לזלול - מגזין אוכל ישראלי

8 טעויות שגורמות לאוכל שלכם להתקלקל מהר במקרר

המקרר שוב מתחמם מדי והאוכל לא נשמר היטב? אספנו 10 טעויות נפוצות שגורמות ליעילות המקרר לרדת ולמזון שלכם להתקלקל מהר יותר
8 טעויות נפוצות שגורמות לאוכל להתקלקל במקרר
8 טעויות נפוצות שגורמות לאוכל להתקלקל במקרר | תמונה: מערכת לזלול
שיתוף

רובנו לוקחים את המקרר שלנו כמובן מאליו. הוא תמיד שם, דואג לקרר לנו את האוכל והשתייה ומוודא שהמוצרים שרכשנו במיטב כספנו יחזיקו מעמד כראוי.

אך נאמן המקרר ככל שיהיה, ישנן טעויות נפוצות שרבים מאתנו נוטים לעשות באינטראקציה שלנו עם המקרר שיכולות להפחית את יעילותו וגורמות למזון שלנו לא להישמר במצבו המיטבי ולהתקלקל בטרם עת. אספנו את 10 הטעויות הנפוצות שכדאי להימנע מהן בכדי לשמור על האוכל שלכם (ועל המקרר עצמו) לאורך זמן.

עוד טעימה: איך לשמור כוסברה במקרר לאורך זמן
ואיך לנקות את המקרר ביעילות

10 טעויות נפוצות שגורמות לאוכל להתקלקל מהר במקרר

1. מקרר עמוס מדי: מקרר עמוס ודחוס מדי גורם לזרימת אוויר פחותה, לחסימה של פתחי אוורור ולצריכת אנרגיה גבוהה שגורמת לקירור לא אחיד בחלקי המקרר השונים.

הקפידו לרכוש מקרר התואם לצרכים שלכם, לתכנן את הקניות כך שלא תעמיסו על המקרר יותר מדי ולסדר את המקרר נכון בכדי לחסוך במקום.

2. מקרר ריק מדי: מקרר עם מעט מדי מוצרים לא יגרום אמנם לאוכל שלכם להתקלקל במהרה אך יעמיס על המקרר ועל צריכת החשמל שלו.

ככל שהמקרר מכיל יותר מוצרים קרים, כך קל יותר לו יותר לשמור על הטמפרטורה בפנים בכל פעם שאנחנו פותחים את הדלת עם מעט מוצרים, המקרר יעבוד קשה יותר ויצרוך יותר חשמל על מנות לשמור על טמפרטורה נמוכה.

3. טמפרטורה לא נכונה: בדקו מדי פעם את הטמפרטורה של המקרר. הטמפרטורה האידאלית לאחסון מזון בתוך המקרר היא 3-5 מעלות (אם אין מד מובנה במקרר, השתמשו בתרמומטר ייעודי). טמפרטורה חמה מזו תגרום למזון להתקלקל מהר וטמפרטורה נמוכה מדי תגרום לחלק מן המזון לקפוא.

4. אוכל חם ישר למקרר: אמנם רבים מאתנו לא עומדים בפיתוי הזה, אך רצוי להימנע עד כמה שאפשר מלהכניס סירים או קופסאות חמות ישירות למקרר. הדבר יגרום לטמפרטורה בתוך המקרר לעלות, ליצור חוסר אחידות בקירור ולגרום למזון אחר במקרר להתקלקל מהר יותר.

5. אוכל ישן מאחורה: עוד טעות אינסטינקטיבית שרבים מאתנו נוטים לעשות ביחסים המורכבים שלנו עם המקרר זה לשמור את המוצרים הישנים יותר מאחור. בסופו של דבר כשאנחנו פותחים את המקרר אנחנו לרוב רואים ולוקחים את מה שמול לעינינו ולא מחטטים מעבר להרי החושך.

אם תקפידו לסדר את המוצרים שתוקפם מתקרב לקיצו בשורה הראשונה במקום בולט, תחסכו מזון וכסף רב לאורך זמן.

6. חלב בדלת המקרר: אמנם זה מרגיש אינטואיטיבי להניח את קרטון החלב שלכם בדלת המקרר לגישה מהירה ונוחה אך למעשה מדובר באחת הטעויות הבסיסיות.

חלב ונגזרותיו או כל מוצר עם תוקף קצר יחסית שרגיש לטמפרטורה גבוהה יש לשמור במדפי המקרר הפנימיים בכדי למנוע קלקול מוקדם. דלת המקרר היא למעשה האזור החם ביותר במקרר מאחר והטמפרטורה בו עולה בכל פעם שאנחנו פותחים את המקרר. העדיפו לשמור בדלת המקרר מוצרים עמידים יותר עם תוקף ארוך.

7. לפתוח ולסגור: אמנם חלק מאתנו לא יכולים להעביר שעה מבלי להציץ רגע שוב במקרר למרות ששום דבר לא השתנה מהפעם הקודמת, אך חשוב לדעת שבכל פעם שאנחנו פותחים את המקרר הטמפרטורה בפנים עולה וצריכה להתייצב מחדש בכל פעם שאנחנו סוגרים את הדלת.

פתיחה וסגירה תכופה מדי של המקרר תוביל גם למאמץ רב של המקרר ולצריכת יתר של חשמל וגם לטמפרטורה לא אחידה ומזון שעלול להתקלקל מהר יותר. במקררים חדשים יותר תמצאו לעיתים טכנולוגיה מתקדמת שמפחיתה את ההשפעה של התופעה.

8. חוסר ניקיון: כן, אמנם זה נשמע ברור מאליו, אך רבים עדיין נוטים לא לנקות את המקרר מספיק מבפנים או להעלים עין מכתמים ולכלוכים שהצטברו. הקפידו לכסות אוכל שנכנס אל תוך המקרר בכדי למנוע ספיגה והפצה של ריחות ובקטריות שיגרמו למוצרים להתקלקל מהר יותר ונקו אזורים עם לכלוך נראה לעין כשאתם מבחינים בו.

הקפידו גם על ניקוי שבועי של המקרר ושטיפה תקופתית של המדפים ומגרות הירקות והפירות בכדי למנוע הצטברות בקטריות. חשוב גם להפשיר את המקפיא מדי שנה או פחות אם רואים הצטברות קרח בכדי לשמור על צריכת חשמל יעילה וזרימת אוויר טובה.

בעזרת הימנעות מטעויות אלו תוכלו לשמור על המקרר במצב מיטבי לאורך הזמן עם צריכת חשמל נמוכה ועל האוכל שלכם טרי לאורך זמן רב.

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
5 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

דברים שאסור לשים במדיח כלים

אחת ולתמיד: אלו הדברים שאסור אף פעם להכניס למדיח הכלים

מדריכים וטיפים
איך לנקות מקפיא

איך לנקות את המקפיא הביתי: מדריך צעד אחר צעד

מדריכים וטיפים
ניקיון עמוק של מדיח הכלים

איך לנקות מדיח כלים: המדריך המלא להברקה עמוקה

מדריכים וטיפים
ניקיון עמוק של תבניות אפייה לתנור

איך לנקות תבניות אפייה לתנור עם חומרים טבעיים בלבד

מדריכים וטיפים
ניקיון תנור אפייה

איך לנקות תנור אפייה ביתי: המדריך לניקיון עמוק ויסודי

מדריכים וטיפים
איך להכין גזרים בתנור

גזרים צלויים מושלמים בתנור – קל, טעים, בריא ומנחם

מתכונים
איך לנקות בלנדר

די לשפשופים: איך לנקות בלנדר ב-30 שניות

מדריכים וטיפים
איך לנקות רשתות תנור אפייה

השיטה המנצחת: איך לנקות רשתות תנור אפייה ביתי

מדריכים וטיפים
טמפרטורה מומלצת במקפיא הביתי

חשוב לדעת: זו הטמפרטורה המומלצת למקפיא הביתי

מדריכים וטיפים
איך לנקות כיריים חשמליות

כל השיטות: איך לנקות כיריים חשמליות בקלות וביעילות

מדריכים וטיפים
סימנים שצריך להחליף את מדיח הכלים

לא מתעלמים: 6 סימנים שהגיע הזמן להחליף את מדיח הכלים

מדריכים וטיפים
איך לנקות תבניות אפייה לתנור

ללא מאמץ: איך לנקות תבניות אפייה לתנור ביעילות

מדריכים וטיפים