לזלול - מגזין אוכל ישראלי

די לשפשופים: איך לנקות בלנדר ב-30 שניות

לא צריך לשפשף ולהסתבך עם שאריות מזון שנדבקו לקערה וללהבים. כך תנקו את הבלנדר ב-30 שניות בלבד בקלות ובמהירות בכל פעם מחדש
איך לנקות בלנדר
איך לנקות בלנדר
שיתוף

מצאתם את עצמכם פעם בוהים בבלנדר מלוכלך רגע אחרי שרקחתם לעצמכם שייק אהוב ומרענן והתעייפתם רק מהמחשבה לנקות אותו? ובכן, אתם לא לבד. ניקוי בלנדר יכול להפוך למטלה מתסכלת, במיוחד כששאריות נדבקות ללהבים ולתחתית הבלנדר.

הטריק שנציג מיד, שינה את כל שגרת הניקיון של הבלנדר שלנו לאחר השימוש מהקצה אל הקצה והפך את החיים שלנו לקצת יותר קלים. בלי שפשופים. בלי קרצופים ותוך 30 שניות בלבד. קדימה, לערבל.

עוד טעימה: איך לנקות קופסאות פלסטיק מוכתמות בלי כל הבלגן

איך לנקות בלנדר – צעד אחר צעד

השיטה הבאה לניקיון הבלנדר שלכם מצריכה מים, כמה טיפות של סבון כלים וחצי דקה מזמנכם. השילוב בין הסבון לפעולת הלהבים יוצר אפקט מערבולת שמפרק שאריות מזון שנתקעו בבלנדר.

  1. מלאו את הבלנדר עד לאמצע במים חמימים ו-1-2 טיפות סבון כלים פשוט. אין צורך בכימיקלים או ציוד קרצוף מיוחד.
  2. סגרו את הבלנדר היטב בכדי למנוע ממי הסבון לחמוק החוצה. הפעילו על המהירות הגבוהה ביותר למשך 30 שניות.
  3. לבסוף, שפכו את מי הסבון ושטפו את הבלנדר עם מים נקיים. ייבשו היטב באוויר החדר או עם מגבת נקייה.

שימוש בשיטה זו לא אמור לפגוע בבלנדר שלכם, כל עוד אתם משתמשים בסבון כלים עדין ומים חמימים. עם זאת, תמיד מומלץ לעיין בעלון היצרן ולבדוק את הוראות הניקיון הספציפיות לדגם שלכם על מנת למנוע נזקים מיותרים.

למה זה עובד?

המדע מאחורי השיטה לניקוי הבלנדר הוא פשוט אך יעיל. כשאתם מערבלים מים וסבון במהירות גבוהה, נוצרת מערבולת שגורמת לתערובת להגיע לכל חרך ופינה בבסיס הבלנדר ובלהבים עצמם.

השיטה מנצלת למעשה את המכניקה של הבלנדר בכדי לייצר ניקיון עצמי ללא שפשופים. הסבון במים עוזר לפרק שומנים וחלקיקי מזון בעוד כוח זרם המים מסייע לשחרר פיסות מזון שנדבקו לפני השטח של הבלנדר.

עוד טעימה: איך מנקים מכונת קפה בלי להסתבך

טיפים למתקדמים

אם הבלנדר דביק במיוחד עם שאריות שמסרבות להשתחרר, כמו אבקת חלבון או שייק שהתייבש, מלאו את הבלנדר עם מים חמים וכמה טיפות סבון כלים והמתינו 5-10 דקות לפני שתפעילו אותו על מהירות גבוהה.

ניתן גם ליצור תערובת מכמויות שוות חומץ ומים ולהריץ את הבלנדר ל-30 שניות נוספות. לאחר מכן שטפו את הבלנדר היטב עם מים נקיים בכדי להסיר שאריות סבון או חומץ.

בכדי לרענן את הבלנדר עוד יותר ולוודא שלא יישאר טעם סבון, תוכלו לערבל מים עם רבע לימון לאחר השטיפה עם מי הסבון החמימים. החומציות והניחוח הלימוני ינטרלו את ריחות הסבון ויסירו שאריות.

אם יש ריחות שלא עוברים למרות זאת, ערבבו כף אבקת סודה לשתייה עם כוס מים והשרו בבלנדר לכמה שעות או למשך הלילה ושטפו היטב. אם יש חלקיקי מזון זעירים שנתקעו בלהבים, נסו להסיר אותם בעזרת מברשת קטנה ועדינה כמו מברשת שנייה. וודאו תמיד שהבלנדר מנותק מהחשמל לפני מגע כלשהו עם הלהבים.

איך לשמור על בלנדר נקי

בכדי לשמור על הבלנדר שלכם לאורך זמן במצב מצוין, מומלץ לעקוב אחר כמה טיפים נוספים.

תחזוקה שוטפת: הקפידו לשטוף את הבלנדר במים לאחר כל שימוש בכדי למנוע משאריות מזון להתייבש ולהידבק למכל וללהבים. מה שיקל על הניקיון לאחר מכן. אם השתמשתם בבלנדר למשהו דביק או שומני, מומלץ ליישם את שיטת הניקיון העצמי בהקדם.

ניקוי עמוק: מדי פעם מומלץ להעניק לבלנדר שלכם ניקיון עמוק יותר, במיוחד אם אתם מבחינים בריחות או הצטברות שאריות. שטפו כל חלק בנפרד עם מי סבון חמים או השרו בתערובת של אבקת סודה לשתייה וחומץ לפני השטיפה במקרה של כתמים קשים.

הימנעות מנזקים: תמיד הקפידו לעיין בהוראות היצרן ובמיוחד בהוראות הניקיון בכדי להימנע מגרימת נזק לבלנדר. הימנעו משימוש בציוד שיכול לשרוט את פני השטח של הבלנדר ועולם אל תשרו רכיבים חשמליים של הבלנדר במים. מטלית לחה תהיה מספיקה לרוב לניקיון הבסיס.

ניסיתם את השיטה? מכירים טיפ אחר לניקוי הבלנדר במהירות? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות עם הטיפים והטריקים שלכם ושפרו לכולנו את חוויות הבישול והניקיון במטבח.

Picture of מערכת לזלול

מערכת לזלול

כתבי המערכת הם זללנים מלאי תשוקה לכל מה שטעים. כמי שמאמינים בכוחו של האוכל לחבר בין אנשים וליצור זיכרונות בלתי נשכחים, הצוות נחוש לשתף עם הקוראים את אהבתו לאין ספור טעמים. ממדריכים וטיפים לבישול ואפייה למתכונים מעוררי תיאבון. מחדשות קולינריות מסביב לעולם ועד לאירועים ולטרנדים הקולינריים שאסור לפספס
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך להעלים ריחות רעים מהמיקרוגל

5 שיטות טבעיות להעלמת ריח רע מהמיקרוגל

מדריכים וטיפים
8 טעויות נפוצות שגורמות לאוכל להתקלקל במקרר

8 טעויות שגורמות לאוכל שלכם להתקלקל מהר במקרר

מדריכים וטיפים
איך לנקות כיריים גז בקלות

אביב הגיע: איך לנקות כיריים גז בקלות ובמהירות

מדריכים וטיפים
איך לנקות קומקום חשמלי

אבנית החוצה: איך לנקות קומקום חשמלי ללא מאמץ

מדריכים וטיפים
איך לבחור קרש חיתוך למטבח

אחת ולתמיד: איך לבחור קרש חיתוך למטבח

מדריכים וטיפים
דברים שאסור לשים במדיח כלים

אחת ולתמיד: אלו הדברים שאסור אף פעם להכניס למדיח הכלים

מדריכים וטיפים
איך לנקות כוסות יין עד להברקה

איזו הברקה: איך לנקות כוסות יין בדרך הנכונה

מדריכים וטיפים
איך לנקות את המטבח לפסח

איך לנקות את המטבח לפסח: המדריך השלם

מדריכים וטיפים
איך לנקות מיקרוגל ביסודיות

איך לנקות את המיקרוגל ביסודיות: המדריך השלם

מדריכים וטיפים
איך לנקות מקפיא

איך לנקות את המקפיא הביתי: מדריך צעד אחר צעד

מדריכים וטיפים
איך לנקות את המקרר

איך לנקות את המקרר ביעילות: המדריך השלם

מדריכים וטיפים
איך לנקות טוסטר אובן

איך לנקות טוסטר אובן בקלות ובמהירות – המדריך המלא

מדריכים וטיפים