תוכלו לצרוך את הג'ינג'ר בכוס תה או לקצוץ דק כפית של ג'ינג'ר טרי ולאכול.

מגזין לזלול שואף להעניק לקוראים מידע מבוסס מחקרית תוך קישור למקורות אמינים ומוסמכים בכדי לספק מדריכים וטיפים אמינים ומועילים. עם זאת, התוכן המוצג במגזין הוא למטרות מידע בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ, אבחון או טיפול רפואי מותאם אישית. עיינו בתנאי השימוש המלאים
צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת

כתבות בשבילך

חבל לפספס