הופתענו: כל כמה זמן צריך לכבס מגבות מטבח?

מחקרים מצאו כי המגבות שלנו צוברות בקטריות וזיהומים מהר יותר מכל דבר אחר במטבח. אז כל כמה זמן באמת צריך לכבס מגבות מטבח?.
עדכונים טעימים למייל!

אנחנו משתמשים במגבות מטבח מדי יום וכמה פעמים ביום לאין ספור מטרות שונות ומגוונות. מניגוב הידיים לאחר ארוחה או לאחר שטיפת הכלים, ייבוש של השיש, הארונות או כלי המטבח וניגוב כתמי מזון ומשקאות בכל פינה. לאור זאת, יש חשיבות רבה בשמירה על ניקיון המגבות עצמן וכביסה בתדירות ראויה.

מחקרים רבים לאורך השנים הראו שמגבות המטבח שלנו מהוות נקודת חולשה מהותית בכל מה שנוגע להתפתחות מהירה של בקטריות. השימוש התכוף בשילוב הבד שנוטה להירטב לעיתים קרובות יוצר סביבה לחה בה יכולות הבקטריות לשגשג בקלות.

כל כמה זמן צריך לכבס מגבות מטבח?
כל כמה זמן צריך לכבס מגבות מטבח? | תמונה: מערכת לזלול

אמנם קל לשכוח לגמרי לכבס את מגבות המטבח ופעמים רבות קשה לשים לב לכך שהמגבות מלוכלכות, לפחות עד שהן מתחילות להריח, אך שימוש תכוף במגבות שלא עברו ניקיון ראוי עלול לגרום למעבר בקטריות אל המזון והגוף ולבסוף גם להרעלת מזון ולמחלות של מערכת העיכול.

בסקר שנערך בארצות הברית בין 2000 משתתפים נמצא כי רק 10% אחוז מכבסים את מגבות המטבח יותר מפעם בשבוע. במחקר אחר שבדק 100 מגבות מטבח נמצא כי ב-50% מהן התפתחו בקטריות בכמות גבוהה.

עוד טעימה: איך לנקות קופסאות פלסטיק בקלות ובמהירות

כל כמה זמן צריך לכבס מגבות מטבח?

יש לשטוף מגבות מטבח מדי 3-5 ימים, בהתאם לסוג ורמת השימוש. אם אתם משתמשים במגבת בכדי לנקות כתמי אוכל ושתייה ממשטחים שונים, כנראה שכדאי לכבס אותה בתדירות גבוהה יותר מאשר מגבת בה אתם עושים שימוש לניגוב הידיים בלבד לאחר שטיפת כלים מהירה.

מגבות בהן נעשה שימוש רצני יותר לניקוי כתמים רצוי לכבס מדי יום. במקרה של שימוש במגבת לניגוב כתמי בשר או דגים, שעלולים להפיץ בקטריות בקלות, יש לכבס את המגבת מיד.

בין שימוש לשימוש במגבות המטבח מומלץ לתלות אותן באזור מאוורר, מוצל ויבש מבלי שייגעו בכלי מטבח אחרים בכדי למנוע מעבר בקטריות פוטנציאלי.

לא מפספסים אף טיפ – מתעדכנים עכשיו באינסטגרם של לזלול

איך לכבס מגבות מטבח?

מומלץ לכבס מגבות מטבח במים חמים בכדי לוודא השמדה של כל בקטריה שהספיקה להתפתח עליהן. חשוב לייבש את המגבות היטב באוויר הפתוח או במייבש הכביסה לפני שימוש נוסף.

מגבות בהן נעשה שימוש קל יחסית, כמו ניגוב ידיים רטובות ונקיות, ניתן גם לכבס במים קרים בכדי לחסוך באנרגיה. אם המגבות ממשיכות להפיץ ריח לא נעים גם לאחר כביסה מלאה וייבוש, ככל הנראה הגיע הזמן להחליף אותן ולרכוש מגבות מטבח חדשות.

עקבו אחר האינסטגרם של לזלול לעוד טיפים ומדריכים בלעדיים

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

23 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך לנקות טוסטר קופץ

תקפצו לי: איך לנקות טוסטר קופץ בקלות ובמהירות

מדריכים וטיפים
ניקיון ארונות מטבח

המדריך השלם: איך לנקות ארונות מטבח לקראת האביב

מדריכים וטיפים
איך לנקות מיקרוגל ביסודיות

איך לנקות את המיקרוגל ביסודיות: המדריך השלם

מדריכים וטיפים
איך לנקות פסטה שנדבקת לסיר

לא צריך לגרד: איך לנקות פסטה שנדבקה לתחתית הסיר?

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

יום כיפור 2024 - זמני הצום וטיפים לארוחה מפסקת

יום כיפור 2024: זמני כניסת ויציאת הצום וטיפים לארוחה מפסקת

מדריכים וטיפים
כל מה שצריך לדעת על יום כיפור 2024 - זמני כניסת ויציאת הצום, איך להתכונן כראוי, מה כדאי לאכול בארוחה מפסקת ואיך לשבור צום בצורה נכונה >>
נאיפה מולא מארחת לארוחה אינטימית בביתה

במטבח של נאיפה מולא: ארוחות אינטימיות אצל השפים הגדולים בישראל

אירועים ופסטיבלים
מתומר טל ורותי ברודו ועד לנאיפה מולא ומושיקו גמליאל: סן פלגרינו משיקים סדרת ארוחות פיין דיינינג אינטימיות בבתי השפים המובילים בישראל >>

מדריכים שאהבתם

נמאס לקלף עגבניות? תכירו את השיטה שתחסוך לכם זמן ועצבים

מדריכים וטיפים

איך לבחור אבטיח מושלם: 5 טיפים מנצחים

מדריכים וטיפים

מה לזלול?